PDA

View Full Version : Flotte trafiktal fra AAR i august


PP
01-09-2006, 12:41
Flotte tal for AAR i august - i alt 48.737 pax hvilket er en fremgang på 16,1%

Væksten er i stor grad båret af indenrigstrafikken til CPH som gik frem med intet mindre end 31,6% - er det en del af din fortjeneste Ole? ;) Men pas nu på - går det for godt så står Sterling der pludselig med en rute mellem CPH og AAR.

Nyhed fra AAR:

Samlet vækst i august på 16,1 %, drevet af en fremgang på 31,6 % for indenrigsruten. (http://www.aar.dk/default.asp?id=261)

sk931
01-09-2006, 12:48
Originally posted by PP

Flotte tal for AAR i august - i alt 48.737 pax hvilket er en fremgang på 16,1%

Væksten er i stor grad båret af indenrigstrafikken til CPH som gik frem med intet mindre end 31,6% - er det en del af din fortjeneste Ole? ;) Men pas nu på - går det for godt så står Sterling der pludselig med en rute mellem CPH og AAR.

Nyhed fra AAR:

Samlet vækst i august på 16,1 %, drevet af en fremgang på 31,6 % for indenrigsruten. (http://www.aar.dk/default.asp?id=261)

Her vil jeg gerne tilføje at vi fløj med reduceret program frem til 08aug...





Ja det er da !!!!! I alle fald er jeg en del af det....
Men jeg tror ikke at NB kommer med en rute til og fra AAR.....Ruten kan ikke
bære en B737 på hverken 3 eller 4 afgange..

Fly af størrelse med 72 sæder er helt perfekte....Det har vi nu med en MD87 om morgen
kl 0735....
MHT til NB i AAL.....Hvis nu "afgiftsagen" går dem imod, mon saa ikke de stopper
den rute....J adet er jo min mening

Hilsen
Ole

PP
01-09-2006, 13:24
Originally posted by sk931

Originally posted by PP

Flotte tal for AAR i august - i alt 48.737 pax hvilket er en fremgang på 16,1%

Væksten er i stor grad båret af indenrigstrafikken til CPH som gik frem med intet mindre end 31,6% - er det en del af din fortjeneste Ole? ;) Men pas nu på - går det for godt så står Sterling der pludselig med en rute mellem CPH og AAR.

Nyhed fra AAR:

Samlet vækst i august på 16,1 %, drevet af en fremgang på 31,6 % for indenrigsruten. (http://www.aar.dk/default.asp?id=261)

Her vil jeg gerne tilføje at vi fløj med reduceret program frem til 08aug...





Ja det er da !!!!! I alle fald er jeg en del af det....
Men jeg tror ikke at NB kommer med en rute til og fra AAR.....Ruten kan ikke
bære en B737 på hverken 3 eller 4 afgange..

Fly af størrelse med 72 sæder er helt perfekte....Det har vi nu med en MD87 om morgen
kl 0735....
MHT til NB i AAL.....Hvis nu "afgiftsagen" går dem imod, mon saa ikke de stopper
den rute....J adet er jo min mening

Hilsen
Ole

Ja Q400 er formentlig perfekt til den rute - håber i fortsætter det gode arbejde derover...

Lad os se hvad der sker med Sterling på AAL - det tager sikkert lang tid før der sker noget mht. til denne aftale og spørgsmålet er om de rent faktisk kan klare sig uden denne? De ser jo ud til at have fået et nogenlunde pænt antal bookinger allerede inden ruten er startet.

sk931
01-09-2006, 14:00
Originally posted by PP

Originally posted by sk931

Originally posted by PP

Flotte tal for AAR i august - i alt 48.737 pax hvilket er en fremgang på 16,1%

Væksten er i stor grad båret af indenrigstrafikken til CPH som gik frem med intet mindre end 31,6% - er det en del af din fortjeneste Ole? ;) Men pas nu på - går det for godt så står Sterling der pludselig med en rute mellem CPH og AAR.

Nyhed fra AAR:

Samlet vækst i august på 16,1 %, drevet af en fremgang på 31,6 % for indenrigsruten. (http://www.aar.dk/default.asp?id=261)

Her vil jeg gerne tilføje at vi fløj med reduceret program frem til 08aug...

SAS I AAL gøre et fremragene job....
De har en såkaldt SKAAL klub, hvr medlemmerne har visse priviligier....
Jeg vil tro at mange finder ud af, at de billetter de har købt til en NB rute ikke bare
lige kan konverteres til en SAS rute. Det vil blandt andet sige, at kommer du forsent
til sidste NB fly, så er løbet kørt, og du må købe ny billet. Har du en NB billet ud i Europa
fra CPH, kommer man jo ofte til CPH om aftenen, og der er mig bekendt ikke nogen
NB afgang til AAL.....
Men vel, nu prøves det af, og så må vi se hvordan "slaget om Nordjylland" går
Hilsen
Ole




Ja det er da !!!!! I alle fald er jeg en del af det....
Men jeg tror ikke at NB kommer med en rute til og fra AAR.....Ruten kan ikke
bære en B737 på hverken 3 eller 4 afgange..

Fly af størrelse med 72 sæder er helt perfekte....Det har vi nu med en MD87 om morgen
kl 0735....
MHT til NB i AAL.....Hvis nu "afgiftsagen" går dem imod, mon saa ikke de stopper
den rute....J adet er jo min mening

Hilsen
Ole

Ja Q400 er formentlig perfekt til den rute - håber i fortsætter det gode arbejde derover...

Lad os se hvad der sker med Sterling på AAL - det tager sikkert lang tid før der sker noget mht. til denne aftale og spørgsmålet er om de rent faktisk kan klare sig uden denne? De ser jo ud til at have fået et nogenlunde pænt antal bookinger allerede inden ruten er startet.

Jan
01-09-2006, 14:02
Til gengæld 3% tilbagegang i BLL

http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/maanedsrapporter/2006/August.aspx

Bll spotter
01-09-2006, 14:03
Og BLL kan notere et minus på ialt 3,1 %
Mon ikke bunden er nået nu?
KLM udvider
Lufthansa ( Cirrus ) har udvidet med større fly
Sun Air med ny rute til CDG og flere ruter på vej
Ryanairs ankomst


http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/maanedsrapporter/2006/August.aspx

PP
01-09-2006, 15:27
Bedre tal for udenlandstrafikken end set længe på BLL. Indenrigstrafikken ser dog ikke for godt ud - troede egentlig det ville være positivt at QI overtog trafikken efter SK, men det har ikke vist sig at være tilfældet. Er det AAR som hugger en del af indenrigstrafikken fra BLL?

Jan
01-09-2006, 15:32
ALL ruten mangler jo helt nu, og QI har vel andet lige
mindre kapasitet end SK på BLL-CPH.

Mon ikke indenrigs vil blive bedre når DON Ø får etableret
endbnu et Lalandia i BLL !

Tipper udenrigstrafikken bedrer sig en del i fremtiden ! :wink

PP
01-09-2006, 15:37
Originally posted by Jan

ALL ruten mangler jo helt nu, og QI har vel andet lige
mindre kapasitet end SK på BLL-CPH.

Mon ikke indenrigs vil blive bedre når DON Ø får etableret
endbnu et Lalandia i BLL !

Intet bliver bedre når DON Ø er indblandet - basta! :colgate:

AAL ruten mangler ja, men så vidt jeg kan se er der stadig tale om et fald for CPH ruten på ca. 20%. Det er meget selv om QI har mindre kapacitet på ruten end SK havde.

Jan
01-09-2006, 15:43
Originally posted by PP

Originally posted by Jan

ALL ruten mangler jo helt nu, og QI har vel andet lige
mindre kapasitet end SK på BLL-CPH.

Mon ikke indenrigs vil blive bedre når DON Ø får etableret
endbnu et Lalandia i BLL !

Intet bliver bedre når DON Ø er indblandet - basta! :colgate:

AAL ruten mangler ja, men så vidt jeg kan se er der stadig tale om et fald for CPH ruten på ca. 20%. Det er meget selv om QI har mindre kapacitet på ruten end SK havde.

Det kan du have ret i, jeg vil tro at sund og bælt's 1dags rabatkampagner
sommeren over på storebælt også har haft indflydelse.

PP
04-09-2006, 17:23
Også Bornholm Rønne havde flotte tal, på trods af at DAT kraftigt har reduceret deres betjening siden sidste sommer.

I alt havde Rønne 20.952 passagerer, hvilket er en stigning på 6.255 passagerer eller 43%