PDA

View Full Version : Glad onsdag morgen...

EB
30-08-2006, 06:02
Ny dag - nye muligheter. Blir flere møter på kontoret i dag før vi fortsetter med trening i ettermiddag. Det blir 5. dagen på rad med trening - nå er jeg inne i en god sirkel... Ha en sprekere onsdag...

LN-FHU
30-08-2006, 08:43
Morn morn fra Tromsø

Synes det er litt dårlig oppmøte på disse trådene :huh: skjønner ikke helt det. Her kan vi få rapporter om ståa i det ganske land , og temperaturer og værrapprter. Jeg synes dessuten at det er koselig med en liten hilsen om morran :D

Her i Tromsø er det kommet litt gråvær, men temp er fortsatt 16 grader, og værprofetene har spådd fint igjen utover kvelden/morgendagen :cool:

Håper alle får en fin dag :nor

PS : slenger på et bilde av DY-takeoff fra TOS en vinterdag jeg fant på harddisken...

Savipix
30-08-2006, 08:46
God morgon från Stockholm!

Solen skiner och inte ett enda telefonsamtal än så länge men det blir det strax ändring på. Ha en fin dag!

(Är avd. Tromsø happy) :rolleyes:

LN-FHU
30-08-2006, 08:59
Originally posted by Savipix

Det gjenstår å se , litt tidlig på dagen enda.............. ;)

AirbusTrond
30-08-2006, 09:08
God Morgen fra Lilletorget. Solen skinner og det er fortsatt snev av sommer, selv om det første som møter meg på intranett er invitasjon til julebord!

Sitter her og sammenfatter en debatt fra Standpunkt i går. Det påpekes at samferdselsutgiftene i 1982 utgjorde 8 prosent i 1982, mot 1,63 prosent i år! Hvis dette er riktig kan jo det forklare litt den manglende veistandarden, på den annen side skyldes det kanskje litt effektivisering og privatisering innen sektoren også. Ikke vet jeg. (Er seff klar over at hovedforklaringen er at de andre utgiftene, f.eks. helse, har økt kraftig, men likevel da...)

LN-MEH
30-08-2006, 09:13
Originally posted by Savipix

Kan ikke klage....

God morgen fra Tromsø forresten,ha en flott onsdag folkens!

CK
30-08-2006, 09:25
G'onsdag! Sitter her og ser på min 1:500-modell av en DH1! Stilig. I morgen blir det OSL-BGO-OSL med SK

Bizflyer
30-08-2006, 09:29
Tilbake på kontoret igjen etter et par dager på farten som har inkludert Bergen og Danmark. Borte bra men hjemme best, kan man si!

Ingen reiseplaner de neste ukene, så nå kan man finne roen hjemme! Høsten er tydeligvis i anmarsj, og jeg må si meg strålende fornøyd med årets sommer. Slik kan vi gjerne ha sommerene i årene som kommer!

BF:-p

Utflyttet
30-08-2006, 09:39
Morn!

Kontordag i Singa i dag, så er det til Tokyo i morgen kveld og en del småting der før jeg tar lørdagen nedover til Singa igjen :)

-A

Egil
30-08-2006, 10:10
God formiddag!!
Er endelig tilbake på jobb og ser fram til arbeidshelg etter siste helgs strabaser i Ålesund!
Endte forresten i Molde på fredagskvelden. Havtåke i Ålesund gjorde landing umulig... Og jeg som trodde ILS skulle eliminere slike problemer! :angry:
Men med litt cognac på innerlommen var bussturen til Ålesund helt grei. . .

Ha en fortsatt fin dag!!

zico77
30-08-2006, 10:38
God formiddag frå Bergen! :-) Ein ny dag på kontoret, sola gløtter mellom skydottane her. Herlig!

Thomas
30-08-2006, 10:44
Fint vær, Finnair 2424 (752) har akuratt passert over her fra Boston retning Arlanda/Helsinki.

Fri idag, fri i morgen..! :D

LCH78
30-08-2006, 11:01
God Morgen ja :) Kveldsvakt (av typen kort) i dag.. får håpe at tåka har gitt seg nå.. for dette var det nærmeste jeg kom til å se et fly under kveldsvakta mi i går:

http://www.lch78.net/forum/taake3.jpg

LN-KGL
30-08-2006, 11:04
Originally posted by Egil
Endte forresten i Molde på fredagskvelden. Havtåke i Ålesund gjorde landing umulig... Og jeg som trodde ILS skulle eliminere slike problemer! :angry:

Kanskje moder jord ligger litt nær strålen ved Hurlalia. Ved DME 5,2 RWY 25 skal man være på 1700 fot, men litt nærmere bare noen få grader ut på babord siden ligger moder jord på 1450 for og det er litt nærere AES. Hvis man riktig uheldig kan det bli fullkontakt med Hurlaveten på 3098 fot noen få klikk lenger sør.

Men siden det var havtåke, så holder den seg vel lenger nede - < 1000 fot
Da er det vanlige minimaregler som gjelder, og havtåken kan fort bli for grøtete.

Kart for AES kan man finne her: http://www.ippc.no/norway_aip/060706/AIP/Ad/ENAL/enal.html

Someone
30-08-2006, 12:34
God dag fra avd. København som kan melde om overskyet, men med behaglig temperaturer. Er klassefest i kveld og fær det blir det vel og drive litt dank og jobbe litt med og skaffe meg leilighet og muligens blir det og besøke Carlsberg idag :cheers:

LN-MOW
30-08-2006, 14:02
God morgen fra Amerika ..! Daarlig med nattesoevn .. tordenvaer kom og gikk hele natten og klokken to ble vi vekket av et gedigent droenn som gjorde at hund, katt og niaaring sporenstreks tok tilflukt i husets stoerste seng. Og der ble de ...

Temperatur/luftfuktighet er de sedvanlige 23/93 naa paa morrakvisten og lillegutten er allerede paa skolen ifoert en kledelig 'goey aa fly wideroe' t-skjorte. :lol:

Skal selv ut aa handle litt klaer idag - begynner i den nye jobben i morgen!

dc-8-63
30-08-2006, 18:51
God morgen i fra oss i vest ogsaa, med en liten smakebit paa en liten traad fra San Juan Island (under forberedelse), en oey paa stoerrelse med Tjoeme med tilsammen 6 "flyplasser" . Her Roche Harbor i det nordvestlige hjoernet: