View Full Version : Glad onsdag fra Ålesund
God morgen fra Quality Hotel Ålesund. Klar for frokost før det blir 8 timer på messe med innkjøpere fra hele verden. Satser på å gå til og fra messeområdet slik at det ikke bare blir stillesittende jobb i dag. Ha en bra onsdag der du er.
God morgen fra L1. Dagens skal tilbringes på en konferanse. Håper lunsjen er bra. Siden vi endte med å leie en hytte i Kristiansand uken etter vi har leid i Danmark i sommer, så betyr det at siste brikken i logistikk puslespillet må fikses og båt fra Danmark til Kristiansand må bookes. Så får vi se om det blir blå eller rød båt. Ha en fin dag
God morgen fra L14. Jeg får så flotte vyer av å nøste opp knuter og reise VY. Jeg får den gode varme følelsen og tenker bare "problemløser" når jeg setter me... nei vent. Står. Når jeg står. Tett i tett. Svetten renner da kjølesystemet ikke henger med når det er fullt. Vi er forsinket.
Ha en fin dag :)
SudCaravelle
03-04-2019, 10:32
God morgen fra kontoret.. Så langt har vi sluppet den varslede snøen som passer utmerket da de siste snøfonnene snart er borte..
Bryllupsdag med dragen i dag så da blir det om mulig en enda finere kveld en vanlig.
FlyingDutchman
03-04-2019, 11:26
God morgen fra Gløshaugen!
Har begynt å okkupere et kontor her, føles bra det.
Ha en flott dag alle sammen :)
God morgen fra Aeropuerto Internacional de Ezeiza ,"Ministre Pistarini". Min ‘Sør-Amerika-rundt’- reise fortsetter. Sitter ved gate 14 og venter på å boarde KLM’s B777-300 til Santiago de Chile. Venner i Chile klager litt på at ‘alt’ ligger så langt unna Santiago og derfor dyrt å reise. Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires.
Det har nettopp vært stor-fint kongelig besøk i Chile...så nå tror de sikkert jeg er fiskeriminister eller noe, når jeg kommer med mitt norske pass i Customs. Ha en herlig dag der langt unna!
Var riktig vakkert å fly over Andesfjellene denne morgenen. Perfekt utsikt fra sete 3K.
Var riktig vakkert å fly over Andesfjellene denne morgenen. Perfekt utsikt fra sete 3K.
Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?
(Vært der meget mange ganger, er nesten som å komme hjem.)
Fremdeles Onsdag i Florida, mye båtliv og mye pilsing i skyggen og klager ikke,
fin pensjonist tilværelse ja.
Ha en fin dag de som jobber..:cry:
Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires.
Nja… British Airways flyr direkte fra Nord Europa. Fra sør Europa har du LATAM.
Ellers er Santiago en kul by. Har kun vært der i jobb, så har ikke fått sett såååå mye. Men det har blitt mye Pisco Sour og god mat.
Nja… British Airways flyr direkte fra Nord Europa. Fra sør Europa har du LATAM.
Fnate da.... Husk at LATAM også flyr dirkte fra Nord-Europa, bare ikke non-stop ;) (Fordelen er jo to runder med pre-departure-drikke osv.)
[QUOTE=LN-RTP;1163188]Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?
Har tidligere bodde på Hotel Luciano K, men bor nå på Hotel Altiplanico Bellas Artes. Begge ligger i gangavstand(evt. krabbeavstand) til Bellavista!
Elefanten
04-04-2019, 23:02
Fnate da.... Husk at LATAM også flyr dirkte fra Nord-Europa, bare ikke non-stop ;) (Fordelen er jo to runder med pre-departure-drikke osv.)
Min type direkteflight. KLM flyr sånn sett direkte de også
[QUOTE=FBI2012;1163120]...Trolig grunnet denne store avstanden at det ikke finnes direkte forbindelse til Europe annet enn ‘via-via’ slik som denne KLM-flighten via Buenos Aires..."
Må nok korrigere meg selv litt...når jeg først begynner å lete litt grundig, ser jeg både Iberia(a340-600 MAD-SCL) og AirFrance(B777 CDG-SCL) har direkte forbindelse til sine hub`er.
[QUOTE=LN-RTP;1163188]Fint i Santiago, hvilket hotell bor du på?
Har tidligere bodde på Hotel Luciano K, men bor nå på Hotel Altiplanico Bellas Artes. Begge ligger i gangavstand(evt. krabbeavstand) til Bellavista!
Javel, men ikke kjente hoteller men sikkert vært i området.
Bodde en stund på Grand Hyatt og det var fjongt. (Kona jobbet en måned i Santiago med å rekruttere fotomodeller og jeg tok ferien samtidig der, naturligvis..^_^)
Ellers vært mye på Crown Plaza, har atskillig annsenitet på crew rommet der etter å ha bodd på det hotellet med 3 forskjellige flyselskap gjennom årene.
De siste årene mye på Sheraton oppe på en haug med 15-20 minutter gange til restauranter og sjapper nedi byen.
Trives i den byen.
Desk pilot
05-04-2019, 11:27
God morgen fra Aeropuerto Internacional de Ezeiza ,"Ministre Pistarini". Min ‘Sør-Amerika-rundt’- reise fortsetter.
Får vi en trip-report fra den flotte turen din? Jeg har markert to svaralternativ nedenfor. :cool:
* ja
* JA
Får vi en trip-report fra den flotte turen din? Jeg har markert to svaralternativ nedenfor. :cool:
* ja
* JA
Ojda?!! Den tanken har ikke streifet meg... Nå opplever jeg det som at nivået på disse trip-reportene i dette forumet, ligger forholdsvis høyt. Dessuten gjør folk alltid så mye spennende. Jeg ´reiser´ bare og tar det ellers ganske "tranquila" når jeg kommer frem(i beste fall besøker en og annen utstilling ellers har jeg det helt perfekt bare ved å sikre meg en benk i parken, være tungt bevæpnet med et par "true crime"-bøker og se på alle folk og røvere som går forbi). Tviler på at det kan bli særlig til trip-report av det.
MEN...takk for oppfordringen og jeg lover å ta det til vurdering! Jeg har allerede i tankene en ny sør-Amerika tur. Kanskje det kan bli en trip-report av den?
Desk pilot
06-04-2019, 22:25
Joda, mange flotte rapporter av forumister som blir skjemt bort på vei over Atlanteren til en eller annen generisk storby i Amerika. ;)
Søndre del av Sør-Amerika er imidlertid langt borte og det er ikke så mange som reiser dit. Alle rapporter derifra leses derfor med stor interesse. :) Du må gjerne fortsette å poste korte statusraporter i god morgen-trådene. Det er også fin lesing.