PDA

View Full Version : God lørdag fra OSL


Millemor
04-08-2018, 06:00
Og ei kantine som mangler både både bobler, ølkran og flytur i sikte, nemlig personalkantina hos Gate Gourmet. Men klager ikke på utsikten mot SAS teknisk. Her skal traller sjekkes og pakkes de neste 8,5 timene, før jeg kan ta kvelden og prøve å få meg litt søvn på et eller annet tidspunkt før øvelsen gjentas i morgen. Blir en helg fri for sprell for min del.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180804/721ac5fe0ee6d7179d007d29c2df610b.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Concorde98
04-08-2018, 07:12
God lørdag fra Lillestrøm. Nytt forsøk på å nå Oslo lufthavn i dag med samme togtid som i går, 0705. Gårsdagen var jo tragisk med en som ble drept av toget like før jeg kom opp på perrongen. :( Så jo toget mens jeg gikk mot stasjonen. Heldigvis var det ikke en viktig tur i går. Min kone og jeg er enig om at er det noe man helst bør rekke, bør man overnatte på OSL. Noe vi ofte har gjort, selv om vi bor 10 minutter gange fra Lillestrøm togstasjon. Vi opplevde også innstilt tog en gang pga ELG i Romeriksporten. ;)
Vel, ha en fin lørdag uten elg i tuneller og med alt i rute. :)

robertaas
04-08-2018, 07:15
God lørdag fra tiggerstaden. Ingen bobler, ølkran eller flytur i sikte her heller, men her blir man blir vekt unødig tidlig av en distinkt kneppelyd. Og da mener jeg ikke den danske varianten. Det høres ut som om ett av tannhjulene på min trofaste og misbrukte bordvifte har blitt for nedslitt til å få bordviften til å oscillere der den henger på veggen. Flere tropesommre har den gjort at jeg har kunne sove uten noen problemer, men nå har den altså sagt takk for seg. Etter hva jeg skjønner er alt av denne typen vifter utsolgt så jeg håper den verste varmeperioden har sagt takk for seg.

Ellers er det ingen større planer for dagen enn et besøk av opphavet. Kunne tenkt meg å sykle dit, men nå har det blitt problem med et hjul der også.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45335&stc=1&d=1533355272

Ha en god en alle som synes det er for tidlig på året for å bekymre seg for hjul.

EB
04-08-2018, 07:27
Glad morgen fra Ris. Ingen stor planer for formiddagen før vi ettermiddag kjører til Aurdal, Valdres og en tre timers forestilling med Frikar i naturen og juvet. Hjem til hovedstaden i natt. Ha en strålende lørdag du også.

LN-RTP
04-08-2018, 08:02
Lørdag på Heathrow også, og mye aktivitet til å være grytidlig på morran.
Gikk gjennom sikkerheten på T5 klokka 05:30, tok bare 5-6 minutter, kunne like gjerne holdt meg i senga en halvtime til.
Yrende liv med tusen pax som virrer rundt og kakler på alle slags språk.
Fin og ren terminal dette med mange små sjapper og lite køing tiltross for at alle er sulten og kaffetørst.

ATC-flyradar
04-08-2018, 08:56
God morgen fra Groruddalen - ingen flyplaner denne helgen - så det blir tid til å slappe av hjemme.

Ha en flott dag videre.

Jan

Someone
04-08-2018, 09:53
God morgen fra Beitostølen. Solen skinner, og espressoen er i koppen. Riktignok den andre koppen i dag (@fnate [emoji13]) I dag skal noen trær både beskjæres og hugges så vi ikke risikerer miste noe utsikt. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180804/265034987eaff5f97face14713935423.jpg

TriStar
04-08-2018, 10:32
God morgen fra Grønland. Etter en tur på Bunnpris for å hanke inn noen basisvarer til frokosten, er den nå straks klar til å inntas. Spennende arrangement på gang i dag, skal i vietnamesisk bryllup for første gang. Starter allerede kl 15, og det skal være rikelig med mat og drikke. Menyen er allerede distribuert og det er intet mindre enn seks retters middag med både skalldyr, fisk og kjøtt. Så snart må møllkulene ristes ut av blådressen... Ha en strålende helg[emoji3]

robertaas
04-08-2018, 10:55
Etter en titt på værmeldingen måtte jeg bite i det sure eplet og prøve å reparere bordviften. Etter at duperlimet har størknet vil jeg vite om "leisure dome" er stengt for sesongen.

Har også forberedt helgens vannkaraffel med varianten lime, sitron og mynte. I ledelsen så langt blant testede varianter er sitron med sitronmelisse. Har forgjeves lett etter fersk lavendel i Oslo. Har blitt tipset om at sitron og lavendel var en god mix.

Usj, alt mulig rart man bruker tiden på når man ikke er ute og reiser.

AirbusTrond
04-08-2018, 11:11
fersk lavendel i Oslo.

Lavendel finnes det flust av i de fleste blomsterbutikker om dagen - kjøpte en på Stortorvet for en tid siden. Plantasjen har jo også haugevis. :)

God dag fra Gamle Oslo. Her skal det vaskes og ryddes ut. Så skal jeg en tur ut for å supplere opp med litt sommerklær før ferien. Det skal også handles inn litt drikke, inkludert rødvin til bacalao, som jeg skal ha i kveld. Ha en fin-fin lørdag!

LN-MOW
04-08-2018, 14:08
Tuddelidu. Første kaffekoppen er i kroppen og bikkjene ligger her og knasker fornøyd på sine tannrensekjeks. To ukers ferie er igang og det blir godt selv om det nok også blir litt mas. Etter guttungens store dag i går, skal eldstemann giftes bort neste helg i Bellingham. Så da blir det fire UA-flighter bak i fjøset og leiebil fra Seattle. Men har leid en nydelig (håper jeg) airbnb-eiendom, så det blir forhåpentligvis litt avslapning og.

Nyt helgen!

Fnate
04-08-2018, 15:56
God morgen fra Beitostølen. Solen skinner, og espressoen er i koppen. Riktignok den andre koppen i dag (@fnate [emoji13]) I dag skal noen trær både beskjæres og hugges så vi ikke risikerer miste noe utsikt. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180804/265034987eaff5f97face14713935423.jpg

Bra koppvalg, Bello.

Dzsin Dobre fra Wrozlaw. Nå nærmer det seg en time til vi skal møte i kirken på the big fat Polish wedding. Føler meg bra skeptisk til dette her. Har også fått kvote på Max 1 vodka shot av brura.

Phew... En Zywiec til så er vi klare. :/

Ha en fin en

(Kanskje dumt å vorse før Polsk bryllup?)

(Hmmmm...)




(Skål!)

Someone
04-08-2018, 15:58
Bra koppvalg, Bello.



Dzsin Dobre fra Wrozlaw. Nå nærmer det seg en time til vi skal møte i kirken på the big fat Polish wedding. Føler meg bra skeptisk til dette her. Har også fått kvote på Max 1 vodka shot av brura.



Phew... En Zywiec til så er vi klare. :/



Ha en fin en



(Kanskje dumt å vorse før Polsk bryllup?)



(Hmmmm...)









(Skål!)



Det er ikke sikkert du kan si nei når tilbudene kommer senere

Ellers har jeg hørt rykter fra polske bekjente, som riktignok kan smøre litt tykt på, en slåssing ikke er helt uvanlig i slike settinger [emoji13]

Fnate
04-08-2018, 16:01
Det er ikke sikkert du kan si nei når tilbudene kommer senere

Ellers har jeg hørt rykter fra polske bekjente, som riktignok kan smøre litt tykt på, en slåssing ikke er helt uvanlig i slike settinger [emoji13]Jeg er fra Lillestrøm, kall'... slåssing er basisen for enhver god fest.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Bizflyer
04-08-2018, 16:38
Hei hei hei! Glemte du Jägern i dag??

God morgen fra Beitostølen. Solen skinner, og espressoen er i koppen. Riktignok den andre koppen i dag (@fnate [emoji13]) I dag skal noen trær både beskjæres og hugges så vi ikke risikerer miste noe utsikt. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180804/265034987eaff5f97face14713935423.jpg

God kveld fra det Bangkokske. Her hadde man en super tur i Biz med THai nedover i natt. 17 av 42 seter tatt i biz og i var bare 5 i den bakre kabinen. Mat og drikke var helt supert og hyggelig crew. Men når man er vant til setene til Singaporsen, blir ikke dette helt innertier. Fikk ikke sove, men ble sittende og drikke opp champagnen deres i stedet. Fikk vel satt til livs et par flasker. Men heeey! Det er jo ferie og champagnen var innenfor mine 3 kriterier: Kald, Sprudlende og Gratis!

Er det rart jeg drikker! Når man i tillegg får sjekke inn kl 8 om morgenen på Radisson Blu Bangkok og blir oppgradert til en Juniorsuite kan man jo ikke bli annet enn fornøyd. Skikkelig kul rooftop bar her i 30 etasje. Godt fornøyd egentlig. Nå skal jeg ut og finne Jäger!

Skål! Det er lørdag!

Fnate
04-08-2018, 17:08
Jau da... vi dro til feil kirke. Bryllup der også. Hadde ikke ventet å kjenne mange, så vi satt oss.

Skjønte det når det kom feil brudgom.

Concorde98
04-08-2018, 17:52
Jau da... vi dro til feil kirke. Bryllup der også. Hadde ikke ventet å kjenne mange, så vi satt oss.

Skjønte det når det kom feil brudgom.

Bryllup er bryllup vel... ;)

kimpe
04-08-2018, 18:41
Jau da... vi dro til feil kirke. Bryllup der også. Hadde ikke ventet å kjenne mange, så vi satt oss.

Skjønte det når det kom feil brudgom.

Wedding Crashers! :)

Kim

oy-viv
04-08-2018, 19:16
Jau da... vi dro til feil kirke.

Pyt! Der er så mange kirke i de polske byer, så enhver kan tage fejl!
Men, hvis du en dag selv skal giftes i en kirke, skal du nok ikke
lave det nummer ;)

dc-8-63
04-08-2018, 19:30
God morgen fra Bainbridge - paa vei til Portland igjen - men tar en avstikker via Cannon Beach - lang tur paa stranden og sen lunsj paa The Pelican Brewery Pub. Espresso messig er det stor glede over Peet's naa leverer Nespresso Kapsler - saa mye god sterk kaffe paa gang(tm). Neste uke blir tilbrakt med Data Wrangling hos min tidligere arbeidsgiver Fred Hutch - de har mottatt et 3 aars stipend fra min nye arbeidsgiver og jeg er "first out" med et spennende prosjekt som skal vise hvordan livskvaliteten etter Kreft behandling henger sammen med adgang til Helse Forsikring - i tillegg til oss er dette ogsaa sponset av AWS og University of Washington......