PDA

View Full Version : Bra tirsdag!


EB
07-08-2018, 06:56
God morgen fra Vertshuset Røros. Ny dag på kontoret venter. Satser på en treningsøkt i løpet av ettermiddagen og kanskje årets siste bad ute her på fjellet. Ha en bra tirsdag du også.

Concorde98
07-08-2018, 07:04
God morgen fra Lillestrøm. :) Ny arbeidsdag venter og sola skinner. Kaffe i kroppen og straks ut døra!
Ha en fin en og lykke til til Fnate med stramt tidsskjema i dag.

Bizflyer
07-08-2018, 07:25
God formiddag fra det Bangkokske!

Etter mye full fart de siste dagene tror jeg at det skal bli en rolig dag i dag. I går var vi på en bitteliten Thai restaurant, drevet av en canadier og thai-kona hans. Beste thaimaten jeg noen gang har spist. Kan sterkt anbefales. Den heter Oasis Lounge og ligger rett over gaten for Le Meridien i Patpong.

Nå er nettopp sen frokost spist, og jeg tror bassenget blir neste post på programmet. Enda godt det er ei uke til neste arbeidsdag......

Og det er nok derfor jeg drikker...... :)

B747-8
07-08-2018, 07:54
God morgen! Ny dag nye muliheter.....


SNAAAAAG...

Det er f**n meg helt utrolig. Elefanten var igjen hjemme denne helgen og nå er det snag. Gårsdagens snag var at vi gikk i feil bryllup. Dagens snag er delay på WRO-MUC så vi ikke rekker dagens siste MUC-OSL. Det passer SYKT dårlig når jeg har en eneste dag på kontoret etter 2 ukers ferie, før jeg skal ut på ny jobbtur til Jakarta på tirsdag.

Skal ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI gi pellefanten fri igjen.


Og stakkars Pellefanten som bare må være i skuffen sin og ikke får være med Fnate på tur. Pellefanten elsker jo å fly, fly er det mest fantastikse og kuleste som finnes.
Og Pellefanten venter og venter på Fnate som sitter fast ett sted i værdensrommet. Og så har Fnate noe også et vesen som heter Kakaduen (jeg vet ikke om det er han eller hun) og Kakaduen får heller ikke veære med på flyreiser (stakkars).
Stakkars familien til Fnate :D

ATC-flyradar
07-08-2018, 08:13
God morgen fra Groruddalen, klar for avreise på jobb denne dagen. Ingen flyplaner denne uken - men planlagt en tur til DUS i løpet av august.

Ha en flott tirsdag.

Jan

Chriscross
07-08-2018, 08:54
God morgen. Løpetur på den utbygde prærien, dusjing og kaffe med radio og lokalavisen unnagjort.

Skjønner fortsatt ikke hva 17-åringer har på Kos å gjøre alene. Det var ikke en god ide for 20 år siden, og er det ikke i dag heller.

Nå får jeg vel dra krapylene ut av sengen, de har endelig begynt å sove til litt mer enn 06.15 i ferien.

Someone
07-08-2018, 09:18
God morgen fra en av Ruters hvite. Et møte på en brygge, snartur innom kontoret, før nye møter i Drammen i etter lunsj. For en i Jakarta er Drammen sikkert jævla eksotisk. Siden tid mot flytting tikker nedover må jeg ut og kjøpe flyttekasser i dag. Ha en fin dag

Henshaw
07-08-2018, 09:24
Morn fra en rød en. Tar litt tid å bli vant til ny døgnrytme, ikke hatt så tidlige morgener siden jeg gikk i grønt og det begynner visst å bli et par år siden.

Fnate
07-08-2018, 09:51
Og stakkars Pellefanten som bare må være i skuffen sin og ikke får være med Fnate på tur. Pellefanten elsker jo å fly, fly er det mest fantastikse og kuleste som finnes.
Og Pellefanten venter og venter på Fnate som sitter fast ett sted i værdensrommet. Og så har Fnate noe også et vesen som heter Kakaduen (jeg vet ikke om det er han eller hun) og Kakaduen får heller ikke veære med på flyreiser (stakkars).
Stakkars familien til Fnate :D

Altså... kakaduen er med på tur. Det er en "hun" og er morra til pellefanten. Noe motvillig, riktignok.

Pellefanten avspasserte noen dager, men nå er jeg på full fart hjem for å hente han så han kan bli med til Fnatkarta mens kakaduen blir igjen hjemme. Mye logistikk m.a.o.

Fnate
07-08-2018, 09:53
Roten til alt ondt på denne turen... en "helvetes focker"

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/75f640aa5627736216b662bbb00f462c.jpg

Forsinket ca hver eneste dag ser det ut som.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

FlyingDutchman
07-08-2018, 10:02
Roten til alt ondt på denne turen... en "helvetes focker"

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/75f640aa5627736216b662bbb00f462c.jpg

Forsinket ca hver eneste dag ser det ut som.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Det blir vel etterhvert som med buss eller tog. Du vet ikke lenger om du er med på den som var forsinket sist eller den som faktisk er i rute.

FlyingDutchman
07-08-2018, 10:03
Og god morgen fra meg også. Kom litt senere på jobb fordi slumreknappen fikk kjørt seg litt i morges. Men det gjør ingenting, har fleksitid og en haug med plusstimer, helt greit å slumre bort litt av de.

Martin
07-08-2018, 10:15
God morgen fra Alfaset.

Å våkne 3 minutter før man skulle ha vært på jobb anbefales ikke. Spesielt når man har minst 35-40 minutters kjøring. Til info.

Ha en god tirsdag :)

jb1
07-08-2018, 10:21
God morgen fra Sopot og Gdynia på den polske kysten. Fine steder når man ikke vil reise langt med små barn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AirbusTrond
07-08-2018, 12:38
God dag fra jobb. Nå spaserer jeg av litt og tar bare turen innom fem timer i morgen. På tide å trappe ned. Litt hektisk i det siste med sykdom både her og der, nyansettelser og annet rusk. Så blir nå veldig fint å kunne logge av, nesten helt, i 2,5 uke. Været på første feriemål rapporteres være strålende. Og nei - tror ikke jeg ombestemmer meg og kjøper billett til Iran i stedet :lol: Er bare gamle trøndere som gjør slikt. God tirsdag !

Bizflyer
07-08-2018, 12:40
Roten til alt ondt på denne turen... en "helvetes focker"


Ifølge Bøgvall Kai flyr Focker Airlines til Pattaya.....:lol:

TriStar
07-08-2018, 12:57
God dag fra TK1752, for anledningen en A333. En halvtime forsinket ut fra Oslo i dag, så mulig det blir tight connection for å nå flyet videre til Ankara. Men limonaden er servert, og snart blir det sikkert kebab til lunch[emoji3] Forøvrig var det null kø i immigration og automat funket prikkfritt. Ha en finfin dag!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/c1829edc822c2da2a7a9bb48ac85fd5f.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
07-08-2018, 13:15
G’morgen. Full fart her vestsørøstpå. Klokken 8 kommer taktekker for å reparere en lekkasje og klokken 10 kommer djevelutdriveren skadedyrfirmaet for å fjerne en koloni flaggermus. I tillegg må jeg få meg en hårklipp. 20 daler er vel litt mindre enn dere betaler i Norge nåtildags ..

Noenogtredve grader og klamt som vanlig. Skal bli godt å få kjølt seg ned littegranne på vestkysten senere i uka.

Fnate
07-08-2018, 13:47
God dag fra TK1752, for anledningen en A333. En halvtime forsinket ut fra Oslo i dag, så mulig det blir tight connection for å nå flyet videre til Ankara. Men limonaden er servert, og snart blir det sikkert kebab til lunch[emoji3] Forøvrig var det null kø i immigration og automat funket prikkfritt. Ha en finfin dag!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/c1829edc822c2da2a7a9bb48ac85fd5f.jpg


Sent from my iPhone using TapatalkBle det kebab? Har savnet den de siste gangene, men de har hatt köfte (eller noe sånt) isteden. Godt det også.


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Fnate
07-08-2018, 14:22
Saft suse. Jeg må ha greit dårlig karma. 40 min delay på KL1146 til AMS nå, og jeg har 1 time layover igjen. Fra Schengen til non-schengen og på long haul.

Aaaaargh

LN-MOW
07-08-2018, 14:26
Saft suse. Jeg må ha greit dårlig karma. 40 min delay på KL1146 til AMS nå, og jeg har 1 time layover igjen. Fra Schengen til non-schengen og på long haul.

Aaaaargh

Er nok etterslep fra forrige tur. Man kommer ikke tilbake på skinner sånn helt uten Helge.

B747-8
07-08-2018, 14:35
Saft suse. Jeg må ha greit dårlig karma. 40 min delay på KL1146 til AMS nå, og jeg har 1 time layover igjen. Fra Schengen til non-schengen og på long haul.

Aaaaargh

Ikke bra.... Stakars pellefanten... :(

Martin
07-08-2018, 14:43
Saft suse. Jeg må ha greit dårlig karma. 40 min delay på KL1146 til AMS nå, og jeg har 1 time layover igjen. Fra Schengen til non-schengen og på long haul.

Aaaaargh

På separate bookinger?

Har elefanten begynt å løpe i ring?

Fnate
07-08-2018, 15:00
På separate bookinger?

Har elefanten begynt å løpe i ring?Neida. Sammenhengende der. Men har en separat videre fra HKG via SIN til CGK 2 timer etter planlagt ankomst HKG. :/

Elefanten er foreløpig bare opptatt av å gafle i seg vafler i kantina. Han er utsultet på vaffel.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Martin
07-08-2018, 15:04
Men har en separat videre fra HKG via SIN til CGK 2 timer etter planlagt ankomst HKG. :/

Hørtes sikkert ut som en god ide en gang ^_^

Concorde98
07-08-2018, 15:17
Neida. Sammenhengende der. Men har en separat videre fra HKG via SIN til CGK 2 timer etter planlagt ankomst HKG. :/

Elefanten er foreløpig bare opptatt av å gafle i seg vafler i kantina. Han er utsultet på vaffel.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

God tur! Lykken må jo snu en gang! :)
Fulgte fokkeren i går også...

Trent600
07-08-2018, 15:23
Men har en separat videre fra HKG via SIN til CGK 2 timer etter planlagt ankomst HKG. :/


Hva med å håpe på å ikke rekke HKG flighten og så spørre om å bli satt på KL 0809 til CGK (via KUL) som går 20:50, så har dere tid til å kose dere med litt stroopwafel og Jenever i lougen :-)

Fnate
07-08-2018, 15:28
Hva med å håpe på å ikke rekke HKG flighten og så spørre om å bli satt på KL 0809 til CGK (via KUL) som går 20:50, så har dere tid til å kose dere med litt stroopwafel og Jenever i lougen :-)Den har jeg siktet meg litt inn på også ja ;)

Nok til at jeg på en måte håper det går i dass

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Fnate
07-08-2018, 17:54
Autoombooket via CDG til HKG. Nye boarding Pass klare i app ved landing. Der slår de allerede LH og BA. Gode seter til og med. Men jeg misser flight videre til CGK. Så nå skal det trygles litt med ombookingsdesken om de kan sende meg rett til CGK. Fingers kråssed, som de sier.

LN-RTP
07-08-2018, 18:25
God morgen fra Alfaset.

Å våkne 3 minutter før man skulle ha vært på jobb anbefales ikke. Spesielt når man har minst 35-40 minutters kjøring. Til info.

Ha en god tirsdag :)

Vet ikke om du jobber I flybransjen, men å komme for sent på jobb som flyger er dødsdom.
Du gjør det bare en gang, kanskje 2 hvis du har veldig god forklaring.
Etter det så er det «3 strikes you are out»

God Tirsdag her i Trondheim også, sol og sommer og man vandrer rundt i midt byen fra skummende utepils til mere skummende utepils.
Godt utsikt med pene damer og når man blir sulten er maten god.
Nå bør det finnes en knapp som man trykker på og alt holder seg nøyaktig slikt:
Nydelig vær, ubegrenset utepils og ubegrenset pen utsikt, da har man kommet til himmelen. :drink

TriStar
07-08-2018, 18:40
Ble det kebab? Har savnet den de siste gangene, men de har hatt köfte (eller noe sånt) isteden. Godt det også.


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Istanbul kaller! Du hadde rett i dine antakelser... Køfte. Men den er nesten like god som kebaben.

Og nå videre innenlands med 77W, ganske fett[emoji3]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/4e8b238680b2b3bbf7bb7b5475aa1ca0.jpg

Store mugger!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
07-08-2018, 19:26
Da ble det ikke noe tur. KLM kunne sende meg 17 timer i eco til Jakarta inkl mellomlanding i KUL (fullt i C), eller på en sen flight til HKG via CDG. Da ville det kostet shitloads med ny billett til CGK.

Pga minimum 7 timer delay mente de at jeg kunne få full refund, og de booket meg gratis hjem med SAS i kveld, da de ikke hadde ledig på egne flights.

Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.

Herlov
07-08-2018, 19:34
Da ble det ikke noe tur. KLM kunne sende meg 17 timer i eco til Jakarta inkl mellomlanding i KUL (fullt i C), eller på en sen flight til HKG via CDG. Da ville det kostet shitloads med ny billett til CGK.

Pga minimum 7 timer delay mente de at jeg kunne få full refund, og de booket meg gratis hjem med SAS i kveld, da de ikke hadde ledig på egne flights.

Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.

Off, mye tull og tøys i din retning de siste dagene. :( Dog må det jo sies at to timer forbindelse med separate billetter etter langdistanse med flybytte i høysesong i utgangspunktet er ambisiøst. Kan det være Wilie Walsh som sender deg all denne dårlige karmaen?

Fnate
07-08-2018, 19:40
Off, mye tull og tøys i din retning de siste dagene. :( Dog må det jo sies at to timer forbindelse med separate billetter etter langdistanse med flybytte i høysesong i utgangspunktet er ambisiøst. Kan det være Wilie Walsh som sender deg all denne dårlige karmaen?Two words... Alex Cruz... :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

B747-8
07-08-2018, 20:41
Har elefanten begynt å løpe i ring?



Veldig bra :) :D ;)

B747-8
07-08-2018, 20:43
Istanbul kaller! Du hadde rett i dine antakelser... Køfte. Men den er nesten like god som kebaben.

Og nå videre innenlands med 77W, ganske fett[emoji3]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/4e8b238680b2b3bbf7bb7b5475aa1ca0.jpg

Store mugger!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult!!!! :) :)

Concorde98
07-08-2018, 20:45
Da ble det ikke noe tur. KLM kunne sende meg 17 timer i eco til Jakarta inkl mellomlanding i KUL (fullt i C), eller på en sen flight til HKG via CDG. Da ville det kostet shitloads med ny billett til CGK.

Pga minimum 7 timer delay mente de at jeg kunne få full refund, og de booket meg gratis hjem med SAS i kveld, da de ikke hadde ledig på egne flights.

Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.

Det var kjedelig! Har fulgt deg siden bryllupet i Polen og videre gjennom all uflaksen. Så mye stang ut! Vel, god tur hjem, og god tur neste gang!

B747-8
07-08-2018, 20:58
Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.


Karma????
Hva er det du babler om??
Hva betyr "egen karma"???

KnutW
07-08-2018, 21:12
Karma????
Hva er det du babler om??
Hva betyr "egen karma"???

Hvem som babler kan kanskje diskuteres, men her er én forklaring: Karma er etter hinduisk tro årsakene bak menneskets plass i livet. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med å bestemme hvordan det skal gå i det neste liv. Det er først og fremst motivet bak handlingen og selve handlingen som er det viktige. Motivene bak alt vi gjør, skaper enten god eller dårlig karma.

B747-8
07-08-2018, 21:28
Hvem som babler kan kanskje diskuteres, men her er én forklaring: Karma er etter hinduisk tro årsakene bak menneskets plass i livet. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med å bestemme hvordan det skal gå i det neste liv. Det er først og fremst motivet bak handlingen og selve handlingen som er det viktige. Motivene bak alt vi gjør, skaper enten god eller dårlig karma.

Tusen takk for forklaring (jeg visste ikke dette).

Du har rett "Hvem som babler kan kanskje diskuteres"
Beklager :(

RobertH
07-08-2018, 23:34
Da ble det ikke noe tur. KLM kunne sende meg 17 timer i eco til Jakarta inkl mellomlanding i KUL (fullt i C), eller på en sen flight til HKG via CDG. Da ville det kostet shitloads med ny billett til CGK.

Pga minimum 7 timer delay mente de at jeg kunne få full refund, og de booket meg gratis hjem med SAS i kveld, da de ikke hadde ledig på egne flights.

Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.

Gurgle..

Hadde det ikke vært for at jeg tror på tilfeldighetenes diktatur, ville jeg sagt at uflakskvoten din er brukt opp for en stund framover.

God tur hjem, og sørg for at velferdsoffiseren tømmer trillevogna til SAS for sjokkis.

KnutW
08-08-2018, 00:11
Ett spørsmål etter å ha fulgt Fnates ferd gjennom tirsdagen (reality show kan jo bare ta seg en bolle); hvorfor var det ikke mulig å komme seg fra Wroclaw til Lillestrøm før 24 timer(!) etter opprinnelig avgangstid?

Ellers er vel dette et godt eksempel på både hvor ekstremt godt vant vi har blitt til at det er mulig å reise over hele verden med noen få timers marginer og at det som regel funker. Men også at det tross alt er et stykke likevel. Egentlig ganske fascinerende hvor kjapt og presist rutetrafikken går i våre dager. Jeg leste nettopp boken til Braathen om da de startet Hong Kong-ruten. De ble to døgn forsinket (dårlig vær i HK), men folk var strålende fornøyd likevel, turen hadde jo tross alt tatt under én uke!

Nuvel. Synd at du ikke kom deg avgårde, du hadde fortjent bedre etter alle strabasene. Men desto hyggeligere å høre at KLM funka som årntlige flyselskaper skal, høres ut til at de gjorde et hederlig forsøk iallefall.

Concorde98
08-08-2018, 05:51
Sant det KnutW skriver her. Egentlig sjelden man blir så forsinket i dagens verden, men avstandene er jo de samme som før. Husker vel rekord forsinkelsen var 17,5 timer hjem fra Thailand for mange år siden. Plutselig i sommer opplevde jeg nesten et døgn forsinkelse fra Stavanger! Det var været og fulle fly langt ut på neste dag.
Ønsker Fnate all mulig lykke på neste turer! Uflaks kvota må jo være brukt opp nå! Bare husk velferdsoffiseren neste gang! ;)

Edvard
08-08-2018, 07:31
Det er mulig å fly Oslo – Jakarta med ett stopp. Både med kebab, team-dishdasha, Garuda og TG.

Fnate
08-08-2018, 11:20
Ett spørsmål etter å ha fulgt Fnates ferd gjennom tirsdagen (reality show kan jo bare ta seg en bolle); hvorfor var det ikke mulig å komme seg fra Wroclaw til Lillestrøm før 24 timer(!) etter opprinnelig avgangstid?

Ellers er vel dette et godt eksempel på både hvor ekstremt godt vant vi har blitt til at det er mulig å reise over hele verden med noen få timers marginer og at det som regel funker. Men også at det tross alt er et stykke likevel. Egentlig ganske fascinerende hvor kjapt og presist rutetrafikken går i våre dager. Jeg leste nettopp boken til Braathen om da de startet Hong Kong-ruten. De ble to døgn forsinket (dårlig vær i HK), men folk var strålende fornøyd likevel, turen hadde jo tross alt tatt under én uke!

Nuvel. Synd at du ikke kom deg avgårde, du hadde fortjent bedre etter alle strabasene. Men desto hyggeligere å høre at KLM funka som årntlige flyselskaper skal, høres ut til at de gjorde et hederlig forsøk iallefall.

Det med Wroclaw var delvis vår feil og delvis Lufthansa. Vår feil fordi vi blindt hørte på det Lufthansa fortalte oss. Det pleier jeg aldri gjøre når jeg reiser alene.

Første dagen - søndag - satt vi i loungen og så på tavlen at det var 45 minutter forsinkelse på WRO-MUC. Så plinget det i appen og det stod melding fra "irreg center" eller hva de kaller det om at "connecting flight (MUC-OSL) cannot be reached. Call +49...."

Så det gjorde vi etter at jeg hatt søkt opp alternative flighter via Expedia. Stort sett alt var fullt. Nærmeste var mandag formiddag med LOT i economy til MUC og LH videre til Oslo. Med dette i sekken ringte jeg Lufthansa. De blånektet å booke om til flighten jeg hadde funnet, da det var et leg i economy der, og vi hadde booket i business. De mente det var helt umulig å booke om til eco selv om vi sa det var ok.

De booket oss derfor om til samme routing WRO-MUC-OSL kl 16:50 dagen etter (mandag). Vi godtok. Vi var slitne etter bryllup.

Dog stusset jeg over at det ikke gikk å velge seter eller noe her. Men gikk til innsjekk i WRO på mandag der de bare trakk på skuldrene og sa: "no booking. Call Lufthansa". Det gjorde jeg og etter et kvarter hadde de utstedt billetten og vi gikk til innsjekk på nytt. Fikk sjekket inn.

Vel oppe i loungen igjen kom det opp meldinger med "ny info kl **" om flighten vår fra WRO-MUC. Jeg fulgte med på flightradar og så den er ikke var tatt av fra MUC engang. Så vi skjønte raskt at det var utelukket å rekke connection i Munchen. Vi bestemte oss også for å ikke ringe Lufthansa denne gangen. Bare fly til MUC og ta det derfra.

Booket oss også inn på Hilton for poeng. Hadde sikkert fått hotell av LH også, men jeg var stresset pga missede jobbdager og ville ha kontroll over hvordan jeg hadde det. Så betalte heller selv både i Munchen og Wroclaw.

Når vi landet i Munchen sjekket vi mail og hadde denne gangen fått automagisk ombooking til Oslo neste morgen kl 08:30.

Så ja... det er mulig å bli så forsinket. Hadde jeg reist alene hadde jeg nok gjort det som i retrospekt hadde vært smartest - nemlig å bare dra til Munchen første kvelden (søndag) og håpet på det beste.

Men med kjæresten med seg på tur, tør man ikke ta like mye sjanser på ville rally. Man går for det trygge