PDA

View Full Version : Travolta med ny balje


LN-MOW
04-10-2019, 19:04
John Travolta har skaffet seg en ny 15-seter og måtte vise den frem til Jay Leno ... reg er N839BA, forøvrig .. Boeing er listet som eier.

John Travolta took to the skies on Jay Leno’s Garage to show off his Boeing Business Jet. Boeing’s premiere private jet retails for $57 million when new, plus an additional $20 million to $25 million for the interior design and installation.

https://www.yahoo.com/entertainment/jay-leno-on-john-travoltas-boeing-business-jet-so-far-above-first-class-074646099.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZmFjZWJvb2suY29tLw&guce_referrer_sig=AQAAADcmVmSn-7QbbftHHMZyVr0UiAJ-tvjQU0zi7FbasLFvPc55QCzOyV53jh3txjCHA92eXkAQ96iYje dm9okgoXXcGJnnkKctgnLcee73sc4ZhOmN9ODVqXi858EODldj eChSOz3sMTe9us2bZ_1VIx6GCmCxUFA-ui43XH1Yj7QR

LN-MOW
25-04-2022, 05:12
Nå har han oppgradert til en tidligere Sands 737-300. Den står parkert i Atlanta i kveld.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220425/49872d4a79c2f860d02396bae67c8b6f.jpg

EB
25-04-2022, 05:41
Byttet reg på den siden han fikk den. Kan jo håpe han får et spenstigere design en gang.

LN-MOW
25-04-2022, 05:47
Den er fortsatt i fargene til Sands.

Cecilie
25-04-2022, 08:12
Nå har han oppgradert til en tidligere Sands 737-300. Den står parkert i Atlanta i kveld.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220425/49872d4a79c2f860d02396bae67c8b6f.jpg


Har han fortsatt det huset med rullebane i Ocala?

T J Johansen
01-06-2022, 01:24
Synd han ikke beholdt denne!

http://www.conniesurvivors.com/pictures/N494TW-Oct86.jpg

Trygve

LN-RTP
01-06-2022, 03:45
Den der 737-300 er vel ikke en ekte BBJ?
Tidligere airliner kanskje med VIP innredning, men jeg trodde en ekte BBJ har -700 kropp med -800 vinger og motorer samt store bensin tanker så dem kan fly 12 timer.
Travolta gir vel faen, han har A-Sertifikat og kler seg ut som en flykaptein med 4 striper.:angry:

Dog flink å danse, uten tvil.

LN-MOW
01-06-2022, 04:04
Nei, bare en ombygd -300.

Travolta har utsjekk som kaptein, så han kan ha så mange striper som han vil.

The bigger (richer..) the boys ...

LN-RTP
01-06-2022, 04:16
Nei, bare en ombygd -300.

Travolta har utsjekk som kaptein, så han kan ha så mange striper som han vil.

The bigger (richer..) the boys ...

Utsjekk som Kaptein, med Private Pilot License..? :o

Travolta har en fly instruktør på lønningsliste og kan ikke fly på egen hånd, derfor er 4 striper bare juks og fanteri, men det er jo Hollywood og alt går der.

LN-MOW
01-06-2022, 04:53
My bad, det er kun en type rating.

Travolta hasn’t just collected these planes – he flies them. He had previously gotten licenses for flying both 747s and 707s, and he’s apparently just earned his third pilot’s license, this time to fly a 737.

https://yourmileagemayvary.net/2022/03/24/what-john-travoltas-newest-pilots-license-means/

LN-RTP
01-06-2022, 05:17
My bad, det er kun en type rating.



https://yourmileagemayvary.net/2022/03/24/what-john-travoltas-newest-pilots-license-means/

Type sertifikat på privat flyger lapp er ganske sjeldent og ikke brukbart for noe eller ingenting.

Men som sagt, flink å danse.

fjasebase
02-06-2022, 13:27
Type sertifikat på privat flyger lapp er ganske sjeldent og ikke brukbart for noe eller ingenting.

Men som sagt, flink å danse.

Bildet ditt er utdatert. Han har SIC på 737 også. Artikkelen MOW linker sier 747, men det har han ikke (FAA hvertfall).
Type rating på private er jo veldig brukbart for det han bruker det til, nemlig å fly seg selv. I tillegg, å kalle 4 striper «juks og fanteri» er litt meget spør du meg. Finnes ingen lover som sier at han ikke har lov til å ha 4 striper på….

Forøvrig kan alle nysgjerrige søke her
https://amsrvs.registry.faa.gov/airmeninquiry/

WF2BNN
02-06-2022, 14:42
John flyr masse som single pilot i jet, så å si att han flyr med instruktør blir for enkelt. Klart han kan ha fire striper, han er jo PIC på mange flyvninger. Om han flyr Transport category fly i venstre setet med SIC type rating så må han vel ha check airman i høyre setet, men det er jo det samme som når vi utsjekkes som kaptein i flyselskap.Vi flyr med fire striper selv under utsjekking/line-check. Har dog da allerede SIC restrictions allerede fjernet etter SIM utsjekk. I mitt selskap har vi alle PIC TR på min flåte.

MountainDew
02-06-2022, 14:57
737-300...snork! Trodde fyren var interessert i fly :D

LN-RTP
02-06-2022, 15:59
tillegg, å kalle 4 striper «juks og fanteri» er litt meget spør du meg. Finnes ingen lover som sier at han ikke har lov til å ha 4 striper på

Nei det er vel ikke lov mot å kle seg ut, alt går i Hollywood.
De 4 stripene var på en Qantas uniform, men han jobbet aldri som kaptein der, det var bare på liksom.

I min verden står det, eller sto respekt av en uniform, men jeg har sett at instruktører på C-172 flyr rundt med 4 striper i det siste. Nye tider ja, alle må være inkludert.
så å si att han flyr med instruktør blir for enkelt.

På Boeing flyene får han ikke fly som PIC, må ha med seg en kvalifisert kaptein/instruktør som er på lønningslista.

Nåja, nok om det, Travolta har gjort det bra som skuespiller og all ære til han for det og har han råd til leke med store fly så er det han vel fortjent, men personlig synes jeg det ser fjollete ut at han sprader rundt i en uniform, men han om det..

Someone
02-06-2022, 16:01
Hadde jeg hatt eget fly skulle jeg minst hatt 7 striper…og lue i samme størrelse som en Nord Koreansk general

Martin
02-06-2022, 16:01
Nei det er vel ikke lov mot å kle seg ut, alt går i Hollywood.
De 4 stripene var på en Quantas uniform, men han jobbet aldri som kaptein der, det var bare på liksom.

.

Stod det Quantas på uniformen er det jo lett å skjønne at den ikke er ekte, dog ligner navnet veldig på det australske selskapet Qantas.

LN-RTP
02-06-2022, 16:07
Stod det Quantas på uniformen er det jo lett å skjønne at den ikke er ekte, dog ligner navnet veldig på det australske selskapet Qantas.

Se der ja, du fant en stave feil, flink gutt, jeg skal rette på det med en gang.

LN-MOW
02-06-2022, 16:27
Han var i en periode offisiell 'ambassadør' for Qantas, og fløy som copilot på 747-400 under en 'turne' de hadde etter 9/11. Han må vel nødvendigvis ha hatt CPL for å gjennomføre den. Men den er sikkert utgått for mange år siden. Han skal ifølge en artikkel jeg så ha hatt lisens/rating på 8 forskjellige flytyper. Men flere er sikkert utgått, så de vil vel ikke vises i basen til FAA tipper jeg.

WF2BNN
02-06-2022, 16:49
Typegodkjenning forsvinner aldri fra sertifikatet. Men for å utøve flyvninger i en type må man være current. Det vises igjennom loggbøker, endorsements eller for oss i flyselskap via selskapets trenings logger. Det samme gjelder en CPL vs PPL. Den har du for livet , men man må være current og ha medisinsk godkjenning i tillegg.

John fløy 747 på Australsk CPL med 747 SIC TR, så det vises selvfølgelig en ikke i FAA records som dere ser på

Han flyr stort sett i sivile klær uansett om han sitter i venstre setet alene som PIC in sine mindre single pilot rated fly eller om han flyr Boeing. Men i medie opptreden hender det seg han har på seg en uniform for PR.

Fra de jeg har fløyet med som kjenner ham sier de alle han er en real kar. Han er ingen testpilot, men det er de færreste av oss. Statistikk sett etter min erfaring er jagerfly piloter de verste jeg flyr med i crew sammenheng og de flyr som det er en racerbil så det er uhorvelig ubehagelig for passasjererene.

LN-MOW
02-06-2022, 17:01
Fra de jeg har fløyet med som kjenner ham sier de alle han er en real kar. .

Har hørt det samme. Som en stor guttunge, barnslig begeistret når han får fingrene på et nytt leketøy. Litt som Bruce D.

Store entusiaster begge to, når det gjelder alt med vinger.

fjasebase
03-06-2022, 02:26
I min verden står det, eller sto respekt av en uniform, men jeg har sett at instruktører på C-172 flyr rundt med 4 striper i det siste. Nye tider ja, alle må være inkludert.

Har selv vært en av dem. Synes det var dumt. Likevel, er ikke slik at en nyansatt instruktør på 20 år har mye innflytelse over antrekk. Lukter litt gretne gamle gubber her nå:colgate: Don’t have the player, hate the game

LN-RTP
03-06-2022, 02:45
Har selv vært en av dem. Synes det var dumt. Likevel, er ikke slik at en nyansatt instruktør på 20 år har mye innflytelse over antrekk. Lukter litt gretne gamle gubber her nå:colgate: Don’t have the player, hate the game

Joda, tar gjerne gretten gammel gubbe, eller dinosaur, whatever men i realiteten er jeg en glad gutt og åpen for alt.
At en privat pilot flyr rundt med skipper uniform og lar seg avbilde som en pro er dog litt over kanten, men jeg mister ikke søvn over det.
Hvis du fløy rundt som CFI med 4 striper så er du oppvokst med inflasjon kanskje?
Jeg fikk mine første 4 striper som DC-3 skipper, det var veldig spennende og man måtte ha tunga rett i kjeften og man var i 20 årene og livet var kjempeflott.
Ikke gretne gammel gubbe, bevares, men sier fra når man ser fjolls til fjells.��

fjasebase
03-06-2022, 16:44
Joda, tar gjerne gretten gammel gubbe, eller dinosaur, whatever men i realiteten er jeg en glad gutt og åpen for alt.
At en privat pilot flyr rundt med skipper uniform og lar seg avbilde som en pro er dog litt over kanten, men jeg mister ikke søvn over det.
Hvis du fløy rundt som CFI med 4 striper så er du oppvokst med inflasjon kanskje?
Jeg fikk mine første 4 striper som DC-3 skipper, det var veldig spennende og man måtte ha tunga rett i kjeften og man var i 20 årene og livet var kjempeflott.
Ikke gretne gammel gubbe, bevares, men sier fra når man ser fjolls til fjells.��

Tja vokste opp på 90 tallet. 4 striper som CFI startet på $11/hr og jeg hatet uniformen hver dag…

Stone
10-07-2022, 17:03
Ser ut til at han er ute og farter med den nye balja i hvert fall:
Skyliner:
Boeing 737 -3L9 24220 1602 N327JT John Travolta Constellation Productions first in sv 08-09jul22 MCO-YYR-SNN-ATH-DWC ex N788LS

Dette er jo en gammel Maersk-kjerre (-3L9), den var også leaset til BA en periode som G-CMMP (1988-91) hvor den var mye brukt på datidens daglige LHR-SVG-BGO-SVG-LHR, handlet av oss i BU. Jeg er rimelig sikker på at den i hvert fall hos Maersk hadde ekstra ("auxiliary") fuel tank (800 US gallon), men om den ennå er der er jo ikke godt å si. Den hadde sikkert vært hendig i JT's bruk.