PDA

View Full Version : BA3271 - Skulle til Dusseldorf, fløy til Edinburgh

Someone
25-03-2019, 14:20
BA3271, som flys av WDL Aviation med BAe-146, skulle egentlig gått mellom London City og Dusseldorf. Men tydeligvis har feil flight plan blitt filet og noen har vært i ørska hvor de skulle, så de fløy til Edinburgh istedet

https://www.aviation24.be/airlines/wdl-aviation/bae-146-operating-for-british-airways-mistakenly-lands-at-edinburgh-airport-instead-of-dusseldorf-airport/

Errare humanum est, but this is definitely a strange story: on 25 March, a WDL Aviation BAe 146-200 (D-AMGL) operating flight BA3271 between London City and Dusseldorf flew to …. Edinburgh.

Hypern
25-03-2019, 15:22
Det er egentlig helt utrolig hvordan det kan ha skjedd - pilotene får jo sine rostere hvilke flyginger de skal operere etc i god tid i forveien (iallefall er det slik i SAS som jeg kjenner bittelitt til)

OttoL
25-03-2019, 15:32
Det er egentlig helt utrolig hvordan det kan ha skjedd - pilotene får jo sine rostere hvilke flyginger de skal operere etc i god tid i forveien (iallefall er det slik i SAS som jeg kjenner bittelitt til)
Tja. Et raskt søk på njetet viser at DUS og EDI går ca samtidig og siste liten endringer er vel noe som skjer ofte. Er vel en dispatcher som har "dritte på draget".

Har forresten ved en anledning flydd BGO-KRS der piloten presenterte turen som KSU. Da ble det ramaskrik i kabinen, så purser måtte løpe frem og snakke med kapteinen.

jb1
25-03-2019, 20:13
Tja. Et raskt søk på njetet viser at DUS og EDI går ca samtidig og siste liten endringer er vel noe som skjer ofte. Er vel en dispatcher som har "dritte på draget".

Har forresten ved en anledning flydd BGO-KRS der piloten presenterte turen som KSU. Da ble det ramaskrik i kabinen, så purser måtte løpe frem og snakke med kapteinen.

Har opplevet at gal destinasjon angis før avgang også, men det har blitt fort rettet. Det er ganske langt fra å forsnakke seg til faktisk å fly til feil sted.

Sent from my iPhone using Tapatalk

OttoL
25-03-2019, 21:35
Top banter på twitter:
https://twitter.com/Ryanair/status/1110243297275072513

Discus
25-03-2019, 21:55
To Brexit or not to exit Britain, zat is ze question :lol:

Bergern
25-03-2019, 22:11
Finnes det noen vinnere her? Edinburg er helt ok, men jeg tror jeg ville gått for Dusseldorf uansett.

Scooter01
25-03-2019, 22:16
Var det ingen passasjerer som merket at de fløy mot nord/nordvest i stedet for mot øst, eller er dagers flygende publikum så sløve at de ikke bryr seg om noen ting. Dette kunne jo ha vært en flykapring...

Scooter01

Fnate
25-03-2019, 23:19
Hadde jeg fått TP for begge turene er det jo tipp topp

Discus
06-04-2019, 10:09
Og så skal man være forsiktig med kommentarer mot konkurrenter når man ikke er den mest populære i gjengen:

https://www.bbc.com/news/business-47710152

A Ryanair attempt to make fun of British Airways on Twitter after a flight mistakenly went to Edinburgh instead of Düsseldorf has backfired.
...
Ryanair trolled BA in a tweet that afternoon with the suggested reading material. BA replied to the tweet saying: "No-one is perfect".

But Twitter users quickly came back with book suggestions lampooning the low-cost airline, including "Employment Law for Dummies".