PDA

View Full Version : Glad fredag fra Ris

EB
09-08-2019, 06:01
God morgen fra Ris. Nespresso i k(r)oppen og på tide å sveive i gang arbeidsdagen. Et par møter i sentrum før lunsj som i dag spises i provinsen. Blir en herlig spennende ettermiddag... Ha en bra fredag du også.

storg
09-08-2019, 07:25
God morgen fra Torshov. Straks ut døren for ukens siste arbeidsdag.

fluxie
09-08-2019, 08:22
God morgen fra L12 fra Mjøndalen. Nettopp passert Drammen stasjon. Ny arbeidsdag hos de små grønne på Lysaker/FBU. Ønsker alle en flott dag!

ForeverSAS
09-08-2019, 09:35
God morgen fra Snillfjord. :)

Skyet opphold, men det skal visst bli noenlunde greit ila dagen sies det.

Her er frokosten unnagjort, håret vasket og koffertene straks ferdig pakket, så etter hvert bærer det ut døren, med destinasjon en campingplass litt nord for Steinkjer.
Foruten en 4-5 timer på Fv714, E39 og E6 er dagen uten planer, godt det også.

En fortreffelig en ønskes. :)

Someone
09-08-2019, 09:41
God morgen fra kontoret. Første tur med sykkel til jobb etter sommeren, så en brukbar Tour de Finance er gjennomført. Nå en espresso før jeg får jobbe litt. Ha en fin dag

Concorde98
09-08-2019, 10:08
God morgen fra Umeå. Her er været bedre enn i går så man fikk seg en morgentur ut. Etterhvert blir det en liten 737 til ARN og en Airbus derfra og hjem. Ha en fin dag! :)

Bizflyer
09-08-2019, 12:12
God formiddag fra det Vestfoldske!

Sitter ombord på en batteribåt i dag også. Litt kortere dag i dag enn resten av uka, men skal kjøre meg hjem til det Sørlandske i kveld. Har heldigvis både hvitvin og øl i kjøleskapet, som sikkert skal smake nydelig. Det meldes regn både lørdag og søndag, så da er det sannelig ikke rart at jeg drikker.

God helg!

Ruby
09-08-2019, 12:52
God ettermiddag fra KUL. Her er en i god forfatning etter en nydelig tur med BA33 i selveste grom-klassen. Fet cabin, snerten og ufattelig dyktig crew og faktisk bra mat. Nå ventes det på Royal Jordanian som står for nest siste etappe, BKK før ferden ender på USM.
Ha en fantastisk fredag :)

FlyingDutchman
09-08-2019, 13:20
God ettermiddag fra Trøndelag!

Kursen settes snart sørover for å komme seg nordover... innenriksruter på sitt beste :D
TRD-OSL-ALF blir det, og så litt bilfarting enda lenger nord.

Ha en flott helg!

Henshaw
09-08-2019, 13:53
God ettermiddag fra et fryselager i Grorud. Ett stykk søster sendt avgårde til OSL hvor hun skulle komme seg til TRD på standby, kan bli interessant når man ikke får kjøpt billetter til fullpris en gang på strekket, hverken på SK, DY eller VY. Satser strengt tatt på at vi ikke får gjester i kveld.
Deilig vær er det også ute, så skulle ha tatt sykkelen

LN-MOW
09-08-2019, 14:19
G’morgen .. snart helg her også. Kun sjarmøretappen igjen før jeg trår til med en tredagers.

Skyet og noen-og-tyve grader ute allerede, men det ventes oppklarning. Det ventes også temperatur opp mot 35 igjen over helgen, men fortsatt ingen ekstremvarme. Langt unna varmerekorder her hos meg i år. Det er vel den globale nedkjølingen som har startet.

Håper på rolig arbeidsdag. PL sparker jo igang igjen i dag .... :)

FQTV
09-08-2019, 14:55
God dag fra havet.
Like flatt og vindstille som det har vært de siste 9 dagene.

Eg har en billett til LAX med retur fra SFO.
Ringte sas og spurte om kostnad for å ombooke til/fra SFO. Pris 9500.- og eg som betalte 8800.- for hele billetten (i Pluss) Heia SAS.

Ellers, God Helg !!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

FBI2012
09-08-2019, 15:29
Buenos días her fra Buenos Aires. Her er det 8´grader og regn.

På programmet i dag står ganske triste severdigheter fra junta-tiden her i Argentina i tiden mellom 1976-82("The Dirty War"). Skal besøke det hemmelige tortur senteret her i Buenos Aires som het "Garage Olimpo" der de som ble ansett som en mulig trussel mot regimet, ble fraktet, forhørt og torturert. Dette var hovedsakelig unge mennesker i alderen 15-35 år, politisk engasjerte studenter eller medlem i fagbevegelse. Noen få slapp fri ellers ble de fleste dopet ned, avkledd og dumpet levende fra fraktfly over Rio de la Plata, rett før Atlanterhavet. Derfor hører man ofte her i Argentina snakk om alle "desaparecidos/The disappeared" og de demonstrerende mødrene på Plaza de Mayo som søker svar på sine forsvunnede barn. Dette er mitt tredje besøk i Argentina på under 1 år, så jeg føler jeg må forsøke å sette meg litt inn i deres historie, selv om den kan være både vond og nær i tid.
Det er laget en film om dette som heter nettopp "Garage Olimpo". Den kan anbefales. NB! Sterke inntrykk.

Ellers er dette min siste dag her i den Argentinske hovedstaden før jeg imorgen reiser videre i Sør-Amerika, så i ettermiddag skal jeg bare nyte byen...om jeg får det til etter formiddagens historie time.

Ha ellers en fin fredag alle andre steder i verden!

robertaas
09-08-2019, 18:17
God fredag fra Vy på vei til OSL. Skal ut på nye eventyr igjen. Har ikke tid til middag annet enn på flyet så jeg slår til med SAS Plus. Nå er forventningene på topp til middagsserveringen ombord.

Ha en god en alle som ikke tror at de vil bli skuffet idag.