PDA

View Full Version : God start på en ny uke...


dc-8-63
16-07-2018, 05:04
På vei mot en uke i San Francisco, fra sommer 80F her i Seattle til 55F i San Francisco. Starter med fergetur:
https://farm1.staticflickr.com/833/41628496560_2ebee84a73_b.jpg (https://flic.kr/p/26qyVHj)F2471703-D020-485A-BA0B-18080FF84E20 (https://flic.kr/p/26qyVHj) by finnerik29 (https://www.flickr.com/photos/93764256@N02/), on Flickr

Videre med min standard offentlig transport Alaska 737-800. Ha en flott uke og hold dere unna Bud Light og Trump :p

Ruby
16-07-2018, 06:00
God morgen (aften her i Ft Worth da). Dagene her er grisevarme, borti 40˚C i dag. Ligger nå på sengen å sløver etter å ha inntatt et herregårdsmåltid på Saltgrass Steak House. Blir en runde i baren nå før en legger årene helt inn for dagen. I dag/morgen forflytter vi oss ut til DFW for å ta siste natten der ute.
Ha en glitrende fin dag.

EB
16-07-2018, 06:52
God morgen fra Ris. Sommerkontoret åpner snart...men først en Nespresso i kopp og kropp. Som alle mandager byr også denne på en treningsøkt. Ha en bra start på uken du også.

FQTV
16-07-2018, 07:22
Morn fra havet.

Streiken ble utvidet i natt og vi som skulle begynne å streike i forrige uke venter enda på å begynne streiken. Sånn er det når strengen står stuck. Venter på dynamitt til å løse problemet.

Ellers, ble morgentimene brukt til å booke en en-veis billett med sas til Rhodos kommende helg. De skulle ha 4’ for Go Light, 2,7’ for Plus Saver og 3’ for Plus. Siden refunderbar billett er å foretrekke så var valget enkelt. Apollo charter til 698.- på returen noen dager seinere. Helt innafor. Hotell next.

God mandag og uke til dere alle.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
16-07-2018, 07:45
God morgen fra OSL. Lufthansa ville ikke skrive ut bag tags så da står jeg i bagasjekø. Selv i gullkøen er det masse folk. Snart blir deg Lufthansa OSL-MUC-LYS. Ha en fin dag

ForeverSAS
16-07-2018, 09:25
God morgen fra Åfjord. :)

Hvor man allerede litt over 8 om morgenen måler 21 varmegrader.

Her skal man etter hvert pakke sammen og plotte inn kursen for Snillfjord igjen. Første etappe går dog kun til Ørland og et hus like ved OLA, før man er hjemme utpå ettermiddagen. Vel hjemme tror jeg det blir en lang og god dusj, ellers skal det ikke utrettes stort denne dagen.

Ha en god en. :)

ATC-flyradar
16-07-2018, 09:52
God morgen fra Oslo nord, dagen blir på OSL sine sanddyner og hvorfor ? Vi får se om det dukker opp noe annet enn 737 og A 319-321 og noe grønne fra Wideroe.

Ha en flott dag videre, hvorenn du befinner deg.


Jan

LN-MOW
16-07-2018, 10:01
G’morgen fra det tyske. Her venter man på shuttle til flyplassen - ikke helt Deutsche Wartehalle, men nesten. Ferden hjem går via Chicago, og første leg blir i United Polaris First. Klarte ikke å stå imot da det dukket opp et ledig Saver-sete ... Ettersom UA er i ferd med å droppe F på langrutene, er nok dette også siste sjanse.

Det er varmt her også, og neppe bedre der jeg skal, men jeg tror de har is på flyet ....

OttoL
16-07-2018, 10:27
Mornings fra BGO. Fikk endelig testet ut WF sin nye maskin på vei fra HEL til BGO. God plass ved nødutgang, men lite imponert over hva WF leverer. Kun litt usunn snack å få kjøpt hvis en er sulten, og jeg synes det er pussig at de tar sikkerhetsdemonstrasjonen på Norsk når de flyr for Finnair. Finnair på sin side kjører sikkerhetsdemonstrasjonen på Engelsk... Flyet i seg selv var meget pent.
https://farm2.staticflickr.com/1783/29570404598_e75e5a079f_z.jpg

https://farm2.staticflickr.com/1785/42724948044_b773c1f65d_z.jpg

https://farm2.staticflickr.com/1785/29570404538_d95182d197_z.jpg

https://farm2.staticflickr.com/1781/29570404428_5c9f62d1bf_z.jpg

En god dag ønskes alle

TriStar
16-07-2018, 11:11
God formiddag fra Flytoget. Snart skal D8 ta oss til Malaga. Etter en kort stopp der blir det tog til Cordoba. Første gang jeg er i den byen. Har ikke gjort så mye research, men den innholdet vist både gamle store moskeer, tapasrestauranter og nattklubber... Så da er det sikkert noe for enhver smak[emoji3] Ha en gullende god start på uken!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bizflyer
16-07-2018, 11:31
God morgen fra det NordJyske!
Hadde en super dag i går med besøk på Grenen i Skagen og fikk høye danske smørrebrød 2 ganger i løpet av dagen!

Frokosten er nede i magen, og nå går snart turen ut til en badestrand. Ingenting er som en deilig dag på stranda.

Aalborg i kveld. Pleier å være hyggelig det også. Selv om det er mandag skal nok Tuborgen smake godt. Som det stod på et skilt på en restaurant jeg var på i går: Hvornår smager en Tuborg bedst? Hver gang! :drink

God mandag ønskes!

LN-MOW
16-07-2018, 12:43
Da ble man jammen vinket inn i Senator-loungen også. Slikt kunne jeg godt vendt meg til. På den annen side smiler fire SSSS’er mot meg fra boardingkortet, så nå sitter jeg her med en dobbel espresso og et kakestykke og stålsetter meg.

Han afrikaneren på nabobordet kunne imidlertid godt brukt innstemmen. Vi rundt er lite interessert i dealene hans ..

robertaas
16-07-2018, 17:06
God etter middag fra tiggerstaden. Har brukt mye tid på registrarer i USA som har gått helt amokk med GDPR. De tolker reglene slik at de ikke lengere kan legge relle kontaktdata i DNS, noe som ikke skaper lite problemer når man skal flytte et domene og en noreply-adresse blir kontaktet.

Ha en god en alle som har bedre styr på personvernet.

LN-MOW
16-07-2018, 17:09
PNR synlig på bildet.

Takk - trodde jeg fikk den bort, men må ha blingset i farten

WF789
16-07-2018, 17:13
Takk - trodde jeg fikk den bort, men må ha blingset i farten

Far satse på at de står klar for å hente deg i rullestol ved ankomst ;)

SudCaravelle
16-07-2018, 18:32
God morgen fra bryggekanten. Florida leverer som vanlig perfekt ferievær.
I dag får vi besøk et par dager så vi får fylt opp litt av huset og i kveld er det middag på en lokal redneck sjappe. Hele morgendagen blir day cruising på kanalene og i Atlanteren.

45264

Hypern
16-07-2018, 18:43
God etter middag fra tiggerstaden. Har brukt mye tid på registrarer i USA som har gått helt amokk med GDPR. De tolker reglene slik at de ikke lengere kan legge relle kontaktdata i DNS, noe som ikke skaper lite problemer når man skal flytte et domene og en noreply-adresse blir kontaktet.

Ha en god en alle som har bedre styr på personvernet.Man kan vel bare bruke Domeneshop her i Norge... Ja Ja. God etter middag fra Oslo. Ikke så mye spennende som skjer. Drikker en pils.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Henshaw
16-07-2018, 19:03
Pils på bryggekanten litt utenfor Mo i Rana også, hvor det meldes tropenatt i natt. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180716/d302f1b27bb9676f28b193c99a102e45.jpg

dc-8-63
16-07-2018, 19:42
God morgen fra bryggekanten. Florida leverer som vanlig perfekt ferievær.
I dag får vi besøk et par dager så vi får fylt opp litt av huset og i kveld er det middag på en lokal redneck sjappe. Hele morgendagen blir day cruising på kanalene og i Atlanteren.

45264

Med OdinCharter på kanalene - Norsk AA Captein - Florida’s favoritt cruise :cool:
En del kjøligere morgen i San Francisco - klar for 4 dager hos kunden etter god oppvarming hos Peets.

Polaris
16-07-2018, 22:46
Pils på bryggekanten litt utenfor Mo i Rana også, hvor det meldes tropenatt i natt. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180716/d302f1b27bb9676f28b193c99a102e45.jpg

Ser at det går i den riktige typen øl, importert direkte fra Tyskland ;) *thumbsup* Andre forumister hadde antakeligvis fått krampe om de hadde smakt de frisiske urter...

SudCaravelle
16-07-2018, 23:51
Andre forumister hadde antakeligvis fått krampe om de hadde smakt de frisiske urter...

Huff.. det må være noen stusselige forumister.. sikkert samme gjengen som lo da Sud og Co smuglet diverse IPA, Leffe osv før pre-hipsterene gjorde smak til eb mote-sak på nittitallet ;)

Husker vi tok taxi ned på løkka for 25 år siden for å få noe som lignet litt skikkelig øl og det var Frydenlund Bayer på fat. Husker også vi hadde Nøgne Ø grunderene med på kundeseminarer da de fleste ikke ante hva IPA var.

Snobberi går begge veier og stinker uansett.

Polaris
16-07-2018, 23:55
Huff.. det må være noen stusselige forumister.. sikkert samme gjengen som lo da Sud og Co smuglet diverse IPA, Leffe osv før pre-hipsterene gjorde smak til eb mote-sak på nittitallet ;)

Husker vi tok taxi ned på løkka for 25 år siden for å få noe som lignet litt skikkelig øl og det var Frydenlund Bayer på fat. Husker også vi hadde Nøgne Ø grunderene med på kundeseminarer da de fleste ikke ante hva IPA var.

Snobberi går begge veier og stinker uansett.

Jeg vet ikke hva noe av det du nettopp nevnte er fornoe, men jeg drikker Jever ;)

Fnate
16-07-2018, 23:59
God kveld fra Lillestrøm. Fin tur opp Stesdalsveien og afternoon tea på Dalen hotell. Nå hjemme. Litt TV og så er det køya før arbeidsdag imorra.

Satser på en kort uke. Skulle egentlig hatt litt ferie men ser mørkt ut.

Ha en fin en

LN-MOW
17-07-2018, 00:50
Da var man i Chicago og hjelpes for et sirkus. Minst 200m kø for å komme inn i immigrasjonshallen - for US borgere og ytlendinger like. Heldigvis ble vi med Global Entry hentet ut av køen. Men flere maskiner var i ustand og andre ville ikke scanne eller hente opp data manuelt, så det tok sin tid det også. I tillegg var terminalbanen i ustand, så det var satt opp busser fra et telt hvor organiseringen var null. Benyttet meg skamløst av det, så nå sitter jeg med en kaffe i terminal 1C og venter på fly.

Men turen over var herlig. Ikke mer å si om det. :)

dc-8-63
17-07-2018, 00:51
Huff.. det må være noen stusselige forumister.. sikkert samme gjengen som lo da Sud og Co smuglet diverse IPA, Leffe osv før pre-hipsterene gjorde smak til eb mote-sak på nittitallet ;)

Husker vi tok taxi ned på løkka for 25 år siden for å få noe som lignet litt skikkelig øl og det var Frydenlund Bayer på fat. Husker også vi hadde Nøgne Ø grunderene med på kundeseminarer da de fleste ikke ante hva IPA var.

Snobberi går begge veier og stinker uansett.
Da husker du kanskje Akershus Bryggeri i Enebakk - dette var en artig gjeng som nettopp brakte tankene rundt godt øl fra Portland Oregon (hvor Mikrobryggeri startet) en av dem hadde vel studert i Portland. I hovedsak var vel dette hva ble til Oslo Mikrobryggeri - som vel ennå eksisterer ?
Nøgne Ø var jo en SAS pilot som startet - FBU4EVER kjente jo han godt og hadde noen gode historier, blant annet fra den tiden i Indonesia med F-50.

Jeg reagerer på hvordan InBev (Budweiser, Keystone og masse annet) aktivt forsøker å knuse - blokkere Mikrobryggeriene jeg setter stor pris på - spesiellt ved at de kontrollerer mye av distribusjonsnettverket men også med å forlange at Barer / Puber ikke har Mikrobryggerier on Tap. Og akkurat nå med å bruke et Copyright Beskyttet merkenavn Stone - InBev selger Keystone som Stone !

Vel snubler ned fra såpekassa - nyter godene av å jobbe med en Startup i SFO denne uken, Jura Espresso maskin med Peets - en kan ha det dårligere på jobb;)