View Full Version : DY9060 OSL-RHO 30/6-19 - årsak til forsinkelse?
Er det noen som kan finne ut hva som ble oppgitt som offisiell årsak til forsinkelsen for flight DY9060 den 30/6? Bakgrunnen for spørsmålet er at vi på vei mellom gate og rullebane plutselig tok en rett høyre og parkerte i 40+ minutter. Fra førersetet ble det opplyst at dette var grunnet mye trafikk over Europa - men etter 5 min kom en bil fra Menzies kjørende og vi hørte høylytt romstering i bagasjerommet... Ergo mistenker jeg at det kanskje var en annen årsak til at avgangen ble forsinket.
Noen som vet og kan opplyse en nysgjerrig sjel?
jameson82
30-06-2019, 15:03
Kan være pga dette?
Sloten var årsaken til forsinkelsen. Late Gourmet hadde derimot også glemt å laste varer til returen og de brukte tiden på de icing plattformen til å laste disse.
Rhodos har store kapasitetsproblemer, og det vil nok være forsinkelser i hele sommer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Thomas Cook/Wamos i morges slet ved med samme slot’n
Sloten var årsaken til forsinkelsen. Late Gourmet hadde derimot også glemt å laste varer til returen og de brukte tiden på de icing plattformen til å laste disse.
Rhodos har store kapasitetsproblemer, og det vil nok være forsinkelser i hele sommer.
Takker - det forklarer saken.
Field in sight
01-07-2019, 17:37
Om du fikk begrunnelse om at det var mye trafikk over Europa, var nok dette og ikke kapasitet på destination årsak til CTOT. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal mistenke at pilotene lyver om dette? Regulering grunnet luftromskapasitet en-route er nok noe man vil se litt av i sommer.
Både Norwegian og SAS har tidligere i år advart mot forsinkelser i Europa i sommer så er nok bare å smøre seg med tålmodighet
Om du fikk begrunnelse om at det var mye trafikk over Europa, var nok dette og ikke kapasitet på destination årsak til CTOT. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal mistenke at pilotene lyver om dette? Regulering grunnet luftromskapasitet en-route er nok noe man vil se litt av i sommer.
Trodde på de jeg - helt til noen bråkte som et h*lvete under setet mitt. Og da synes jeg det er greit å spørre om noen har mer info. Og det hadde noen.
Piloter og flyselskap har gjort mye rart opp igjennom årene, selv om de har påstått noe annet. Men det er jo tross alt mennesker det er snakk om, så dette vil skje så lenge mennesker er involvert.
Så når det blir sagt en ting, mens det plutselg begynner å skje andre ting rundt en, så er det vel fornuftig at noen ønsker å vite hva som skjer/har skjedd, og ikke ta alt en hører fra andre som "god fisk"
MountainDew
07-07-2019, 23:46
Vanligvis vet ikke vi helt hvor "slotten" ligger, men mye trafikk over Europa er som regel en plausibel forklaring.
Field in sight
08-07-2019, 08:48
Piloter og flyselskap har gjort mye rart opp igjennom årene, selv om de har påstått noe annet. Men det er jo tross alt mennesker det er snakk om, så dette vil skje så lenge mennesker er involvert.
Så når det blir sagt en ting, mens det plutselg begynner å skje andre ting rundt en, så er det vel fornuftig at noen ønsker å vite hva som skjer/har skjedd, og ikke ta alt en hører fra andre som "god fisk"
Jøss, det høres jo helt vanvittig ut. Så du har virkelig opplevd at piloter har løyet på seg en CTOT ovenfor pax, siden du mener at dette er såpass normalt? Når var dette?
Vanligvis vet ikke vi helt hvor "slotten" ligger, men mye trafikk over Europa er som regel en plausibel forklaring.
Om du lurer på årsak til CTOT er det bare å spørre om regcause. Koden står vel kanskje også på papirene til handling?