PDA

View Full Version : Glad lørdag fra Ris

EB
04-05-2019, 05:08
God morgen fra kjøkkenet. Her er det kokosbolle som en per-frokost sammen med den første koppen med kaffe. Rolig start på dagen før vi forflytter oss til Drammen og en konfirmasjon. Ha en bra lørdag du også.

robertaas
04-05-2019, 06:40
God morgen fra F19 på OSL. Å starte morgenen på Radisson Blue rett ved OSL istedenfor i Glevum var ingen lur variant av helgetur. Dyrere og jeg mister formiddag og frokost på lokasjonen.

Ha en god en alle som ikke prøver ut dumme konsepter denne helgen.

Concorde98
04-05-2019, 06:42
God morgen fra hele Norges deltaby Lillestrøm. Her er det kaffe i koppen og straks blir det OSL hvor SAS skal løfte oss over til Stockholm en tur. Hjem i morgen. Ha en fin dag! :)

Someone
04-05-2019, 06:51
God morgen fra Tjøme. Pent, men kjølig. En løpetur står på programmet og barnevakter er sikret så det blir ut å spise i Tønsberg i kveld. Ha en fin dag

Scooter01
04-05-2019, 07:57
Da er det vel bare å slutte seg til morgenfuglene og ønske alle sammen en god Luke Skywalker dag!

http://i66.tinypic.com/ad2joy.jpg

Scooter01

Bergern
04-05-2019, 08:12
Mornings fra Rotterdam!
Været stiller i miksklassen og undertegnende er litt stykkevis og delt selv også. Det ble da jaggu sent nok igår [emoji854]
Idag er planen klar; To reparatører (som alltid er bedre enn ingen) og tog til Haag.
Fargerik helg ønskes alle :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190504/9ced5a4e4f7680f6dae84eb48af8c259.jpg

FlyingDutchman
04-05-2019, 11:20
God morgen fra Scandic Nidelven der en bedre frokost er plassert i magesekken.
Litt artig med miniferie i egen by :)
Bare en kort busstur og så er jeg hjemme igjen.

Ha en flott helg!

jcnorway
04-05-2019, 11:48
God formiddag fra hovedstaden.

Her har man rukket en tur på Haraldrud gjenbruksstasjon (aka dynga) og fått kvittet seg med diverse skrot fra heimen.

Lunsj på det lokale vannhullet med en medforumist om en times tid står også på planen. Mulig det blir øl [emoji14]

Ha en fin en!

Ruby
04-05-2019, 11:49
God lørdag fra Stavanger. Frokost, kaffe og masse prating er unnagjort for lengst. Nå har avkommmet også kommet seg opp og det skal øvekjøres.
Blir også en stopp innom på Kvadrat vil jeg tro.
Til kvelden god mat med en tilhørende rød en.
Ha en nydelig lørdag :)

Martin
04-05-2019, 13:47
Hoy fra NS... eh, Vy.

I serien: «du vet du er på Lillestrøm når...»:

Når toget blir forsinket fordi en fyr ikke fikk kjøpt billett til sykkelen sin fordi ingen ville slå til på tilbudet om en sixpack for en hundrings.

Nuvel. Straks Oslo for litt Lønsj & Øl.

Gunnar
04-05-2019, 14:53
God dag fra Klepp. Fra tid til annen tenker jeg tanken om hvorvidt det kan være penger å spare på å bruke MC til jobb heller enn bil. Og frem til nå var svaret alltid at vinninga går opp i spinninga. Men i dag har jeg faktisk tatt meg tiden til å sette ting i system i et regneark for å skaffe meg litt bedre oversikt over hva det faktisk kan være å spare. Enn så lenge taper MC, men det skal faktisk ikke de helt store endringene til før regnskapet tipper over i tohjulingenes favør.

Hvor morro det ville være å kunne fremlegge for kona et ferdig regnestykke som viser at vi sparer penger på at jeg tar MC-lappen og skaffer tohjuling...:spin

KnutW
04-05-2019, 21:30
@Gunnar: Kjøper du en tre-hjuling (Mp3,Niken osv) slipper du å ta mc-lappen (med mindre det er litt av hensikten med prosjektet..?), de kjøres lovlig på bilsertifikat. Kjøpte en pent brukt Mp3 for tre år siden og har ikke angret et sekund. Du kjører i buss-feltet, stort sett gratis parkering, nix bompenger...

Løp og kjøp!

TG923
04-05-2019, 23:30
Enda enklere er det å ta bussen, da slipper du lappen og får likevel bruke kollektivfeltet :old

Cecilie
04-05-2019, 23:36
@Gunnar: Kjøper du en tre-hjuling (Mp3,Niken osv) slipper du å ta mc-lappen (med mindre det er litt av hensikten med prosjektet..?), de kjøres lovlig på bilsertifikat. Kjøpte en pent brukt Mp3 for tre år siden og har ikke angret et sekund. Du kjører i buss-feltet, stort sett gratis parkering, nix bompenger...

Løp og kjøp!

Man må ha tatt B-lappen før 2012 tror jeg det var for at man skal kunne kjøre trehjuls MC på billappen.

robertaas
04-05-2019, 23:43
Kjøpte en pent brukt Mp3 for tre år siden og har ikke angret et sekund.
Nå som de fleste har gått over til å bruke mobiltelefonen får man sikkert disse fortidslevningene billig. Funksjonalitet er vel ikke lengere akkurat noen å skryte av, men hovedsaken er at du er fornøyd.

LN-MOW
05-05-2019, 00:08
Nå som de fleste har gått over til å bruke mobiltelefonen får man sikkert disse fortidslevningene billig. Funksjonalitet er vel ikke lengere akkurat noen å skryte av, men hovedsaken er at du er fornøyd.

Løp og kjøp!

Snakker dere egentlig om det samme? :lol:

Men jeg har nylig gått til anskaffelse av ny mp3-spiller og angrer ikke på det. :)

Forøvrig vært en god dag. Tok eldstebikkja til vet for inspeksjon av en skummel klump, men den var heldigvis av den godartede sorten. Ukrutt forgår ikke så lett.

KnutW
05-05-2019, 00:34
Snakker dere egentlig om det samme?

Definitivt ikke!

Gunnar
05-05-2019, 07:15
Enda enklere er det å ta bussen, da slipper du lappen og får likevel bruke kollektivfeltet :old

Jeg gidder ikke å bruke halvannen time på noe som tar 20 minutter med bil. Kollektivtrafikken fungerer godt om du skal til eller fra Sandnes eller Stavanger, men skal du fra "utenfor Stavanger/Sandnes sentrum" til "utenfor Stavanger/Sandnes sentrum" er det helt håpløst. Synd, for det ville være mye mer å spare på den måten...

Hovedpoenget er rett nok å spare bompenger, så en 3- eller 4-hjuling ville nok fungert. Men det virker som de med 3 og 4 hjul ligger litt høyere i innkjøpspris, selv om de riktignok kan spare meg for utgifter til MC-lappen. Men skal ærlig innrømme at litt av fristelsen ligger i 2 hjul. Må uansett først klare å dokumentere at transportugiftene blir mindre av å skaffe et kjøretøy nr. 2. Kona har ikke lappen, så alle "konebil"-argumenter fyker desverre ut vinduet...:(
(tok forøvrig B i 2004)

Trent600
05-05-2019, 12:35
Du kjører i buss-feltet

Gammel artikkel, men har det skjedd endringer her?

- Dette medfører at kjøretøy som blant annet Piaggio MP3 som det vises til, er å anse som en trehjuling. Den kan derfor ikke kjøres i kollektivfelt, sier Gjelsvik.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35835