Someone
27-07-2018, 23:04
Etter noen kom opp med den ideen at vi i år skulle få sett noen etapper av Tour de France, og ikke minst syklet litt selv, kunne jeg så fort overkommandoen innvilget 5 dager med kone- og barnefri begynne planleggingen. Min oppgave var ikke overraskende nok flybilletter for seks personer tur-retur Oslo-Lyon, samt to stykk leiebiler. En mindre stasjonsvogn for plass til 4 voksne og litt bagasje, samt en «kassebil» for de to andre samt 6 sykler vi skulle leie. Litt triksing og miksing med billettene gjorde at bestillingen ble delt i tre gjennom Lufthansa sine sider. Alle sammen fløy OSL-MUC-LYS nedover, mens hjem fløy jeg også en annen economy plus med LYS-BRU-OSL, som med bagasje var billigere enn economy minus. Mens resten fløy LYS-FRA-OSL. Med tanke på vi tilsammen sparte over 3000kr på dette var det en god deal sammenlignet med å bestille for alle 6 i samme booking
På avreisedagen haiket jeg med en av de andre opp til OSL og etter en kort spasertur fra P2 ble det å sjekke inn på automaten. Dessverre fløy vi Lufthansa, så da kunne vi ikke tagge den innsjekkede bagasjen selv og sende den på self-bagdrop, men istedet måtte stå i en ganske lang kø på SAS sin gull og business skranke. Raskt gjennom security og fikk kjøpt med meg noen øreplugger da jeg plutselig kom på jeg skulle dele rom med en potensiell snorker.
Boarding fra gate E05, eller hva nå en av Schengen bussgatene heter og buss ut til Lufthansa sin eldste og nesten 30 år gamle A320, D-AIPA. Joda, Lufthansa holder sine maskiner godt, men endel detaljer inne hos de eldste maskinene begynner bli slitt og gulbleket. Men vi fant vår plass på rekke 9, og heeeelt tilfeldigvis ble vindussete mitt.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/456b4012a9fc280c26ba7854875ca127.jpg
Oppe i luften ble det utdelt noe dårlig bakverk, samt litt juice og te fra vognen ble sikret. Ellers en ganske hendelsesløs flytur ned til MUC
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/e580899afb9c81bc4327cfba6ae51df2.jpg
Ankom den nye piren/satellitten på MUC, hvilket var første gang for min del. Så ble det å tøffe inn med toget til den gamle delen og sikre meg noe som gikk litt mer som frokost. Deretter ble det ganske snart bording på flighten videre til LYS, og D-AIBB, en A319 som stod klar.
Opp i luften på tid, og bortsett fra litt delvis utsikt til Alpene, en også ganske hendelsesløs flytur. Og ja, nå kom de med den klassiske tørre Lufthansa-sandwichen hvor valget stod mellom ost eller skinke
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/c9dbf9f818204a316e777e97845626f8.jpg
Ved ankomst LYS, var det som vanlig i Frankrike i disse dager en passkontroll, men den gikk raskt unna. 10 minutters venting på bagasjen før turen gikk med shuttlebussen til Sixt sitt kontor for fire av oss, mens de to andre tok en Uber til en Europcar kontor i en forstad til Lyon, for å hente «flyttebil», en Mercedes Vito med Europcar merker over det hele, siden man ikke får leid den type biler på flyplassen i Lyon.
Ved ankomst Sixt ble det 5 minutter i kø før det ble vår tur. Madam bak skranken lurte på om vi ville ha en BMW 3-serie eller en Volvo V60. Selv skjønte jeg ikke helt spørsmålet og etter en stund gikk madam for å hente en BMW 3-serie stasjonsvogn og få navigasjonen til å snakke engelsk.
Så kom dagens positive overraskelse. Jeg regnet med at det nå var en 320d, eller best case 320i, som kom trillende, men fikk dagens glis da det på tyske skilter dukket opp en 340i.......ingen hemmelighet at jeg i hver eneste bomstasjon satte girkasse modus i sport og ga bånn gass [emoji16]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/6a2c9382b17ab57961b1f4ab9e442c02.jpg
På avreisedagen haiket jeg med en av de andre opp til OSL og etter en kort spasertur fra P2 ble det å sjekke inn på automaten. Dessverre fløy vi Lufthansa, så da kunne vi ikke tagge den innsjekkede bagasjen selv og sende den på self-bagdrop, men istedet måtte stå i en ganske lang kø på SAS sin gull og business skranke. Raskt gjennom security og fikk kjøpt med meg noen øreplugger da jeg plutselig kom på jeg skulle dele rom med en potensiell snorker.
Boarding fra gate E05, eller hva nå en av Schengen bussgatene heter og buss ut til Lufthansa sin eldste og nesten 30 år gamle A320, D-AIPA. Joda, Lufthansa holder sine maskiner godt, men endel detaljer inne hos de eldste maskinene begynner bli slitt og gulbleket. Men vi fant vår plass på rekke 9, og heeeelt tilfeldigvis ble vindussete mitt.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/456b4012a9fc280c26ba7854875ca127.jpg
Oppe i luften ble det utdelt noe dårlig bakverk, samt litt juice og te fra vognen ble sikret. Ellers en ganske hendelsesløs flytur ned til MUC
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/e580899afb9c81bc4327cfba6ae51df2.jpg
Ankom den nye piren/satellitten på MUC, hvilket var første gang for min del. Så ble det å tøffe inn med toget til den gamle delen og sikre meg noe som gikk litt mer som frokost. Deretter ble det ganske snart bording på flighten videre til LYS, og D-AIBB, en A319 som stod klar.
Opp i luften på tid, og bortsett fra litt delvis utsikt til Alpene, en også ganske hendelsesløs flytur. Og ja, nå kom de med den klassiske tørre Lufthansa-sandwichen hvor valget stod mellom ost eller skinke
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/c9dbf9f818204a316e777e97845626f8.jpg
Ved ankomst LYS, var det som vanlig i Frankrike i disse dager en passkontroll, men den gikk raskt unna. 10 minutters venting på bagasjen før turen gikk med shuttlebussen til Sixt sitt kontor for fire av oss, mens de to andre tok en Uber til en Europcar kontor i en forstad til Lyon, for å hente «flyttebil», en Mercedes Vito med Europcar merker over det hele, siden man ikke får leid den type biler på flyplassen i Lyon.
Ved ankomst Sixt ble det 5 minutter i kø før det ble vår tur. Madam bak skranken lurte på om vi ville ha en BMW 3-serie eller en Volvo V60. Selv skjønte jeg ikke helt spørsmålet og etter en stund gikk madam for å hente en BMW 3-serie stasjonsvogn og få navigasjonen til å snakke engelsk.
Så kom dagens positive overraskelse. Jeg regnet med at det nå var en 320d, eller best case 320i, som kom trillende, men fikk dagens glis da det på tyske skilter dukket opp en 340i.......ingen hemmelighet at jeg i hver eneste bomstasjon satte girkasse modus i sport og ga bånn gass [emoji16]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/6a2c9382b17ab57961b1f4ab9e442c02.jpg