Log in

View Full Version : Weekend-tur til Florida

SudCaravelle
13-03-2019, 12:14
En liten rapport fra en langweekend i Florida med fattern. NB! Denne er litt negativ om SAS, men håper på forståelse. Grunnene til at jeg er litt negativ er forventningene da SAS får i overkant mye skryt på longhaul, prisen og at de så lett kunne gjort dette bedre. Jeg bruker et viktig utgangspunkt som jeg tror man kan glemme med premium economy og det er at det er et forfinet økonomi-produkt og ikke et nedgradert businessprodukt.

Vi kjøpte Plus billetter som kom på 12.000 per person og jeg var vel 90% sikker på at vi ble oppgradert på grunn av at vi er så likanes (og EBD + EBG) samt at jeg slang inn bud på Plussgrade – men den slo ikke til på noen av turene.

Så.. Parkering express på P10 leverte som vanlig og gutta der er nå på fornavn med meg og gir alltid en bra start på turen. Gull-kantinen synes jeg er fremdeles et meget bra sted å starte ferien, men synes det er trist at den nå er stort sett stappfull og klientellet er litt vekslende. Tror gi-bort-gull og tonnevis med statuspoeng på kredittkort vil gjære dette til en litt kjip plass i fremtiden.

Priority boarding gikk så der, men liker at de separerer folk før siste «venterommet». 20A har jeg ikke prøvd før og var ganske skuffende da det ikke gir mulighet til å strekke ute beina i det hele tatt og bildene SAS viser med denne fotstøtten blir jo bare tull – den kan ikke brukes. Prøvde å booke vekk 20A på hjemreisen, men det var umulig da maskinen var full.

Crewet var norsk med en herlig snobbete godt voksen purser som ble litt vel breial etter hvert noe som man skal ha en god del sarkasme-gener for å plukke opp. Hele opplegget med at du må bestille alt du skal ha nærmeste tre timene, plastkopper, svært kjip vin (men meget god musserende) synes jeg de lett kan gjøre mer elegant. Det blir bare rot. Enten så sitter du der som en grisk fyllik eller så sitter du der skremmende edru.

Etter serveringen ble det HELT stille.. Jeg tror de var helt borte i to timer. Jeg plinget på servitrisa som kom etter 15 minutter (jeg tøyser ikke) og jeg bestilte en musserende vin, hun svarte «den er vi tomme for» og etter å ha jobbet med mennesker en del år så sa jeg til fattern «hun der juger, og hun juger dårlig noe som også fattern spottet umiddelbart» Jeg takket nei til hvitvinen og bestilte den musserende av purseren som hentet to… Tenk at de gidder å oppføre seg slik?

Maten var virkelig pyton og fattern som jeg har lurt over til SAS fra DY kommer nok ikke til å blomstre med EBG kortet sitt utover. Du føler på hele flyturen at du er på jobben til de ansatte som jeg synes er ubehagelig og du føler deg litt i veien.. (NB! Jeg kommer med SAS -ros senere). Jeg synes også at det er 100% fritt for en liten påskjønnelse til EBD er litt trist.. Selv med «kun» gull på Etihad kom pursheren bak til meg på monkey med et glass Champagne før takeoff og sa hei.

46644

46645

46646

46647

46648

SudCaravelle
13-03-2019, 12:38
Imigration gikk meget kjapt med automater (kun jeg som kålet til litt, men fikk hjelp av en hyggelig offiser som faktisk også var mottakelig for litt pun humor). VI landet på ett annet område enn før (på samme område som Avianca loungen er) og priority bagasjen var mer eller mindre den siste som kom på båndet.

Så ned på min kjære Sixt MIA hvor jeg endelig har forstått at Diamond og Platinum kan gå rett ned å hente bilen. Vi hadde booket luxury convertible hvor jeg var forespeilet 440i (som er en formidabel bil) men de hadde kun fire sylindrede 430i på lager. Da gikk vi heller for en (dessverre også fire sylindret) speller ny faceliftet C300 cab som i Florida er en deilig bil og med blindsone bla bla som man er blitt mer eller mindre avhengig av.

Vi valgte Westin Fort Lauderdale Beach som ligger et kvartal unna av det hotellet vi bodde på under vår første guttetur til Florida i 1984 som dessverre er revet. Westin ser helt likt ut som i 1984 med den karakteristiske broen til stranden men det var en annen kjede i 1984. Hoteller i Florida er mækk-dyrt om dagen, og du ser at dette området begynner å bli temmelig eksklusivt om dagen. Vi betalte 4000 kroner natten per rom (etter 30% rabatt) som er temmelig stivt for et litt slitent 4 stjerners hotell. Rommet jeg fikk var på bakkeplan og vendt mot en mur og så ille at jeg for første gang sa i fra på en hyggelig måte. Etter to minutter fikk jeg nytt rom i niende etasje med full havutsikt og en totalt annerledes opplevelse. Resepsjonisten var nederlandsk og jeg tok et par strofer så var vi på nett.

Fort Lauderdale/Miami…. Fy f……. for et område dette er.. Det skuffer aldri og blir bedre og bedre.. Mange spør hvordan kan du dra til samme sted om og om igjen? Da nevner jeg at de drar til samme fordømte hytta syv ganger i året selv også blir vi enige om å være uenige..
Det er så sabla mye fint å se på og gjøre, og fire dager er overhodet ikke nok.. Det var fullt program hver dag fra 0700 til midnatt (med tvert avbrukket ribben), så man sov meget godt om natten og ingen form for jetlag hadde noen sjanser til å dukke opp. Ufattelig mye god mat, båttur, masse råning, litt shopping og masse mimring hvor vi besøkte steder fra Miami Vice og Scarface. Nye favorittstedet som er selvsagt med Dragen og barna om et par måneder der denne… (jeg dævver):

https://www.smithandwollensky.com/our-restaurants/miami-beach/

Helt utrolig… Hele området South Pointe og da denne restauranten som har ufattelig god mat, ufattelig god service og «people watching» fra en annen planet.. Maken til mye flotte og ikke minst originale mennesker som rant forbi..

Nei.. Miami/Fort Lauderdale er fremdeles meget trygt inne på topp fem listen.. Eneste er at det som nevnt har blitt veldig dyrt der nå (og ikke bare på grunn av de norske Lirene). Selv med moderat drikking og lite tre, fire, femrettere så koster det skjorta for det meste. Eneste som har norske priser der er Hooters som vi alltid drar innom – men selv der koster en liten white trash lunch med to øl fort 7-800 kroner med tipsen. På Smith and Wollenski lå et glass med en god amerikansk Chardonnay på 300 kroner.

46649

46650

46651

46652

46653

46654

46655

46656

46657

46658

He he.. En morgen hentet valet-Juan feil bil til oss til stor latter (De tar forøvrig 40 USD per natt for parkering plus tax og kraftig tips - han fikk ikke tips for denne bilen da.)

46659

JELSC
13-03-2019, 13:11
Denne er litt negativ om SAS, men håper på forståelse. Grunnene

Ingen grund til undskyldning - når kritikken er helt berettiget.

Flot rapport

WF789
13-03-2019, 13:44
Har vært skuffet over servicen selv de siste gangene på SAS PLUS på IC.
Føler at SAS har gjort det til et rent økonomiprodukt med bedre stol, og personalet har iallefall ikke gjort det bedre. Foran gardinen derimot har begge deler vært strålende.

SudCaravelle
13-03-2019, 13:52
Har vært skuffet over servicen selv de siste gangene på SAS PLUS på IC.
Føler at SAS har gjort det til et rent økonomiprodukt med bedre stol, og personalet har iallefall ikke gjort det bedre. Foran gardinen derimot har begge deler vært strålende.

Enig bortsett ifra at jeg i tillegg hører til dne sjeldne rasen som ikke er så super-imponert over det de har foran gardinen heller (bortsett fra setene som selvf er helt innafor). Jeg føler det skal så lite til før det ville blitt ganske bra, men at det er i nærheten av hva SQ, TG, EK osv leverer (ta gjerne med LX og LH) er jeg fint lite enig i. Merk at jeg er mer opptatt av det såkalte "soft" produktet og kan fint leve med såkalt "harry" interiør ;)

dc-8-63
13-03-2019, 14:24
Kjempe artig rapport og er helt enig i den kritikken du kommer med, forhånds bestilling av drikke varer er utrolig at SAS (som vel er de eneste som kluter med dette) driver med selv på Premium Economy. Det eneste lille positive jeg ser på bildene er skikkelig glass, Singapore Premium Economy hadde 100% plast (med et lite forbehold om at min opplevelse stammer fra 2 ULR flighter og at vekt er inne i bilde - men tror ikke det)

SudCaravelle
13-03-2019, 14:24
Så var det hjemturen.. Har ikke vært så solbrent siden jeg var snørrunge. Et par dager ved bassenget og sikkert 10-12 timer i bil med taket av gjorde at man så ut som en øgle på våren der man leverte fra seg Jan Thomas-sleden. Sixt charget merkelig nok ikke for bensinfylling denne gangen (som ikke var inkludert) og den svært hyggelige colombianske venninnen fra Sixt brukte fire minutter på hele prosessen.

Innsjekken gikk greit og det var fremdeles glem det å kjøpe oppgradering da flyet var stappfullt foran (Plus og Business var stappfullt begge veier, men relativt lett bakerst?!? – mye pengesterke Florida-farere eller mye upgrades og ID? Det var en del SAS ansatte som passasjerer)

Vi hadde bare 40 minutter på oss, men valgte for første gang å ta turen innom Avianca loungen som lå rett bortenfor gaten. Den var stappfull med halvparten latinamerikanere og andre halvparten skandinaver. Helt grei lounge med ekkel mat og litt forfriskende vann (eller ultralite øl som noen kaller det). Priority boardingen gikk fint, men jeg tipper at i hvert fall 50% av flyet var priority, og de igjen regnet med at de var kun 2% så det var bare å vente til de hadde knuffet seg om bord.

Hjemturen var vel copy/paste av turen til.. Meget fraværende crew – nå falte vi at vi var på jobben deres, og i tillegg at de var virkelig på vei hjem etter en tøff turnus så ringe på noen knapp nå hadde jeg ikke turt om jeg fikk penger for det. Det som er av filmer var sett opp og det de har av serier er en episode (1!!) tuller du? Så med brukket ribben var det bare å dytte i seg to flasker billig hvitvin og en Imovane.

Etter et par timer så begynner helvetet hvor de skal tvangsvekke flyet og siden de ansatte ikke kan sove så skal i alle fall ikke vi gjøre det.. Jeg kan ikke fatte å begripe at de skal lage SÅ mye ut av denne ufattelig kjipe frokosten på en nattflight?? Hadde det vært er måltid med omelett, god kaffe så det var en nytelse så hadde jeg fremdeles vært skeptisk – men med denne buss-frokosten så virker det som alle bare blir sure. Når den er ryddet bort så sitter du forfjamset og venter på at flyet skal lande om to timer.. Tullete.

CPH gikk greit med deilig kort connection også var man på OSL. Der var bagasjen min borte hvor jeg var dum nok til å ha PCen min pakket bort da jeg ikke liker å plage medpassasjerer med carryons. Dette er noe SAS skulle fortelle meg at man ikke skulle gjøre ca 84 ganger de nærmeste timene. Det som ble litt ergerlig her var at på OSL sa de spesifikt at det sto i systemet at jeg var EBD (Eller rettere sagt stod det visstnok EBG) så de skulle prioritere meg. Jeg fortalte høflig at PCen min var i kofferten og at jeg hadde planlagt dagen til å ferdigstille en del som jeg skulle ha med til min flight med SAS dagen etter til AMS. De skjønte «alvoret» og skulle få denne til meg så fort som mulig. Jeg ba spesifikt om at det innebærer ikke at de sender kofferten på en hele Oslo rundt runde hvor jeg er sist og at den må sendes med bil i det den kommer frem.. (gjerne på min regning).

Jeg var vel hjemme 10.00 ca og begynte forsiktig å purre og de fant ut ca 12.00 at den skulle ankomme OSL 14.00. Alle jeg pratet med forsto at jeg måtte ha den ASAP (og fortalte meg at du må ikke sende PC med kofferten – det skal man ikke). Jeg fulgte dette opp til ca 1600 men da var all mulighet til å kommunisere med SAS over for denne dagen og ingen måte å kontakte noen som helst og aller minst sjåføren. 23.00 kom det en varebil utenfor og kofferten var i hende. Sikkert mange som mener jeg er en kødd, men det er jo de som har rotet bort denne kofferten, kofferten var i utgangspunktet Priority, det var tross alt en pluss billett og jeg er tross alt i deres system en god kunde. Da synes jeg at ni timer fra OSL til Oslo blir for dumt. Sendte klage (først feil tydeligvis da Diamant-mailen bare er for Eurobonus?, men de fortalte meg at jeg ikke må pakke ned PCen i kofferten) og fikk til slutt en mail fra SAS Customer ett eller annet at jeg ikke må pakke ned PCen hvor jeg svarte at det var ikke poenget, og deretter ble det stille.

Så – hva var det positive da? Jo, jeg fløy sas dagen etter i Plus OSL-CPH-AMS. Den timesturen i Plus fra AMS til CPH – det er service for pengene det!! Sprudlevann i ekte glass, kluter, mat, deilig sjokolade og en ufattelig god service!! Meget personlig og du fælte at du var 30 år tilbake i tid.. Rart at to Plus produkter kan tilfredsstille forventingene så forskjellig?

SC

46660

46661

46662

46663

SudCaravelle
13-03-2019, 14:28
Kjempe artig rapport og er helt enig i den kritikken du kommer med, forhånds bestilling av drikke varer er utrolig at SAS (som vel er de eneste som kluter med dette) driver med selv på Premium Economy. Det eneste lille positive jeg ser på bildene er skikkelig glass, Singapore Premium Economy hadde 100% plast (med et lite forbehold om at min opplevelse stammer fra 2 ULR flighter og at vekt er inne i bilde - men tror ikke det)

Takk for hyggelig tilbakemelding. De glassene er herlige, men du får ett til maten. Trikset er å ta vare på det under hele flighten, de ryddet bort mitt mens jeg var på herrerommet, men da fikk jeg et nytt ett ¨når jeg spurte pent.

Der minte du meg på en ting til - litt knotete at det er toaletter ganske langt bak på economy. Bra mot blodpropp, men litt slitsomt med alle som blir bryskt avvist (og godt er det) og må ta en u-turn rett ved siden av rad 20.

OttoL
13-03-2019, 14:29
Takk for rapport og at du tar tid til å skrive :) Skal ta tak selv og få skrevet noen rapporter utover reiseåret selv siden jeg selv liker å lese om andres beretninger.

LN-MOW
13-03-2019, 14:41
Angående det med kjip frokost ... er det den nye trenden? Fløy Lufthansa Business Atlanta-Frankfurt-Helsinki nylig, og frokosten på Atlanta-Frankfurt var miserabel. Det var så jeg lurte på hvorfor de kom med brød - det var jo ikke engang syltetøy.

Men Frankfurt-Helsinki ... Stappfullt brett med eggerøre, pastry, yoghurt, smoothie og alt det vanlige småtilbehøret. Jeg rullet stappmett i land. Ordentlig digg.

Mye hyggeligere stemning ombord på kortruten også. Det samme med SAS hvor jeg fløy Oslo-Stavanger-Oslo med CityJet før nyttår.

WF789
13-03-2019, 15:21
Det med TV-serier med 1 episode, jeg klarer ikke å forestille meg noe annet enn at det er innhold SAS mottar betaling for å promotere?

Tjab
13-03-2019, 16:25
Det er enkelt å greit noe pubertalt oppstanasig med den manglende servicen man for ofte opplever hos SAS. Utover det min favoritt :)

LN-RTP
13-03-2019, 17:18
Takk for rapport. Basert på den tror jeg ikke det blir noe SAS Plus på unge LN-RTP over Atlanteren, hadde tenkt å prøvekjøre en slik tur fra MIA til OSL, men holder meg til 787 med Kjos, setene og benplass der er bra nok, men maten er gebredlg så man tar med matpakke. No Big Deal....:cool:

oy-viv
13-03-2019, 18:56
Tak for en fin rapport, SudCaravelle!

For at undgå signalforvirring burde SAS i stedet kalde deres Plus longhaul
for ‘Premium Economy’ for netop at understrege, at der er tale om
et opgraderet Economy produkt og IKKE et business light produkt!

Du har ret i, at det er - eller kan være ;)- en helt anden oplevelse at
flyve Plus inden for Europa.

Mon ikke de forskellige selskaber er meget opmærksomme på, at
et PE produkt på ingen måde skal forveksles med Business Class, og
derfor laver de en række krumspring, så pax ikke er i tvivl og
kender deres plads i hakkeorden!

Når dette er sagt, så vil jeg stadig hævde, at SAS Plus er bedre på
long haul end f.eks. Lufthansas Premium Economy, som jeg fløj med
for et par år siden.

SKs stol var lidt bedre, maden var også bedre, men plastik glassene
var det samme på begge selskaber. Desuden har SAS gratis lounge
adgang, hvor det er muligt, og der er også fast track i security samt
prioriteret boarding - det sidste i hvert fald i teorien;)
Lufthansa tilbyder ikke disse ground services på PE.

Rosalie
13-03-2019, 21:59
Det er enkelt å greit noe pubertalt oppstanasig med den manglende servicen man for ofte opplever hos SAS. Utover det min favoritt :)

Jeg traff på Hurpa over alle hurper på flyet til sydlige strøk. Tålmodigheten min for den type oppførsel er ikke spesielt lang, og da hun presterte å søle kaffe på meg (null turbulens) var det nok. Jeg ble rett og slett litt tante Sofie overfor ei dame som i hvert fall var 20 år eldre enn meg, til stor fornøyelse for passasjerene i nærheten. Så ikke mer til henne på turen, da hun tok plass lenger bak i kabinen.

Og ellers - takk for fin trip report. Report, SudCaravelle.

Millemor
13-03-2019, 22:48
Takk for fin rapport :)

Da jeg reiste i Plus til EWR i mai 2017 ble jeg positivt overrasket over servicenivået og syntes at crewet var hyggelige og proaktive. Men som jeg skrev i TR'en min den gangen er det mulig jeg var i overkant positiv fordi jeg hadde gruet meg til å reise i baki balja igjen etter å ha flydd tur-retur JNB med EK i Business noen uker før og ble overraskende oppgradert fra Go til Plus ved gate, rett før boarding på OSL.

jb1
14-03-2019, 11:16
Begrunnet kritikk er paa sin plass. For 12 000 boer man jo kunne forvente et bra produkt. Det er sjelden det er riktig sure FA, men paa lange flyvninger blir jo servicen viktigere enn paa smaa europeiske hopp. Jeg har hatt noen turer i SAS plus paa intra europeisk i det siste og var ikke veldig imponert, maten en merkelig blanding av stuing og salat ble servert paa 2 av 3 flyvninger, polarrulle paa den siste. Jeg har tre turer til i plus i naer fremtid, skal se om det kan bli rapporter og sammeligninger. Kan sammenligne med vanlig eco ogsaa da jeg har noen av dem med SAS ogsaa. Det virkelige gode med aa fly SAS er naar man tjener poeng i Aegeans glimrende program, der er det gamle minimum 600/1200 poeng for eco/plus.

WF-380
14-03-2019, 17:19
Takk for Florida-rapport, alltid hyggelig å lese. Skal over selv til sommeren, men det er lenge å vente og mye snø igjen å måke før den tid.

Takk for rapport. Basert på den tror jeg ikke det blir noe SAS Plus på unge LN-RTP over Atlanteren, hadde tenkt å prøvekjøre en slik tur fra MIA til OSL, men holder meg til 787 med Kjos, setene og benplass der er bra nok, men maten er gebredlg så man tar med matpakke. No Big Deal....:cool:

Det er lenge siden jeg reiste med SAS Plus på langdistanse, men jeg syns at Norwegian sin Plus-kabin er hyggeligere. Foran i flyet i en rolig adskilt kabin med gode seter. Men matpakke behøves hvis man vil spise godt.

Polaris
14-03-2019, 21:39
Det er lenge siden jeg reiste med SAS Plus på langdistanse, men jeg syns at Norwegian sin Plus-kabin er hyggeligere. Foran i flyet i en rolig adskilt kabin med gode seter. Men matpakke behøves hvis man vil spise godt.

Om kravet er atskilt kabin med gode seter og medbrakt matpakke, så stiller nok SAS og Norwegian relativt likt :)

Ellers lurer jeg på hvorfor ingen har kommentert at voksne menn sitter med beina oppetter veggene, hittil... :)

Bergern
14-03-2019, 22:02
Ellers lurer jeg på hvorfor ingen har kommentert at voksne menn sitter med beina oppetter veggene, hittil... :)

Regnet med at du kom til å la deg krenke, så sparte den til deg :lol:

WF-380
14-03-2019, 22:11
Om kravet er atskilt kabin med gode seter og medbrakt matpakke, så stiller nok SAS og Norwegian relativt likt :)

Såvidt jeg husker var det bare en gardin mellom økonomi og plus hos SAS. Jeg syns også at beinplass og setebredde var bedre hos Norwegian, og SeatGuru bekrefter inntrykket.

sail4fun
16-03-2019, 10:18
Grei rapport, men å sitte å sparke med beina oppover veggen ? er det rart ungdommen blir som de blir

SudCaravelle
16-03-2019, 12:56
Grei rapport, men å sitte å sparke med beina oppover veggen ? er det rart ungdommen blir som de blir

He he.. Dette ser jeg er et tema som heller mot borderline i diskusjoner på diverse fora og man er vel oftest enige om å være uenige.

Jeg har vel aldri fløyet longhaul på monkey eller monkey premium ved bulkhead uten å se at mer eller mindre alle gjør dette. Jeg gjør alltid det, men har ganske god kroppshygiene, rene og stort sett temmelig nye sokker ;) Har aldri fått noe blikk eller kommentarer på dette, og har langt i fra brydd meg om andre som gjør det heller. Gjør man det barbent eller med sko begynner det jo å bli noe mer respektløst.

Det er nok neppe dette som vipper ungdommen pinnen for tiden :up:

Polaris
16-03-2019, 13:05

Krenket? Nei, jeg er ikke krenket på vegne av SudCaravelle :p Det er en enkel bemerkning om at man synes det er litt off å bygge seg en internettpersona basert på dyre biler og stort behov for å bli oppvartet av smilende servitører, mens man i neste åndetrettstak sitter med beina oppetter veggene. En handling det vanligvis er små barn som gjør. Det er ikke meg det går utover, det er SudCaravelles image det går utover.

I tillegg til at jeg selvfølgelig også synes det er synd for holdbarheten av kabinen, og finner det ironisk at det antakeligvis er samme person (med beina oppetter veggen) som om 7 år klager på at kabinen er nedslitt... :D Jeje. Sånn går nu dagan. Glad jeg ikke flyr så mye som før.

SudCaravelle
16-03-2019, 13:27

Jeg tror nok krenke-magneten mer tente på at rapporten ikke gikk i SAS-favør :D

SudCaravelle
16-03-2019, 13:31

Har dessverre ikke prøvd DY på denne strekningen, men hvis man slipper en mellomlanding så vil jeg tro at dette nok er et bedre alternativ på denne ruten. Senior har fløyet begge flere ganger og heller mot DY. Jeg er dessverre helt ødelagt av bonusfeber så det blir dessverre lite DY longhaul.

Polaris
16-03-2019, 14:36
Jeg tror nok krenke-magneten mer tente på at rapporten ikke gikk i SAS-favør :D

Sorry to disappoint.... :cry:

sail4fun
16-03-2019, 14:49
He he.. Dette ser jeg er et tema som heller mot borderline i diskusjoner på diverse fora og man er vel oftest enige om å være uenige.

:
Det er vel det kidsa på t-banen også sier, kan vi ikke være enige om å være uenige.

Det er vi tydeligvis barbeint, med sokker eller sko ikke greit.

oy-viv
16-03-2019, 20:06
Krenket? Nei, jeg er ikke krenket på vegne av SudCaravelle :p Det er en enkel bemerkning om at man synes det er litt off å bygge seg en internettpersona basert på dyre biler og stort behov for å bli oppvartet av smilende servitører, mens man i neste åndetrettstak sitter med beina oppetter veggene. En handling det vanligvis er små barn som gjør. Det er ikke meg det går utover, det er SudCaravelles image det går utover. .

Jeg husker et foto på en trip rapport fra en tur på første klasse.
Der var masser af billeder fra kabinen, med champagneglas,
chateau-de-et-eller-andet og fra diverse lounger. Men..eeh på
et af dem havde skribenten klasket sine fødder - med store snavsede
sko - op på et sofabord i en af de fine lounger!
Det var der ikke meget klasse over!

Måske er det bare mig, som er snerpet?

SudCaravelle
17-03-2019, 20:41
Jeg husker et foto på en trip rapport fra en tur på første klasse.
Der var masser af billeder fra kabinen, med champagneglas,
chateau-de-et-eller-andet og fra diverse lounger. Men..eeh på
et af dem havde skribenten klasket sine fødder - med store snavsede
sko - op på et sofabord i en af de fine lounger!
Det var der ikke meget klasse over!

Måske er det bare mig, som er snerpet?

Nei, det er ikke "snerpet".. Selv på Mc Donalds legger man ikke føtter med sko på bordet.. Enig med deg.

Chriscross
18-03-2019, 08:36
Takker for fin rapport. Legger merke til at innsjekket bagasje geller ikke alltid funker like bra for deg, ref tråd om håndbagasje.:stir

krølle
19-03-2019, 16:48
Må jo si at jeg og reagerte på bilde. For meg handler det om signaleffekt, fikk litt Deja vu til en TP flight på '80 tallet. En kjent Norsk finansmann som droppa sin halvrøgte cigar i glasset på tralla når crewet gikk forbi.
Det ga meg litt samme følelsen:8:

OttoL
20-03-2019, 10:11
Voldsomt så krenketoget skulle rulle inn på perrongen da :rolleyes:

SudCaravelle
20-03-2019, 14:07
Voldsomt så krenketoget skulle rulle inn på perrongen da :rolleyes:

He he.. Husk at du er på et forum og mange av oss er jo ikke helt riktig skrudd sammen. Jeg har vel tråkket litt for hardt på noen småbittre tær.

Jeg skal så langt de la seg gjøre ungå long-haul monkey, og må jeg så tar jeg fra nå av ikke bilde av mine ben.

Jeg synes på min side at det er guffent med folk som (utrolig nok) reiser i shorts og gnir bar (ofte hårete hud) på setet, men jeg ser en annen vei og tier ;)

Dag Viking
20-03-2019, 16:12
Takker for rapport.
Jeg er enig med deg, SAS har noe å gå på når det gjelder service og imøtekommenhet. Har ikke fløyet Plus langdistanse på over 15 år, men synes at servicen foran gardina ikke er bra nok. Noen i kabinen er selvsagt topp, men for mange bryr seg rett og slett for lite. Mulig jeg har fløyet for mye F (kvalmt), men ble skuffa på forrige tur med SAS i C til USA. Setet er jo bra, men med medium (minus) service, medium (minus) drikke og helt ok mat blir ikke reisen den fornøyelsen den burde være. Kanskje jeg burde laget en rapport, men har ikke kommet så langt ennå.

Skuggenheimer
22-03-2019, 01:40
Erru gæern SAS er langt ned på skalaen hva kommer til biz etc produkt. Er enig med Sud. For mye snerpete folk der ute.. Bena opp "whats the big deal" - kanskje "big deal" på SAS for der blir ikke kabinen vedlikehold så ofte som hos andre. Men barbeint og med sko mener jeg at ben og stol foran ikke skal ha kontakt. Rene sokker derimot??? Minimal slitasje

sail4fun
22-03-2019, 07:27
Erru gæern SAS er langt ned på skalaen hva kommer til biz etc produkt. Er enig med Sud. For mye snerpete folk der ute.. Bena opp "whats the big deal" - kanskje "big deal" på SAS for der blir ikke kabinen vedlikehold så ofte som hos andre. Men barbeint og med sko mener jeg at ben og stol foran ikke skal ha kontakt. Rene sokker derimot??? Minimal slitasje

Så fordi man ikke er fornøyd med SAS BIZ produkt og velger å reise i + så er det greit å stemple veggen fordi man ikke ble oppgradert ? , er det oppsummert kortversjon ?

:stir

darkcho
22-03-2019, 09:40
Takk for hyggelig rapport, flott at du skriver mye om oppholdet også.

SudCaravelle
22-03-2019, 11:35
Takk for hyggelig rapport, flott at du skriver mye om oppholdet også.

Takker :up:

SQ 777
22-03-2019, 12:14
Også jeg synes at det var en topp rapport med mye info om en av mine favorittsteder som jeg ble først introdusert til 35 år siden.

Og maaange ganger etter det...

robertaas
25-03-2019, 21:56
Morsomt å se hvor forskjellig folk kan reise til samme destinasjon og hvor forskjellig pengebruken er. Hadde en helgetur til samme destinasjon tidligere i måneden og var muligens på samme fly, men lengere bak. Hadde hotell rett bak Westin, og reiste kollektivt dit. Ja, jeg reiste kollektivt i Florida og bare en natts parkering for dere var langt mere enn hele det lokale transportbudsjettet mitt. Men så kom jeg meg også rundt og fikk sett endel i Fort Lauderdale.

SudCaravelle
25-03-2019, 22:27
Morsomt å se hvor forskjellig folk kan reise til samme destinasjon og hvor forskjellig pengebruken er. Hadde en helgetur til samme destinasjon tidligere i måneden og var muligens på samme fly, men lengere bak. Hadde hotell rett bak Westin, og reiste kollektivt dit. Ja, jeg reiste kollektivt i Florida og bare en natts parkering for dere var langt mere enn hele det lokale transportbudsjettet mitt. Men så kom jeg meg også rundt og fikk sett endel i Fort Lauderdale.

Og vi koste oss antageligvis like mye allikevel.. Synd vi ikke var klar over dette så kunne vi tatt en Virgin Mary sammen.

Man kommer seg bra rundt med leiebil også, men møter mindre spennende mennesker. Vi klokket vel inn som vanlig ca 10 km til fots daglig og det er vel en av de billigste og beste måtene å bli kjent på.

robertaas
25-03-2019, 22:51
Joda, tviler ikke på at alle koste seg der, men morsomt å se hvor forskjellig nesten samme reise kunne bli. På Westin var det antagelig heller ikke så mange springbreakers som det var der hvor jeg bodde.

Fikk dere med dere Wreck Bar? Kom 10 min før showet startet og fikk en beste plassen i lokalet. Morsomt.

SudCaravelle
25-03-2019, 23:02
Joda, tviler ikke på at alle koste seg der, men morsomt å se hvor forskjellig nesten samme reise kunne bli. På Westin var det antagelig heller ikke så mange springbreakers som det var der hvor jeg bodde.

Fikk dere med dere Wreck Bar? Kom 10 min før showet startet og fikk en beste plassen i lokalet. Morsomt.

Det var lite tegn til spring-breakers generelt, men ganske livlig ellers da det var Fort Lauderdale Gay Pride den helgen. På lørdagen var hovedgaten sperret på kvelden for paraden hvor gjester på Westin fikk kjøre ut. Det kom vi i frisørbilen vår og rosa skjorter :D

Wreck Bar har stått på programmet en stund men vi rakk det ikke. Vi får ta det til sommeren (tror første showet er 1800) da barna og jeg liker havfruene av forskjellige årsaker.

robertaas
25-03-2019, 23:22
Hmmm.. var der 8.-10. mars og det krydde av springbreakers, spesielt ved Las Olas Beach, men helt stille på stranden ved hotellet mitt. At det var så mye twerking og slikt ved Las Oslas Beach gjorde kanskje at mange ikke så havfruene som like spennende da, men det var likevel så godt som fullt under showet.

BTW, det første showet var burlesque nok for min del.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=46634&stc=1&d=1552218600

SudCaravelle
26-03-2019, 08:46
OK - vi var der to helger før.. Da skjønner jeg hvorfor vi ikke så deg.

46693

46694

robertaas
26-03-2019, 10:11
Noen drar dit for spring break, mens andre drar dit for andre feiringer og festivaler. Det er bra at folk er forskjellige og at de tør leve ut sine forskjeller.

staale
28-03-2019, 09:54
La også merke til foten plantet i bulkhead, og tenkte med en gang på at dette kunne være materiale for Passengershaming på FB/Twitter/IG om noen følte for det. Gjør ikke meg noe personlig, men ser jo at dette er et tilbakevendende tema, sammen med føtter med eller uten sko og sokker som kommer snikende mellom din seterygg og sideveggen eller mellom to seterygger....Mye ekkelt og kleint på de der Passengershaming sidene.

Det jeg derimot reagerer på er at det der helv...es begrepet "krenket" dras inn her også. Spyr av hele krenkomania-epedemien, og det at enhver form for reaksjon eller kommentar til noe skal få merkelappet "krenket". I min verden er det langt mellom å ha en innsigelse mot noe og til det å bli krenket....(litt off topic, men wth)

OttoL
28-03-2019, 11:19
La også merke til foten plantet i bulkhead, og tenkte med en gang på at dette kunne være materiale for Passengershaming på FB/Twitter/IG om noen følte for det. Gjør ikke meg noe personlig, men ser jo at dette er et tilbakevendende tema, sammen med føtter med eller uten sko og sokker som kommer snikende mellom din seterygg og sideveggen eller mellom to seterygger....Mye ekkelt og kleint på de der Passengershaming sidene.

Det jeg derimot reagerer på er at det der helv...es begrepet "krenket" dras inn her også. Spyr av hele krenkomania-epedemien, og det at enhver form for reaksjon eller kommentar til noe skal få merkelappet "krenket". I min verden er det langt mellom å ha en innsigelse mot noe og til det å bli krenket....(litt off topic, men wth)
Jeg klarer ikke helt å sette dette i perspektiv med passenger shaming. Det er så utrolig mye uhygienisk på et fly, men akkurat dette her klarer jeg ikke å sette i samme bås.

Og siden du indirekte referer til meg så synes jeg at det var voldsomt med innlegg mot det jeg mener var en "ikke sak" når noen for en gangs skyld gidder å ta seg tid til å skrive en rapport på dette forumet. Poengtert en gang og greit nok, men synes noen tok seg veldig nær av dette. At person etter person skulle hive seg på og ytre samme irritasjon synes jeg er på grensen til å si "jeg er også krenket".

2 cents og veldig ot.

robertaas
28-03-2019, 15:02
Så lenge noen bruket tid og energi på tripreport så er selv føtter i taket innafor. :cool:

staale
29-03-2019, 07:32
Jeg klarer ikke helt å sette dette i perspektiv med passenger shaming. Det er så utrolig mye uhygienisk på et fly, men akkurat dette her klarer jeg ikke å sette i samme bås.

2 cents og veldig ot.

"linken" min til PS var ikke annet enn at det med føtter plantet mot bulkhead er et stadig tilbakevendende tema der.

OttoL
29-03-2019, 08:20
"linken" min til PS var ikke annet enn at det med føtter plantet mot bulkhead er et stadig tilbakevendende tema der.
Fant ikke så mye om sokker utenom denne
46702

staale
29-03-2019, 12:57
Fant ikke så mye om sokker utenom denne
46702

Nevnte ikke noe om sokker jeg, men føtter opp mot bulkhead. Et kjapt googlesøk på "passengershaming bulkhead" gir mange treff på akkurat det, med og uten sko/sokker :-)

Someone
29-03-2019, 13:01
Vel, han her løste jo problemet med både sure sokker og skitne truser:

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/moscow-domodedovo-airport-naked-man-a8837691.html

A naked man has reportedly been arrested in Moscow after trying to board a plane while shouting about how clothes made him less agile and aerodynamic

SudCaravelle
01-04-2019, 09:56
Se her ja.. Her har denne tråden gått noen runder de siste dagene.. Artig nå etter en del flighter i helgen og se hvor mange som av visse på dette forumet her ville blitt sett på som udyr.

Så blant annet på LHR-OSL i går kveld at alle de fire andre på rad 1 på denne stapfulle flighten hadde bena på bulkhead med sko (her er til og med jeg enig).. Poenget er at dette er nok langt mer vanlig enn uvanlig og "vanlige" mennesker tror jeg sjeldent får anfall av rene sokker på veggen. De på flighten i går virket som ryddige mennesker (dog to av dem med dialekt).

Jeg fortalte dragen om debatten som foregikk rundt dette (hun har alltid bena på veggen (selv om hun er fra et møblert hjem) grunnet lange ben, men alltid med sokker. Hun begynte å gapskratte og mente dette var pinlig, jeg turde selvfølgelig ikke å vise hun denne debatten.

Poenget er å småmobbe og skrive relativt uhyggelige ting om folk som gjør ting anderledes enn dem selv (og spesiselt et så banalt tema) virker det som om skoen (no pun intended) trykker et annet sted og at her er det nok flere utfordringer ute og går for de som tar seg så veldig nær av dette.

OttoL
01-04-2019, 15:34
Så lenge noen bruket tid og energi på tripreport så er selv føtter i taket innafor. :cool:
46713

Venter fortsatt på en rapport fra han her da :colgate: (Tatt på vei til LPA med Iberia Express).

Polaris
01-04-2019, 16:19
46713
Venter fortsatt på en rapport fra han her da :colgate: (Tatt på vei til LPA med Iberia Express).

Har du tatt det? Du får sende det inn til passenger shaming, kanskje får du det publisert til nesten 1 million andre mennesker som pinlig nok synes det er kjipt med føtter på fly :p

Her kan man følge fotgalskapen (og all den andre galskapen fra pax) på en av forbes topp 100 beste instagram accounts :D
https://www.instagram.com/passengershaming/

LN-RTP
02-04-2019, 03:15
Siste nytt om å fly barbent i USA:

https://www.facebook.com/PassengerShaming/photos/a.498566640178637/2075156309186321?type=3&sfns=mo

Polaris
02-04-2019, 07:59
Siste nytt om å fly barbent i USA:

https://www.facebook.com/PassengerShaming/photos/a.498566640178637/2075156309186321?type=3&sfns=mo

"I hate when April Fool's is better than real life."

:lol:

OttoL
04-04-2019, 09:11
Har du tatt det? Du får sende det inn til passenger shaming, kanskje får du det publisert til nesten 1 million andre mennesker som pinlig nok synes det er kjipt med føtter på fly :p

Her kan man følge fotgalskapen (og all den andre galskapen fra pax) på en av forbes topp 100 beste instagram accounts :D
https://www.instagram.com/passengershaming/
Yes. EC-LKG LHR-LPA 15.09.2017. Forøvrig første og siste gang jeg flyr med Iberia Express. 28" :crowded