PDA

View Full Version : Weekend-tur til Singapore


SudCaravelle
03-04-2019, 12:02
Neida så da ble det weekendtur/date til Singapore.. Dragen er meget skeptisk til mine korte turer rundt omkring og har aldri giddet å bli med.. Nå klarte jeg endelig å snu det og pakket det inn som bryllupsdagstur. Jeg har hatt noen langhelger i Singapore før, men aldri en så kort en og tror hun hadde moderate forventinger. Jeg har vel vært 14 ganger i Singapore og ironisk nok, selv om jeg jobber i shipping så har det alltid vært privat. NB – Jeg har dessverre noen sladdede bilder med denne gangen også, men send meg PM så skal jeg sende det jeg klipper ut.

Grunnet barnevakt for tre ivrige små så ble det bare fra torsdag til søndag, men det ble ganske bra utnyttet (bortsett fra DEL-BKK-SIN som ikke er helt optimalt)

Lufthansa henter deg hjemme når du flyr første klasse, men grunnet tidskjema og levering av barn på morgenen så ble det Dragomobilen og expressparkeringen på P10.. De gutta er herlige og er på navn og ble glade for å endelig møte Fru Sud.

Innsjekken ble litt snodig og de måtte to ganger hente noen personer opp i systemet for å få til bagasjen med tre mellomlandinger. Endte opp med to koffert-tagger og at jeg tenkte denne kommer neppe frem.. På taxfreen var de veldig i humør og vi endte opp med mer gratisprodukter enn hva vi kjøpte som passer dårlig inn med min reis med minst mulig om bord policy.

Frokosten på gullkantinen er herlig og vi glemte tiden litt og det sto plutselig final call på tavlen. Der kom vi småløpende til gaten hvor gateagenten spurte om vi var de vi var med begges fornavn og sa at vi var allerede registrert og han fulgte oss ombord på flyet (!)

På OSL-FRA tok vi en i overkant tidlig sparkling wine (Ferrari ett eller annet som smakte litt hogg) og det var en virkelig god stemning. Crewet hadde fått med seg at det var første klasse og Delhi så de var nysgjerrige.. Jeg prøvde å få det til å høres litt kult ut, men dragen fortalte at mannen hennes var nerd og det var mer eller mindre grunnen.

Den gode nyheten var at vi var en halv time foran skjemaet og den dårlige var at det ble gate så ingen limo-service.. Det at vi landet lengst ut på gaten og at vi måtte småløpe 15 minutter for å komme til FCT dempet litt luksusfølelsen.

Selve FCT opplevelsen hadde jeg vel oversolgt, men mor koste seg med gummibjørner og jeg Pata Negra til champisen.. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men «vår» vert kom uoppfordret med tre badeender til barna uten at vi hadde spurt en gang (eller fortalt at vi har tre, så enten har de en merkelig GDPR, eller så begynner de vel å kjenne meg igjen) Et par av de som jobber der begynner å bli litt kjente fjes nå.

Kona har ingen forståelse for hvorfor hun må posere foran lounge-skilt, men sånn er det bare.

46721

46722

46723

46724

46725

46726

46727

krølle
03-04-2019, 12:58
Siden jeg var litt nebbete sist, så ser jo denne starten flott ut. Vel kunne vært uten dragesladden, men det får gå.

Stusset dog på LH's badeender, sorte? Hm LH er ikke redde for å få noen lengre sørfra på nakken :8:

SudCaravelle
03-04-2019, 14:13
Så var det rosinen i frankfurteren - andra våningen på Lufthansas A380.. De var helt tomme for Porscher så vi ble kjørt ut til flyet i en Mercedes van selv om vi bare var to personer. Artig antropologi å se hvor mye mer det irriterte med en reisefølget.. Jeg prøvde å få ned stemningen, men uten hell og mor mente denne var mye større og mer komfortabel enn en kompleks-tralle.
Jeg er ikke en halv prosent mindre imponert over følelsen å bli fulgt inn på første klassen til Lufthansa – dette er vel tiende turen og det er hele auraen og mottakelsen som overgår det meste innen reise.. Nå lyste virkelig Dragen opp og var enig i at dette gjorde transport til noe ekstra.. Champagnen var nydelig, men dessverre ikke en Blanc de Blancs som nå er noe av det lille jeg kan umiddelbart kjenne forskjellen på (Jeg elsker nemlig Chardonnay). Så en liten forum-nerd kommentar: Kald nøttemiks på første blir for dumt.. En av de kule tingene med gamle Lufthansa First Class var jo de oppvarmede macadamianøttene.. Mmm..

Turen var bare helt perfekt.. Svært svært god service hele veien og utlukkende god mat.. Tror jeg husker riktig med dette:
• Kaviaren – Klisje men nydelig
• Forrettene tror jeg jeg skippet
• Hovedretten – Indisk lammegryte med alt mulif stæsj til.. WOW.. Fantastisk godt.
• Andre servering 1: Krepsesuppe.. WOW
• Andre servering 2: Jeg er allergisk mot hipstermat, men tok for det «pulled turkey burger» (nå skal jo alt pulles og det irriterer meg) WOW.. Med en utrolig dressing så seilte denne inn på en av de virkelig topp matopplevelsene på fly..

Kabinen er den stiligste som er der ute og A380en har uten tvil de beste badene som passer svært bra til å utvide medlemskapet med en etasje pluss ��
Jeg fikk meg som tradisjon tro en grand tour av hele maskinen og du ser hvor enorm den er med alle avdelingene (Jeg er overrasket over hvor gammeldags og litt trist Business Class ser ut på denne (spesielt når man kunne da senere i løpet av helgen Pepsi-Challenge dette med SQs A380 Business.

Flyet måtte fly en ganske stor omvei på grunn av noen (utenom det vanlige) konflikter i Midtøsten så flytiden ble rundt ni timer som i alle fall jeg jublet over.. Vi hadde da under en time til neste flight som på DEL er det man kan kalle et problem (ikke utfordring og ei heller en mulighet – et problem). Vi hadde faktisk fremdeles ingen boarding pass til de neste flightene. Jeg var temmelig glad-påseilet mens mor var som vanlig stabil og fin. Vi ble møtt av en nydelig indisk Lufthansa representant og bag-bærer (mulig de trodde fiffen hadde carry-ons?) som så temmelig stressede ut da vi skulle gjennom den temmelig klønete securityen osv. De tok opp at det var en stor utfordring med å få med bagasjen ca 40 ganger og gjentatte ganger ba de om bagasje-kvitteringen. Jeg var såpass brisen at jeg kunne ikke brydd meg mindre og mor har alltid en meget avslappet forhold til slike ting så vi måtte nærmest trøste disse DEL ansatte. På vei inn i gaten kom det nok en indier og begynte å spørre om farge og koffertmerke og da så jeg at denne ser vi nok neppe på denne turen og man får låne et par badebleier på hotellet..

46728

46729

46730

46731

46732

46733

46734

46735

46736

46737

46738

46739

46740

46741

Bergern
03-04-2019, 14:27
Magisk!
Jeg hadde egentlig slått fra meg å investere poeng i en tur i første, men må nok revurdere den avgjørelsen.
Takk så meget for at du tar deg bryet :)

SudCaravelle
03-04-2019, 14:38
Magisk!
Jeg hadde egentlig slått fra meg å investere poeng i en tur i første, men må nok revurdere den avgjørelsen.
Takk så meget for at du tar deg bryet :)

Ja, det er rett og slett magisk.. Bare gjør det.. Jeg har en sterk mistanke om at denne muligheten er umulig på poeng om ikke mange årene.. Fra å være elite-idrett er jo nå noe "alle" holder på med og det er ikke mye Salma og purre som skal til før man sitter der og plager fiffen.

Hadde jeg vært Lufthansa så hadde jeg stoppet dette for lenge siden som Swiss har gjort. Eller så skulle de i det minste krevd høy status (desverre helst hos Waffe) eller en sum i tillegg. Kjøp business og oppgrader med poeng er jo en løsning som letter en del på¨trykket ;)

flugger
03-04-2019, 14:38
Takker. Nå er jeg spent på fortsettelsen. Rakk dere flyet, kom bagasjen fram. Og sist men ikke minst, fikk dere Delhi-Belly?

SudCaravelle
03-04-2019, 14:40
Takker. Nå er jeg spent på fortsettelsen. Rakk dere flyet, kom bagasjen fram. Og sist men ikke minst, fikk dere Delhi-Belly?

Ha ha.. Hører du spennings-musikken fra Derrick i bakgrunnen nå? Jeg skal ferdistille i kveld.. ;)

flugger
03-04-2019, 14:48
Ha ha.. Hører du spennings-musikken fra Derrick i bakgrunnen nå? Jeg skal ferdistille i kveld.. ;)

Brødrene Dahl på fulle speakers... :-)

Chriscross
04-04-2019, 05:04
Takker for rapport så langt, og ser frem til å høre om SQ A-380 samt Sofitel Sentosa. Også må jeg påpeke at "i kveld" nå er mer enn 5 timer siden. Var målet med å sjekke inn bagasje via Delhi og finansiere hele turen på reiseforsikringen? :stir Jeg mener, du bør jo ha lært etter hjemturen din fra MIA;) .

SudCaravelle
04-04-2019, 09:13
Takker for rapport så langt, og ser frem til å høre om SQ A-380 samt Sofitel Sentosa. Også må jeg påpeke at "i kveld" nå er mer enn 5 timer siden. Var målet med å sjekke inn bagasje via Delhi og finansiere hele turen på reiseforsikringen? :stir Jeg mener, du bør jo ha lært etter hjemturen din fra MIA;) .

Takk, bare hyggelig. Jeg lagde den i godstolen hjemme i går og skal legge den ut nå. Jeg er ikke helt på helpdesk nivå med data:D

Jeg lærer jo av statistikk da.. I følge nerde-appen min så har jeg fløyet 404 flighter siden 2006 (mye grisgrent og/eller korte connections) og har mistet bagasjen en gang (hvor man da minst kunne forvente det med SAS via CPH) som gir meg en 0.25% sjanse for trøbbel med innsjekket bagasje :)

Når den statistikken begynner å nærme seg si 1% så skal jeg kjøpe en av disse flotte koffertene.

OttoL
04-04-2019, 09:15
Ser sjef ut det her! Ser frem til å lese fortsettelsen :) Takk for at du deler. Skal hoste opp en rapport neste uke, selv om det ikke blir like eksotisk destinasjon eller klasse :crowded

SudCaravelle
04-04-2019, 09:51
Fun fact: Det virker som en evighet siden vi var på denne turen, men i dag klokken 09.40 er det en uke siden vi dro.. ho ho – time management.

Så kom vi oss inn på flyet – en herlig sliten, gammel 777 200 med 2+2+2 seating som gir en veldig åpen følelse og gir mer inntrykk av benplass enn mange av de moderne løsningene. Der ble vi tilbudt juice før takeoff som jeg høflig takket nei til og spurte om Champis, noe man tydeligvis ikke får før man er oppe i luften (mulig at de ikke synes harry-drikking 0300 o morgenen er tingen, men jeg var på en annen tidssone.

Rett før døren lukket seg kom det løpende en fyr bort til oss (er ikke sikker på hvem han jobbet for) med nyheten om at kofferten vår nå lå og koste seg i buken på Natrampantnrmranterpohrn og vi fikk nye bagasjekvitteringer. Han lovte oss på herlig asiatisk vis at den kom helt sikkert frem til SIN og vi slipper disse ubehagelige badebleiene som lager det rare skillet.

Vi hadde forhåndsbestilt duck red curry som bare er helt utrolig nydelig (til å være flymat) skylte den ned med et par glass fryktelig sur Gul Enke og et glass nydelig billig Pinot Noir før man svimte av og sov i den vinklede sengen i bortimot tre timer..

Det å våkne opp på et fly er noe av det koseligste jeg vet, og når i tillegg dragen ligger på stolen ved siden av så blir det nesten toppen av Maslows.. Det som forundrer med dette vesenet er at de ser akkurat like freshe ut som de gjorde på OSL for snart et døgn siden, men jeg våkner og føler meg litt som Elvis på vei inn på baderommet sitt for siste gang.. Ja ja – nok om det.

Etter en massiv feil-navigering på BKK så fant vi Royal Spa hvor mor skulle fikk seg en god massasje, jeg spurte om hun kunne få min også, men slik var ikke reglene og man kunne ikke kjøpe mer tid. Jeg er lite begeistret for dette så vi ble enige i å møtes i Singapore Airlines loungen. Den tok det såpass lang tid å gå til at jeg tok en hvit ti minutters periode og gikk tilbake for å vente på mor. Hun skulle slippe å dasse BKK rundt nymassert så det ble Thai Loungen. Den er som vanlig ganske stilig, den var mer eller mindre tom (Sikkert ikke noen skandinaviske avganger på den tiden – he he).

Så en perfekt priority boarding om bord på en sliten herlig 777 300 med 2+3+2 seating, men helt innafor med to vindusplasser. Denne 1 time og 40 minutters flighten er så ufattelig imponerende.. Ufattelig.. Hvordan klarer de å stappe så mye service og stil inn i de minuttene? Regner med BKK-SIN er en prestisje-rute.. men gåtta banen..

Champisen kom umiddelbart før takeoff med kluter osv. (fremdeles sur som pokker, men aller viktigst «gratis) Gul Enke er så vondt, men trikset med lett gjenkjennelig etikett fungerer meget godt for dette merket. Drinke og matbestillinger ble også tatt imot og 20-30 minutter senere fikk vi en av de beste flymåltidene noen sinne (dette iser jeg litt ofte).. Chicken yellow curry og en fantastisk krabbesalat.. Nydelig.. Denne ble skylt ned med billig vin og man begynte såpass tidlig på turen å merke at man må fa tak i noe magesyretabletter ganske tidlig i Singapore.. FOR EN FLYTUR – Hadde denne turen vært i andra våningen på en gammel 747 så hadde jeg begynt å grine og/eller fridd til dragen igjen..

Så Singapore challenge.. Flyet var 25 minutter forsinket så vi landet 15.15 og kall det rushtiden i trafikken nærmet seg.. Kofferten kom som nummer to av beltet (Bravo SIN og TG).. Innsjekken på suiten på Sofitel gikk svært fort (jeg var veldig klar på at vår første Tiger Beer ved bassenget var «vely ulgent». 16.15 var ølen på vei ned i spiserøret (som minte meg på at jeg glemte å kjøpe Nexium)

46747

46748

46749

46750

46751

46752

46753

46754

46755

46756

46757

46758

46759

46760

46761

TG923
04-04-2019, 10:15
Godt å høre at maten på Thai kan falle i smak også ^_^

kekker
04-04-2019, 12:07
Takker for fantastisk rapport sålangt!

De bedre halvdelene har en magisk evne til å se fantastiske ut, til alle tider av døgnet, men det er mulig at vi som velger å dele postkasse med de er innhabile!

SudCaravelle
04-04-2019, 13:18
Takker for fantastisk rapport sålangt!

De bedre halvdelene har en magisk evne til å se fantastiske ut, til alle tider av døgnet, men det er mulig at vi som velger å dele postkasse med de er innhabile!

Den innhabiliteten har nok reddet/forlenget mange ekteskap..

SudCaravelle
04-04-2019, 13:44
Singapore ja.. for noen dager (eller rettere sagt 42 timer..).. Utrolig hva man kan pakke inn i en slikt tur med godt reiselederskap. Det gikk bokstavelig talt i ett og det uten at det ble slitsomt. Man begynner jo å bli litt kjent i byen og synes fremdeles den er en av de beste. Det er jo mange som kjekker seg med å si at «det er ikke ekte Asia» osv. men den slags snobberi kommer ikke fra denne kanten.

Sofitel Sentosa: Hvis man ønsker litt Bali/Koh Samui 15 minutter med taxi fra en fantastisk storby med fantastisk mat så er dette rett og slett perfekt.. Stort område med mange dammer, pyntebasseng og du får ja, skikkelig Bali følelse. Vi booket som vanlig en suite som egentlig var bare tull da det var en stor stue med lite vinduer vi ikke brukte i det hele tatt.

Det går trapp ned fra bassengområdet som fører deg til Singapores fineste strand og den temmelig gjennomførte Tanjong Beach Club med svært god mat og hyggelige 600 dollar minimum spend for en solstol i helgene.. Kul musikk, herlig klientell, basseng og nydelig mat.. Anbefaler Maine Lobster med Truffle Fries.. Meget godt og ikke minst – gjør et bra innhugg i minimum spenden.

Så rakk vi en fantastisk middag på Empress (nyåpnet gamle Indochine ved museet) Restaurant for viderekomne ved Quayen, men null backpackere. Fantastisk Peking and og nydelig krabbe osv (var litt brisne når vi ankom så vi glemte at vi ikke hadde med barn og bestilte mat til fem)

Så ble det den tradisjonelle roof top middagen på Celavie (gamle Ku De Ta) på toppen av Marina Bay Sands.. Helt klart på topp fem listen og i tillegg til en sinnsyk utsikt så er det i tillegg svært svært god mat og nydelig service.. Her gikk vi på eksakt samme smell som for fem år (da med barna trygt plantet med nanny på hotellet) siden hvor vi ga full gass til 02.30 når vi viste vi skulle opp 05.30 dagen etter.. Takk gud for at vi skulle sjekke inn og fly ut fra Changi på en slik dag..

Vi skjønte ingenting når det ringte 05.25 (vi hadde tydeligvis bestilt klassisk vekking) hvor det bare var å kaste klærne i kofferten og kaste seg inn i taxi.. Jeg så ut som Elvis da han ble båret ut av baderommet og Dragen så ut som Malin fra Saltkråkan. Fra vi satt oss i taxien til man satt i Silverkris loungen tok vel under en time.. Det er aldri noen tvil om hvorfor Changi alltid vinner de fleste priser for beste flyplass. Stor fin lounge med grei mat, men litt tung og kald med lite vinduer. Tror den er/var verdens største. Den er i alle fall ikke pusset opp siden jeg var der første gang for 9-10 år siden.

46763

46764

46765


46767

46768

46769

46770

46771

46772

46773

Strominho
07-04-2019, 09:18
Takk for en kanonbra rapport! Kjenner jeg savner Singapore!

robertaas
07-04-2019, 11:46
Takk for enda en god tripreport.

Lufthansa henter deg hjemme når du flyr første klasse,
Huh? Det hørte jeg ingenting om da jeg fløy first med dem.

Og jeg ble også hentet i Mercedes van på FRA, men pga. forsinkelse ble jeg kjørt rett til neste gate og ikke til førsteklasseterminalen.

Og ombord var det ikke spesielt imponerende for de som ikke spiser skalldyr eller drikker alkohol.

staale
09-04-2019, 23:14
Jeg er nok en av dem trådstarter sikter til mtp sladding av bilder, og det er fair enough det. Men i stedet for å være småspydig, hva med heller si noe om årsaken til at du velger å publisere disse bildene?

Jeg skjønner ikke at man legger ut bilder der personene vitterlig er hovedfokus for komposisjonen men så sladder ansiktene. Hvis personene i bildet av en eller annen grunn ikke skal kunne identifiseres, så dropp heller hele bildet da, og legg ut ett uten personer i....

PS, er ikke interessert i bilder på pm, hverken av deg eller dragen ;-)

dc-8-63
09-04-2019, 23:46
Med eller uten sladd(er) dette er morro å lese, du skriver skikkelig morsomt og jeg setter stor pris på at du tar deg tid. Tusen takk (tm)

Someone
10-04-2019, 06:45
Venter spent på returen. Enten det er med eller uten sladd [emoji1303]

SudCaravelle
10-04-2019, 08:08
Med eller uten sladd(er) dette er morro å lese, du skriver skikkelig morsomt og jeg setter stor pris på at du tar deg tid. Tusen takk (tm)

Takker så mye Sir.. Savner noen flere ord om din laange SQ flight forleden.

SudCaravelle
10-04-2019, 08:14
Jeg er nok en av dem trådstarter sikter til mtp sladding av bilder, og det er fair enough det. Men i stedet for å være småspydig, hva med heller si noe om årsaken til at du velger å publisere disse bildene?

Jeg skjønner ikke at man legger ut bilder der personene vitterlig er hovedfokus for komposisjonen men så sladder ansiktene. Hvis personene i bildet av en eller annen grunn ikke skal kunne identifiseres, så dropp heller hele bildet da, og legg ut ett uten personer i....

PS, er ikke interessert i bilder på pm, hverken av deg eller dragen ;-)

God morgen Staale. Jeg beklager at jeg har utelatt årsaken til sladdingen. Det er fordi det er "feriebilder" som er tatt på turen og da er det desverre reisedeltakere med i bildet. Jeg er ikke noe flink til å løpe inn på flyet å ta bilder før mor setter seg osv. så da blir det desverre personer med. Kule restauranter osv. blir det fort noen deltakere med også. I går kveld fikk jeg laget returen og der ser jeg jo at jeg for eksempel ikke har fått tatt noen bilder av kabinen/setene uten at dette enerverende reisefølget har satt seg i setet før jeg får tatt frem alt kamerautstyret.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare oversett disse bildene eller prøvd å se på kulissene. :up:

SudCaravelle
10-04-2019, 09:44
Så var det ombordstigning på dette beistet igjen.. Det gir en slags klassisk cruise-følelse å gå om bord i andre etasjen på denne voldsomme saken. Her blir man tatt imot på en måte som bare SQ kan.. De er så proffe og elegante og de gir en Jumeirah følelse med en gang man kommer om bord.. Ufattelig nydelige jenter og et par virkelig proffe menn i ulastelig antrekk. Humoren satt løst og det var god stemning umiddelbart.. Jeg rikk rett på champisen for å unngå nedturen og skjelving, og den har en meget bra reparerende effekt. Champisen er midt på treet og jeg er helt ærlig ikke så begeistret for glass uten stett, det blir for saftglass for meg og hvis jeg holder glasset så blir drikken varm (de gangene den ikke renner ned som medisin. Ganske rart å sitte i dette slagskipet og fnise som noen fjortiser mens man oppsummerer kvelden før og vet at her skal men kose vettet av seg i fjorten (14!) timer.. Deilig.

Litt om kabinen.. Egentlig sjukt at SQ kan putte så mange Premium seter inn i ett fly.. Hele upper deck er business med totalt 86 seter.. Ganske hissige greier.. Flyet bærer preg av at det er temmelig gammelt og var vel med det opprinnelige interiøret som det hadde first flight. Litt slitt, men samtidig svært godt vedlikeholdt. Litt som å besøke en god gammel oljetanker som har blitt pusset på i alle år. Utrolig deilig med disse vide setene (videste C setene som finnes visstnok). Ser disse får en del pepper, men de er helt utrolige å vri seg rundt i under 14 timer.. Men den konstruksjonen er jo helt natta.. Jeg visste ikke at det var så mye stri å få dem lagt flate (såpass at jeg gadd ikke, selv om de hjalp deg – jeg skulle jo nyte allikevel) Mor la seg til å sove mens jeg gikk gjennom det som var av nye filmer. Vi hadde bulkhead som i det minste gjør at du kan ligge rett og ikke i vinkel. Baderommene på denne maskinen inviterer ikke til noe moro å skrive hjem om.

Som sagt var servisen fra en annen planet og man blir nesten rørt over hvor proffe de var.. Jeg må jo på død og liv bestille hummer (kun fordi det går an) og kan igjen bekrefte etter ganske mange Kollen-reker om bord at dette blir aldri særlig godt. Kommer jeg til å bestille det neste gang? Selvsagt – vi snakker om hummer på fly. Jeg bestilte også Ribeye på andre måltid og dette lider jo også litt samme skjebne som hummeren – det er helt greit, det er ganske kult, men flymat passer seg dessverre best som gryterett. Dragen er hakket glupere og hadde forhåndsbestilt chicken curry som var skikkelig, skikkelig god.. Mellommåltidet som jeg bestilte (fordi jeg «må» ha med meg alt og tross alt satt der i 14 timer) var meget godt i forhold til forventningene og de ga meg litt ekstra chili som gjorde det til et ganske så friskt måltid.
Da flyet landet så ble man rett og slett litt lei seg og hadde nesten lyst til å gjemme seg å bli igjen om bord.. At det går an å reise så komfortabelt, og dett på andre klasse?

Så SQ flighten var som alltid mer eller mindre perfekt (bortsett fra mine tullete matvalg).. Det er en klasse for seg og hvis man ser bort i fra caviaren og FCT så skiller dette seg lite fra First på Lufthansa spør du meg. En liten brannfakkel; jeg har lest at noen mener noen skandinaviske konkurrenter av SQ er like bra eller bedre på C – Sorry, det kan ikke en gang diskuteres.. Dette er som å sammenligne Thon med Jumeirah, eller Scandic med 4S. Dette er en totalt annerledes opplevelse hvor hovedforskjellen spør du meg er en helt, helt annen service-grad.

Mor fikk shoppet litt på LHR og vi tok en elegant u-turn på Senator loungen på LHR (for lite tid til å gå på United loungen) Her er det som vanlig stappfullt med 90% skandinavere, stappfullt med tomgods og en liten nedtur etter å ha forlatt SQs cruiseskip. Det var egentlig lurt at vi gikk fordi det stor «gate closing» og vi var de siste om bord i flyet.. Det sto to (tror jeg) ID billetter folk ved gaten som nesten så litt skuffet ut over at vi kom. Dette flyet var stappfullt og den ellers så meget behagelige intra-europa plus opplevelsene til SAS blir noe dempet. Hele crewtet virket ikke helt SAS da de snakket engelsk og var ganske unge.. Uansett så hoppet denne flighten etter Virkola og her hadde jeg solgt inn Europa pluss til dragen som var lite imponert over denne firkanten med mat og den ganske begrensede benplassen på rad 1, men crewet var veldig hyggelige og ikke minst sjarmerende.

På P10 ekspress sto Dragomobilen ferdig oppvarmet, med toppet opp spylervæske osv. Nydelig å bare ta rulletrappen ned til dette og komme seg av gårde til arvingene. Vi ankom huset ganske nøyaktig tre og et halvt døgn etter vi dro..

Så – er det verdt å ta en så kort tur til Singapore? Man skulle jo vært der mye lenger, men hvis alternativet er å ikke dra så er jeg ikke litt i tvil en gang.. Det er ufattelig hva man kan stappe inn i en helg som dette, og med en jevn kose-promille med litt smådupping på flyene og solsengen så er man plutselig under førti igjen.. Tror det er en av de beste turene jeg har hatt og Singapore sitter enda mer i minnebarken som en perfekt by.. Mye av de samme kvalitetene som Dubai har (Se bort i fra at begge landene har diktatur og turtor) hvor det er noe smeltedigler med mange kulturer og religioner stappet inn på noen får kvadrat og alt dette i temmelig fint vær og mer eller mindre null kriminalitet.. Me like.

Mest av alt.. Dragen var 100% fornøyd med denne speed-ferien – jeg er nesten overrasket over at hun likte det så godt, men digget å bare henge med på slep hvor alt var planlagt og tilrettelagt. Vi er vel begge støle i lattermusklene fremdeles..

Takk for denne gang.

46797

46798

46799

46800

46801

46802

46803

46804

46805

46806

46807

46808

46809

46810

staale
10-04-2019, 10:00
Hehe, nyter både rapport og bilder jeg, no worries der :-)

Skjønner at det er feriebilder, og at det ikke alltid er lett å unngå mennesker i bilderammen.

Men når man stiller opp og poserer for et bilde, slik som feks foran flyet, eller i hvert sitt sete med en sjampisglass, så har man ikke "tilfeldigvis" fått med personer på bildet. Og det er i de tilfellene jeg ikke ser poenget med å sladde. Men meg om det, kule rapporter skriver du, og mange fine bilder legger du ut. Keep up the good work!

Min neste TR kommer vel i juni, da sannsynligvis i usladdet utgave :-)

SudCaravelle
10-04-2019, 10:23
Hehe, nyter både rapport og bilder jeg, no worries der :-)

Skjønner at det er feriebilder, og at det ikke alltid er lett å unngå mennesker i bilderammen.

Men når man stiller opp og poserer for et bilde, slik som feks foran flyet, eller i hvert sitt sete med en sjampisglass, så har man ikke "tilfeldigvis" fått med personer på bildet.



Som nevnt, det er bildene jeg tar og har og bruker. Jeg lover deg Staale - det er ingen annen agenda bak dette. Jeg kan selv leve fint med andres bilder sladdete selv om jeg noen ganger blir litt nysgjerrig.

staale
10-04-2019, 10:48
Har forøvrig vurdert å bestille hummer via BTC til sommeren, men etter å ha lest dine erfaringen med den tror jeg kanskje det blir biff ;-)

De der businesssetene, er de dem som kun går ned til "halveis liggende" ?

SQ 777
10-04-2019, 10:55
Tusen takk for turen, tur/retur:up:

Bergern
10-04-2019, 11:22
Haha! Herlig!
Det å la reisen være en del av opplevelsen, har jeg brukt mye tid på å overbevise mange om. Sikkerhetskontroll; og så er ferien igang :D
Strøken rapport, som alltid :)

Fredrik74
10-04-2019, 13:30
Så SQ flighten var som alltid mer eller mindre perfekt (bortsett fra mine tullete matvalg).. Det er en klasse for seg og hvis man ser bort i fra caviaren og FCT så skiller dette seg lite fra First på Lufthansa spør du meg. En liten brannfakkel; jeg har lest at noen mener noen skandinaviske konkurrenter av SQ er like bra eller bedre på C – Sorry, det kan ikke en gang diskuteres.. Dette er som å sammenligne Thon med Jumeirah, eller Scandic med 4S. Dette er en totalt annerledes opplevelse hvor hovedforskjellen spør du meg er en helt, helt annen service-grad.


Enig med dig men jag läser på businessclass.se och där verkar man inte alltid tycka SQ är så fantastiska. Dålig mat osv.

Tack för att du delar rapporten för övrigt. Alltid trevligt att se rapporter med SQ och Singapore.

FlyingDutchman
11-04-2019, 09:03
Takk for flott rapport!

SudCaravelle
06-12-2022, 09:28
Perkele.. Begynte å bla litt i gamle Trip Reports for å pirre opp reisefeberen og merker jo kjapt at.. Savner Asia, Savner erste klasse og savner å skru sammen Trip Reports uten å være redd for å få pepper på kvinneforum.no.

Skal faktisk mekk sammen noen rapporter fra siste tiden, og passe litt på munnbruken

KnutW
06-12-2022, 12:46
…uten å være redd for å få pepper på kvinneforum.no.

Skal faktisk mekk sammen noen rapporter fra siste tiden, og passe litt på munnbruken

Har jeg gått glipp av noe, eller hva i h er sammenhengen mellom trip report på flyprat og kvinneforum..?!

Keep up the good work, så usensurert som mulig. Du skriver jækla bra rapporter fra jækla bra steder. Alltid en fornøyelse å følge de Sudske utflukter!

God tur!

LN-MOW
06-12-2022, 13:05
Har jeg gått glipp av noe, eller hva i h er sammenhengen mellom trip report på flyprat og kvinneforum..?!

!


https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150791