View Full Version : Widerøes internasjonale ruter fra Oslo (OSL/FBU)
Hvilke internasjonale ruter (ikke charter) har Widerøe opp gjennom tiden fra Oslo, enten FBU eller OSL?
I tillegg til dagens GOT-rute, er det vel forsøkt Visby og Bornholm som sommerruter, og mener de forsøkte Berlin Tempelhof fra FBU? Men har de fløyet andre utenlandsruter fra Oslo?
Ja, de hadde Tempelhof til FBU og OSL. Jeg er litt usikker paa naar Tempelhof ble lagt ned, men ruten var der i allefall i 2000. Jeg mener WF har hatt ruter til Billund, men usikker paa om de fantes og om det var fra FBU/OSL.
Concorde98
25-10-2019, 10:44
Jeg fløy OSL til Shetland en gang direkte. Dash 8 300. Det var vel en sommerrute.
Jeg er litt usikker paa naar Tempelhof ble lagt ned
Flyplassen stengte 30 oktober 2008, men jeg husker ikke når WF-ruten sluttet.
Står en liste over Widerøes destinasjoner og perioder her:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wider%C3%B8e_destinations
Flyplassen stengte 30 oktober 2008, men jeg husker ikke når WF-ruten sluttet.
Ja, visste det, jeg mente når Widerøes Tempelhof-rute ble nedlagt.
Men da ser det ut som 2001 ifølge linken over.
Noe jeg stusset over i den oversikten var at WF «bare» fløy fra FBU fra 1974. Hadde de ikke trafikk til Oslo før det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilke ruter fløy de forresten Dash-7 på fra FBU? Mener jeg så den der?
Hvilke ruter fløy de forresten Dash-7 på fra FBU? Mener jeg så den der?
Jeg tror det var de fleste rutene til Vestlandet og til Brønnøysund. In the good old days, ca. 1995, da jeg engang skulle betale en billett hos Widerøe kom det en fyr under 10 minutter før avgang på en av WFs ruter og kjøpte billett og forsvant til gate med en diger bagasje på en tralle. De ringte fra billettkontoret og sa ifra. Man hadde jo ikke sikkerhetskontroll på innland da.
Sent from my iPhone using Tapatalk