PDA

View Full Version : God lørdag fra Oslo


Hypern
13-07-2019, 06:55
Eller god og god, uten å gå i detalj har natta blitt brukt til å sitte på skåla. Men det rare er jo at jeg ikke føler meg så jævla dårlig. Irriterende nok uansett, Imodium vurdereres. Får vel bare ta det med ro og la immunforsvaret jobbe med saken. Går vel fort over.

Ha en bedre dag forumister uavhengig hvor dere er om dere er på ferie, jobb eller gjør noe mer konstruktivt enn meg

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

FQTV
13-07-2019, 07:14
Morn fra Reykjavik.

Vi er to timer bak kongeriket der hjemme. Det betyr på vei hjem fra et underholdning sted og god natt.

Håper dagen derpå blir grei nok. Vi har flere turist destinasjoner å gjøre så hangover blir forstyrrende i tidsplanen.

God helg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Concorde98
13-07-2019, 08:18
God morgen fra gullstua på OSL. Straks CRJ til Arlanda og Stockholm tur i fint vær. Satser på en del skritt i dag. Ha en fin en! :)

Someone
13-07-2019, 09:44
God morgen fra Billund og Zleep Hotel. Her sendes mødrene og de minste i retning sommerhuset ved Ebeltoft, men fedrene og storebrødrene snart er klart for dag 2 av 2 i Legoland. Så kjører vi etter i ettermiddag.

Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190713/5259fa3d2448327470ec103d389d3cc0.jpg

Henshaw
13-07-2019, 09:57
Morn fra Cambridge. Tema for dagen er "gamle fly bråker best". Det må bli bra

TriStar
13-07-2019, 10:24
God morgen! Så var man tilbake i Oslo igjen. KLM hjem fra Bilbao. En noe underlig opplevelse, kanskje mer om det i en mer passende tråd. Heldigvis er været strålende i dag og der er visst noe grilling på programmet. Kanskje blir det en liten mc-tur i løpet av dagen også. Ha en strålende helg[emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

FlyingDutchman
13-07-2019, 11:55
God morgen fra Faro flyplass!
Vi gjør oss klar for avgang til Oslo (om litt)! Endelig på vei hjem :)

Ha en strålende dag!

Fnate
13-07-2019, 12:20
God morgen fra Lillestrøm. Her er det kun første dag av ferien. Storsmurfen sover og jeg daffer med kaffe og TV. Så litt småforberedelser til tur i morgen.

Ha en fin en

EB
13-07-2019, 12:51
Glad lørdag fra Røros. Liten lunsjpause...på jobb siden 06:30 og skal vel holde det gående til nærmere 23... nå kastes langbukser og shorts`n blir arbeidsantrekk i noen timer. Når sommeren og varmen er på Røros - så må den nytes!!!

Gunnar
13-07-2019, 13:26
God formiddag fra Klepp. Ute er det grått. Inne har jeg endelig satt meg ned og sett over noen regnestykker for en bedriftsidé jeg har hatt en stund. Og dermed har jeg endelig også kunnet skrinlegge nevnte idé, da selv de mest optimistiske regnestykkene gav en inntekt som ikke en gang ville klart å betale rentene for de innvesteringene jeg hadde hatt behov for. Samtidig fikk jeg også svar på hvorfor ingen andre har etablert et firma med samme produkt...:spin

LN-MOW
13-07-2019, 13:44
God formiddag fra Klepp. Ute er det grått. Inne har jeg endelig satt meg ned og sett over noen regnestykker for en bedriftsidé jeg har hatt en stund. Og dermed har jeg endelig også kunnet skrinlegge nevnte idé, da selv de mest optimistiske regnestykkene gav en inntekt som ikke en gang ville klart å betale rentene for de innvesteringene jeg hadde hatt behov for. Samtidig fikk jeg også svar på hvorfor ingen andre har etablert et firma med samme produkt...:spin



Det har da aldri stoppet noen fra å starte flyselskap. Tydeligvis mer vett i andre bransjer. ;)

G’morgen! Dag 1 av 4 fridager, men tar bikkjene hensyn til det? Neeeeeeei da, så nå sitter jeg her i grålysningen med kaffe og ipad. Men greit det. Stille og rolig.

Kommet en halv bøtte regn i natt også, men håper at det tørker opp litt så jeg får avlivet triffidene som begynner å ta bolig på eiendommen. Vært gode groforhold de siste to ukene ...

Nå ut og fange frokost.

FlyingDutchman
13-07-2019, 14:01
I kategori ‘vit hvem dine kunder er’ så hørte jeg nettopp masse info via PA annlegget på FAO-OSL med detaljer om røyking, forbud mot å drikke medbrakt alkohol men ikke minst en beskjed til de som har planer om å skifte bleie på sine unger og at de ikke må gjøre det i kabinen men på do.

Alt dette tenker jeg er en selvfølge, men kanskje det ikke er det?

Uansett... arvingen husket EVA Air sine Hello Kitty fly og lurte på om vi kunne ta en tir med de som kompensasjon for hele ferien på sykehus samt neste ferie i dass pga MRSA karantene. Tenker det etterhvert blir en rosapreget trip report her, når alt er stabilt og hun er klar for en såpass lang tur.

Ruby
13-07-2019, 15:55
God eftan fra slettelandet sør for Stavanger. Her har vi hatt en relativt slapp dag så langt, frokost med unger og ex, samt litt småknoting i hagen. Fortsatt solid innslag av hav-tåke her. Dagens bytur med en kompis er utsatt til kvelden. Ingen vits i å sitte på Hansen-hjørnet midt på dagen når solen glimrer med sitt fravær, men ved 5 tiden hiver vi oss på toget innover.
Ha en fin fin aften :)

SudCaravelle
13-07-2019, 20:16
Ahhh.. endelig “hjemme” etter syv dager med en type amerikanere som blir i det meste laget for oss.. (ikke noe rappe musikk her i gården på en stund..)

Sixt leverte etter fadsesen med den indiske SUVen i fjor og ga oss en speller ny X7 som vi skal herje med i 21 dager... Skål

47207

47208

47209

LN-MOW
13-07-2019, 20:47
Du burde valgt et annet rederi, tror jeg .... stort forskjell på klientellet. Med unger er det Disney som ruler og der er speedoene fraværende ... ;) Norwegian og Royal Caribbean er også greie familiebåter. Styr unna Carnival. Der finner du trailerparkfolket. For tur uten unger er Princess og Holland America godt egnet.

Akkurat unnagjort en runde på traktoren og nå kommer regnet. Good timing!

Fnate
13-07-2019, 20:56
Sixt leverte etter fadsesen med den indiske SUVen i fjor og ga oss en speller ny X7 som vi skal herje med i 21 dager... Skål

Saft suse... X7. Prøver å lure med meg Storsmurfen for å se på en sånn. Nå skal vi ikke bestille ny bil før om et års tid, men.

Jeg synes den ser kul ut forfra og helt krise ut bakfra. Hvordan oppleves den?

SudCaravelle
13-07-2019, 21:23
Saft suse... X7. Prøver å lure med meg Storsmurfen for å se på en sånn. Nå skal vi ikke bestille ny bil før om et års tid, men.

Jeg synes den ser kul ut forfra og helt krise ut bakfra. Hvordan oppleves den?

Tenker på det samme selv allerede. Største forskjellen fra X5en er komplette luftfjærer som gjør det til en helt annen kjøreopplevelse. En av de få, få sakene vi savner fra ML og GL

Someone
13-07-2019, 22:56
Saft suse... X7. Prøver å lure med meg Storsmurfen for å se på en sånn. Nå skal vi ikke bestille ny bil før om et års tid, men.



Jeg synes den ser kul ut forfra og helt krise ut bakfra. Hvordan oppleves den?



Hvor mange barn skal du ha plass til?

Martin
13-07-2019, 23:00
Hvor mange barn skal du ha plass til?

Husk at han skal ha plass til både en elefant og en elg.

Someone
13-07-2019, 23:07
Husk at han skal ha plass til både en elefant og en elg.



Høres ut som han skal ha inn en tvillingvogn også [emoji13]

Martin
13-07-2019, 23:09
*Googler BMW X7*

Ah! 7--seter, ja!

Og en fra-pris på bare drøye 1,3 mill. Duger sikkert.

Fnate
13-07-2019, 23:26
Hvor mange barn skal du ha plass til?En elefant, som Martin sier.

Men primært ser den kul ut forfra. Det er egentlig det eneste

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Desk pilot
13-07-2019, 23:33
Er det bare jeg som synes den ser Harry ut? ;)

SudCaravelle
13-07-2019, 23:33
Nå er jeg i overkant glad i biler far Bayern og Stuttgart, men synes hun gjør seg greit fra flere vinkler og møkkafin inni..

47210

47211

SudCaravelle
13-07-2019, 23:34
Er det bare jeg som synes den ser Harry ut? ;)

De kuleste tingene er jo stort sett Harry da ;)

Martin
13-07-2019, 23:42
En elefant, som Martin sier.

Men han sitter vel i koppholderen foran?

Polaris
13-07-2019, 23:58
Synes den ser gammeldags og bestefaraktig ut — X5 er 1000 ganger finere :)

LN-MOW
14-07-2019, 00:03
Er det bare jeg som synes den ser Harry ut? ;)

Disse Dubai-folka liker det litt bling, vettu ... og ‘harry’ er jo bare bling for folk med dårlig råd ... ^_^

Fnate
14-07-2019, 00:20
Nå er jeg i overkant glad i biler far Bayern og Stuttgart, men synes hun gjør seg greit fra flere vinkler og møkkafin inni..


Må få sett inni. Jeg har aldri prøvesittet eller prøvekjørt noen biler jeg har kjøpt, så det har liksom ikke vært tema. Men den ser litt klumpete ut bak. Spesielt fra siden. Litt sånn skolebuss.

EDIT: OK, det jeg sliter litt med er at om du Googler bilder av halvgamle Ssangyong Rexton, så ligner det innmari mye. Det er litt som når en bekjent minnet meg på at gamlebilen min, BMW 1-serie, lignet på et hengebuksvin. Vanskelig å glemme

Synes den ser gammeldags og bestefaraktig ut — X5 er 1000 ganger finere :)

Den er muligens mer elegant ja. Har X5 nå, men nye faceliften er enda bedre

KnutW
14-07-2019, 02:08
Er det bare jeg som synes den ser Harry ut? ;)

Nei, ikke i det hele tatt...

SudCaravelle
14-07-2019, 02:59
Den er muligens mer elegant ja. Har X5 nå, men nye faceliften er enda bedre

Den nye X5en er faktisk ikke en facelift men en helt ny og totalt annerledes bil og med seks sylindre på hybriden.. Fin som et fly.

SudCaravelle
14-07-2019, 03:04
Snart kvelden i Pompano (Blue Moon draft.. verdt 16 timer på fly og syv døgn i cruise helvete)

47232

Fnate
14-07-2019, 10:32
Den nye X5en er faktisk ikke en facelift men en helt ny og totalt annerledes bil og med seks sylindre på hybriden.. Fin som et fly.

Saft suse. Det visste jeg ikke