PDA

View Full Version : Deltasjefen misfornøyd med Skyteam


Someone
20-09-2019, 22:14
Delta sin CEO har i et nylig intervju vært ute å sagt at han verken synes passasjerene eller flyselskapene får nok eller noe særlig igjen, for å være med i Skyteam. Delta har ingen planen forlate Skyteam, men vil heller prioritere andre former for samarbeid fremover

https://viewfromthewing.com/2019/09/19/delta-ceo-skyteam-failed-airline-will-create-their-own-international-network-of-carriers/

Delta CEO: SkyTeam Failed, Airline Will Create Their Own International Network of Carriers

LN-MOW
20-09-2019, 22:47
ja, de kjøper seg jo opp både her og der .. Virgin, KL/AF, Korean, Gol, China Eastern ...

Hva med SAS? HALLOOO EDDIE ... SE HER !!! ^_^

B747-8
20-09-2019, 22:52
Hva med SAS? HALLOOO EDDIE ... SE HER !!! ^_^

Ja, det sier jeg også!! Hva med SAS?

Glean EBG
21-09-2019, 02:06
Sas passer vel bedre inn hos Lufthansa med det nye liveryet, da slipper de bytte alliance og lakkering

LN-MOW
21-09-2019, 02:59
Sas passer vel bedre inn hos Lufthansa med det nye liveryet, da slipper de bytte alliance og lakkering



Les hva Ed sier. Allianse gir få fordeler. Det er eierskap som er tingen nå. ;)

EB
21-09-2019, 08:06
Men som største selskap i SkyTeam kunne han vel kanskje fokusert mere på alliansen og hvordan den kunne bli bedre for kunder og medlemmer før han nå sutrer vekk fra den. Alliansene blir vel hva selskapene ønsker...

Someone
21-09-2019, 08:16
Men som største selskap i SkyTeam kunne han vel kanskje fokusert mere på alliansen og hvordan den kunne bli bedre for kunder og medlemmer før han nå sutrer vekk fra den. Alliansene blir vel hva selskapene ønsker...



Det kan man si, men samtidig så har de blitt så store og det er så mange selskaper at flere har såpass forskjellige interesser og mål at de samarbeider svært dårlig. Det ser vi jo i alle allianser, hvor selskapene alt fra krangler åpenlyst til å gå inn i tette joint ventures

Litt som å bli invitert på fest, man liker jo gjerne vertskapet og de fleste gjestene, men er ikke unormalt det kommer en man synes er en gjøk

Fnate
21-09-2019, 16:07
Skyteam er vel, fra et kundeperspektiv, en av de dårligere alliansene også. Sånn i fht fordeler.

Sky Priority funker ikke så bra da nesten halve flyet har det.
Lounge adgang funker ikke i USA og jeg tror ikke i Kina
Man kan vel fortsatt ikke ta ut bonusbilletter i annet enn Economy hos Delta om man ikke har Delta kort.

Så selv om jeg er godt fornøyd med KLM/AF kortet mitt er jeg ikke sååååå imponert over alliansen sammenlignet med Star Alliance og One World

RSL
21-09-2019, 19:05
Skyteam er vel, fra et kundeperspektiv, en av de dårligere alliansene også. Sånn i fht fordeler.

Sky Priority funker ikke så bra da nesten halve flyet har det.
Lounge adgang funker ikke i USA

Jeg har alltid hatt loungeadgang i USA som FB Gold. Hvilke problemer har du støtt på?

Martin
21-09-2019, 19:12
Jeg har alltid hatt loungeadgang i USA som FB Gold. Hvilke problemer har du støtt på?



Når du flyr domestic med Delta?

Fnate
21-09-2019, 19:39
Jeg har alltid hatt loungeadgang i USA som FB Gold. Hvilke problemer har du støtt på?På domestic flights uten utenlands connection?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

RSL
23-09-2019, 18:08
Når du flyr domestic med Delta?

Ja men SkyTeam gir bare loungetilgang til elite plus ved internasjonale reiser. Har egentlig ingen ting med Delta å gjøre. Star Alliance er bedre på det punktet.