Pedersang
19-05-2018, 19:59
Hei! Prøver å lese meg opp på Vings vilkår, pakkereiseloven, og Eu’s satser. Men det er ikke så lett å forstå.
Avreise fra Gardermoen er blitt utsatt med 11 timer fordi flyet ikke ble ferdig på service i tide. Ving sier de skal kompensere for 1 tapt feriedag, men skal de ikke også tilby kompensasjon etter Eu’s satser? Altså 400 euro pr. passasjer? Eller er det kun om flyet er innstilt?
Ankomst på destinasjonen vil jo da være 11 timer etter skjema.
Det ble gitt beskjed om forsinkelsen 2 dager før avreise.
Hva med utgifter til mat og drikke, når de som skal dra selvfølgelig ikke var på flyplassen 2 dager før avreise, men som nå må legge ut for middag på Gardermoen ettersom flyet egentlig skulle gå før frokost?
Noen som vet?
:)
Avreise fra Gardermoen er blitt utsatt med 11 timer fordi flyet ikke ble ferdig på service i tide. Ving sier de skal kompensere for 1 tapt feriedag, men skal de ikke også tilby kompensasjon etter Eu’s satser? Altså 400 euro pr. passasjer? Eller er det kun om flyet er innstilt?
Ankomst på destinasjonen vil jo da være 11 timer etter skjema.
Det ble gitt beskjed om forsinkelsen 2 dager før avreise.
Hva med utgifter til mat og drikke, når de som skal dra selvfølgelig ikke var på flyplassen 2 dager før avreise, men som nå må legge ut for middag på Gardermoen ettersom flyet egentlig skulle gå før frokost?
Noen som vet?
:)