PDA

View Full Version : "Gammel" tårnet rives nå...

LTH
29-08-2006, 21:56
Her har rivingen begynt... (http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article710970.ece ) :cool:

MartinL
29-08-2006, 22:11
about time......

LCH
29-08-2006, 22:18
Skal oppover på fredag, det blir spennede åse hvor mye som står igjen da. Det blir fint når de får ferdig oppstillingsplassene der gammeltårnet sto, da kommer det til å se mye mere ut som en flyplass, nå ser det bare merkelig ut! :p

LN-EIR
29-08-2006, 23:31
Bare de lar gammel-gammel tårnet stå i fred, så skal ikke jeg klage.

Egil
30-08-2006, 00:09
Hmm, kom fra AES til TRD med SK4174 i dag. Møtte "Farmer" slo av en prat og glemte tiden...
...og da "Siste opprop" på WF754 til MJF kom ca 1820 oppdaget jeg rivingsarbeidet i det jeg løp gjennom terminal B.
Bare måtte stoppe og knipse et bilde...

PS: WF754 ble ikke forsinket :rolleyes:

ANX
30-08-2006, 00:13

Hehe - tror nok du er litt for sent ute med det ønsket. :cool:

Veldig trist syn for oss som fløy på Værnes dengang dette var TÅRNET. :(

Godtar motvillig at man MÅ fjerne det for å gi plass til moderne terminal. :cry:

Vel, Gressholmen i Oslofjorden er ikke lengre havn for Sandringham flybåter... :p

Kanskje lov å syte litt? Om 30 år mimrer vel nåtidens ungdom over A-380. ;)

Uansett fint å få "nyheter" via Scanair forumet. Ellers ville man bli akterutseilt.

Many thanks, CK!!! :-p

LN-MEH
30-08-2006, 08:46
Originally posted by ANX
Vel, Gressholmen i Oslofjorden er ikke lengre havn for Sandringham flybåter... :p

Har den noensinne vært det da?Var det ikke JU-34 og JU-52 det gikk mest i der ute?

Egil
02-09-2006, 07:16
Noen som har bilder å legge ut? Hadde vært flott å kunne følge med på fremgangen!! ^_^

LN-EIR
02-09-2006, 11:39
Originally posted by ANX

Jeg snakker om gammelgammel tårnet, altså dagens mil-terminal. Som fortsatt står der urørt. Men at det med tid og stunder går samme vei med det som med dette tårnet er det vel ingen tvil om. :shake

EB
03-09-2006, 11:20
Utrolig at dete tårnet har fått stå så lenge...:question: :old

LN-SSL
03-09-2006, 11:42
Originally posted by LN-EIR

Originally posted by ANX

Jeg snakker om gammelgammel tårnet, altså dagens mil-terminal. Som fortsatt står der urørt. Men at det med tid og stunder går samme vei med det som med dette tårnet er det vel ingen tvil om. :shake

Helt enig, EIR. Håper virkelig mil-terminalen får stå i fred. Før rivingen startet hadde Værnes 4 tårn. Litt bortenfor mil-terminalen står jo det aller første, i stål, med plattform på toppen. Der stod signalmannskap og ga flaggtegn til flygere som en klarering til hva de nå enn skulle....:)

LN-FOC
03-09-2006, 15:07
Kommer det 1 eller 2 nye broer?

Jens W
03-09-2006, 15:13
Originally posted by LN-FOC

Kommer det 1 eller 2 nye broer?
Holder en knapp på 0 jeg for å være helt ærlig.

LCH
03-09-2006, 17:45
Ja, jeg er redd du har rett Cedlind, men jeg håper på to nye, det kommer til å se mer helhetlig ut da. Men det er jo fra et estetisk synspunkt, rent praktisk tror jeg nok det er like greit å beholde det slik det er i dag, det er vel ytterst sjelden det er mere enn fem større maskiner på innland samtidig, og man vil jo uansett få en ny oppstillingsplass rett foran 38 (?) der gammeltårnet står nå.

Jens W
03-09-2006, 18:10
Er stand 36 som er blokkert.

Egil: Glemte helt å si at på torsdag var det ikke gjort mer utvendig enn på bildet ditt. Etter det jeg fikk inntrykk av på TV-Adressa, så skal allt innvendig (kabler, dører etc) plukkes ned og sorteres før man river 'sulamitten'.

Egil
03-09-2006, 20:21
Originally posted by Cedlind

Egil: Glemte helt å si at på torsdag var det ikke gjort mer utvendig enn på bildet ditt. Etter det jeg fikk inntrykk av på TV-Adressa, så skal allt innvendig (kabler, dører etc) plukkes ned og sorteres før man river 'sulamitten'.

Takk for det Cedlind!
Reiser jo endel opp og ned, men når ting skjer, skjer det som regel raskt!
Håper bare noen knipser bilder når "lunta brenner" :-)

ANX
03-09-2006, 23:58
Har den noensinne vært det da? Var det ikke JU-34 og JU-52 det gikk mest i der ute?

LN-MEH
Du har som vanlig rett! Bless you. (Hvor ble det av den bukke-smiley'n?)

Jeg snakker om gammelgammel tårnet, altså dagens mil-terminal.

LN-SSL
Ajaj, sorry, skjønte ikke at du mente den såkalte "pit'en". Da er jeg med.

:cry:

LN-BRK
04-09-2006, 00:22
Originally posted by Egil

Originally posted by Cedlind

Takk for det Cedlind!
Reiser jo endel opp og ned, men når ting skjer, skjer det som regel raskt!
Håper bare noen knipser bilder når "lunta brenner" :-)

På "Norge i dag" på NRK ble det sagt at det kom til å ta 6 uker å rive hele tårnet pga. kildesortering av diverse.

KAB
08-10-2006, 18:12
Originally posted by LN-BRK

På "Norge i dag" på NRK ble det sagt at det kom til å ta 6 uker å rive hele tårnet pga. kildesortering av diverse.

Hvor bl.a. jeg kommer inn i bildet ;)
PCB-vinduer til mer enn ett lastebil-lass!

http://rivruskende.net/bergli/DSC00947.jpg