PDA

View Full Version : Glad lørdag:-)


EB
02-11-2019, 05:32
God morgen fra Ris. Klar for dagens første Nespresso. Tenker at det blir en morgentur innom opphavet...men pensjonister i dag sover jo veldig lenge. I kveld er det Vinderen Sjømat som bestemmer menyen. Ha en bra lørdag du også.

Concorde98
02-11-2019, 05:50
God morgen fra Lillestrøm. Straks klar til og sette kursen mot OSL hvor Finnair venter med business class. Men først kaffe! :) Ha en fin dag!

Someone
02-11-2019, 06:16
Mornings fra Hvalstad. Her har begge bøllene sparket dagen i gang, så jeg har måttet også fyre opp Nespressomaskinen og startet dagen. Planen er en enkel texmex i kveld, men med nok futt til å fordrive en forkjølelse. Ha en fin dag

Tjab
02-11-2019, 08:34
Morn fra vestom Shetland. Kaffen var klar naar jeg kom opp fra lugaren, saa all good her so far :)

Litt nervos for bortekampen Kristiansund skal ha mot de som bor paa andre siden av fjellet. Skulle vaert der selvfolgelig, for der overdover vi hjemme publikumet til de grader :)

LN-MOW
02-11-2019, 08:37
G’morgen fra hotellenes svar på Joon - .kip .... Kanskje ‘Cheap’ hadde passet bedre. Knøttsmå rom i sort og hvitt uten det meste, hippe ansatte og gratis kaffe i resepsjonen. Men rent og pent.

To konserter i dag, gjensyn med mange kjente og sikkert en god del øl.

Men nå frokost. London calling!

LN-MOW
02-11-2019, 09:57
Mye folk med rugby-trøyer, la jeg merke til da jeg kom ut .. England spiller jo VM-finale i dag, og at rugby og øl hører sammen er rimelig åpenbart. Flere puber er åpne og ølet flyter allerede - mange som så ut til å ha holdt det gående en stund også. :lol:

Henshaw
02-11-2019, 10:07
Morn fra Kolsås, her med nevnte rugby på TVen, selv om jeg nok holder med motsatt lag enn hva folkene i MOW sitt nabolag gjør. Øl ble det nok av i går så jeg nyter kampen med en kaffe

FBI2012
02-11-2019, 10:15
God lørdag her fra Athen! Her er det 19’ og skyfritt. Deilig! Kjente meg ikke helt klar for å rydde bort sommertøyet, så derfor noen dager her. En perfekt tid å besøke Hellas på: behagelig varmt, få turister og gunstige priser på overnatting. Bor veldig komfortabelt på Hera Hotel som ligger like ved Akropolis Museum med gangavstand til den spennende bydelen Plaka, Monastiraki og Syntagma Plassen. Herlig med utsikt på Akropolis høyden rett fra balkongen!
MEKTIG skue!
Ha en oppløftende lørdag der hjemme også!

AirbusTrond
02-11-2019, 10:24
God dag fra Gamle Oslo. Dagen blir nok mer oppløftende fra kl 1300 og utover, for da er jeg klar for Oslo Whisky Festival! Aktiv fritid denne uken, med både Julelølpremiere, Mahler-konsert og mange timers whiskyfestival.

Ellers ble det et godt whiskykjøp i Tallinn, en Octomore til 90 euro - pris på polet: 2 kroner unna 2.000 kr. Ellers leverte Tallinn bra på mat denne gangen. Det som verre er er denne gate 3 som Norwegian bruker - med en nitrist trappenedgang. Når man begynner boardingen 10 minutter før flyet har landet og 15 minutter før det er parkert, blir det opp til 45 minutter i den trappa. Klage sendes til Norwegian for denne håndteringen av passasjerene!

God lørdag!

Discus
02-11-2019, 11:14
God formiddag fra heimen - indretjeneste i powerpoint i dag :drunk:


God lørdag her fra Athen! Her er det 19’ og skyfritt. Deilig! Kjente meg ikke helt klar for å rydde bort sommertøyet, så derfor noen dager her. En perfekt tid å besøke Hellas på: behagelig varmt, få turister og gunstige priser på overnatting. Bor veldig komfortabelt på Hera Hotel som ligger like ved Akropolis Museum med gangavstand til den spennende bydelen Plaka, Monastiraki og Syntagma Plassen. Herlig med utsikt på Akropolis høyden rett fra balkongen!



Om du skal ut og spise litt god mat så kan Steki tou Ilia anbefales. Ligger i grei gangavstand fra Hera Hotel

https://goo.gl/maps/xPRknP438YRV328Q9


Der bestiller du lammekoteletter etter vekt, de stekes på kullgrill og var skikkelig nam nam nam når jeg spiste der på vårparten. Åpner ikke før kl. 19 tror jeg, og er ikke midt i turist-tråkket.

kimpe
02-11-2019, 12:24
God morgen fra Skaun!

Første dag hjemme etter nesten tre uker på veien, prøvde også Norwegians direkterute til Dubai, og fungerte overraskende bra. Hadde kjøpt sete på rad 3 begge veier, og ledig midtsete langt fremme på alle de flightene!

Stavanger og Munchen neste uke, før et par USA og Englandsturer. Så juleferie fra 18 Des!

Travel høst...

Kim

FlyingDutchman
02-11-2019, 14:23
God dag fra Trøndelag!

Når valget står mellom å brygge øl eller rydde i stua, så ble det ingen rydding i stua... Lager en Wit i dag.
Og snart kan jeg begynne å planlegge ferier, for avtale med eksen er forhåpentlig snart på plass. Litt greit å vite når arvingene er på plass før jeg bestiller billetter.

Ha en flott helg!

Bizflyer
02-11-2019, 15:13
God ettermiddag fra det Sørlandske.....

Det ble vel mye juleøl i går så formen har ikke vært spesielt nydelig i dag. Men har kommet meg ut og jobbet litt utendørs med klargjøring for vinteren så det hjalp nok litt. Snart Start kamp på tv så får man se om ikke det blir litt i glasset i dag også.

God helg fortsatt!

SudCaravelle
02-11-2019, 16:03
God dag fra skogkanten.. startet dagen med hele familien i badepark og litt i overkant mye sauna (forklarer det alkoholfrie ølet så langt)

Halvannen kilo nydelig pinnekjøtt putrer på kjøkkenet mens dragen steller seg til årets første intimjulebord med de to vanlige deltakerne.

47891

Fnate
02-11-2019, 17:07
God dag fra skogkanten.. startet dagen med hele familien i badepark og litt i overkant mye sauna (forklarer det alkoholfrie ølet så langt)

Makan! Det er jo så mye godt alkoholfritt øl og så velger du Aas? Vi må ta en prat. Jeg og Jomfru Maria har nylig kvernet oss igjennom alt som er å få kjøpt i vanlige butikker. Vi er ikke øl-jåler, men Aas havner greit langt nede. Jeg liker Munkholm bayer og jomfrua like en pale ale.

Uansett... øl åpnet! Sofaen inntatt. Her har vi først vært ut og inspisert popanlegget til SQ777. Så har vi besøkt opphavet og til slutt hamstret lørdagsgodt til hele familien. Ble en stor pose Japp, Ringnes og Secco.

Ha en fin en

SudCaravelle
02-11-2019, 17:57
Makan! Det er jo så mye godt alkoholfritt øl og så velger du Aas?

Der er jeg ganske rar.. Jeg velger Aass da jeg synes det er det mest forfriskende og beste alkofrie ølet.. Jeg er ikke så begeistret for alkofritt som later som det har krutt ;) Vørterøllet må være fra Oslo da.

Someone
02-11-2019, 18:13
Makan! Det er jo så mye godt alkoholfritt øl og så velger du Aas? Vi må ta en prat. Jeg og Jomfru Maria har nylig kvernet oss igjennom alt som er å få kjøpt i vanlige butikker. Vi er ikke øl-jåler, men Aas havner greit langt nede. Jeg liker Munkholm bayer og jomfrua like en pale ale.




Men da er du over på andre ting enn alkoholfri pils. De du nevner er jo alle bra og bedre enn vanlig alkoholfri pils. Men av de er jo Aass blant de bedre

Dog, her er vi nå en gang til over på kokkepils med futt. Og av standardvare foretrekkes det Frydenlund i denne skogkanten

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191102/d1de00a6dd2b3c99a27b7a6e14755461.jpg

Fnate
02-11-2019, 19:00
MAAAAAAKAN!!!!!!

SudCaravelle
02-11-2019, 19:17
God dag fra skogkanten.. startet dagen med hele familien i badepark og litt i overkant mye sauna (forklarer det alkoholfrie ølet så langt)

Halvannen kilo nydelig pinnekjøtt putrer på kjøkkenet mens dragen steller seg til årets første intimjulebord med de to vanlige deltakerne.

47891

Virker som det er en litt forum-ting å fortelle at folk liker feilt ting eller har feil smak.. hører ikke folk gå rundt å prate slik i person.

(Flirer mens jeg nå tar akevitten ut av fryseren.. nå dåner nok gårmettene) :lol:

Fnate
02-11-2019, 19:40
Virker som det er en litt forum-ting å fortelle at folk liker feilt ting :

Næh... er det ikke basic kverulering? Glimt i øret. :)

Someone
02-11-2019, 19:57
Virker som det er en litt forum-ting å fortelle at folk liker feilt ting eller har feil smak.. hører ikke folk gå rundt å prate slik i person.



(Flirer mens jeg nå tar akevitten ut av fryseren.. nå dåner nok gårmettene) :lol:



Ååååh, din sleipe jævel, nå har jeg veldig lyst å bare bekrefte hele første avsnittet ditt her... [emoji13][emoji6]

Vel, skål her med mitt lunka brennevin. Men hvor faen endte man opp med å sitte med tøfler og høre «Ka Gjert ha å seie» en lørdagskveld? [emoji849][emoji13]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191102/43cad9909f1a740d9893412aab0cbf21.jpg

LN-MOW
02-11-2019, 20:17
Virker som det er en litt forum-ting å fortelle at folk liker feilt ting eller har feil smak.. hører ikke folk gå rundt å prate slik i person.



(Flirer mens jeg nå tar akevitten ut av fryseren.. nå dåner nok gårmettene) :lol:


Da lurer jeg på hva man sier om meg, som er på progkonsert i Utlandet og som drikker bourbon og coke av plastglass. Skål!


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191102/8f044f812c810df51e9fcd221192f088.jpg

Someone
02-11-2019, 20:32
Da lurer jeg på hva man sier om meg, som er på progkonsert i Utlandet og som drikker bourbon og coke av plastglass. Skål!


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191102/8f044f812c810df51e9fcd221192f088.jpg



Du er blitt amerikaner. Da er du unnskyldt da det er en diagnose [emoji13]