View Full Version : Bookingklasse D?
Noen som kan hjelpe meg litt.. Jeg som er totalt ukjent med booking etc lurer da på hva er booking klasse D?
Noen som vet dette? Gjelder SK forresten...
Den heter DFlex, iallfall på innlandsrutene, og er litt billigere enn vanlig C-klasse. Mao en Business-klasse :)
C er business klasse billett som kan kjøpes når som helst.
D er en business klasse som er noe rimeligere, kravet er at den blir kjøpt et antall dager før avreise.
Litt forskjellige bestemmelser etter som hvor du reiser tror jeg; her er f.eks. bestemmelsene mellom Danmark/Scandinavia og USA:
BUSINESS SAVER D
Change
Dates and times can be changed unlimited. Can also be left open with reservation to be completed later.
Refund
Ticket is refundable.
Discount
Children 2-15 years 25% discount. Infant under 2 years without a seat 90% discount. Additional taxes may apply.
Valid on
Business class fare that can be used on SAS and certain partner airlines for round trip travel.
Advance reservation/ticketing
Can be bought up to departure
Minimum stay
No restrictions
Maximum stay
One year from start of travel.For Travel Pass Corporate maximum stay is limited according to invoicing day (e.g. 7 days).
Utflyttet
26-08-2006, 15:52
Originally posted by Arrow
C er business klasse billett som kan kjøpes når som helst.
D er en business klasse som er noe rimeligere, kravet er at den blir kjøpt et antall dager før avreise.
D er en rabattert biz-billett som oftest (D hos SK/BA og mange andre, C hos SQ og mange andre), sjeldent noen krav om forkjøp men er mindre seter tilgjengelig for disse bllettene enn fullpris, fullfleks C-class.
-A