PDA

View Full Version : I serien gale oppstarter: One Carribean


LN-MOW
27-05-2019, 19:37
Noen prosjekter er ville. Andre er fullstendig galskap. De gutta her sikter ennå høyere.

There’s another Caribbean startup, based in St. Vincent. Some investors have gotten together and have acquired one plane in order to launch one route. Fair enough.

When I first saw that I assumed that maybe they acquired an ATR 72 to fly to Barbados. Nope, guess again.

Investors in St. Vincent have acquired a 747-400, and plan to use it to launch nonstop flights between St. Vincent and Dubai. I’m not kidding (though maybe they are?).

https://onemileatatime.com/st-vincent-747/?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

Blubird
27-05-2019, 20:08
Hvor tegner man seg for aksjer?

Scandinavian
27-05-2019, 20:33
Kan det være denne? Ble nettopp lagt ut med kommentaren første 747 på St. Vincent. N508BB er registreringen og den står som parkert, ex China airlines.
Ser ut som det er One Carribean som står på logoen.

https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/747/N508BB-Private/GP2dF6lO

https://i.imgur.com/wPV4QxX.jpg

https://i.imgur.com/AvG5Sxp.jpg

LN-RTP
27-05-2019, 21:23
Må være hvitvasking av penger...
Nok sol i Dubai, tviler på at araberne kjøper billetter til St. Vincent, og omvendt.
9 000 fot rullebane er kanskje ikke nok til å fly non-stop med full last, men det har nok investorene allerede tenkt på..

SQ 777
27-05-2019, 21:37
Hm, hm.... Hvor finner man piloter som er villige til å fly 744 på et slikt prosjekt... ??

Bluescan
27-05-2019, 22:08
Det er noe som ikke helt stemmer her, ja.
Fra tabellene kom jeg frem til ca 350t maks avgangsvekt fra TVSA/SVD. Med "tomvekt" på ca. 190t og ca 400 pax (40t?) er det begrenset med plass til drivstoff.


MTOW 350t
DOW 190t
PAYLOAD 40t
MAX BLOCK FUEL 120t.

120t - 2t (taxi fuel) - 15t (reserve fuel) - 5t (contigency) = 98t trip fuel.
Et veldig røft overslag sier at det holder til ca. 8-9 timer flight, og ikke de 6500nm til Dubai.

LN-MOW
27-05-2019, 23:07
Kan det være denne? Ble nettopp lagt ut med kommentaren første 747 på St. Vincent. N508BB er registreringen og den står som parkert, ex China airlines.


Ja, den er nevnt i artikkelen.

Det skal ha vært flere destinasjoner inne i bildet ifølge artikkelen. Hvorfor Dubai ble trukket frem .. ? Hvem vet. Tipper Paris er målet hvis dette i det hele tatt kommer i gang.

Someone
28-05-2019, 05:53
Ja, den er nevnt i artikkelen.



Det skal ha vært flere destinasjoner inne i bildet ifølge artikkelen. Hvorfor Dubai ble trukket frem .. ? Hvem vet. Tipper Paris er målet hvis dette i det hele tatt kommer i gang.



Er ikke St Vincent endel av den Engelsktalende delen av Karibia og ikke franske?

imm
28-05-2019, 06:45
Er ikke St Vincent endel av den Engelsktalende delen av Karibia og ikke franske?

Jo.
St Vincent and the Grenadines, som landet heter, har vært både under frankrike og england. Men mest under England. Språket er engelsk.
Et lite paradis med mange små øyer, fantastisk for seiling. Jeg har vært der flere ganger, da som dagstur. Har da flydd over med BN Islander fra Barbados til Grenadinene, og seilt rundt til solnedgang.

Fly mellom der og Dubai høres helt hinsides ut. Det er garantert ikke marked nok for det. St Vincent er ikke kjent nok, og et enkelt lite flyselskap med kun ett fly har ikke muskler nok til å markedsføre ruta.

På Barbados er man veldig fokusert på å få rike mennesker til øya. Tipper det kan være samme tanke bak dette prosjektet: Å få rike folk fra Dubai til St. Vincent. Det kommer ikke til å skje.

Someone
29-05-2019, 11:06
Selv om prosjektet er håpløst og virker mistenkelig, så har de i det minste et fly som flyr. Eller i det minste det er fløyet et fly ned til der de skal fly fra. Så noen penger må vel ha byttet hender?

triple seven
29-05-2019, 20:20
Jo.
St Vincent and the Grenadines, som landet heter, har vært både under frankrike og england. Men mest under England. Språket er engelsk.
Et lite paradis med mange små øyer, fantastisk for seiling. Jeg har vært der flere ganger, da som dagstur. Har da flydd over med BN Islander fra Barbados til Grenadinene, og seilt rundt til solnedgang.

Fly mellom der og Dubai høres helt hinsides ut. Det er garantert ikke marked nok for det. St Vincent er ikke kjent nok, og et enkelt lite flyselskap med kun ett fly har ikke muskler nok til å markedsføre ruta.

På Barbados er man veldig fokusert på å få rike mennesker til øya. Tipper det kan være samme tanke bak dette prosjektet: Å få rike folk fra Dubai til St. Vincent. Det kommer ikke til å skje.

Landet der i '89, lurer på om ikke stripa er forlenget siden jeg var der

LN-MOW
29-05-2019, 20:29
Æsj da - hvis VI kan, kan de også ... ;)

http://enfb.net/stuff/wf747.jpg

LN-MOW
24-06-2019, 13:34
Og soga går videre, til alles forlystelse.

https://onemileatatime.com/st-vincent-certifying-747/?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

The plane has been on the ground for several weeks now, so what’s the latest? Well, apparently the owners of the plane are looking for the Eastern Caribbean Civil Aviation Authority (ECCAA) to register the plane in St. Vincent.

Unfortunately that’s causing a problem, because the ECCAA doesn’t really know how to do that. The ECCAA has oversight of six air operator’s certificates (AOCs), 14 airports, and 41 aircraft, but none of those are large commercial jets.