PDA

View Full Version : Happy thursday:-)


EB
02-08-2018, 06:58
Glad torsdag fra Ris. Nespresso i kopp og kropp. På tide å sveive i gang hjemmekontoret -blir en forholdsvis tidlig ettermiddag - ut på date i kveld. Ha en strålende torsdag du også.

B747-8
02-08-2018, 07:31
God morgen fra Grålum. Da er jeg på jobb :)
Blir spennende og se om A380 kommer til OSL i dag....

Concorde98
02-08-2018, 08:24
God morgen fra Gotland. Her ble direkte flighten med Crj'en innstilt så da blir det og tusle hjem via Arlanda med Atr som vanlig. Ha en fin en! :)

Someone
02-08-2018, 08:45
God morgen fra Sandaker. Angrer på at jeg ikke valgte å bestille en pose fra Kolonial.no i går, for å sørge for noe frokost i heimen i dag, for nå har pregosaurusen sendt meg ut på butikken etter mat. Litt lett ompakking før vi setter oss i bilen og kjører til Beitostølen. Ser ikke ut som en umulighet at jeg kan ta GTen utenpå terrassen i dag. Ha en fin dag

SK384
02-08-2018, 09:20
God morgen fra Kongsberg.

Her er planen å få unna litt arbeid i dag samt en treningsøkt. Det ser ellers ut til å bli en fin dag her i dag også.

Henshaw
02-08-2018, 09:22
Morn fra en av Ruter sine røde på sightseeing gjennom villastrøk. Greit med direkte til jobb i det minste

Fnate
02-08-2018, 09:46
God morgen fra FRA. 3 timer layover etter landing fra SIN. SQ var bra, men det blir litt upersonlig med en hel etasje med C på A380. Det er svært. Og blir ganske mye usync når man sitter som par i midten og crewet kommer i utakt på hver sin side. Både på tid og rekkefølge. Men... skikkelig første verdens problem. :)

Ha en fin en

ATC-flyradar
02-08-2018, 09:57
God formiddag - sitter på hjemmekontoret og fundere på å bestille et par nye destinasjoner - hva det blir til for vi se på noe senere.

Ha en flott dag videre uansett hvor du måtte befinne deg.

Jan

FlyingDutchman
02-08-2018, 10:01
God morgen fra kontoret. Det jobbes med gravemaskin og annet tungt utstyr rett utenfor bygget her, så det blir på med støykanselerende hodetelefoner snart.
Ellers er dagen fin, kun et eneste møte planlagt, og det er å gå sammen med noen kolleger og samle en matpakke til lunsj her http://oimat.no/tronderskmatfestival/

Bizflyer
02-08-2018, 11:46
God morgen fra det Sørlandske!

Hektisk innspurt før ferien igjen starter i morgen. Sola skinner og jeg sitter inne. Jaja. Sånn får det bare være.

God morgen fra FRA. 3 timer layover etter landing fra SIN. SQ var bra, men det blir litt upersonlig med en hel etasje med C på A380. Det er svært. Og blir ganske mye usync når man sitter som par i midten og crewet kommer i utakt på hver sin side. Både på tid og rekkefølge. Men... skikkelig første verdens problem. :)


Da jeg fløy lignende i juni satt jeg på bakerste rad og følte meg som en konge. Serveringen var der jo hele tiden, og det var en minikabin så det føltes veldig First Class egentlig.

Martin
02-08-2018, 11:58
God torsdag fra danskebygda. På veg fra Aarhus til København og videre til Kastrup og hjem. Typisk nok får jeg neppe et glimt av en viss 380 hverken her eller der.

Sånn forresten så kan Comwell Aarhus anbefales. Muligens litt «krøkkete» beliggenhet, men veldig trivelig frokost. Heller ikke feil med middag på Raadhus kafeen.

45325

Fortsatt et par timer igjen til Køben før man finner et tog til Kastrup og en røddyse retning OSL.

Ha en god en [emoji846]

Chriscross
02-08-2018, 13:25
God morgen fra det Sørlandske!

Hektisk innspurt før ferien igjen starter i morgen. Sola skinner og jeg sitter inne. Jaja. Sånn får det bare være.



Da jeg fløy lignende i juni satt jeg på bakerste rad og følte meg som en konge. Serveringen var der jo hele tiden, og det var en minikabin så det føltes veldig First Class egentlig.

Begynner de serveringen bakfra? Har tur i påsken og vurderte faktisk å sitte bakerst nettopp fordi hovedkabinen så veldig stor ut. Har 22.05 fra lhr så starter servering forfra blir det jo fort veldig lenge å vente på mat.

God dag forresten. Nå venter båtlivet noen timer.

Bizflyer
02-08-2018, 13:43
Begynner de serveringen bakfra? Har tur i påsken og vurderte faktisk å sitte bakerst nettopp fordi hovedkabinen så veldig stor ut. Har 22.05 fra lhr så starter servering forfra blir det jo fort veldig lenge å vente på mat.

Det husker jeg ikke i farten, men jeg ble ekstra godt tatt vare på av de 4 som jobbet i den bakerste galleyen. De var ofte utom meg og lurte på om det var noe mer jeg ville ha. Service i First class klassen vil jeg si. Jeg var meget imponert. De hadde god tid til en prat selv med fullt fly.

De første rettene gikk sånn standard servering. Resten av rettene ble servert etterhvert som man var ferdig med forrige rett. Så eneste gang de kom med tralle var da de skulle dekke opp bordene og servere forretten.

Fnate
02-08-2018, 14:00
Det husker jeg ikke i farten, men jeg ble ekstra godt tatt vare på av de 4 som jobbet i den bakerste galleyen. De var ofte utom meg og lurte på om det var noe mer jeg ville ha. Service i First class klassen vil jeg si. Jeg var meget imponert. De hadde god tid til en prat selv med fullt fly.

De første rettene gikk sånn standard servering. Resten av rettene ble servert etterhvert som man var ferdig med forrige rett. Så eneste gang de kom med tralle var da de skulle dekke opp bordene og servere forretten.

For all del, det var bra altså.

Når det gjelder servicen din så kan du kanskje ha blitt flagget som CIP? Så det var veldig mange nivå av service til dem rundt oss. Sidemannen vår ble f.eks dullet med som kongen av Oulu.

dc-8-63
02-08-2018, 16:43
God morgen fra Hermosa Beach @Javaman med Espresso i kropp og kopp, en kort uke med Data Wrangling hvor utfordringene i hovedsak har vært å flytte Data mellom Amazon Skyer. God stemning, kunden er meget fornøyd og inspirert....Alaska A320 hjem i kveld, vindu ved nødutgang. Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)

LN-MOW
02-08-2018, 16:51
G'moorgen, ja ... her regner det fortsatt, og jeg har oppdaget at vi har en taklekkasje. Det blir sikkert ikke billig. Ekstra passende siden vi akkurat har betalt 2500 for fjerning av ditt og datt på eiendommen.

Arbeidsdagen er i ferd med å dra seg i gang .. Progzilla radio surrer i bakgrunnen, kaffekoppen er full og bøtteballetten fra Mexico romsterer nedenunder.

Livat på Facebook i dag i forbindelse med A380'en til HiFly ... moro å se.

SudCaravelle
02-08-2018, 17:12
Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)

Tviler på at Trump er populær hos noen som helst på Vettakollen. Jeg tror derimot at mange i området er oppegående nok til litt ironi, samt at mobbing er ganske ut her. Det virker litt gjengs i slike områder at man klarer å lese litt dypere enn tabloid og ikke se alt svart eller hvitt og mene alt om hva andre skal mene eller like ;)

Ruby
02-08-2018, 17:43
God ettermiddag fra SK 4169, fortsatt ved gate på BGO. 4 dagers arbeidsuke er over og det betyr helg, og så 3 uker ferie.
Ha en fin en :)

Polaris
02-08-2018, 17:51
Tviler på at Trump er populær hos noen som helst på Vettakollen. Jeg tror derimot at mange i området er oppegående nok til litt ironi, samt at mobbing er ganske ut her. Det virker litt gjengs i slike områder at man klarer å lese litt dypere enn tabloid og ikke se alt svart eller hvitt og mene alt om hva andre skal mene eller like ;)

Nesten samme retorikk som Isabel Raad og "mamma til michelle" dette... Kritikk = mobbing, easy way out :p

Edvard
02-08-2018, 18:59
Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)

An extremely detailed Map of the 2016 Presidential election – The New York Times.

https://www.nytimes.com/interactive/2018/upshot/election-2016-voting-precinct-maps.html?72A8C52

Fnate
02-08-2018, 20:24
An extremely detailed Map of the 2016 Presidential election – The New York Times.

https://www.nytimes.com/interactive/2018/upshot/election-2016-voting-precinct-maps.html?72A8C52Trying to search for deilige Vettakollen bøtt your mæpp is useless. USELESS i tell ju.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180802/02e2ff38ec03d13e263eebebf8dd4400.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Edvard
02-08-2018, 21:14
Try Elephant Butte (and you’ll be close to Truth or Consequences).

http://cityofelephantbutte.com/
http://torcnm.org/

SudCaravelle
02-08-2018, 21:18
Nesten samme retorikk som Isabel Raad og "mamma til michelle" dette... Kritikk = mobbing, easy way out :p

Ja det kom fra rett person :D

Someone
02-08-2018, 21:26
Trying to search for deilige Vettakollen bøtt your mæpp is useless. USELESS i tell ju.



Er det sånn at Lillestrøm er grønt, på et norsk politisk kart? Tenker ikke fargen til melonpartiet altså.......

Polaris
02-08-2018, 21:26
Ja det kom fra rett person :D

Du sammenlikner konstruktiv kritikk utstedt fra Mads Hansen hvor han kritiserer rosabloggeres eksponering av barna deres for å tjene penger som kalles for mobbing av bloggerne, med at jeg får drapstrusler mot familiemedlemmer og jeg synes dette er ubehagelig?
https://i.imgur.com/tyTc1Nl.jpg

Field in sight
02-08-2018, 22:30
Du sammenlikner konstruktiv kritikk utstedt fra Mads Hansen hvor han kritiserer rosabloggeres eksponering av barna deres for å tjene penger som kalles for mobbing av bloggerne, med at jeg får drapstrusler mot familiemedlemmer og jeg synes dette er ubehagelig?
https://i.imgur.com/tyTc1Nl.jpg

Ta en titt på det bildet du postet, og les kommentaren du siterte en gang til.

«Ja det kom fra rett person» = at en viss ironi påpekes. Du er jo ikke akkurat kjent for å være den mest saklige og fornuftige når noen er uenige med deg eller kommer med kritikk. Det var nok dette som ble henvist til...

roger
02-08-2018, 23:16
Nesten samme retorikk som Isabel Raad og "mamma til michelle" dette... Kritikk = mobbing, easy way out :p

Ja, dei er jo verkeleg "fine"...

God eftan frå VNO-ish. Varmt her også. AC på rommet er gode greier. Bur på eit hotell som truleg er eit par nivå over standarden min; det er litt interessant. Ynskjer meg også at eit eller anna flyselskap finn ut at det sikkert er god butikk med TRD-VNO snart. Tre av fire sjansar i går var buss-gate :(

Heim igjen til regnet i morgon.

dc-8-63
03-08-2018, 03:32
Tviler på at Trump er populær hos noen som helst på Vettakollen. Jeg tror derimot at mange i området er oppegående nok til litt ironi, samt at mobbing er ganske ut her. Det virker litt gjengs i slike områder at man klarer å lese litt dypere enn tabloid og ikke se alt svart eller hvitt og mene alt om hva andre skal mene eller like ;)

Jeg tror det er en liten forskjell mellom å sitte uberørt av Trumps politikk på Vettakollen og bli såpass berørt som vi ble samme dag som du postet bildet av Trump på «Øl Kjøleren» (4 gang du poster denne med Trumps bilde ?) beklager jeg tok ikke ironien den dagen, min flotte familie her i USA er ikke Blenda Hvit, og vi fikk en skikkelig lekse i hva det betyr på Onsdag ! Resultat er sannsynlig at vi blir nødt til å leie ut vårt hus og flytte fra Bainbridge, som for oss er en oase, for å ta vare på svigermor som virkelig fikk en lekse av en Trump tilhenger.

Hvorfor er det OK at min kone og min svigermor ikke lengre kan snakke sammen på Spansk (som er begges morsmål - noe de har gjort i i over 50 år) utenfor hjemmet, det er nå «Subject to Arrest» (og flere har blitt arrestert) Det skjer kanskje ikke så ofte at Kølabånn dialekten fører til arrest på Vettakollen ?

Utsagnene dagen etter Trump ble valgt her på forumet «om at det blir nok ikke så stor forskjell» har vel aldri vært mer feil, du er heldig som har 3 flotte barn, min Niese har etter de siste endringene (innskjæringene) i helse tjenestene ikke råd til barn #2 - det er virkeligheten for altfor mange her i 2018 - en flott par, begge med god Universtets utdannelse og gode karrierer, men begge jobber dessverre i firmaer som ikke tilbyr helseforsikring og den de har råd til kjøpe privat dekker ikke lengre «luksus» som fødsel.

Så etter en lang samtale med nedbrutt og gråtende kone, var det ikke akkurat morro å få slengt et bilde av Trump midt i fjeset selv på forumet og derav min kommentar. Når det gjelder valg av øl henger nok det noe sammen med at du postet bilde av en Range Rover til $100.000 ++ for så å poste bilde av det absolutt billigste og værste øl som finnes i USA (selv råvarene det er brygget på gir grunnlag til å tvile på om det kan karaktiseres som øl (mye ris).

dc-8-63
03-08-2018, 03:59
An extremely detailed Map of the 2016 Presidential election – The New York Times.

https://www.nytimes.com/interactive/2018/upshot/election-2016-voting-precinct-maps.html?72A8C52

Failing California hang litt sammen med et frukt firma som for første gang passerte 1 Trillion Dollars in Value - et selskap som bidrar sterkt til at California «is failing» (Verdens 5-6 største økonomi og 55% av USA’s økonomi (Trump skryter av at USA’s økonomi gjør det såpass bra - mens 55% is failing ?). Det eneste som er failing her er Trump egne bedrifter, Trump University er jo et strålende eksempel på hvor vellykket Vettakollens helt er:cry:

En ting er 2016, det er snart 2 år siden, hva som skjedde i går påvirker nok California’s oppslutning av Trump dramatisk (ikke en god utvikling for Trump &Co)

EB
03-08-2018, 07:22
Ironi kan jo være elegant eller som her plump - men det rimer og på Trump;-)

Polaris
03-08-2018, 08:08
Ta en titt på det bildet du postet, og les kommentaren du siterte en gang til.

«Ja det kom fra rett person» = at en viss ironi påpekes. Du er jo ikke akkurat kjent for å være den mest saklige og fornuftige når noen er uenige med deg eller kommer med kritikk. Det var nok dette som ble henvist til...

Så saklig kritikk mot Trump og bloggere som bryter menneskerettighetskonvensjonen skal kalles mobbing, men drapstrusler mot mine familiemedlemmer er "ironisk" at jeg reagerer på - for jeg er så usaklig og ufornuftig i følge deg - at jeg fortjener det? Er du kanskje også av kaliberet som forsvarer vold med "du fortjente det, kjerring, for du provoserte meg"?

Field in sight
03-08-2018, 13:20
Så saklig kritikk mot Trump og bloggere som bryter menneskerettighetskonvensjonen skal kalles mobbing, men drapstrusler mot mine familiemedlemmer er "ironisk" at jeg reagerer på - for jeg er så usaklig og ufornuftig i følge deg - at jeg fortjener det? Er du kanskje også av kaliberet som forsvarer vold med "du fortjente det, kjerring, for du provoserte meg"?

Igjen evner du ikke å se poenget, les hva jeg skrev igjen. Det er ganske grove og usaklige anklager du kommer med og meninger du ilegger. Jeg har verken kommentert på Trump, bloggere eller drapstrusler.

Alt jeg sier er at du virkelig ikke takler kritikk og at noen er uenige med deg, uansett hvor feil du måtte ta om faktagrunnlag. Meldingen jeg nettopp fikk fra deg er jo en fin illustrasjon på det:
Du trenger ikke tilby dine rådgiver-pseudo-tjenester til meg, dette har vi snakket om før. Forsøker igjen: avbestiller tjenesten. Du kan herved la være å kommentere mine poster.

Vet ikke hvorfor du stadig vekk står der som en overkåt, understimulert bikkje og jokker på foten min så fort jeg skriver noe? Det må være en slags form for belønning hjernen din gir deg, hver gang du kan skrive noe hvor du tenker "der tok jeg han/hun/det, ha ha ha ha!". Vet ikke om du sitter og runker deg mens du koser deg i glansen av din egen fortreffelighet, eller om du bare finner eksistensiell glede i å heve deg over andre. Hva enn det er som gjør deg så intenst interessert i å ellers ytre lite på dette forumet annet enn å kommentere det du tror er "å rette på" andre brukere (det er jo ikke bare meg, har jeg sett)... Get a life. Det virker trist å engasjere seg så hardt i kritikk/korreks mot andre mennesker. Foreslår at du heller prøver å smile, og være hyggelig mot folk. Men det er klart det ikke er like deilig som å ta seg en stille anton mens man nyter rusen av å tro at man er smartere og bedre enn alle andre Finnes også hjelp om man er avhengig av slikt.

Lykke til.

milehigh
03-08-2018, 18:41
Happy thursday fra Bishkek!

Jeh kan bekrefte at du kan boarde pegasus på SAW, stemple inn på FRU og ikke minst få ut bagasjen i FRU uten både bagasjetag og boardingpass, da dette ble mistet et sted mellom sikkerhetskontroll, tax free og lounge på SAW!

Visumfritt uten et eneste skjema å fylle ut i FRU er deilig.

Er på et felstudie for psykiatriske ka(uka)sus. Åpenbart ikke noe behov for å gå over bekken etter vann, men man må jo få litt bredde i forskningen.

Polaris
03-08-2018, 20:21
Igjen evner du ikke å se poenget, les hva jeg skrev igjen. Det er ganske grove og usaklige anklager du kommer med og meninger du ilegger. Jeg har verken kommentert på Trump, bloggere eller drapstrusler.

Alt jeg sier er at du virkelig ikke takler kritikk og at noen er uenige med deg, uansett hvor feil du måtte ta om faktagrunnlag. Meldingen jeg nettopp fikk fra deg er jo en fin illustrasjon på det:

Hva er det jeg har tatt feil om her? Vi har følgende situasjon:

En høyst useriøs samtale om herr. Trump fører til at SudCaravelle mener at verden mobber Donald Trump når de kommer med kritikk om hans væremåte. Jeg kommenterer (videre i den useriøse og spøkefulle samtalen om Trump) at det er samme retorikk som bloggerne bruker om Mads Hansen nå om dagen, nemlig at konstruktiv kritikk om noe som er alvorlige problemer i vårt samfunn (eksponering av barn, usunn helsefokus) er det samme som mobbing.

Deretter kommer DU inn, og snur hele ballet om til å handle om meg. Du kommer, som en våryr hund og jokker desperat på ditt favoritttema: å "skulle ta" forumister. Du skriver at jeg også kaller konstruktiv kritikk for mobbing. Det provoserer meg, for de gangene jeg har snakket om mobbing og forfølging så har det vært private og personlige angrep av en grad som gikk på mine familiemedlemmer.

Du kunne latt skipet gå, i stedet måtte du bare kommentere noe på meg og mitt. Jeg er drit lei av det, og står 100% inne for min avbestilling av dine rævva kommentarer til meg. Jeg har forsøkt å gå i dialog med deg, jeg har forsøkt å inngå samtale med deg for å finne ut hva det er som er problemet ditt. I stedet kommer du bare med "kritikken" din. Du sitter der bak skjermen og er fullstendig uinteressert i dialog, bare i å kritisere. Derfor ber jeg deg igjen:Hold deg unna meg. Det har jeg bedt om før, men det virker tungforstått. Repetisjon: lykke til.

Discus
03-08-2018, 21:13
<mod>
Torsdagen er forlengst ferdig, og vi lar denne tråden stå som et eksempel på ting vi ikke ønsker på forumet. Så får man like det eller ikke like det, og evt. tenke på hvor mye annet gruff som ikke er synlig fordi vi rydder opp i andre tråder...
</mod>