PDA

View Full Version : Glad onsdag fra Ålesund

EB
03-04-2019, 05:57
God morgen fra Quality Hotel Ålesund. Klar for frokost før det blir 8 timer på messe med innkjøpere fra hele verden. Satser på å gå til og fra messeområdet slik at det ikke bare blir stillesittende jobb i dag. Ha en bra onsdag der du er.

Someone
03-04-2019, 07:56
God morgen fra L1. Dagens skal tilbringes på en konferanse. Håper lunsjen er bra. Siden vi endte med å leie en hytte i Kristiansand uken etter vi har leid i Danmark i sommer, så betyr det at siste brikken i logistikk puslespillet må fikses og båt fra Danmark til Kristiansand må bookes. Så får vi se om det blir blå eller rød båt. Ha en fin dag

Fnate
03-04-2019, 08:58
God morgen fra L14. Jeg får så flotte vyer av å nøste opp knuter og reise VY. Jeg får den gode varme følelsen og tenker bare "problemløser" når jeg setter me... nei vent. Står. Når jeg står. Tett i tett. Svetten renner da kjølesystemet ikke henger med når det er fullt. Vi er forsinket.

Ha en fin dag :)

SudCaravelle
03-04-2019, 10:32
God morgen fra kontoret.. Så langt har vi sluppet den varslede snøen som passer utmerket da de siste snøfonnene snart er borte..

Bryllupsdag med dragen i dag så da blir det om mulig en enda finere kveld en vanlig.

FlyingDutchman
03-04-2019, 11:26
God morgen fra Gløshaugen!
Har begynt å okkupere et kontor her, føles bra det.

Ha en flott dag alle sammen :)

FBI2012
03-04-2019, 11:49
God morgen fra Aeropuerto Internacional de Ezeiza ,"Ministre Pistarini". Min ‘Sør-Amerika-rundt’- reise fortsetter. Sitter ved gate 14 og venter på å boarde KLM’s B777-300 til Santiago de Chile. Venner i Chile klager litt på at ‘alt’ ligger så langt unna Santiago og derfor dyrt å reise. Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires.

Det har nettopp vært stor-fint kongelig besøk i Chile...så nå tror de sikkert jeg er fiskeriminister eller noe, når jeg kommer med mitt norske pass i Customs. Ha en herlig dag der langt unna!

FBI2012
03-04-2019, 16:26
Var riktig vakkert å fly over Andesfjellene denne morgenen. Perfekt utsikt fra sete 3K.

LN-RTP
04-04-2019, 04:22
Var riktig vakkert å fly over Andesfjellene denne morgenen. Perfekt utsikt fra sete 3K.

Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?
(Vært der meget mange ganger, er nesten som å komme hjem.)

Fremdeles Onsdag i Florida, mye båtliv og mye pilsing i skyggen og klager ikke,
fin pensjonist tilværelse ja.
Ha en fin dag de som jobber..:cry:

Fnate
04-04-2019, 08:48
Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires.

Nja… British Airways flyr direkte fra Nord Europa. Fra sør Europa har du LATAM.

Ellers er Santiago en kul by. Har kun vært der i jobb, så har ikke fått sett såååå mye. Men det har blitt mye Pisco Sour og god mat.

Discus
04-04-2019, 19:25
Nja… British Airways flyr direkte fra Nord Europa. Fra sør Europa har du LATAM.

Fnate da.... Husk at LATAM også flyr dirkte fra Nord-Europa, bare ikke non-stop ;) (Fordelen er jo to runder med pre-departure-drikke osv.)

FBI2012
04-04-2019, 20:42
[QUOTE=LN-RTP;1163188]Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?

Har tidligere bodde på Hotel Luciano K, men bor nå på Hotel Altiplanico Bellas Artes. Begge ligger i gangavstand(evt. krabbeavstand) til Bellavista!

Elefanten
04-04-2019, 23:02
Fnate da.... Husk at LATAM også flyr dirkte fra Nord-Europa, bare ikke non-stop ;) (Fordelen er jo to runder med pre-departure-drikke osv.)

Min type direkteflight. KLM flyr sånn sett direkte de også

FBI2012
05-04-2019, 03:38
[QUOTE=FBI2012;1163120]...Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires..."

Må nok korrigere meg selv litt...når jeg først begynner å lete litt grundig, ser jeg både Iberia(a340-600 MAD-SCL) og AirFrance(B777 CDG-SCL) har direkte forbindelse til sine hub`er.

LN-RTP
05-04-2019, 04:09
[QUOTE=LN-RTP;1163188]Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?

Har tidligere bodde på Hotel Luciano K, men bor nå på Hotel Altiplanico Bellas Artes. Begge ligger i gangavstand(evt. krabbeavstand) til Bellavista!

Javel, men ikke kjente hoteller men sikkert vært i området.
Bodde en stund på Grand Hyatt og det var fjongt. (Kona jobbet en måned i Santiago med å rekruttere fotomodeller og jeg tok ferien samtidig der, naturligvis..^_^)
Ellers vært mye på Crown Plaza, har atskillig annsenitet på crew rommet der etter å ha bodd på det hotellet med 3 forskjellige flyselskap gjennom årene.
De siste årene mye på Sheraton oppe på en haug med 15-20 minutter gange til restauranter og sjapper nedi byen.
Trives i den byen.

Desk pilot
05-04-2019, 11:27
God morgen fra Aeropuerto Internacional de Ezeiza ,"Ministre Pistarini". Min ‘Sør-Amerika-rundt’- reise fortsetter.

Får vi en trip-report fra den flotte turen din? Jeg har markert to svaralternativ nedenfor. :cool:
* ja
* JA

FBI2012
05-04-2019, 17:16
Får vi en trip-report fra den flotte turen din? Jeg har markert to svaralternativ nedenfor. :cool:
* ja
* JA

Ojda?!! Den tanken har ikke streifet meg... Nå opplever jeg det som at nivået på disse trip-reportene i dette forumet, ligger forholdsvis høyt. Dessuten gjør folk alltid så mye spennende. Jeg ´reiser´ bare og tar det ellers ganske "tranquila" når jeg kommer frem(i beste fall besøker en og annen utstilling ellers har jeg det helt perfekt bare ved å sikre meg en benk i parken, være tungt bevæpnet med et par "true crime"-bøker og se på alle folk og røvere som går forbi). Tviler på at det kan bli særlig til trip-report av det.

MEN...takk for oppfordringen og jeg lover å ta det til vurdering! Jeg har allerede i tankene en ny sør-Amerika tur. Kanskje det kan bli en trip-report av den?

Desk pilot
06-04-2019, 22:25
Joda, mange flotte rapporter av forumister som blir skjemt bort på vei over Atlanteren til en eller annen generisk storby i Amerika. ;)
Søndre del av Sør-Amerika er imidlertid langt borte og det er ikke så mange som reiser dit. Alle rapporter derifra leses derfor med stor interesse. :) Du må gjerne fortsette å poste korte statusraporter i god morgen-trådene. Det er også fin lesing.