PDA

View Full Version : Widerøe med nye nettsider


LN-MOW
12-03-2019, 09:02
Vi er i finalefasen med utvikling av våre nye nettsider, og før vi går ut med dem 'offisielt', vil vi gjerne ha deres tilbakemeldinger på hva som er bra, hva som er dårlig og hva som ikke fungerer som det skal.

Siden finner du her:
https://beta.wideroe.no/hjem.html

Vi har nå 'softlaunch' for de av dere som har lyst på en forhåndsvisning.

Meld gjerne inn feil, synspunkter og annet relevant via tilbakemeldingssiden. Å poste det her i forumet vil ikke nødvendigvis nå det rette teamet.
https://response.questback.com/isa/qbv.dll/ShowQuest?QuestID=5311429&sid=jBm7K5gLay

Vi kan ikke love annet enn heder og ære for dere som deltar, men dere vil bidra til å få en bedre bookingside fremover.

For ordens skyld: Vi har ikke planer om å ta ned de gamle sidene på en stund ennå. :)

LN-TIB
12-03-2019, 10:44
Synes sånn umiddelbart at det ble litt mye trykking før en kommer gjennom bestilling, men det er vel bak delen med responsivt design.

kekker
12-03-2019, 11:43
Synes sånn umiddelbart at det ble litt mye trykking før en kommer gjennom bestilling, men det er vel bak delen med responsivt design.


Støttes, må fylle ut det skjemaet der, går ut fra at MOW og venner trenger masse tilbakemelding.

LN-MOW
12-03-2019, 12:14
går ut fra at MOW og venner trenger masse tilbakemelding.

Jo mer jo bedre. Det er jo slik man blir bedre.

ILS2
12-03-2019, 13:00
1. Kun IT-utviklere med flyskrekk - og følgelig et minimalt behov for å bestille flybilletter - kan finne på å implementere "tilleggstrykk" i en bestillingsprosess. Jo færre, jo bedre! Nettsidens primærfunksjon er salg av flybilletter, da må hele skjemaet for bestilling være "in your face" straks du entrer nettsiden. Hvis jeg må trykke for å få lov til å trykke mer, trykker jeg meg like godt inn på Expedia og får noen Trumf med på kjøpet.

Når det er sagt, forstår jeg hensikten med å unngå at hele forsiden (på mobil) skal dekkes av en stor kalender for søk, men jeg ville nok i det minste sørget for at kalenderen automatisk kom til syne straks brukeren aktivt begynte å fylle inn flyplasskoder / by. SAS sin løsning er sånn sett ok der.

2. Multi-city funksjon? Godt gjemt eller borte for godt? Forsvinner den, forsvinner også et konkurransefortrinn vs. andre bookingkanaler.

Ellers synes jeg siden har et tidsriktig og intuitivt design som normalt oppegående nettbrukere enkelt vil forstå.

Twin Otter
12-03-2019, 13:02
Prøvde å søke opp SVG-SEA eller JFK: Ingen treff. Slutt på å handle billetter ut i den store verden?

LN-MOW
12-03-2019, 13:24
Prøvde å søke opp SVG-SEA eller JFK: Ingen treff. Slutt på å handle billetter ut i den store verden?

Blitt innstramminger der, ja. Det har jo heller ikke fungert så veldig bra de siste årene da vi har vær forhindret fra å selge mange av de rimeligste billettene.

På den annen side, så er det noe grums i destinasjonslisten, så ikke alt vises akkurat nå.

FlightDeck
12-03-2019, 15:33
Veldig bra med nye nettsider. Ved bestillinger er det flere klikk enn hos andre flyselskaper, ville gjort det mulig å legge inn all sentral informasjon med en gang, med mindre det er en veldig god grunn til det motsatte. Selv om det er lekkert å ha bestillingsfunksjonen på venstre side og et stort bilde i midten, ville jeg vurdert å legge bestillingsfunksjonen midt på siden. Folk er vel inne på wideroe.no først og fremst for å bestille og søke, ikke hente inspirasjon, selv om man gjerne vil være noe mer enn bare en bookingmotor. Når flyalternativene kommer opp, blir alt litt for stort, må scrolle mye, og føler ikke jeg har helt oversikten. Ville komprimert det mer, litt mindre størrelse rett og slett. Ellers masse fine bilder og fint design - og veldig bra med redaksjonelle artikler med reisetips.

KnutW
12-03-2019, 23:07
Kort og grei tilbakemelding: For mye trykking.

Få hele bestillingsskjemaet med fra, til, enkelreise / t/r / flere byer samt dato(er) og antall passasjerer inn på ett sted, ikke over tre(!) forskjellige sider. Grei utforming og store knapper (bra), men for krøkkete og knotete trykkeprosess.

Concorde98
13-03-2019, 05:08
Enig med andre her. Fine store knapper, men for mye trykking. Ellers blir nok dette bra til slutt!

Bacardi
13-03-2019, 21:50
Det positive først:

1. Veldig fint at listen med hvor du skal velge flygning ikke ser ut som et excel-dokument med 25 % zoom lenger.
2. Forskning viser ifølge et foredrag jeg var på at besøkende på nettsider instinktivt ser opp til venstre når de går inn på en side. Bookingboksen er nå enda lengre opp til venstre!
3. Alt i alt en mer moderne versjon. Når man sidestiller sidene får man en 2007-feel fra den gamle siden.
4. Fin plassering av "er flyet i rute".
5. Oversiktlige menyer (til venstre og nederst).

Det som kanskje kan ses litt på:
1. Hvor mye trafikk er det egentlig på alle andre knapper enn bestillingsknappen? Bruker mange "se våre beste priser" og "nye eventyr i Sogndal"? Kanskje gjøre bestillingsruten litt større? (Fra mobil legger bestillingsdelen seg "naturlig" på toppen - der ser denne biten helt fin ut.
2. Kanskje sette som standard at det er 1 person som reiser? Jeg vil tro at de fleste reiser alene. Så kan man heller aktivt endre dette om man er flere. Akkurat dette punktet skaper unødvendige trykk for (det jeg vil tro er) de fleste reisende.