PDA

View Full Version : Tre dobbeltdekkere over Nittedal 8.sept 2019

nyisa
08-09-2019, 12:02
For nettopp - litt før 12 - tre dobbeltdekkere over huset her. Noen som vet hva slag fly det er og hva de holder på med? Ut på tur? Fly nordover - kanskje litt nordøst.

jameson82
08-09-2019, 13:11
For nettopp - litt før 12 - tre dobbeltdekkere over huset her. Noen som vet hva slag fly det er og hva de holder på med? Ut på tur? Fly nordover - kanskje litt nordøst.

Skal jeg tippe så vil jeg anta det er Tiger Moth fra Kjeller. Er noe arrangement på Gardermoen for Flysamlingen så kan være de skulle dit

nyisa
08-09-2019, 14:45
Besøkte "Veteranflygruppa" og så Tiger Mothen, det er vel ikke så mange andre dobbeldekkere som kan være på tur i lufta så det var nok tre slike. De kan godt komme til Gardermoen på den kursen de hadde hvis de husker å svinge.
Mens jeg var på Veteranflygruppas side kom jeg til å klikke på "Prøv en flytur" og da
havnet jeg på den flyplassen jeg er vokst opp ved!

semmern
09-09-2019, 08:11
Vi var tre Tiger Moth ja, og Cornell, Chipmunk, Bird Dog og to L-4 Cub, på vei til åpen dag på Flysamlingen :)

nyisa
10-09-2019, 14:51
Da var det jo flere jeg ikke fikk med meg hvis de fløy over her. Jeg satt inne og så ut av vinduet da de tre kom. Når jeg er ute er det uvanlig lyd som før meg til å se opp og noen ganger også fly(!) inn å se på Flightradaren.