View Full Version : Hvor kurant er egentlig 1/500?
Jeg skjønner den seriøse samler stort sett går for 1:400, men hva med 1:500? Er det en ukurant skala man helst skygger unna?
-500 er nok fremdeles kurant, men som du er inne på veldig mange -500 samlere har "konvertert" til -400. Den soleklare årsaken til dette er at -400 er betydelig mere detaljert og dermed gir en mer korrekt fremstilling av "the real thing". Jeg begynte å samle -500 for 6-7 år siden. Da var det "Herpa rules", men etterhvert er det kommet noen få andre til f.eks Starjets. Jeg har ikke avhendet min -500 samling på ca 90 modeller. Den ligger i depot. I dag er det kun -400 som gjelder for meg og da kun fly jeg har et "forhold" til. Når det gjelder fordelingen av samlere så vil jeg tro at det er ca 50/50 fordeling mellom -500 og -400.
Ble du klokere ??
PS og uten å fornærme noen, -500 samlerne er absolutt like seriøse som -400 samlerne.
PS og uten å fornærme noen, -500 samlerne er absolutt like seriøse som -400 samlerne.
Takk for det ;)
Hvis en ser hva Herpa sender ut på markedet av 1:500 modeller så tyder det vel på at det er mange samlere der ute.
Detaljene til Herpa sin 1.500 begynner også å komme seg i forhold til hva det var tideligere. Nå er det understell som står i forhold til modellen, ikke SVÆRE mynter til hjul ^_^
Jeg selv går å venter på Norwegian sin KKJ som skulle ha vært lansert for mange måneder siden. Men i føge "pusheren" min så går det treigt med å få lansert nye modeller hos Herpa for tiden.
Men den som venter på noe godt..........
Tror nok jeg holder fast med å samle på 1:500 en stund til, selv om 1:400 modellene er rimelige lekkre!!
Kunne tenkt å samle opp SAS rekken i 1:400 som andre har gjort her på forumet, men det koster nok både tid og penger :cry: Har fått en i hus allerede, nemlig Airbus A330 (No paint) F-WWYS fra Dragon.
"Stort sett", gutter! :rolleyes: Jeg mener forøvrig at alle samlere er seriøse ift. interessene sine.
K
ATC-flyradar
12-11-2006, 17:28
Originally posted by N-3PB
Takk for det ;)
Hvis en ser hva Herpa sender ut på markedet av 1:500 modeller så tyder det vel på at det er mange samlere der ute.
Detaljene til Herpa sin 1.500 begynner også å komme seg i forhold til hva det var tideligere. Nå er det understell som står i forhold til modellen, ikke SVÆRE mynter til hjul ^_^
Jeg selv går å venter på Norwegian sin KKJ som skulle ha vært lansert for mange måneder siden. Men i føge "pusheren" min så går det treigt med å få lansert nye modeller hos Herpa for tiden.
Men den som venter på noe godt..........
Tror nok jeg holder fast med å samle på 1:500 en stund til, selv om 1:400 modellene er rimelige lekkre!!
Kunne tenkt å samle opp SAS rekken i 1:400 som andre har gjort her på forumet, men det koster nok både tid og penger :cry: Har fått en i hus allerede, nemlig Airbus A330 (No paint) F-WWYS fra Dragon.
Her har de en Norwegian 1/200
http://wings900.com/modeldatabase/detailview-13075.html
Jan
Ifølge Herpa magasinet, en liten blekke som dukker opp i postkassa med tid og stunder. Så skal KKJ UT av produksjon Nå i desember allerede... Desverre:(
Jeg har ikke fått vite av min kontakt i Tyskland hvorfor. Men det kan jo være at de bare har så mange på lager at de må stoppe produksjon enn så lenge... Så vet dere det hvertfall. De blir jo btw solgt på DY sine flighter.
Får håpe noen kommer med en Norwegian i 1/400 snart da!