PDA

View Full Version : Eurowings med virtual interlining med Norwegian og SunExpress

Someone
03-05-2019, 13:27
Eurowings har med Norwegian og SunExpress inngått et samarbeid hvor de lar kundene kjøpe billetter hos hverandre og tilbyr connections hos hverandre. Dog vil det ikke gjelde bagasje, da det kun er snakk om såkalt virtual interlining, slik at de som reiser med bagasje må ta den ut og sjekke den inn på nytt når man bytter fra et flyselskap til et annet

https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/eurowings/eurowings-teams-up-with-norwegian-and-sunexpress-to-offer-shared-connections/

Eurowings teams up with Norwegian and SunExpress to offer shared connections

Polaris
03-05-2019, 13:42
Hva betyr det egentlig når det ikke inkluderer baggasje? Kun fordel pax at jeg har rett til å komme meg fram om jeg har billett Hamburg-Alta, hvis Hamburg-Oslo er forsinket?

LN-MOW
03-05-2019, 16:30
Hva betyr det egentlig når det ikke inkluderer baggasje? Kun fordel pax at jeg har rett til å komme meg fram om jeg har billett Hamburg-Alta, hvis Hamburg-Oslo er forsinket?

Ja, no sånt. Kortere connection. Du vil nok antagelig heller ikke kunne bruke snarveien på OSL da det ser ut til fortsatt å være to separate bookinger/billettnumre.

Polaris
03-05-2019, 17:35
Ja, no sånt. Kortere connection. Du vil nok antagelig heller ikke kunne bruke snarveien på OSL da det ser ut til fortsatt å være to separate bookinger/billettnumre.

Ikke sant. Jeg forstår ikke helt hva som er vitsen, eller fordelen, for flyselskapene...

Someone
03-05-2019, 18:07
Ikke sant. Jeg forstår ikke helt hva som er vitsen, eller fordelen, for flyselskapene...

De kan selge billetter til flere destinasjoner og dermed potensielt få flere kunder

Men OSL er kanskje ikke den mest ideelle eller primært tiltenkte flyplassen her [emoji6]