PDA

View Full Version : Bakevja 2020 (eller Seattle «Julebord» i April / Mai 2020)


dc-8-63
22-08-2019, 02:39
Engang for veldig lenge siden møttes 4 Flypratere en lørdag i Seattle, svært uformelt hadde vi en skikkelig tur på gulvet langs 777 linjen på Everett. Siden den gang har det vært nesten en tradisjon med treff i Seattle - opp i mot 20 fly interesserte har hatt «julebord» flere år på rad. Siste gang var vel i 2011 eller 2012 og det har vært ymtet noen ganger om å forsøke dette igjen. The gang of 4 er faktisk ennå med - kanskje ikke like aktivt. Så langt er det satt ned en komité som møtes hver søndag ute på Bainbridge Brewing Company - med kun et komité medlem er det lett å organisere og en slipper å dele øl med andre ;)
Det ligger en del ideer på planleggings bordet - kanskje ikke alle kommer på plass men noe morro skal kunne få til her i Bakevja (det er slik Seattle blir fremsatt på Flyprat :cool:) det er ennå en flyfabrikk oppe i gata her (faktisk er det flere) det er noen hyggelige bryggerier og noe mat finnes også i området.

dc-8-63
22-08-2019, 03:04
Planlegging er i gang(tm)

EB
22-08-2019, 06:47
Vet om 3 fra Norge som har veldig lyst��

MountainDew
22-08-2019, 10:04
2014 var forrige "Julebord" i Seattle som jeg var med på. Meget interessant med gjentakelse :)

Hickok
22-08-2019, 10:10
Er flere enn 3 i Norge som har lyst!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

RJon
22-08-2019, 11:07
Seattle igjen høres kjekt ut :)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

FQTV
22-08-2019, 11:38
Jeg var med til Seattle i feb-15 med flyprat.
Da var vi 8 stk.

Kjempe tur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SudCaravelle
22-08-2019, 13:17
Hvis de har Miller Lite på fat og airport pickup i nettopp - pick up, så skal jeg høre med dragen ;)

Kult initiativ :up:

LN-MOW
22-08-2019, 13:33
Hvis de har Miller Lite på fat og airport pickup i nettopp - pick up, så skal jeg høre med dragen ;)



Kult initiativ :up:


Været i Seattle er lite egnet for å sette folk bakpå, så en minivan er nok mer praktisk. ;)

Har vært sjåfør og lurt politiet til å tro at vi skulle hente fly hos Boeing for å få stå i fred på SeaTac før og gjør det gjerne igjen. Capt Flanegan var grei å ha der.

Bergern
22-08-2019, 13:49
Julebord i Seattle i april/mai har aldri stått på to-do-listen min. Det gjør det nå :up:

dc-8-63
22-08-2019, 15:33
Hvis de har Miller Lite på fat og airport pickup i nettopp - pick up, så skal jeg høre med dragen ;)

Kult initiativ :up:
Airport Pickup med F-150 skal vi nok klare, det ryktes at det finnes Miller på fat på et gamlehjem (old Norse Heim) i Ballard ;) - (det er der den lille italienerinnen truer med å sette meg igjen hvis ikke....):p
Spøk til side det er høyt under taket her, noen av de stedene som ligger på skissebordet har nok neppe Miller (vi sponser Bainbridge Brewing Company (approved by Fnate & Mia)) men det planlagt nok fritid for Miller jakt.

dc-8-63
23-08-2019, 00:06
Vi (jeg) er ennå tidlig på planleggings stadiet, for de som ikke har vært på «Julebord» i Seattle så har vi tidligere år hatt en helg til kjerne program - og latt de enkelte deltagere komme tidligere og / eller bli lengre. Kjerne programmet har bestått av en privat omvisning hos Boeing på Everett, dette er nede på gølvet hvor vi tildels har vært dypt inne i 777 tanker, hjul brønner etc. Guidende har vært ingeniører som jobber med typen, ofte de samme som er ombord under test flyvninger - dette må ikke forveksles med den offisielle Boeing omvisningen, de er oppe under taket, mens vi har spasert langs hele 777 linjen.

Noen ganger har vi i tillegg fått omvisning på Renton også, noe som ikke er tilgjengelig for hvermannsen, det er samme tur som Boeing tilbyr i forbindelse med 737 leveranser (Fun Fact - vi var der samtidig med en fyr ned navn Kjos når han hentet LN-NOB som vel var den første 737-800 til Norwegian).

Noe langs disse linjene er hva vi har i tankene, det er noen brikker som må falle på plass, en av kontaktene har gått av med pensjon, men hovedkontakten er ennå på plass(tm).

Ellers har vi besøkt Flying Heritage Museum - dette koster noen USD i inngangs penger, men vel verdt det. Interessene er forskjellige, noen liker å fotografere fly og vi har delt oss på ettermiddagen.

Så langt er vi ikke sponset av noen - litt omvendt vi sponser Bainbridge Brewing Company - vi tradisjonelt hatt et middager (med drikke) og lunsj sammen (Fredag og Lørdag) mange kommer inn Torsdag og litt uformelt har vi møttes over en øl eller flere. Noen har ytret ønske om øl med støttehjul (Miller, Coors med mere) det er faktisk ikke alltid tilgjengelig her i the Wild West.

Vi forsøker også å få med oss noen pensjonerte piloter med skikkelig røver historier (den typen som startet med Bush Flyving i Alaska med stempel motorer og kanskje etter lang tid endte opp i venstre setet hos en av de store) har et par av disse i tankene, vi har også en pensjonert Boeing Direktør som startet karrieren på sjekk inn skranken til Alaska i Faibanks.

Uansett morro skal vi ha det.....

Fnate
23-08-2019, 00:25
Jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil

WF789
23-08-2019, 00:26
Har veldig lyst, men må se an økonomi og kalender.

fluxie
23-08-2019, 08:17
Skal ikke se bort fra at jeg dukker opp :)

FQTV
23-08-2019, 08:42
Er med om det passer med datoene, så tentativ inntil det foreligger noen datoer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Snorreth
23-08-2019, 18:34
Jeg er med, tentativt. Datoer må på plass først.

Hadde vært veldig gøy å oppleve Seattle og dens opplevelser.

Dag Viking
23-08-2019, 19:41
Engang for veldig lenge siden møttes 4 Flypratere en lørdag i Seattle, svært uformelt hadde vi en skikkelig tur på gulvet langs 777 linjen på Everett. Siden den gang har det vært nesten en tradisjon med treff i Seattle - opp i mot 20 fly interesserte har hatt «julebord» flere år på rad.

Ja, når var det egentlig, 2005 eller 2006? Heller litt mot 2006, men er ganske usikker.

storg
23-08-2019, 19:58
Dette har man lyst til!!

SBT
23-08-2019, 20:54
Det regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?

Bergern
23-08-2019, 21:14
Det regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?

Kan vel tenkes. Og så?

dc-8-63
23-08-2019, 22:05
Det regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?
Lenge siden jeg har vært i Bergen - men i sommer har vi hittil hatt et snitt med 25 grader, blå himmel og strålende sol :cool:

Hickok
24-08-2019, 12:17
Det regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?

Neppe fakta. Det regner nesten dobbelt så mye i Oslo som i Seattle i følge denne siden:
https://www.timeanddate.com/weather/usa/seattle/climate

Bergern
24-08-2019, 13:08
Neppe fakta. Det regner nesten dobbelt så mye i Oslo som i Seattle i følge denne siden:
https://www.timeanddate.com/weather/usa/seattle/climate

Når ble Oslo en del av debatten?

Hickok
24-08-2019, 14:13
Når ble Oslo en del av debatten?

Det var da voldsomt! Det var nevnt som et bilde på noe mange er kjent med. Derfor ble Oslo blandet inn.

I hvert fall, så regner det ca. 700mm pr. år i Oslo. I Bergen kan du gange opp Oslo sin nedbør med omtrent Pi. Det regner litt mer enn 6 ganger så mye i Bergen som i Seattle.

Ble det tydeligere da? Og før noen begynner å klage på hvorfor jeg blander inn Pi, så er den konstanten ca. 3,1415327

Bergern
24-08-2019, 14:28
Det var da voldsomt! Det var nevnt som et bilde på noe mange er kjent med. Derfor ble Oslo blandet inn.

I hvert fall, så regner det ca. 700mm pr. år i Oslo. I Bergen kan du gange opp Oslo sin nedbør med omtrent Pi. Det regner litt mer enn 6 ganger så mye i Bergen som i Seattle.

Ble det tydeligere da? Og før noen begynner å klage på hvorfor jeg blander inn Pi, så er den konstanten ca. 3,1415327

Voldsomt? I motesetning til svaret ditt?
Jeg lurte egentlig bare på hvorfor noen trakk inn Oslo, når sammenligningen var med Bergen.

Bergern
24-08-2019, 14:44
Jeg har lest dette om igjen noen ganger. Hvorfor i all verden må du via Oslo og en omregningsfaktor i pi, når du selv konkluderer med at det regner seks ganger så mye i Bergen enn i Seattle?

Og hersketeknikken til slutt der, kan du spare deg for.

Det var da voldsomt! Det var nevnt som et bilde på noe mange er kjent med. Derfor ble Oslo blandet inn.

I hvert fall, så regner det ca. 700mm pr. år i Oslo. I Bergen kan du gange opp Oslo sin nedbør med omtrent Pi. Det regner litt mer enn 6 ganger så mye i Bergen som i Seattle.

Ble det tydeligere da? Og før noen begynner å klage på hvorfor jeg blander inn Pi, så er den konstanten ca. 3,1415327

FQTV
24-08-2019, 14:47
Nå vet vi hvem som bør dele rom på en Seattle tur.

Peace & Love


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bergern
24-08-2019, 14:58
Nå vet vi hvem som bør dele rom på en Seattle tur.

Peace & Love



:p Herlig!
Jeg holder brennevinet. Alltid :)

Hickok
24-08-2019, 15:33
Jeg har lest dette om igjen noen ganger. Hvorfor i all verden må du via Oslo og en omregningsfaktor i pi, når du selv konkluderer med at det regner seks ganger så mye i Bergen enn i Seattle?

Og hersketeknikken til slutt der, kan du spare deg for.

Den er grei. Jeg har lært min lekse om å ikke prøve å svare på spørsmål. Jeg skal holde meg for god til det. Ha en fin kveld!

Bergern
24-08-2019, 16:08
Den er grei. Jeg har lært min lekse om å ikke prøve å svare på spørsmål. Jeg skal holde meg for god til det. Ha en fin kveld!

HAHA :D
Det var da voldsomt!

LN-FHU
26-08-2019, 13:17
Anders får dele rom med meg...jeg stiller med brennevin også.... :D:D:D

dc-8-63
30-08-2019, 04:32
Her sliter arrangementskomiteen seg igjennom dype forberedelser - i ettermiddag ble Von’s 2.0 sertifisert for Bakevja 2.0 - bestod langt bedre enn Max !

Eirik
30-08-2019, 21:22
Dette frister kjenner jeg, om jeg får det til er en annen sak. :)