PDA

View Full Version : Nye "ståplass"-seter

C130
08-04-2019, 09:38
En italiensk produsent har lansert nye seter for ultra-økonomi-klassen til MOL og Bjørn:
Fra Flysmart24:
De som jobber med å designe nye flystoler gir seg ikke. Nå har det kommet enda et nytt forslag om hvordan lavprisselskapene kan presse enda flere passasjerer inn i flyene – hvis de reisende godtar å stå under flyturen.
Tanken om å lage en stol for stående passasjerer er høyst alvorlig ment, selv om de nye stolene fortoner seg mer som en feilprodusert campingstol enn det man forbinder med et flysete.
https://flysmart24.no/2019/04/08/dette-kan-bli-den-nye-sete-standarden-pa-lavprisflyene/

Jeg tror heller jeg betaler litt mer og får et skikkelig sete å slenge meg ned i :-)

RescueMe
08-04-2019, 09:50
Ser for meg et par rader med slike helt bakerst, forbeholdt de som ikke forhåndsreserverer sete, viktig for skremme alle til å betale for den tjenesten ;)

C130
08-04-2019, 10:49
Ser for meg et par rader med slike helt bakerst, forbeholdt de som ikke forhåndsreserverer sete, viktig for skremme alle til å betale for den tjenesten ;)
Et meget sannsynlig scenario ja :-)

LN-MOW
08-04-2019, 14:02
Dette dukker opp ca en gang i året og avisene biter på hver gang. Tvilsomt om det blir sertifisert.

Rosalie
08-04-2019, 14:57
Er det i det hele tatt marked for slike berg-og-dalbane-seter på fly? For folk flest så er det uansett ikke flybillettene som velter budsjettet for en normal familieferie.

Bergern
08-04-2019, 15:43
For folk flest så er det uansett ikke flybillettene som velter budsjettet for en normal familieferie.

Det skulle man ikke tro, når folk er villig til å stå opp nesten før de har lagt seg, for å spare et par hundrelapper på en tur til Syden.

Rosalie
08-04-2019, 16:21
Det skulle man ikke tro, når folk er villig til å stå opp nesten før de har lagt seg, for å spare et par hundrelapper på en tur til Syden.

Det handler vel ofte om når charterflyene faktisk går, da.

robertaas
08-04-2019, 16:26
Det er ikke uten konsekvenser å stappe inn flere seter:
-vekten på flyet øker. som har betydning på sertifisering og rekkevidde.
-man kan få krav om flere nødutganger om passasjertallet øker.
-man kan få krav om større besetning om antall passasjerer øker.
-man får antagelig solgt mindre av mat og drikke til passasjerer som står.
-mere styr med handbagasje under boarding.

Bergern
08-04-2019, 17:05
Det handler vel ofte om når charterflyene faktisk går, da.

Det går mange fly til Syden, ikke bare charter. Selv reiser jeg non-charter etter beste evne.

Rosalie
08-04-2019, 21:05
Det går mange fly til Syden, ikke bare charter. Selv reiser jeg non-charter etter beste evne.

Joda. Det er sant. Selv reiser jeg charter på vinterferie, da jeg er ute etter en så enkel ferie som mulig, og da passer det fint å ikke måtte tenke i det hele tatt omtrent etter at all inclusive-turen med et charterselskap er bestilt.

Edit: Men nå har jeg vel avsporet tråden nok...

Frequent Traveller
19-04-2019, 10:28
Ser for meg et par rader med slike helt bakerst, forbeholdt de som ikke forhåndsreserverer sete, viktig for skremme alle til å betale for den tjenesten ;)Hvis f.eks. i en A321XLR (> 7-timers flighter !) det innredes en bar-sone akterut eller i midt-kabinen, ville det ikke anbefales aa la kundene hekte seg fast til slike staa-stoler mens de tar seg en drink (bar-kundene antas aa ha hver sine egne vanlige seter andre steder i kabinen) ?