RJon
08-02-2019, 20:29
Da jeg skulle på jobb i desember fikk jeg gleden av å fly innenriks i Ghana. Turen gikk fra Accra til Takoradi, en havneby i vestlige delen av landet.
Kom på flyplassen til fakirflighten uvitende om vi skulle fly med AWA eller Passion air denne morgenen som begge flyr denne strekningen omtrent samtidig, da vi bare hadde fått informasjon om at vi skulle fly til Takoradi, ikke med hvilket selskap. Vi traff jackpot på første skranken da navene våre var på lista. Dagens transportør blei Africa World Airlines, eller bare AWA.
AWA opererer en flåte på 7 fly, 6 Embaer 145 og 1 Embraer 135, alle eks Tianjin airlines.
Jeg fikk to flotte boardingpass som såg ut som en kassakvittering fra butikken, ett originalt og ett duplikat.
https://i.imgur.com/mnDStlF.jpg
Avgangshallen på innenriksdelen i Accra, tidligere internasjonal avgangshall.
https://i.imgur.com/LRoLrtZ.jpg
De boardet 5-6 flighter på en gang igjennom samme bussgaten, eneste som skilte oss var en laminert papirlapp som viste destinasjonen vår. Glemte dessverre å ta bilde av denne, men AWA til Takoradi var rosa.
OY-JRK sto parkert ute på tarmac, noen som vet hva denne gjorde i Ghana 19. desember? Ser på FR24 at den landet den 18. og tok av igjen nordover midt på dagen den 19.
https://i.imgur.com/9y04rAE.jpg
Passion air Dash-8, eks Flybe maskin
https://i.imgur.com/weOl5BS.jpg
En AWA Embraer, ikke denne jeg skulle fly.
https://i.imgur.com/gitEZY9.jpg
Omsider kom vi frem til maskinen som skulle frakte oss det korte hoppet til Accra, 9G-AFQ.
https://i.imgur.com/hkEswjx.jpg
https://i.imgur.com/fwnDRkl.jpg
Jeg boardet og fant setet mitt, 16C, som viste seg å være et enslig sete på babord side. I min logikk skulle det hete «A», men der tok jeg feil.
https://i.imgur.com/gbtqFgV.jpg
Helt ok med beinplass
https://i.imgur.com/Vqq4yRs.jpg
https://i.imgur.com/Jvr3Zm2.jpg
Før vi taxet avgårde forsikret jeg de av mine kolleger som er litt flyskeptiske og har jobbet med brasilianere, om at et brasiliansk konstruert fly som har flydd nesten alle sine år i Kina og blitt overtatt av et lite regionalt afrikansk flyselskap aldri kom til å ramle ned.
Hvor mye bakkemannskap må til for å sende av gårde et lite fly? Dette var halvparten av de.
https://i.imgur.com/W44qw4b.jpg
En flykropp pent parkert uti periferien.
https://i.imgur.com/GIMTQ8c.jpg
Klar for takeoff på bane 21
https://i.imgur.com/Q67dYaW.jpg
Tydelig at maskinen har operert i Kina.
https://i.imgur.com/3fA98oj.jpg
https://i.imgur.com/Z5EPG0J.jpg
https://i.imgur.com/NDo3hCc.jpg
Flyturen var på 30 minutter, på den tiden var det til for litt om bord service.
https://i.imgur.com/cYyziYN.jpg
En flatbanket croissant og appelsinjuice
https://i.imgur.com/OyJSfOG.jpg
Kom på flyplassen til fakirflighten uvitende om vi skulle fly med AWA eller Passion air denne morgenen som begge flyr denne strekningen omtrent samtidig, da vi bare hadde fått informasjon om at vi skulle fly til Takoradi, ikke med hvilket selskap. Vi traff jackpot på første skranken da navene våre var på lista. Dagens transportør blei Africa World Airlines, eller bare AWA.
AWA opererer en flåte på 7 fly, 6 Embaer 145 og 1 Embraer 135, alle eks Tianjin airlines.
Jeg fikk to flotte boardingpass som såg ut som en kassakvittering fra butikken, ett originalt og ett duplikat.
https://i.imgur.com/mnDStlF.jpg
Avgangshallen på innenriksdelen i Accra, tidligere internasjonal avgangshall.
https://i.imgur.com/LRoLrtZ.jpg
De boardet 5-6 flighter på en gang igjennom samme bussgaten, eneste som skilte oss var en laminert papirlapp som viste destinasjonen vår. Glemte dessverre å ta bilde av denne, men AWA til Takoradi var rosa.
OY-JRK sto parkert ute på tarmac, noen som vet hva denne gjorde i Ghana 19. desember? Ser på FR24 at den landet den 18. og tok av igjen nordover midt på dagen den 19.
https://i.imgur.com/9y04rAE.jpg
Passion air Dash-8, eks Flybe maskin
https://i.imgur.com/weOl5BS.jpg
En AWA Embraer, ikke denne jeg skulle fly.
https://i.imgur.com/gitEZY9.jpg
Omsider kom vi frem til maskinen som skulle frakte oss det korte hoppet til Accra, 9G-AFQ.
https://i.imgur.com/hkEswjx.jpg
https://i.imgur.com/fwnDRkl.jpg
Jeg boardet og fant setet mitt, 16C, som viste seg å være et enslig sete på babord side. I min logikk skulle det hete «A», men der tok jeg feil.
https://i.imgur.com/gbtqFgV.jpg
Helt ok med beinplass
https://i.imgur.com/Vqq4yRs.jpg
https://i.imgur.com/Jvr3Zm2.jpg
Før vi taxet avgårde forsikret jeg de av mine kolleger som er litt flyskeptiske og har jobbet med brasilianere, om at et brasiliansk konstruert fly som har flydd nesten alle sine år i Kina og blitt overtatt av et lite regionalt afrikansk flyselskap aldri kom til å ramle ned.
Hvor mye bakkemannskap må til for å sende av gårde et lite fly? Dette var halvparten av de.
https://i.imgur.com/W44qw4b.jpg
En flykropp pent parkert uti periferien.
https://i.imgur.com/GIMTQ8c.jpg
Klar for takeoff på bane 21
https://i.imgur.com/Q67dYaW.jpg
Tydelig at maskinen har operert i Kina.
https://i.imgur.com/3fA98oj.jpg
https://i.imgur.com/Z5EPG0J.jpg
https://i.imgur.com/NDo3hCc.jpg
Flyturen var på 30 minutter, på den tiden var det til for litt om bord service.
https://i.imgur.com/cYyziYN.jpg
En flatbanket croissant og appelsinjuice
https://i.imgur.com/OyJSfOG.jpg