PDA

View Full Version : Waitlist ?!?


Sjabby
09-10-2004, 23:07
Heisann!
Jeg står på waitlist på denne:
SK 972 04FEB BKK->CPH
Er det noen som kan sjekke hvor mange som totalt står på waitlist på denne flighten?


-Sjabby

DY
09-10-2004, 23:23
Hvorfor bare ikke ringe SAS og høre. Er vel ingen hemmelighet?

Concorde
09-10-2004, 23:39
Det kommer litt an på hva slags billetttype du har også det... Vanlig R2? Ta ut noen ekstra strekninger uansett!!

Sjabby
09-10-2004, 23:54
Sas dama sa hun ikke kunne se det.
Det er en M klasse billett. Vet ikke hva R2 er for noe :)

Concorde
10-10-2004, 00:06
Beklager, trodde du var ID-pax........

LN-MOW
10-10-2004, 00:38
Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...

Utflyttet
10-10-2004, 11:44
Originally posted by Sjabby

Heisann!
Jeg står på waitlist på denne:
SK 972 04FEB BKK->CPH
Er det noen som kan sjekke hvor mange som totalt står på waitlist på denne flighten?
-Sjabby

Om jeg flytter meg over fra SQ352 SIN-CPH til SK-flighten, så kan vi jo sjekke ;)

Edit: Litt feil kvåting her, jeg skulle vel helst kvåtet LN-NOW.

Concorde
10-10-2004, 12:00
Din kvåting:D

Arrow
11-10-2004, 03:08
Originally posted by LN-MOW


Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...



Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.

LCH78
11-10-2004, 06:21
når spør jo Sjabby kun om hvor mange som står på venteliste :) ikke hvilken plass han har ;)

LN-RMX
11-10-2004, 09:46
Det står totalt 15 på waitlist!

LCH78
11-10-2004, 10:38
siden man ikke kan slette innlegg her så må jeg vel gjøre det på denne måten her da :)

DY
11-10-2004, 10:46
Ingen hemmelighet antall på venteliste vel...det er jo bare å ringe så får alle vite det vel. Ikke bli fanatisk da!

LCH78
11-10-2004, 10:51
siden man ikke kan slette innlegg her så må jeg vel gjøre det på denne måten her da :)

DY
11-10-2004, 11:00
Originally posted by LCH78


også var det dette med tall som kunne offentliggjøres da ;)

Åja....hvordan skal vi tolke dette da??

Ro-ro-ro-ro......

LCH78
11-10-2004, 11:26
siden man ikke kan slette innlegg her så må jeg vel gjøre det på denne måten her da :)

Arrow
11-10-2004, 17:37
Originally posted by LCH78


når spør jo Sjabby kun om hvor mange som står på venteliste :) ikke hvilken plass han har ;)
La oss si at det står femten stk på venteliste idag for et fly som går to dager senere. Når du senere møter opp på flyplassen så tror du at du i det minste må være nummer 15. Men så blir du fortalt at det er 30 på venteliste og du er helt i bånn. Er du glad eller sur når du får den beskjeden? Hvem sin feil er det nå da?
(Dessuten var ingenting ment som kritikk mot sjabbys spørsmål, det var mer en forklaring om hvorfor ting er som de er.)

Sjabby
02-11-2004, 12:33
Og da var jeg ikke lenger på noe waitlist. Herlig :D

The Ticketor
02-11-2004, 12:44
De fleste selskaper vil nok ikke opplyse om hvor mange som står på ventelisten. Og del fleste kan heller ikke se hvor en enkelt passasjer står, bare antall totalt pax (de fleste systemer viser også hvor mange i hver klasse) på venteliste.

TigerBlack
02-11-2004, 16:07
Det er riktig, vi har ikke tilgang på ventelistene engang. Litt fortvilende egentlig, men jeg lurer på om det nesten bare er trafikk og gatepersonalet som har styring på hvor mange som står på ventelista.

FBU
02-11-2004, 22:29
Originally posted by Arrow


Originally posted by LN-MOW


Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...



Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.Det er vel ikke så vanskelig å forklare det til en passasjer?
Ihvertfall har ikke jeg hatt det problemet. Bare å si hvor han står på listen, og legge til at alle ebp/ebg/ebs kan komme foran han. Derfor er svaret unøyaktig. Folk forstår det

DY
03-11-2004, 05:50
Originally posted by FBU


Originally posted by Arrow


Originally posted by LN-MOW


Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...



Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.Det er vel ikke så vanskelig å forklare det til en passasjer?
Ihvertfall har ikke jeg hatt det problemet. Bare å si hvor han står på listen, og legge til at alle ebp/ebg/ebs kan komme foran han. Derfor er svaret unøyaktig. Folk forstår det

En enkel og grei forklaring som de fleste ville ha forstått!

The Ticketor
03-11-2004, 09:42
Everything you say may be used against you... og så videre. Det er mange som ØNSKER å missforstå, når det passer dem. Derfor oftest sikrest å si at man desverre ikke kan se det (hvor mange som er på venteliste).

Superhai
03-11-2004, 11:07
Originally posted by Scanor


Det er riktig, vi har ikke tilgang på ventelistene engang.


Virkelig, ventelista i ResAid har dere vel tilgang til? Men uansett det å vite hvor man er på lista verdt så å si null. Det er også hvilken klasse på billetten som kommer til å avgjøre, og når du sjekker inn så 'reforhandles' ventelisten og du blir bekreftet eller havner på standby-listen.