PDA

View Full Version : Slutt for Tupolev på OSL?


RH
23-08-2006, 11:27
Dagbladet skriver i dag på side 18-19 om flyulykken i går. Jeg fester meg med opplysningen: Tupolev 154 får ikke lenger fly utenlandsreiser, fordi det ikke tilfredstiller internasjonale utslippskrav.

Stemmer dette? Mener at jeg så en trehuller fra SU for noen uker siden på OSL.

Roar

SK931
23-08-2006, 12:20
TU-154 var på OSL som den skulle i går ettermiddag!;)

DYflyer
23-08-2006, 20:22
Enkelte land (f.eks. Sverige og Storbritania) tillater ikke flyvinger med TU154'n lenger. I andre land (f.eks. Norge og Tyskland) er de fortsatt tillatt, men det spørs vel hvor lenge det varer. Jeg tror vi nok må benytte anledningene til å se gammelt sovjet-metall nå for jeg frykter det ikke vil vare så lenge. Ett annet spørsmål er om det vil bli så fryktelig mye mer miljøvennelig og sikrere om de skaffer seg gamle og utrangerte boeinger og airbusser.

Savipix
23-08-2006, 21:05
Originally posted by DYflyer

Enkelte land (f.eks. Sverige og Storbritania) tillater ikke flyvinger med TU154'n lenger. I andre land (f.eks. Norge og Tyskland) er de fortsatt tillatt, men det spørs vel hvor lenge det varer. Jeg tror vi nok må benytte anledningene til å se gammelt sovjet-metall nå for jeg frykter det ikke vil vare så lenge. Ett annet spørsmål er om det vil bli så fryktelig mye mer miljøvennelig og sikrere om de skaffer seg gamle og utrangerte boeinger og airbusser.


Jassaa? Pulkovo var på ARN med en TU154 idag

LN-MOW
23-08-2006, 21:51
Tu-154M tilfredsstiller europeiske stoeykrav, IIRC.

RH
23-08-2006, 22:51
Da fikk jeg bekreftet mine mistanker. Da dreide vel også dette seg om en journalist som ikke er helt oppdatert, men likevel skriver som om han var det.

Fry
24-08-2006, 01:10
Kan være Tu-154B2 det er snakk om da..Den tilfredsstiller iallefall ikke stage III kravene... Og Tu-154M flyr da mye i storbritannia også, blant annet flyr Balkan Holidays endel til UK...Så må nok være feilinfo;)