PDA

View Full Version : Om flyplassen og transfer i Warszawa

MD87
03-05-2018, 18:05
Mulig det har noe med grunnlovsdagen å gjøre ja, evt lite belegg på de tidligere.

Ikke for å spore helt av, men 40 min mellomlanding på WAW med LOT begge flights, holder det normalt sett? Ser for meg at jeg lander når det er gate closing...
Reiser til Yerevan i midten av måneden

KnutW
03-05-2018, 23:58
Hvis jeg ikke husker helt feil er WAW av den typen terminal som heldigvis blander ankomst og avgang. Det vil si at du bare kan gå rett til utgangen uten dikkedarer som pass/toll/sikkerhetskontroll og annet fandenskap, så 40 min burde holde greit, spesielt hvis du skal videre med LOT.

LN-MOW
04-05-2018, 01:41
Veldig grei og liten terminal. Du må gjennom passkontroll til Non-Schengen, men det går kjapt. En fin isbar har de på innsiden også, hvis jeg husker rett.

geha
04-05-2018, 10:09
Skal til Kaliningrad i juni(fotball VM). Flyr med LOT hele veien. På vei ned er transit-tiden i Warszawa helt nede i 30 min. Har ikke så mye valg, må satse på at selskapet tar ansvar for å få oss fram. Men har en følelse av at det er rimelig knapt. Og LOT har ikke all verden med avganger til denne russiske enklaven.

thbergseng
04-05-2018, 15:05
Tidligere kom man rett inn i terminalen, men nå har de egen inngang nede for ankomst, rett til bagasjebåndene, men såvidt jeg husker er det en trapp som tar deg rettopp i terminalen igjen.

jb1
04-05-2018, 16:11
Det er mulig å gå fra bussankomst rett opp til avgang om man busses inn til terminalen.
WAW er oversiktlig uten for store avstander.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FBU
05-05-2018, 20:30
Noen som vet om jeg har tilgang til LOT loungen som ligger i Schengen området når jeg skal reise fra Non-Schengen? Reisen starter i WAW.

MD87
27-05-2018, 23:23
Da kan eg meddele litt fra min opplevelse i WAW med 40 min mellomlanding

Hadde 40 min mellomlanding kom fra OSL skulle videre til EVN.
Landa etter rute og det ble buss gate.
Boarding tid da eg stod i passkontrollen til non-schengen.
Men ingen problem, flyet til Yerevan er alltid forsinka med +- 1 time vise det seg.
Kva årsaka til det er skulle eg gjerne vist.

Så konklusjonen er at skal du til Yerevan, så holder 40 min med god margin.