PDA

View Full Version : Oslo-Gran Canaria eller Oslo-Houston i julen


EB
23-08-2006, 15:15
Da opphavet har bestemt seg for å feire jul utenlands - så vurderer jeg å følge etter. Reisebyrået mitt på Gjøvik har funnet bra priser på både fly og hotel i julen - så kanskje blir det spansk jul på oss. Noen som har feiret jul på Gran Canaria?

Jan
24-08-2006, 10:19
JA, masser af julepynt i gaderne hele december og
dobbelt op priser på restaurenterne d24/12.

Hvis man går meget op i juletraditioner er Gran Canaria ikke det mest
romantiske sted !, dog er der enkelte meget flotte torv og kirker i julemåneden.

AirbusTrond
24-08-2006, 23:59
Hadde jeg noen gang skulle feieret jul utenfor Norge frivillig hadde jeg droppet hele julefeiringa i tradisjonell forstand, kanskje med unntak av en liten akevitt til middagen...
For øvrig synes jeg det er en god idé å droppe Kanariøyene i det hele tatt, i alle fall har jeg gjort det etter en meget forglemmelig uke på Playa de Americas på Tenerife. Ok - beklager, dette var dårlige råd, men kunne ikke dy meg.

EB
25-08-2006, 06:56
Takker og bukker... Er helt enig at feirer man jul utenfor Norge så bør den feires som i det landet man besøker...

Someone
25-08-2006, 15:53
Her (http://www.tv3.no/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id= 541&Itemid=830) er jo noen tips :lol

EB
26-08-2006, 15:59
Dette ble en herlig lørdag formiddag... det kan se ut som om julen blir feiret på Sjømannskirken i Houston i år...

OJB
28-08-2006, 14:14
Kan anbefale "kjærka" i Houston. Prøver å dra innom denne hver gang jeg er i Houston. Det er trivelig miljø der og god mat. Sjøfølkene har etter hvert blitt erstattet med oss folk fra oljeindustrien og også noen i luftfartsmiljøet inkludert NASA. Min far som var chief eng. i handelsflåten i sin yrkeskarriere var også mye på "kjærka" i Houston og likte seg godt der.
Julestemning vil du også finne på de mange shopping sentrene rundt i byen. Galleria på vestsiden av 610 loop bør du planlegge å besøke dersom du reiser til Houston.
Houston er forøvrig en av de beste byene i "uniten" å gå ut for å spise et godt og rimelig måltid.
Forslag kan sendes dersom du ender opp å reise dit.

EB
28-08-2006, 14:33
Topp! Kunne også tenke meg å kombinere en tur til Houston med en tur til New Orleans. Over 20 år siden jeg var der sist...

SQ 777
02-09-2006, 21:23
Valget er jo longhaul eller short. Skal selv til MEM og Elvis på nyttårsaften.

MEN du kan ta Madeira istedet for Gran Canaria hvis shorthaul ?? Det hadde jeg gjort. Også få med nyttårsaften der nede. To fly i uka, Solia med SK 737-700 og DK med A320 og Star, Ving, Saga.

Siden du er en "vinmann" kan du ta winewalk in Funchal og Camara de Lobos ??

Denne websiden er laget av en bekjent, er ikke helt ferdig i ny drakt, men "Winewalk" her er topp når den er ferdig.

Står selv bak Vintage List på denne web'en.... Heller ikke helt oppdatert.

http://www.madeirawineguide.com

Reiser selv til FNC 9. oktober. Plukke opp mye "rart"........ OG gammelt ..:old

EB
03-09-2006, 10:10
Takker og bukker...

tror mest på en langrute... Nå er det et nytt alternativ på gang. Banf med storebror og svigerinne...:D :D :D

LN-MOW
03-09-2006, 14:29
Banff?? jeg vil ogsaa !!!!!!!!! :lol:

EB
03-09-2006, 15:21
Banff var både mitt og storebrors ønske - før vi hadde diskutert det med hverandre... Det holdt på å bli stopp i ATL på vei til Houston... Planlegging er morsomt...

Bizflyer
04-09-2006, 13:34
Banff?

Er det som å Banff'e i kjerka??

Hvor i verden er det da??

BF:question:

Desk pilot
04-09-2006, 14:04
Banff er en flott inngangsport til "The Canadian Rockies." Skal man se storslåtte fjell, eller oppleve flotte luksushoteller (eller begge deler), er dette absolutt en plass å reise til.

Ofte flyr man inn til Calgary og kjører vestover for å komme til Banff. Dersom man vil ha enda flere naturopplevelser kan det anbefales å fly til Vancouver og deretter bruke en dag på å kjøre inn.

EB
04-09-2006, 19:50
Kunne godt tenke meg en togtur i Canada også... BizFlyer må tilbake til geografitimene på skolen...^_^

Dag Johnsen
05-09-2006, 13:35
Heisann EB!

Drar du til Banff kan jeg anbefaleChateau Lake Louise (http://www.fairmont.com/lakelouise/). Et hotel med stil og utrolige flotte skiforhold.

Kommer du til Houston må du selvfølgelig ta kontakt...;)

Dag

LN-KGL
05-09-2006, 17:38
Originally posted by EB
BizFlyer må tilbake til geografitimene på skolen...^_^

Det er vel noen og enhver som trenger en geografitime :p - bare titt her (http://www.multimap.com/map/browse.cgi?lat=57.6686&lon=-2.509&scale=100000&icon=x)

EB
05-09-2006, 20:54
Ja nå også KGL!!!

LN-MOW
06-09-2006, 01:52
Det blir nok mest vannski der, ja .... :lol:

Dag Johnsen
06-09-2006, 13:37
EB, er du interessert i flere reisetips, eller diskutere geografi med KGL...;)

Kunne godt tenke meg en togtur i Canada også Jeg tok også VIA Rail (http://www.trainpackages.ca/en_index.html) i Canada fra vestkysten til Calgary og tilbake til Vancouver for et par år siden. De hadde en utrolig fin service med spisevogner, sovelugarer osv. Høydepunktet var å sitte å se oppe i glass-top vognene da vi dro igjennom the Canadian Rockies...:devot:

Dag

LN-KGL
07-09-2006, 00:18
Originally posted by LN-MOW

Det blir nok mest vannski der, ja .... :lol:



Men MOW - de har single malt whisky der !!!! :cheers:

LCH
07-09-2006, 00:30
Originally posted by EB

Kunne godt tenke meg en togtur i Canada også...

Du får vel ikke mange protestene på hjemmebane der tenker jeg! ;)

EB
07-09-2006, 08:10
Riktig!!! Og bløir det en togtur kan jeg sikkert legge inn et nytt flyselskap eller to...:D

Tommy777
08-09-2006, 19:54
Om du bestemmer deg for Houston, kan jeg anbefale Four Seasons som har kanon rater i jul/nyttårshelga. Bodde der et par netter i romjula for et par år siden. Du får skikkelig mye for penga.

Ellers vil jeg vel egentlig påstå at både Houston og Memphis er merkelige steder å feire noe som helst. Flatt, kjedelig, langt fra stranden eller skibakken. Da vi var i Houston, var vi på basketkamp, stadion ligger meter fra hotellet. Ellers besøkte vi Houston Zoo og Galveston. Bortsett fra Nasa, fant jeg ikke mye annet interessant å besøke...

Og restaurantene i Houston er ikke billigere enn de fleste steder i USA

I romjula blir det Whistlers Mountain på undertegnede

EB
08-09-2006, 23:35
Snart må vi i allefall bestemme oss... Seattle, Houston, Banff, Key West, Valdres eller Riis...håper på noen av de 4 første alternativene...

LN-KGL
08-09-2006, 23:46
Til Valdres og den himmelske freds plass med strikkejakkefly :exclamati :colgate:

EB
08-09-2006, 23:47
Kan være et alternativ for meg - så kan jeg jo bli hentet på flyplassen av Alfa`n som tar oss helt frem til julefreden!!!

dc-8-63
09-09-2006, 23:21
Svigerinnen din mumlet mye om Hana (Maui) i det hun dro paa jobb i dag tidlig....en email i fra Hana Hotel har satt spor i den lille Italienerinnen......og ja HK kan kjoere tog paa Maui!

EB
10-09-2006, 08:23
Ooops - da er vi jo bare halvveis når vi kommer til Seatle...