PDA

View Full Version : LØRDAG og 50-års jubileum

KnutW
02-03-2019, 00:22
God lørdag!

Dagens 50-åring er dessverre ikke lengre blandt de flyvende, men har til tross for særdeles beskjedne produksjonstall blitt et av de største ikonene i luftfartshistorien. En champagneskål for Concorde!

LN-MOW
02-03-2019, 01:11
50 år, ja ... hadde gleden av å være til stede da Seattle fikk sin, og i år er det også 35-årsjubileum for rakker’n på bildet som jeg kjøpte i London i 1984, og som har vært med meg så godt som hele tiden siden da.

Happy 50, Concorde!

https://scontent.fatl1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/53359595_10155805418481036_4169763484583591936_n.j pg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent.fatl1-1.fna&oh=fbfa00378538e7a585802f39e911c8e6&oe=5D163A28

Chriscross
02-03-2019, 05:08
God lørdag. Concord ja, kom aldri nærmere en flytur med denne enn kontorstolen i en Lounge i London:-(.

Ligger her passe døgnvill på Norefjell og prøver å ikke vekke resten av familien. Skal vel fungere som slalomtrener for kone og yngste datter i dag.

Someone
02-03-2019, 06:23
Mornings fra Hvalstad. Svampebob Firkant the movie surrer på Netflix......kan ikke arvingen snart bli lei den? Vel, espresso i koppen så får jeg sette meg ned med mine flyselskap på Airlinesim i mens. Etterpå blir det ut for å skaffe litt kreps i kveld, samt at eldstemann skal avleveres for kvelden. Ha en fin dag

EB
02-03-2019, 07:02
Glad lørdag morgen fra Røros. Snart frokost på Erzscheidergården før det blir tur rundt i Bergstaden og vi skal også ned og innover i Olavsgruva. Skla se det blir et bedre måltid i løpet av kvelden også. Ha en like fin lørdag du.

Concorde98
02-03-2019, 07:33
God morgen fra Lillestrøm! :) Her blir det etterhvert å sette kursen mot Lillestrøm stasjon også reise i retning fra OSL. Hva? Fra? Uvant men innretningen som sklir på skinner skal benyttes sørover i dag. Men, de tre neste helgene blir i lufta! :)
Gratulerer til Concorde! Det er en ting jeg ikke angrer på at jeg gjorde. F-BVFC var fantastisk å fly!
Ha en fin dag!

Hypern
02-03-2019, 08:52
God morgen fra Oslo . Eller god og god. Hadde en festlig kveld i går og det merkes på kropp og sjel. Men det beste av alt er at det betyr jeg ikke har noen planer

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

TriStar
02-03-2019, 10:03
Mornings fra Kongsberg. På konsert med Backstreet Girls i går, og da er det helt på sin plass med en lett hangover[emoji16] Gamlegutta holder koken, men er vel bare Pettern og Muller igjen av originalbesetningen. Ingen store planer for dagen, litt kaffedrikking med gamle kompiser. Kanskje blir det litt livemusikk i kveld også. Ha en strålende helg!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
02-03-2019, 11:39
Mornings fra Lillestrøm. Her bærer det avgårde på minicruise med DFDS. Så til min store forferdelse at jeg ikke hadde en eneste krone i Danske cash i passmappen. Men de har vel minibanker.

Ellers våknet jeg av drøm i natt der det hadde gått helt over styr med den nye SAS Diamond champagnesabelen. Hele leiligheten var oversvømt av champagne og glasskår. Det var veldig voldsomme greier. Men betyr sikkert at jeg var entusiastisk over den nye dingsen i heimen.

Ha en fin en

Hypern
02-03-2019, 11:41
Mornings fra Lillestrøm. Her bærer det avgårde på minicruise med DFDS. Så til min store forferdelse at jeg ikke hadde en eneste krone i Danske cash i passmappen. Men de har vel minibanker.

Ellers våknet jeg av drøm i natt der det hadde gått helt over styr med den nye SAS Diamond champagnesabelen. Hele leiligheten var oversvømt av champagne og glasskår. Det var veldig voldsomme greier. Men betyr sikkert at jeg var entusiastisk over den nye dingsen i heimen.

Ha en fin enEller så kan man betale med kort i Danmark. Det er ikke tyske tilstander der hvor cash is king

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

oy-viv
02-03-2019, 11:59
Ha en fin en

Jo, vi har fået minibanker- kontantautomater
- i DK, så I skal nok klare jer;)
God tur!

Der sker underlige ting hos mig: jeg arbejder ved min “tjenstlige” PC og skal
til at skrive et “tjenstligt” dokument ud, og så fortæller en pop- ud mig at:

“Der forekommer norske ord i dokumentet, og det kan ikke kontrolleres
dansk stavning og grammatik. Installer venligst norsk stavekontrol”

Er jeg ved at blive nordmand...??..:wow:

Ruby
02-03-2019, 12:12
God lørdag fra Stavanger. Det sløves i godstolen og nippes til kaffe mens ungdommen sover. Været ute bærer preg av vår, tiltross for at det er overskyet. Dagen startet med full krasj på det trådløse nettet, noen som nå er det fikset før ungdommen kvikner til.
Natten har vert et lite h@lvette, har pådrar meg en betennelse i hoften og sterke smertestillende kunne en jo ikke innta når en drakk litt vin og øl i går kveld. Det er fikset nå, føler meg meeget avslappet etter å ha tatt 100mg Tramadol. Så her blir det å bevege seg minst mulig i dag, og ungdommen skal sendes på handel for gamlingen.
Ha en bedre lørdag:)

Eirik
02-03-2019, 13:03
God lørdag fra Bygdøy. Skikkelig sløvedag, å få sett ManU-Southampton er eneste ambisjon; fotballinteressen er tilbake, Hurra. :D
Og ja, Concorde bør jo feires med et glass sprudlende etter hvert!
Kanskje passende med denne her fra 1998 da. Ikke akkurat stramt redigert, men en dokumentasjon for ettertiden i alle fall.

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=115414

Futura
02-03-2019, 14:06
God morgen fra Fanitullen hotell i Hemsedal. Sløver litt på formiddagen, men blir snart en liten langrenstur, så man kan dra på Afterski med god samvittighet. Blir nok en stor Peppes til middag i kveld, sammen kona.
Får også gratulere Concorde med dagen. Fikk aldri fløyet med flyet, men jeg har vært om bord i 3 av dem. Den som i dag feirer 50 år siden den fløy for første gang F-WTSS og F-BTSD som den stå sammen med på Le Bourget. og F-BVFB som står i Sinsheim sammen med TU144D Conkordski CCCP-77112 (ingen som feiret den, den 31.12)

roger
02-03-2019, 18:31
God eftan frå Trondheim. Her har ein vore i namnefest til ei som bør ha fotballspelar eller særs datakyndig som alternative karrièreveg (nokon som tek namnet?)

Burde bestille både litt fly og hotel i kveld.

waytogo74
03-03-2019, 02:14
God eftan frå Trondheim. Her har ein vore i namnefest til ei som bør ha fotballspelar eller særs datakyndig som alternative karrièreveg (nokon som tek namnet?)

Det må da være Ada. :)

roger
03-03-2019, 08:09
Det må da være Ada. :)Indeed! :D