PDA

View Full Version : UA - kapteinen snakker med alle F Pax før avgang

Fnate
14-09-2019, 23:48
Flyr UA fra DEN-JAC i dag og før avgang kom kapteinen rundt og håndhilste på alle i F. Viste frem værkartet og flyveplanen på iPad og gav oss kortet sitt.

Først tenkte jeg at det var kult. Men det slår meg at dette vel må være masse stress for de flyvende før avgang? Så da begynte jeg å synes det var teit.

Er dette vanlig hos UA eller kun fordi hele "b-laget" mitt er på tur?

LN-MOW
15-09-2019, 00:00
Fortsatt noen som er så fulle av seg selv at de tror de må gjøre det. Slitsomt for 2P'en som ofte får ekstra arbeidsoppgaver og oss andre som prøver å få dyttet han med i setet hans for å klare en avgang på rute ...

UA synes å være overrepresentert. Noen av oss traff kaptein Flannegan, som var superhyggelig, men som vel også var litt full av seg selv ...

LN-RTP
15-09-2019, 00:18
Det kan være litt mye av slikt ja.
Har sett det fra alle vinkler.
Noen som husker YouTube video av kvinnelig AF Captain som gikk bak i kabin og brukte F/A telefon, PA for å ønske alle velkommen samtidig med at alle pax kunne se henne.
(Max Exposure)
Har også jobbet men noen slike mannlige og full av ego, eller full av noe annet.
Når jeg fløy skipper på pax fly ba jeg gjerne annenflygeren ta meldingene på høyttaler til pax og de var Ok med det.
Tror nok purser (stuert) på flyet skulle gå bak i første klasse og hånd hilse på pax isteden for skipper, har opplevd det av og til og var litt Ok, men også unødvendig. Som pax på F eller J tenker man kun på «on-time», sete komfort, mat og service. Gir nå fanken i om skipper eller stuert kommer bak for å presse lanken.
Blir litt for “over the top”. :(

WF789
15-09-2019, 01:42
Vi måtte vente en stund på tillatelse til å ta av da jeg fløy ROC-EWR i vår, og da kom kapteinen rundt og hilste på alle passasjerene i flyet. (Alle 7)

sk931
16-09-2019, 18:19
Jeg har oplevet det samme på en Hawaiian Air flyvning fra HNL til NRT...dog kom kaptainen først rundt i HELE flyet ca. 2 timer efter afgang...Han hilste på mange af passagererne, og det blev taget rigtig godt i mod. Synes det er god stil og jeg er sikker på at gæsterne er helt OK med det.
Hilsen Ole

Bergern
16-09-2019, 20:22
Når freden senker seg der oppe, må det da være greit å tusle rundt og småprate litt. Tipper man blir mindre trøtt av det, enn å sitte på ræva hele turen. Forventer at hen i høyresetet får samme anledning til å strekke litt på seg.

FlightDeck
16-09-2019, 21:24
Når freden senker seg der oppe, må det da være greit å tusle rundt og småprate litt. Tipper man blir mindre trøtt av det, enn å sitte på ræva hele turen. Forventer at hen i høyresetet får samme anledning til å strekke litt på seg.

Tja, de fleste vil vel helst at kapteinen skal holde seg foran på kontoret og ikke gå rundt i kabinen. Det sender et feil signal, synes jeg. De litt uerfarne reisende kan kanskje oppleve det som litt skremmende at kapteinen er ute og går.

Ellers kan jeg ikke skjønne at reisende i business class, som er mest opptatt av å komme fra A til B, skal plages med værkart og flyveplan.

KnutW
16-09-2019, 22:06
Tja, de fleste vil vel helst at kapteinen skal holde seg foran på kontoret og ikke gå rundt i kabinen. Det sender et feil signal, synes jeg. De litt uerfarne reisende kan kanskje oppleve det som litt skremmende...

Så lenge det er snakk om at hen går, og ikke løper, må det da være greit? Og hvis du plages av værkart og reiseplan går det helt sikkert an å be seg fritatt.

view
17-09-2019, 20:49
Eneste gangen jeg har opplevd slik er i Lufthansa First fra JFK. Da kapteinen spurte meg hvor jeg skulle, pekte han ut vinudet på Norwegian maskinen og mente jeg kunne bare reise med dem :p

SAS_flyer
17-09-2019, 20:56
Har lignende opplevelser flere ganger UA F der kapteinen snakker direkte til Pax der før avgang. Synes det er hyggelig.

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk

Fnate
19-09-2019, 16:51
Jeg synes også det var hyggelig. Tenkte mest på at jeg trodde det normalt var mye stress før avgang.

Men gøy med værkart og alt