PDA

View Full Version : Ca. 15 nordmenn jobber i British Airways

SBT
29-03-2019, 19:16
Idag hadde vi norsk purser på London - Oslo med BA. Bjørn het han , og fortalte at nærmere 15 nordmenn jobber i BA, de fleste på langruter. Og det er også en norsk kaptein på Airbus, kaptein Tore E.

Bergern
29-03-2019, 20:29
Idag hadde vi norsk purser på London - Oslo med BA. Bjørn het han , og fortalte at nærmere 15 nordmenn jobber i BA, de fleste på langruter. Og det er også en norsk kaptein på Airbus, kaptein Tore E.

Det er jo hyggelig det, men er det bra eller dårlig? Hvorfor er dette informasjon jeg trenger?

LN-MOW
29-03-2019, 20:33
Litt overrasket at det ikke er fler .. men det er kanskje bare crew? Har snublet over nordmenn i alle selskaper jeg har jobbet - selv smålugubre amerikanske innenriksselskaper .. ;)

Someone
29-03-2019, 21:11
Det er jo hyggelig det, men er det bra eller dårlig? Hvorfor er dette informasjon jeg trenger?

Må det være bra eller dårlig?

jameson82
29-03-2019, 21:22
Mener det var over 100 nordmenn i Emirates

Martin
29-03-2019, 21:28

Er masse informasjon ute på Internett jeg ikke trenger, uten at jeg trenger å kommentere det.

Hickok
29-03-2019, 21:39
At det jobber Nordmenn hos BA kan jeg vanskelig se noe negativt med.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

LN-RTP
30-03-2019, 04:30
Nordmenn, og Nordamer er Eventyrlystne.
Har jobbet litt over alt i verden i flybransjen, og stadig treffer man gode Nordmenn.
Jobbet i to småselskaper i St. Thomas og der var der en Norsk flyger i hvert selskap. Jobbet også i St. Croix og San Juan, Norkse flygere der også selvfølgelig.
Jobbet i Midt Østen og traff gode landsmenn der ja.
Hvert eneste flyselskap i USA har Norke flygere ombord.
Eventyrlysten er vi må vite.:rolleyes:

RescueMe
30-03-2019, 07:52
Til frokostkaffen en rolig lørdag er unyttig info å foretrekke, alle andre verdens problemer får vente litt.. og hvem sa at ikke unyttig info kan være interessant?

Bergern
30-03-2019, 16:45
Må det være bra eller dårlig?

Nei, men ting er ofte det. Hyggelig bussjåfør på vei til jobb i morges; Bra! ATC-streik i Frankrike akkurat den helgen jeg skal til Nice; Dårlig.

Fnate
30-03-2019, 18:42

Han fløy jeg med her om dagen også. Veldig hyggelig fyr.

AlexanderDGL
30-03-2019, 19:33
«Det er 2 ting du finner i alle verdens kriker og kroker.. tomflasker og sunnmøringer!»

Lokalt jungelord ��

LN-MOW
30-03-2019, 19:38
Da jeg begynte i flybransjen, het det seg at det var to ting du fant på enhver flyplass med respekt for seg selv: En PanAm-kjerre med teknisk og en dritings norsk sjømann sovende i et hjørne.

Bergern
30-03-2019, 19:49
«Det er 2 ting du finner i alle verdens kriker og kroker.. tomflasker og sunnmøringer!»

De greiene der finner man ikke hver for seg i samme område. Tenker vi sier 1 ting; Sunnmøring med tomflaske.

RJon
30-03-2019, 22:36

Lokalt jungelord Kan sette navnet mitt på det...som verdensomreisende Sunnmøring

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

LN-RTP
30-03-2019, 23:32
Da jeg begynte i flybransjen, het det seg at det var to ting du fant på enhver flyplass med respekt for seg selv: En PanAm-kjerre med teknisk og en dritings norsk sjømann sovende i et hjørne.

Uffda, som gammel sjømann er ikke den helt innafor.
Det var nok noen stakkars Norske krigs seilere som ble nerve vrak av alle torpederinger og fly angrep og som tydde til flaska resten ev livet, men stort sett er sjøfolk hverken verre eller bedre enn andre yrkesutøvere: Jeg kjente vel mere fylliker i drosje miljøet og i flyger bransjen enn blant sjøfolk, men det var jo noe festing på båtene hvis man dro på land etter 3 uker på havet, eller hadde frivakt og fått en kasse øl av stuerten etter en kjelesjau eller en stempelsjau. :8:

RJon
31-03-2019, 01:01
Uffda, som gammel sjømann er ikke den helt innafor.

Det var nok noen stakkars Norske krigs seilere som ble nerve vrak av alle torpederinger og fly angrep og som tydde til flaska resten ev livet, men stort sett er sjøfolk hverken verre eller bedre enn andre yrkesutøvere: Jeg kjente vel mere fylliker i drosje miljøet og i flyger bransjen enn blant sjøfolk, men det var jo noe festing på båtene hvis man dro på land etter 3 uker på havet, eller hadde frivakt og fått en kasse øl av stuerten etter en kjelesjau eller en stempelsjau. :8:Selv i den moderne sjøfarten er SS Martha gjeldende. Denne filmen er obligatorisk for alle grønskollinger hos oss

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk