PDA

View Full Version : God tirsdag morgen


EB
11-09-2018, 06:14
God morgen fra Ris. Kofferten er pakket for ukens reise/r. Starter i Trøndelag med en tur til Trondheim om noen timer... Satser på at jeg får logget nok skritt i dag også. Ha en bra tirsdag der du er...

Gunnar
11-09-2018, 07:15
Våt tirsdag fra Jærbanen. Nuvel, med arbeid innendørs bør jeg ikke klage på været. Etter 2 måneder med fysisk arbeid er det enkelte plagg som begynner å bli trange, og det til tross for at jeg har gått ned noen kilo. Noe de fleste nok, med rette, vil kalle et luksusproblem. Ha en god tirsdag.

Ruby
11-09-2018, 08:07
God morgen fra Bergen. Her står en ettermiddag/kvelds vakt for tur, alikevel presteres det å våkne 07:30. Utomhus pågår fortsatt ukens regnbyge, så hva en skal finne på før jobb i dag, er uavklart. Kanskje trening? :eek: Neppe.
Kanskje jeg må ut å handle kaffemaskin til hybelen, for det fant jeg nettopp ut at jeg ikke har.
Ha en fin fin dag! 😀

TriStar
11-09-2018, 08:17
God morgen fra Oslo Øst. Straks klar for å ta fatt på en kontordag som slutter i 15-tiden. Da settes kursen mot OSL, og KLM skal ta oss til Lisboa i løpet av kvelden. I følge app’en sitter vi på et sted i flyet hvor man kan risikere å påtreffe både kreaturer og apekatter, så man for forsøke å forberede seg så godt man kan... Ha en strålende tirsdag[emoji3]

Someone
11-09-2018, 09:06
God morgen hva Hvalstad Stasjon. L1 i retning sentrum ser ut dom både er i rute og har dobbelt togsett. Brukbar timing for nå begynte det å regne. Dog trengs det en kraftig skur etter en luring i en betongbil la igjen store deler av lasten oppe i veien her. Noen møter her og der, før jeg skal prate om litt av hvert i kveld. Ha en fin dag

FlyingDutchman
11-09-2018, 09:48
God morgen fra Trondheim.

Dagen skal fylles med møter både her og der, men avsluttes med en god middag og godt øl.
Og nå er det kun 2 dager igjen til jeg endelig sitter på et fly igjen, har abstinens.

Bizflyer
11-09-2018, 10:20
God morgen fra det Sørlandske!

Her er det regnvær igjen i dag. Greit man jobber innendørs.
Kontordag pluss ut og spise en bedre middag i kveld. Grei tirsdag det.

God dag ønskes!

RJon
11-09-2018, 10:58
God morgen fra sete 78K på KL 601,røyk på en oppgradering da det fristet mer med 11 timer i toppetasjen enn med 10 i bredden.

Noen dager i LA-området før turen går nordover til Yellowstone.

Ha en finfin tirsdag folkens! :-)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180911/72b0d51b12632b1c07264d8aa5786d65.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180911/d33de8eb74ede4dfec3c7351b692a696.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

RJon
11-09-2018, 11:10
Hva foregår på Schiphol? Landinger på bane 24 og takeoff på 27, det er ikke hver dag...

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

robertaas
11-09-2018, 12:28
God formiddag fra en regntung tiggerstad. Såpass at jeg begynner å tenke på når balkonggulvet skal reddes inn.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45629&stc=1&d=1536657368

Startet dagen med treningsstudio og svømmetur ute i regnet. Vannet var varmere enn luften så det røyk av vannet som i en japansk onsen. Veldig fin opplevelse. Anbefaler alle å ta en svømmetur ute i regnvær.

Skriver på en jobbsøknad og jeg må også få booket noen utflukter i løpet av dagen. Min syvende booking-sans sa igår at jeg måtte sjekke tilgjengeligheten å severdigheter i Milano i november. Så at luringene hadde kjøpt alt av tilgjengelige billetter enkelte steder så nå må man kjøpe en langt dyrere pakke med omvisning. Og nå er det dårlig tilgjengelighet selv på de pakkene. Det er visst slutt med å ha lavsesong på de mest populære destinasjonene.

Ha en god en alle som vet å nyte været.

Fnate
11-09-2018, 12:31
God morgen fra sete 78K på KL 601,røyk på en oppgradering da det fristet mer med 11 timer i toppetasjen enn med 10 i bredden.

Noen dager i LA-området før turen går nordover til Yellowstone.

Ha en finfin tirsdag folkens! :-)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180911/72b0d51b12632b1c07264d8aa5786d65.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180911/d33de8eb74ede4dfec3c7351b692a696.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Fyyyyyyy flaaate jeg er misunnelig! Hvert år på omtrent denne tiden var jeg i Yellowstone (som regel første uken i oktober). Men ikke i fjor og jeg rekker ikke i år heller. :(

Kos deg masse og kjør alle grusveiene!!!

Ååååååååååh! Grompf

KnutW
11-09-2018, 13:08
Hva foregår på Schiphol? Landinger på bane 24 og takeoff på 27, det er ikke hver dag

Vind fra sydvest mellom 20 og 30 knop, kan guste til 40. Da begynner det å bli marginalt mht sidevindskomponent på 18/36-banene. Men landing på 24 må være helt eksepsjonelt, den har vel ikke en gang taksebaner til enden?

Polaris
11-09-2018, 13:12
Skriver på en jobbsøknad

Som flyvert? :p

----------

Laisen laisen fra kontinentet. I dag har jeg bestilt falkner med ilder og falk, for å få bukt med et kaninproblem. Selv om jeg er glad i kaniner så må jeg ærlig innrømme at jeg ser fram til å få bevitne den gamle tradisjonen av falkneri for å få bukt på skadedyrproblematikken vår :) I samme slengen skal han henge opp en fuglekasse så vi kan få egen falk på området. Har lyst å rigge til med livefeed også, så det blir litt ekstra stas over det. Får se. Blir en spennende tid framover.

https://www.energie-saarlorlux.com/unternehmen/engagement/falkenkamera/

robertaas
11-09-2018, 13:17
Som flyvert? :p
Nei, hva gir deg den ideen? Har bestandig jobbet innen IT.

FBI2012
11-09-2018, 13:21
Buenos días Amigos! Sitter på Avianca’s 787 sete 6K og venter på avgang fra Santiago de Chile til Bogota. Avianca benytter 787 kun på 1 avgang, de andre a320, så jeg var glad for å sikre meg C-Class på denne avgangen. Trist for å reise fra Chile:-( Så UTROLIG herlig og velsignet normale mennesker. Helt uten attityde eller nykker(i allefall ikke som jeg kunne ense med min noe ustøe spansk). Kommer ABSOLUTT tilbake hit! Kan anbefales! Nyt dagen der oppe på den nordlige halvkule!

RJon
12-09-2018, 06:13
Fyyyyyyy flaaate jeg er misunnelig! Hvert år på omtrent denne tiden var jeg i Yellowstone (som regel første uken i oktober). Men ikke i fjor og jeg rekker ikke i år heller. :(

Kos deg masse og kjør alle grusveiene!!!

Ååååååååååh! Grompf

Det er min første gang der, skal prøve å komme igjennom Tenton og Yellowstone på en greit måte på tre dager, satser på at det blir gode greier. Til og med kona som har aversjon mot å nærme seg en flyplass blei misunnelig da jeg røpet at jeg skulle dit i hennes fravær. Regner med at det ikke blir siste gangen dit :)

Skal se hva jeg finner av grusveier ;)


Vind fra sydvest mellom 20 og 30 knop, kan guste til 40. Da begynner det å bli marginalt mht sidevindskomponent på 18/36-banene. Men landing på 24 må være helt eksepsjonelt, den har vel ikke en gang taksebaner til enden?

Såg vindpølsa sto beint på tvers i forhold til nord/sør-banene da vi takset forbi.
Jeg har faktisk vert med å lande på 24 en gang da været var ganske på tvers, de klarte å stoppe slik at vi slapp å backtracke.
Merkelig å se at alt vest av terminalen var helt tomt da vi tok avpå 27.