PDA

View Full Version : Irriterende WiFi på Avinor-flyplasser

Rland
15-02-2019, 11:13
Irriterer andre seg over pålogging til Avinor sin gratis WiFi?

Når jeg kommer til flyplassen, og det samme alle Avinor flyplasser i Norge, så kobler telefonen min seg opp automatisk til WiFi

Tidligere så kom jeg rett til siden der jeg klikket på gratis pålogging og det var det.

Nå får jeg et glimt av pålogging, før det hoppes videre til reklame for forhåndsbestilling av taxfree og slikt.

For å logge på gratis nettet må jeg derfor klikke bort den siden og så begynne prosessen på nytt. I andre forsøk kan jeg klikke på gratis WiFi uten at den hopper videre.

Opplever andre dette? Er det noen tips om hva som er mest effektiv pålogging?

roger
15-02-2019, 11:38
No er eg kanskje på grensa til usakleg, men det svarar likevel på spørsmålet ditt: Register deg som student på eit universitet/høgskule, så får du tilgang til eduroam. Det er rett og slett genialt. Ingen pålogging, og nettet fungerar stort sett bra.

LN-MOW
15-02-2019, 12:28
Gå til innstillinger og slå av automatisk pålogging.

YawDamper
19-02-2019, 22:59
Automatisk eller ei, Avinors captive-løsning var tidligere vesentlig mer brukervennlig. Kan bekrefte at Rland ikke er alene om å irritere seg over dette.

kekker
20-02-2019, 07:54
Tiltredes, var mye bask sist uke, uten at jeg klarte å gjennomskue hvorfor det plutselig var så baskete nå..

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

Someone
20-02-2019, 07:58
Jeg pleier skru av wifi når jeg er på Avinor sine flyplasser og heller kjører over 4G. Langt mindre hassle

Hypern
20-02-2019, 09:36
No er eg kanskje på grensa til usakleg, men det svarar likevel på spørsmålet ditt: Register deg som student på eit universitet/høgskule, så får du tilgang til eduroam. Det er rett og slett genialt. Ingen pålogging, og nettet fungerar stort sett bra.

Tiltredes. Eduroam er guds gave til folket. Ikke bare funker det på samtlige universitet og høgskoler her til lands, men også flyplasser. Og det funker også på mange utenlandske institusjoner. Vandra feks ved Harvard i Boston, og da kobla telefonen min seg opp på eduroam. Hilsen en som er registret student på 10nde året. Gjør det ikke bare for eduroam da, men har en usikker arbeidssituasjon etc så da kan jeg benytte universitet som kontor, printer etc.