View Full Version : Verdens kjedeligste flyplass
Arlanda må være verdens kjedeligste internasjonale flyplass. Eller hva?
Litt enig med deg der.
Hvorfor må man igjennom sikkerhetskontrollen på nytt når man kommer fra USA til ARN og skal videre til OSL?
Man må ikke det på CPH.
Etter at jeg oppdaget det, da tatt ARN kraftig ned hos meg.
Hvis du mener Arlanda er den kjedeligste flyplassen i verden er du rimelig ubereist
Hvis du mener Arlanda er den kjedeligste flyplassen i verden er du rimelig ubereistHvorvidt du har kjedet deg mer på en internasjonal flyplass enn jeg gjorde på Arlanda idag, er hva vi snakker om. Hvilken da ?
En gang kjedet jeg meg veldig på Sheremetyevo (SVO) en annen gang ved Caracas (CCS). Tror jeg har kjedet meg på OSL i snøvær, ved Manas (FRU) og en gang i Nairobi (NBO).
Men har alltid med en god bok og Walkman med siste mixtapen – så sammen med gjetteleker om hvor folk er fra og skal reise til, litt flyspotting og random spaserturer pleier det å gå greit.
Det er en kunst å kose seg offline alene. Enjoy.
Google result "bored airport things to do (https://www.google.com/search?ei=zWEFXfeQKqvLrgTmnrWgAg&q=bored+airport+things+to+do&oq=bored+airport+things+to+do)"
Har du besøkt alle flyplassene i verden før du konkluderte? [emoji50]
Har du besøkt alle flyplassene i verden før du konkluderte? [emoji50]Nei. Dette er ren empiri. Det finnes en mulighet for at noe er kjedeligere, på samme måte som det kanskje finnes en gud.
Arlanda er ingen favoritt, men nå reiste vel du fra terminal 2? Hvor de litt utenfor det gode selskap er plassert [emoji13]
ville si at HEL er en hakke over kjedelig enn Arlanda
Jeg har flydd fra Arlanda 145 ganger i følge min FlightDiary. Av totalt 83 flyplasser jeg har besøkt i mitt liv, vil jeg si med relativt høy empirisk faktor at Arlanda ikke er verdens kjedeligste flyplass. Det er god plass å bevege seg på mellom 2-3 forskjellige pirer/terminaler, det er greit med butikker man kan gå innom. Og de har i det minste noe kvalitetspreget / variert i seg. I forhold til størrelse opplever jeg for eksempel Amsterdam Schipohl som vel så lite inspirerende: de har lite interessante butikker i hovedterminalen (mye turist-kina-ræl og andre turistfeller) - og mye tomme korridorer med lite inspirerende pirer.
Det være sagt så har jeg kjedet meg aller mest på Zurich flyplass, fordi jeg landet der en tidlig morgen kl 06:40 og neste fly hjem gikk kl 12:45. Det var helt horribelt uten lounge-tilgang og på standby-liste.... Aldri har jeg kjedet meg så mye. Men det var ikke flyplassens skyld, jeg ville ganske enkelt bare hjem.
Concorde98
16-06-2019, 13:00
Sitter på Arlanda nå hvor jeg har vært 155 ganger i følge min flystatistikk. Synes ikke Arlanda er så gale, det finnes bedre flyplasser og verre. Man må også skille på størrelsen naturligvis.
Definer - "Kjedelig" :8::lol:
De har jo både mat, øl og fly på Arlanda så så ille er det jo ikke
Litt enig med deg der.
Hvorfor må man igjennom sikkerhetskontrollen på nytt når man kommer fra USA til ARN og skal videre til OSL?
Man må ikke det på CPH.
Etter at jeg oppdaget det, da tatt ARN kraftig ned hos meg.
Kjedelig å møtte gå gjennom en ekstra security? Ville kanskje heller sagt irriterende.
Jeg har forresten byttet fly på Svolvær en gang. Det var kjedelig, det.
Hvorfor må man igjennom sikkerhetskontrollen på nytt når man kommer fra USA til ARN og skal videre til OSL? Man må ikke det på CPH.
Synes eg må gjennom ny sikkerhetskontroll på CPH hver gang eg kommer fra et Non-Schengen land/området. Min erfaring er at det gjelder ARN OSL CPH og alle andre europeiske flyplasser.
Vært heldig???
Ang TS spm. ARN er like Gøy/kjedelig som OSL HEL og CPH. Same same, small differences.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig at den ikke er en favoritt...men sammenlignet med Hahn så er den jo som paradis å regne.
Kjedelig å møtte gå gjennom en ekstra security? Ville kanskje heller sagt irriterende.
Ja, helt enig med deg :D
Jeg tror faktisk SSJ topper Arlanda lett. På Arlanda har man jo både mat og øl så jeg ser ikke helt hvordan man kan kjede seg såååååå mye. Men favorittflyplass er det ikke
Jeg tror faktisk SSJ topper Arlanda lett. På Arlanda har man jo både mat og øl så jeg ser ikke helt hvordan man kan kjede seg såååååå mye. Men favorittflyplass er det ikke
SSJ Sandnessjøen flyplass?!?!
Det er bare et fly om dagen, så jeg skjønner at du kjeder deg der :wow: :colgate: :colgate:
ARN er ikke den flyplassen jeg har besøkt oftest, men jeg klarer ikke sette den på en "topp 5 kjedeligst"-liste. Forøvrig er ikke "kjedelig" det verste men kan si om en flyplass, og jeg tar ARN over LAX når som helst...
SSJ Sandnessjøen flyplass?!?!
Det er bare et fly om dagen, så jeg skjønner at du kjeder deg der :wow: :colgate: :colgate:
I dag er det 5. 7 i morgen.
Men hva har antall avganger med hvor kjedelig en flyplass er?
47126
Fredrik74
16-06-2019, 18:39
ARN är ingen favorit för mig men den är betydligt bättre än vad EWR var när jag var där. Och TPE, och BKK. Bland annat.
Om det inte vore för att säkerhetskontrollanterna på både LHR och AMS är totala idioter så skulle de vara favoriter.
Definer - "Kjedelig" :8:[emoji38]
De har jo både mat, øl og fly på Arlanda så så ille er det jo ikkeEtter 14 tima på CAN åleine, så ligg nok den på topp på botn på lista mi. Knapt råd å finne mat som kan etast (og eg er ikkje så veldig kresen på tur) , ikkje særlege fasilitetar til noko som helst. Mørkaste og tristaste loungen eg har sett (har ikkje sett mange, forsåvidt) og nesten ingen butikkar.
Norge Rundt På 14 Dager
17-06-2019, 12:46
Både Bodø og Torp er internasjonale flyplasser, vil glatt påstå at begge er langt kjedligere enn Arlanda.
Merkelig traad. ARN er da ikke noe kjedeligere enn mange andre flyplasser. OSL er vel heller ikke allverdens spennende. Utallige eksempler kan nevnes, CDG1 (spesielt non-schengen) er drepende kjedelig.
Men noen har nevnt Arlanda Terminal 2, den er ganske kjedelig ja, men helt ok, og lite koe. Mye Skyteam, Oneworld og lavpris. Norwegian floey dit en gang i tiden foer de ble riktig store paa ARN. Arlanda har jo valgt en stretch loesning med mange terminaler paa rekke og rad, uten en terminal 1. Flyr ET derfra naa?
Aberdeen slår alle andre ned i søla når det kommer til kjedelighet. ARN er tivoli, julaften og 17. Mai samtidig sammenlignet med ABZ.
Både Bodø og Torp er internasjonale flyplasser, vil glatt påstå at begge er langt kjedligere enn Arlanda.
Bodø har jeg ikke hatt gleden av å prøve, og Torp har jeg kun fått oppleve som ankommende de siste ti årene. Problemet til Arlanda er at man har en viss forventning. Og jeg ble ikke sint, bare veldig, veldig skuffet :D
Hvis du virkelig vil ha noe kjedelig i "Stockholm" kan du proeve Skavsta, Stockholms svar paa Torp. Ca. 100 km fra Stockholm, drepende kjedelig, med noen butikker og en bar. Men de har noe selv OSL ikke har klart aa faa til: en priority pass lounge. Riktignok en lounge jeg kun vil anbefale om du ikke betaler per gang du bruker lounge. Det eneste du faar er kaffe, vann og litt fred og ro fra braaket i terminalen (om jeg ikke selv tar med mine to smaa og skaper helvete).
Både Bodø og Torp er internasjonale flyplasser, vil glatt påstå at begge er langt kjedligere enn Arlanda.Torp er nok en plass man som regel ikke bruker mye tid på, tror det er ganske få som har transit der. Er nok typisk et sted man enten drar fra eller ankommer, så gjør jo lite om den ikke er så spennende
Kjedelig eller ikke, man kommer langt med en stol og en kald øl. Selv om det kombineres best med vindu med utsikt med litt aktivitet
Jeg nominerer Rørvik RVK til tittelen som kjedeligste flyplass.
Da vil jeg nominerer Brønnøysund BNN til den kjedeligste [emoji31]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjedelig eller ikke, man kommer langt med en stol og en kald øl. Selv om det kombineres best med vindu med utsikt med litt aktivitet
Stol, kaldt øl og utsikt er diskvalifiserende tror jeg.
Torp er nok en plass man som regel ikke bruker mye tid på, tror det er ganske få som har transit der. Er nok typisk et sted man enten drar fra eller ankommer, så gjør jo lite om den ikke er så spennende
Men damene i serviceskranken på Torp er riktig så hyggelige! :D
Får vel nominere Radom jeg da:colgate: ingen fly, ingen folk, ingen mat.
De hadde litt av alt, BT/OK f.eks:(
Men hvem vet, kanskje kjedsomheten forsvinner etterhvert
Norge Rundt På 14 Dager
18-06-2019, 14:21
Bodø har jeg ikke hatt gleden av å prøve, og Torp har jeg kun fått oppleve som ankommende de siste ti årene. Problemet til Arlanda er at man har en viss forventning. Og jeg ble ikke sint, bare veldig, veldig skuffet :D
Ser den, har vært på nesten alle flyplasser i Norge som har internasjonale flygninger. Og med kanskje unntak av OSL vil jeg påstå at alle sammen er kjedligere enn Arlanda.
Snorreth
18-06-2019, 15:18
Vil påstå at Qingdao Lutieng (TAO) og Wuhan Tianhe (WUH) kniver begge om denne tittelen som verdens kjedeligste internasjonale flyplass.
Flyplassene har elendig mattilbud og elendige lounger. Utsikten er også katastrofe.
Stettin-Goleniów SZZ Har rundt 8 ankomster per dag. Det er ingen parkerte fly der, som man kan se på mens man venter. Rundt flyplassen er det bare trær. Det er ikke alltid restauranten er åpen og i taxfree er det stort sett bare vodka de selger. Første gang jeg var der, kom vi dit 2,5 timer før avgang. Det var ingen fly innom før vårt Wizzair fly ankom. Flyplassen trafikkeres av Wizzair, Ryanair, Norwegian og LOT. De flyr til: Warsawa, Oslo Torp og Gardermoen, Sola, Dublin, Liverpool, Edinburgh, London Luton og Stansted.
Prøv å reise med små barn, da er OSL mye kjedeligere enn ARN. På grunn av lekeplasser og små stasjoner med leketøy på ARN velger vi aktivt forbindelser via ARN framfor OSL. Jeg fatter ikke hvorfor OSL ikke investerer bittelitt mer i barnefamilier på reise.
Årets mest informative tråd?
Av de store flyplassene er det få som er kjedeligere enn *A-piren på EWR.
Og når det er fullt på SAS-loungen og Senator-loungen i tillegg er det ekstra helvete....
My 2 cents! :)
Kim
BVC Kapp Verde var definitivt heller ikke noen høydare hos meg. Hvis du ikke synes det er morsomt å kikke på en ørken, et parkert fly, eller trøkke i en bitteliten "avgangshall" uten annet enn en disk og noen flyplassansatte
Den gangen jeg har kjedet meg aller mest på en flyplass må ha vært når vi strandet i Berlevåg en gang. Vi mellomlandet der på kvelden, men problem med ene motoren gjorde at vi ikke kom oss lenger. Vi ventet halve natten på flyplassen før de fikk tak i et fly som sendte oss til Vadsø. (Jeg skulle til Alta som er motsatt vei). I Berlevåg har de absolutt ingenting på flyplassen, hverken kiosk, kafe eller øl. Vi ble sittende å se i taket og veggen inntil flyet kom. Nå er ikke Berlevåg en internasjonal lufthavn, men det var ikke særlig morsom å strande der på nattestid.
Sant nok, men i flybransjen er kjedelig veldig bra.
Mine 3 på topp:
1. Abu Simbel, Egypt (APS). Spesielt under en sandstorm.
2. Brussel (BRU), maurtue
3. Orly (ORY), kaos og null utsikt.
Heldigvis finnes det smart-telefoner. Er det enda værre, ta med VR briller! Morsom tråd.
Hadde det ikke vært for Sas loungen på OSL hadde jeg gruet meg å dra dit.. Kan nesten ikke tenke meg noe mer kjedelig enn det å sitte på benkene der og vente på ombordstigning.
Hadde det ikke vært for Sas loungen på OSL hadde jeg gruet meg å dra dit.. Kan nesten ikke tenke meg noe mer kjedelig enn det å sitte på benkene der og vente på ombordstigning.
Vel... Selv foretrekker jeg benkene fremfor SAS-loungene. Slipper heldigvis stort sett å ta det valget :D
Kan nesten ikke tenke meg noe mer kjedelig enn det å sitte på benkene der og vente på ombordstigning.
Å sitte på en benk og vente på boarding kan kan jo gjøre på alle flyplasser. På OSL finnes det jo alternativer (andre enn loungene også).