PDA

View Full Version : Norwegian flyr for TUI Airways

Trdfly
13-05-2019, 21:36
Ser ut som Norwegian Air International skal fly fast charter på vegne av TUI Airways (BY / TOM), under med TUI Airways sine koder fra London Gatwick under S19. Ser ut til å være et fly nå, men oppe i 2 fly fra slutten av mai som jeg kan se.

De skal fly til følgende destinasjoner fra London LGW: PXO, VAR, IBZ, SPU, NAP, BOJ, ACE, ZTH, ALC, TFS, CFU, PMI, FUE, HER, MLA, VRN, RHO, KVA, PVK, PUY, AGP, MAH, LCA, FAO, EFL, RJK, SKG, REU, KGS, PFO, DBV.

MountainDew
13-05-2019, 22:47
Litt rart da Norwegian må leie inn materiell for å fly sitt eget program.

Epilef
13-05-2019, 22:57

kanskje de tjener mer penger på den måte enn å fly sine egne flyvninger ?

Jetset
13-05-2019, 23:15
Jeg vil tro denne kontrakten ble inngått lenge før MAX’en ble satt på bakken..

Discus
14-05-2019, 08:09

Jeg vil tro denne kontrakten ble inngått lenge før MAX’en ble satt på bakken..

Og så spørs jo også når fligheten er, da. Om det er charter på kveld/natt/lørdager etc så er det vel ikke så trangt i produksjonen som på dagtid en ukedag?

LN-HFH
14-05-2019, 10:33
Er nok starten på noe større tror jeg. Norwegian har føyet for TUI (også fra UK, men på DY/D88xxx-nummer) i mange år. De har tatt over OSL-basen, og ARN basen følger nok straks etter. Har jo også vært rykter om at TUI-gruppen vil kvitte seg med flyaktiviteten. Kanskje det er en langsiktig plan at Norwegian skal ta over deler eller hele flyoperasjonen til TUI, men at de venter til 757, 767 og annet ''grums'' er ute og de kan fokusere på en enhetsflåte med 737 og 787....?

LN-HFH
28-05-2019, 09:23
Just nu er det hele 3 maskiner som norwegian flyr for TUI på BY-nummer.47061