Someone
31-10-2019, 21:50
Air France-KLM kunne i tredje kvartal 2019 presentere et driftsresultat på €900 millioner, hvilket er en nedgang på 16% fra i fjor, på tross av flere passasjerer, økt belegg og økt produksjon.
Økt oljepris og press på billettprisene trekker ned. Samtidig rapporterer de om bedre bookingtall fremover, er samme tid i fjor
De tok også et ekstra tap på €100 millioner i forbindelse med utfasingen av A380, og kommer til å gjøre det i kvartalene fremover også.
Samtidig sank nettogjelden med €253 millioner, så over 2,5 milliard kroner
https://www.flightglobal.com/news/articles/air-france-klms-third-quarter-profit-dips-on-softer-461923/
The company made an operating profit of €900 million ($1 billion) in the July-September period, a 16% decline from the same quarter in 2018. Load factor edged 0.2% higher, to 89.8%, even as capacity was increased 1.6% amid long-haul expansion.
Økt oljepris og press på billettprisene trekker ned. Samtidig rapporterer de om bedre bookingtall fremover, er samme tid i fjor
De tok også et ekstra tap på €100 millioner i forbindelse med utfasingen av A380, og kommer til å gjøre det i kvartalene fremover også.
Samtidig sank nettogjelden med €253 millioner, så over 2,5 milliard kroner
https://www.flightglobal.com/news/articles/air-france-klms-third-quarter-profit-dips-on-softer-461923/
The company made an operating profit of €900 million ($1 billion) in the July-September period, a 16% decline from the same quarter in 2018. Load factor edged 0.2% higher, to 89.8%, even as capacity was increased 1.6% amid long-haul expansion.