PDA

View Full Version : E190-E2 fra TRD til TOS

EspenRR
20-07-2018, 11:44
Heisann hoppsann!

For litt over en uke siden hadde jeg den glede av å få reise med en av Widerøes splitter nye Embraer E190-E2. Turen gikk fra Værnes til Langnes med LN-WEB. I den forbindelse laget jeg en video. Den er litt lang, men tenkte det var greit å få med litt av lydene denne maskinen lager, samt den spektakulære innflyvningen til TOS i skyfri himmel. Konstruktiv kritikk mottas med stor takk. :D

https://www.youtube.com/watch?v=m4YwK1udT8Y&t=382s

YawDamper
20-07-2018, 18:43
Dette var artig å se. Takk skal du ha. Hvordan opplevde du komforten om bord? Støy, luftkvalitet, temperatur?

Hørte jeg feil, eller annonserer WF med "safety belt" og ikke "seat belt"? Har aldri hørt noen andre si "safety belt".

EspenRR
21-07-2018, 12:33
Dette var artig å se. Takk skal du ha. Hvordan opplevde du komforten om bord? Støy, luftkvalitet, temperatur?

Hørte jeg feil, eller annonserer WF med "safety belt" og ikke "seat belt"? Har aldri hørt noen andre si "safety belt".

Komforten var generelt grei. Meget bra luftkvalitet, god temperatur, og bra service. For min del ble det derimot noe trangt, men det kan godt være fordi jeg er ganske høy. Dette flyet er jo musestille, bortsett fra ventilasjonsanlegget. Man hører knapt motorene, i hvert fall sammenliknet med eksempelvis 737-700.

Jeg stusset også over at de sa "safety belt", men betydningen er jo fortsatt åpenbar.

Anbefales å ta en tur med denne maskinen hvis du får muligheten. :)