PDA

View Full Version : SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019 - SE-REH


EBGflyer
12-04-2018, 10:37
Men der kommer en ekstra 330E:

https://www.sasgroup.net/en/sas-orders-one-airbus-a330e-to-replace-one-airbus-a340/

Rane Viking
12-04-2018, 10:38
Da har SAS ifølge Reuters bestilt en 330E for å erstatte en 340 (forhåpentligvis LN-RKP).

Levering våren 2019

BRIEF-Sas Orders One Airbus A330E To Replace One Airbus A340

April 12 (Reuters) - SAS AB:

* SAS ORDERS ONE AIRBUS A330E TO REPLACE ONE AIRBUS A340

* 300E WITH DELIVERY DURING SPRING OF 2019

* LIST PRICE OF ONE A330E AIRCRAFT AMOUNTS TO MUSD 264, BEFORE DISCOUNTS AGREED BETWEEN SAS AND AIRBUS

* SAS AB SAYS NEW AIRBUS A330E WILL BE FINANCED THROUGH A SALE/LEASEBACK

Someone
12-04-2018, 10:42
Ser ut som den bestilles rett fra Airbus? Mistenker da dette har da vært nesten klart lenge for med levering våren 2019 er jo produksjonen av long lead items her alt i gang

JELSC
12-04-2018, 11:00
Mistenker da dette har da vært nesten klart lenge for med levering våren 2019 er jo produksjonen av long lead items her alt i gang Eller også er det en anden kunde de har overtaget et slot fra

haakonks
12-04-2018, 11:16
Det har blitt sagt her at LN-RKP skal settes på bakken (og være delefly?) mot slutten av 2018.

Da tipper jeg SAS ønsker å ha den nye A330-maskinen klar til sommerprogrammet begynner i 2019.

Someone
12-04-2018, 11:21
Ikke umulig bestillingen henger litt sammen med A320neo bestillingen, det kombinert med man bør i dag få en A330 "classic" relativt billig fra Airbus, gjør at når SAS tar en sale-leaseback på denne, så skal det ikke alt for ille leasingpris til for å kunne ta en kortsiktig gevinst her i 2019

LN-MOW
12-04-2018, 12:50
Mulig den skal erstatte RKP, men blir uansett å regne som flåteøkning da den vil komplettere fly som allerede er i bestilling som dette. Good news.

Someone
12-04-2018, 12:53
Mulig den skal erstatte RKP, men blir uansett å regne som flåteøkning da den vil komplettere fly som allerede er i bestilling som dette. Good news.

Strengt tatt mer enn mulig, da den er jo eneste A340 planlagt ut ;)

Men som du sier, i praksis en liten flåteøkning, da LN-RKP jo ikke ligger inne med "fullt program"

LN-MOW
12-04-2018, 13:12
Strengt tatt mer enn mulig, da den er jo eneste A340 planlagt ut ;)



Som vi vet om .... ;)

WF789
12-04-2018, 14:13
Ville de brukt så mye på kabinoppgraderinger om flyene skulle ut etter 3-4 år?

JELSC
12-04-2018, 14:33
Ville de brukt så mye på kabinoppgraderinger om flyene skulle ut etter 3-4 år?

Kan det genbruges? Pilles ud af en 340 og sættes ind i en 330?

WF789
12-04-2018, 14:39
Det er jo kanskje en mulighet. (?)

FBI2012
12-04-2018, 15:37
Ville de brukt så mye på kabinoppgraderinger om flyene skulle ut etter 3-4 år?


Ettersom LN-RKP er eneste maskin SAS ikke har oppgradert kabin-interiøret(foruten sette inn PLUSS-seter fra "gammelt" SAS-interiør), er dette trolig en bestilling de har hatt i planene ganske lenge. Det eneste som var litt "FLOTT" med denne maskinen da den kom inn i flåten, var at den hadde da-tidens flat-beds i C-class mens dette ennå ikke var på øvrige SAS-masiner.

Tenker det er en del SAS-stewards som er lettet for at denne maskinen nå endelig forsvinner ut av flåten.

semmern
12-04-2018, 16:23
Tenker det er en del SAS-stewards som er lettet for at denne maskinen nå endelig forsvinner ut av flåten.

Og en del kunder som har bestilt business i tro om ny kabin og fått RKP som erstatningsfly!

FlightDeck
12-04-2018, 16:43
Hvordan er ordreboken til A330 "classic"?

Someone
12-04-2018, 20:39
Hvordan er ordreboken til A330 "classic"?

89 stykker ved utgangen av mars, hvor 37 A330-200, 4 A330-200F og 48 A330-300

Av de 37 A332 maskinene er 17 MRTT maskiner (og her kommer det trolig flere), mens det er et par usikre ordre blant resten: Jet Airways: 5 og Iran Air 8 hefter det en liten usikkerhet ved

Stromoren
30-07-2018, 20:59
Vet vi något om MSN för denna maskin? Med leverans Q1 2019 bör den väl snart synas i produktionslistan.

LN-MOW
30-07-2018, 23:38
Den er MSN 1928.

WF789
24-09-2018, 18:30
Nå har SAS endret til A330 på sk901 fra og med 1. juni neste år, som vil si 9 330 i drift fra denne dato.

FlightDeck
24-01-2019, 14:28
Vet vi noe mer om denne bestillingen, og når LN-RKP leveres tilbake? Virker som RKP er godt brukt selv nå på vinteren - det ble jo aldri noe reservefly, slik SAS opprinnelig snakket om, selv om den av og til har litt opphold i driften.

Vixun
24-01-2019, 17:58
LN-RKP eies av SAS, den vil bli plukket for alt av deler før skroget blir til resirkulert aluminium. Er mange deler av den som har forholdsvis kort gangtid, bla. alle motorene, så mye som skal leve videre på andre maskiner.

B747-8
25-01-2019, 07:43
Har de begynt og produsere den?
Er det kommet noen leverings dato eller måned?

Someone
25-01-2019, 07:44
Har de begynt og produsere den?
Er det kommet noen leverings dato eller måned?



Leveres mot slutten av våren, så Airbus må da være godt i gang med produksjonene, uten at jeg har sett noen bilder

WF789
25-01-2019, 13:07
Ut ifra bookingsiden ser SAS ut til å har 9 330-er i drift fra 6. juni, mot 1. juni for noen måneder siden.

LN-MOW
25-01-2019, 18:14
Har de begynt og produsere den?
Er det kommet noen leverings dato eller måned?

Det siste jeg hørte var at den skal leveres 31/5 og i trafikk 8/6. Men det blir fort justeringer.

Someone
25-01-2019, 18:20
Per dags dato så går jo A330 (classic) produksjonen hos Airbus og motorprodusentene såpass glatt at det bør ikke by på forsinkelser.

B747-8
29-01-2019, 10:26
Det blir vel SAS A340 seat map (konfig) på denne.

KalleSus
29-01-2019, 11:45
Det blir vel SAS A340 seat map (konfig) på denne.

Det borde väl bli SAS 330 seat map? Samma konfig. som på LN-RKR - LN-RKU.

WF789
18-03-2019, 00:14
Kom akkurat over denne:

https://pbs.twimg.com/media/D15WYoQWwAApVPm.jpg
Foto: "A350blog"


https://twitter.com/A350Blog/status/1107417545194258432

Someone
18-03-2019, 06:45
Tyder i hvertfall på at maskinen er i rute

B747-8
18-03-2019, 10:57
Kom akkurat over denne:

https://pbs.twimg.com/media/D15WYoQWwAApVPm.jpg
Foto: "A350blog"


https://twitter.com/A350Blog/status/1107417545194258432

Veldig bra! Endelig et livstegn fra den :) :)
Hvorfor finnes den ikke på noen lister??
Så man kan følge med på prosessen!

IL-2
18-03-2019, 23:25
I disse tider er det også betryggende å se at det ikke ligger an til et plutselig mageplask i form av et fælt SAS-livery.

B747-8
19-03-2019, 07:21
Er dette flyet noe som et annet selskap ikke skal ha (er avbestilt).
Eller hvordan klarte SAS å få det så kjapt?
Ikke noe negativt, men bare veldig spent i å vite historien til dette flyet (når begynte de å produsere det).

Someone
19-03-2019, 07:26
Er dette flyet noe som et annet selskap ikke skal ha (er avbestilt).
Eller hvordan klarte SAS å få det så kjapt?
Ikke noe negativt, men bare veldig spent i å vite historien til dette flyet (når begynte de å produsere det).

Nei, bestilt at SAS, men Airbus hadde en ledig produksjonsslot, derfor klarte de få den på et drøyt år, som vel er minimums produksjonstiden her

B747-8
19-03-2019, 07:40
Nei, bestilt av SAS, men Airbus hadde en ledig produksjonsslot, derfor klarte de få den på et drøyt år, som vel er minimums produksjonstiden her

Tusen takk Someone, som alltid har svar på alt :) ;)

KalleSus
22-03-2019, 17:41
Birk Viking
https://www.check-in.dk/birk-viking-snart-klart/

Trdfly
02-04-2019, 14:52
Da ser det ut til at registrering på denne blir SE-REH, og får samme config som LN-RKR, -RKS, -RKT og -RKU som ble levert i 2015-2016.

Someone
18-04-2019, 19:48
Tilbake på flightline 17/4

https://www.flickr.com/photos/aircrafts/47630208031/

Da har den trolig fått installert kabin og maling er neste steg

Vixun
18-04-2019, 23:18
Blir dessverre forsinket pga manglende levering av seter så den kommer ikke i trafikk før en gang i Juli. Dette medfører at RKP får en måned ekstra i drift før den skal fases ut.

Someone
25-04-2019, 10:52
Ute på trilletur tirsdag 23 april. Såvidt jeg kan se for egen maskin?

https://www.flickr.com/photos/146519169@N03/47626367942/

LN-FAB
25-04-2019, 18:05
Noen som vet hva som er bakgrunnen for at maskinen legges på svensk register?

ToreD
25-04-2019, 21:19
Noen som vet hva som er bakgrunnen for at maskinen legges på svensk register?



Norge har jo solgt seg ut av SAS. Kan det ha med saken å gjøre?


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
25-04-2019, 21:53
Det har med forsikringer og kostnader å gjøre. Det er eieren/leasingselskapet som bestemmer. Det har også med hvilket land det er enklest å få frigjort flyet ved mislighold eller konkurs.

Someone
25-04-2019, 21:56
Det har med forsikringer og kostnader å gjøre. Det er eieren/leasingselskapet som bestemmer. Det har også med hvilket land det er enklest å få frigjort flyet ved mislighold eller konkurs.



Ja, og her en det slik jeg forstår, Sverige nå langt mer gunstig enn de var tidligere

Tidligere hadde kun Norge ratifisert Cape Town konvensjonen, som beskytter leasingselskapene ved en konkurs, og derfor var foretrukket under nesten konkursen i 2012. Men nå har de andre landene også signert denne

Stromoren
26-04-2019, 15:41
Idag "First flight and ferry TLS-CHR (for paint)"
https://aibfamily.flights/A330/1928

LN-MOW
26-04-2019, 17:01
Idag "First flight and ferry TLS-CHX (for paint)"
https://aibfamily.flights/A330/1928

CHR kanskje .. ;)

jameson82
26-04-2019, 19:49
Bilder fra dagens flight

LN-MOW
08-05-2019, 15:30
RKP har fått forlengelse av LT i to måneder, eller til REH er klar. Gjenstår både setelevering og diverse sertifiseringer før den kan settes i drift. Juli, som nevnt over, bør være realistisk.

Someone
21-05-2019, 18:24
Fløyet tilbake til TLS i dag, så bør da være i fulle SAS farger

Someone
22-05-2019, 14:18
Bilde fra i går:

https://www.flickr.com/photos/146519169@N03/47848718052/in/photostream/

Someone
13-06-2019, 14:34
Maskinen befinner seg nå på flightline i TLS, hvilket trolig tyder på de er ferdig med kabinen og det nærmer seg testflighter

https://twitter.com/Frenchpainter/status/1138919093740998658?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwgr%5E393039363b74776565745f6d65646 961&ref_url=http%3A%2F%2Fa380.boards.net%2Fthread%2F24 67%2Fa350-900-msn327-tx3%3Fpage%3D2

Fra: Frenchpainter på Twitter
https://pbs.twimg.com/media/D85Auk8XkAoqEq4.jpg

WF789
13-06-2019, 15:01
SAS har fortsatt lagt opp til at den kommer i trafikk 30. juni, men det må da bli tøft?

LN-MOW
13-06-2019, 15:23
SAS har fortsatt lagt opp til at den kommer i trafikk 30. juni, men det må da bli tøft?

Won't happen. Det siste jeg hørte var 'uti juli en gang' og RKP holder ut til slutten av juli. Det gjenstår noe sertifiseringsarbeide og byråkratisk 'ventetid' som skal utføres etter levering.

B747-8
13-06-2019, 19:50
Hvorfor har det ikke blitt malt i dette området (rød ring)?
Du ser at det er malt på de andre flyene.

47118

Someone
13-06-2019, 19:53
Hvorfor har det ikke blitt malt i dette området (rød ring)?

Du ser at det er malt på de andre flyene.






A330 maskiner males ikke der, og det er de to du ser her. De andre maskinene er A350 er bygget annerledes

FlightDeck
14-06-2019, 07:39
Det borde väl bli SAS 330 seat map? Samma konfig. som på LN-RKR - LN-RKU.

Jeg antar denne får A330-setekonfigurasjon? Noe annet ville vært litt rart - den skal vel erstatte A340 på SK901/902 og sikkert primært slinges rundt mellom New York, Chicago, Miami og Boston fra København, Stockholm og Oslo, selv om det selvsagt vil være mulig å sette den overalt.

Someone
14-06-2019, 08:12
Ja, skal være standard A330 konfig

Someone
19-06-2019, 10:48
Ute på testflight nå i dag

https://www.flightradar24.com/AIB03CE/20f3aaa4

EBGflyer
25-06-2019, 10:56
Ute på testflight nå i dag

https://www.flightradar24.com/AIB03CE/20f3aaa4

Nogen der kender planerne for levering SE-REH?

Der må vel snart være tale om 4. testflight / Customer Acceptance Flight og delivery kort tid efter.

Flere af de andre 330'ere er blevet leveret inden for en uge af 3rd flight.

https://aibfamily.flights/A330/1928

marbe166
26-06-2019, 14:41
Flight #4 pågår: https://www.flightradar24.com/AIB04CE/210b8b3d

ToreD
26-06-2019, 16:38
Lå en SAS ferryflight inne kl 17 i morgen, men denne er nå kansellert


Sent from my iPhone using Tapatalk

marbe166
28-06-2019, 10:09
Testflight #5 har just startat: https://www.flightradar24.com/AIB05CE/211214d2

WF789
01-07-2019, 15:10
Nok en testflight nå, problemer med flyet iom det er så mange tester?

marbe166
01-07-2019, 15:17
Nok en testflight nå, problemer med flyet iom det er så mange tester?

Går att följa här:
https://www.flightradar24.com/AIB06CE/211caa96

B747-8
01-07-2019, 20:44
Testflight #5 har just startat: https://www.flightradar24.com/AIB05CE/211214d2

Hva er max antall tester de har noen gang hatt på et fly?
Og hva er normalt?

Ramgad
01-07-2019, 23:44
Hva er max antall tester de har noen gang hatt på et fly?
Og hva er normalt?

Slapp av. Det leveres nok når alt er klart.

B747-8
02-07-2019, 20:53
Slapp av. Det leveres nok når alt er klart.

Det er ikke det jeg tenker på.
Jeg lurer på om jeg må legge SE-REH på minne, og ikke reise med den.

Martin
02-07-2019, 20:53
Det er ikke det jeg tenker på.

Jeg lurer på om jeg må legge SE-REH på minne, og ikke reise med den.



Hvorfor ikke det?

LN-MOW
02-07-2019, 21:17
Hva er max antall tester de har noen gang hatt på et fly?
Og hva er normalt?

Det normale er å levere den når den er klar. Når det gjelder REH, så må denne gjennom en ekstra sertifiseringsprosess pga noen oppgraderinger ombord, og det er mulig at dette er relatert. Men det er ikke uvanlig med 5-6 testflyvninger og det betyr ikke at det er noe galt med maskinen. Det er en komplisert prosess, og mye som skal krysses av, derfor tar man ganske enkelt den tiden man trenger.

Someone
02-07-2019, 21:28
Til sammenligning, Swiss fikk nylig levert en A220. Den trengte noe sånt som 12 testflighter, før den var godkjent og kunne leveres.

Selv om det normale er 3-4, er det ikke uvanlig med endel mer

B747-8
03-07-2019, 20:59
Tusen takk LN-MOW og Someone for bra forklaring.
Dette viste jeg ikke.

Someone
04-07-2019, 12:28
Levering planlagt i dag

Airbus A330 -343 1928 SE-REH SAS delivery 04jul19 TLS-CPH ex F-WWCE

Scandinavien_Airlines
04-07-2019, 17:01
Levering planlagt i dag

Så er det vel et farvel til RKP?

ToreD
04-07-2019, 17:08
Levering planlagt i dag



Ligger ikke inne hverken på TLS eller CPH sine sider hverken idag eller i morgen? Ser den har stått rolig siden 1/7. Kan se ut som planlagt levering er utsatt


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
04-07-2019, 17:42
Så er det vel et farvel til RKP?

En måned til denne settes i trafikk, så RKP holder det gående inntil da.

Someone
04-07-2019, 18:44
Ligger ikke inne hverken på TLS eller CPH sine sider hverken idag eller i morgen? Ser den har stått rolig siden 1/7. Kan se ut som planlagt levering er utsatt




Ser sånn ut nå. Men lå tydeligvis en flight plan inne tidligere som Skyliner snappet opp

marbe166
05-07-2019, 09:40
Ny reg, transponder på, leveransflighten är på gång: https://www.flightradar24.com/SAS9150/21292d50

Scandinavien_Airlines
05-07-2019, 09:57
Flyvningen er i luften: https://gyazo.com/f609af4bd59adf78dfaea339256882e9

B747-8
05-07-2019, 21:10
Flyvningen er i luften: https://gyazo.com/f609af4bd59adf78dfaea339256882e9

Har den landet nå?

B747-8
05-07-2019, 21:14
Ja, det ser ut som det:
Landed 12:07 PM

https://www.flightradar24.com/data/flights/sk9150

Martin
05-07-2019, 21:14
Har den landet nå?



Den var i luften for 11 timer siden. Tar ikke så lang tid å fly fra Toulouse til København.

B747-8
05-07-2019, 21:18
Den var i luften for 11 timer siden. Tar ikke så lang tid å fly fra Toulouse til København.

Vær snill nå ;)

EBGflyer
05-07-2019, 21:36
Vær snill nå ;)

Den står i hangaren i CPH. Så et billede på FB.

B747-8
06-07-2019, 10:10
Den står i hangaren i CPH. Så et billede på FB.

Tusen takk for info :)

Jeg glemmer alltid den FaceBook.... :rolleyes: Jeg følger bare med på Flyprat (og håper at alt kommer der) :p

EBGflyer
06-07-2019, 11:27
Tusen takk for info :)

Jeg glemmer alltid den FaceBook.... :rolleyes: Jeg følger bare med på Flyprat (og håper at alt kommer der) :p

Kan ses her:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66054855_1472430209560550_3079566983742619648_n.jp g?_nc_cat=111&_nc_oc=AQk681pVsHXYnL5BGcjvWweohXBy50sRLowUK454PNi uIkUQr15RdGQ716q642N_sZQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=897b475854fa0517778205449d31eb34&oe=5DBEDB34

B747-8
06-07-2019, 11:33
Kan ses her:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66054855_1472430209560550_3079566983742619648_n.jp g?_nc_cat=111&_nc_oc=AQk681pVsHXYnL5BGcjvWweohXBy50sRLowUK454PNi uIkUQr15RdGQ716q642N_sZQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=897b475854fa0517778205449d31eb34&oe=5DBEDB34

Kult bilde!
Tusen takk :) :)

Vixun
10-07-2019, 20:48
Da blir RKP fløyet til demontering i Frankrike den 16 juli noe som nok betyr at REH kommer i trafikk fra denne dato.
REH har ikke wifi, men får håpe det blir en mulighet til ettermontering i løpet av vinteren når trafikkprogrammet blir tilpasset tyngre vedlikehold.

B747-8
11-07-2019, 20:33
REH har ikke wifi, men får håpe det blir en mulighet til ettermontering i løpet av vinteren når trafikkprogrammet blir tilpasset tyngre vedlikehold.


Håper da at det blir samme type Wifi som på A350.

B747-8
16-07-2019, 19:30
Er det noe mer info om når den skal settes i rute??
(fly sin første tur med folk).

ToreD
16-07-2019, 19:55
Er det noe mer info om når den skal settes i rute??
(fly sin første tur med folk).



Er nok ikke mange dagene til.
RKP skal en tur til Shanghai i morgen i hvertfall, så da drøyer det nok noen dager


Sent from my iPhone using Tapatalk

HenrikL92
16-07-2019, 21:25
Er nok ikke mange dagene til.
RKP skal en tur til Shanghai i morgen i hvertfall, så da drøyer det nok noen dager


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-RKP flyger nu CPH-PVG och FR24 har lagt in "Bye bye LN-RKP" under bilden på flyget :)

ToreD
16-07-2019, 21:26
Den teksten lå inne i går også når de fløy fra HKG


Sent from my iPhone using Tapatalk

ToreD
16-07-2019, 23:26
Og i morgen skal RKP til HKG igjen, så den tynes max før den åker ut


Sent from my iPhone using Tapatalk

FlightDeck
17-07-2019, 15:05
Og i morgen skal RKP til HKG igjen, så den tynes max før den åker ut


Sent from my iPhone using Tapatalk



På vei «hjem» fra Shanghai nå.

WF789
17-07-2019, 15:19
Det er lagt opp til A340 på SK901 tom mandag, så vi får vel ikke se SE-REH i trafikk før tidligst tirsdag. RKP risikerer nok flere turer i helga.

ToreD
17-07-2019, 16:49
På vei «hjem» fra Shanghai nå.



Ja, så skal den til HKG i kveld


Sent from my iPhone using Tapatalk

B747-8
17-07-2019, 19:57
Er det normalt for LN-RKP på sommeren?
Eller er det et fly hos SAS som har problemer?

LN-MOW
17-07-2019, 20:12
LN-RKP har vært brukt som reservefly og lever på overtid. Hver tur kan bli den siste nå.

B747-8
17-07-2019, 20:20
LN-RKP har vært brukt som reservefly og lever på overtid. Hver tur kan bli den siste nå.

Men, hvilket fly (A340/A330) er det da som har problemer nå da?

LN-MOW
17-07-2019, 21:06
Men, hvilket fly (A340/A330) er det da som har problemer nå da?

Det er SE-REH (som denne tråden omhandler) som ennå ikke er klar til å bli satt i trafikk. Når REH er i trafikk, setter RKP kursen til skraphandleren for demontering av brukelige reservedeler.

Trdfly
17-07-2019, 22:08
Per 17jul19 13:00, var SE-REH planlagt i trafikk fra og med 24jul19, og LN-RKP med ferry ned til LDE samme dag.

KalleSus
17-07-2019, 23:04
Men, hvilket fly (A340/A330) er det da som har problemer nå da?
LN-RKF är kvar på marken sen den 12:e juli, efter ankomst från EWR som SK902

FlightDeck
18-07-2019, 07:51
Ja, så skal den til HKG i kveld


Sent from my iPhone using Tapatalk



Ja, akkurat i ferd med å lande, ser jeg.

Ellers har vel denne modellen med å ha et reservefly vært ganske vellykket - i alle fall når reserveflyet ikke har blitt tatt inn i ordinær produksjon.

Hva skjer med reservekapasiteten/slingsringsmonn når SE-REH settes i trafikk?

Someone
18-07-2019, 07:55
Hva skjer med reservekapasiteten/slingsringsmonn når LN-REH settes i trafikk?


Er ikke den ganske lik? Det er vel ikke lagt opp til noe økning i programmet etter LN-REH har blitt levert?

KalleSus
18-07-2019, 11:32
Enkelt utryckt kan man säga att reservkapaciteten blir den 340 som frigörs från SK901/902, (från vintertidtabellen den 340 som nu flyger SK995/996).
Det innebär alltså att reservmaskinen inte blir en dedicerad maskin, utan någon av de sju 340 som SAS har kvar.

ToreD
18-07-2019, 12:10
Er ikke den ganske lik? Det er vel ikke lagt opp til noe økning i programmet etter LN-REH har blitt levert?



Reservekapasiteten blir jo lik som den er pr i dag. SE-REH (ikke LN) Er jo kjøpt inn for å erstatte reservemaskinen RKP. Selv om den nok kommer til å gå mye. Når man ser på historikken til RKP ser man behovet for backup. RKP har reddet mange avganger som ellers ville blitt kansellert


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
18-07-2019, 20:20
REH er nå klarert for USA og forventes å gjøre sin debut til Boston i morgen.

Someone
18-07-2019, 21:20
Kunne den ikke brukes på Asia mens den ventet på USA klareringen?

LN-MOW
18-07-2019, 21:32
Kunne den ikke brukes på Asia mens den ventet på USA klareringen?

USA-klarering går mye raskere enn Kina ...

mlindgreen
19-07-2019, 13:38
Taxier ud nu til first revenue flight som SK927 ca. 40 min. forsinket.

Scandinavien_Airlines
20-07-2019, 01:09
Den fløj første tur fra CPH til Boston her igår, og jeg så den på flyvergrillen.

HenrikL92
21-07-2019, 21:52
Kommer -REH vara baserad i CPH endast? Eller finns möjlighet att vi ser henne på ARN med?

LN-MOW
22-07-2019, 00:13
Kommer -REH vara baserad i CPH endast? Eller finns möjlighet att vi ser henne på ARN med?

Den kan dukke opp på hvilken som helst 330-rute.

LN-MOW
25-07-2019, 23:17
Da er Kina/Hong Kong klarert, men ikke Japan.

B747-8
26-07-2019, 21:48
Da er Kina/Hong Kong klarert, men ikke Japan.

Og når Japan er ferdig da er det komplett?
Da kan den fly i hele verden?

LN-MOW
26-07-2019, 22:23
Fly dit de har trafikkrettigheter, ihvertfall.

HenrikL92
07-08-2019, 16:37
SE-REH premiärflyger nu från Stockholm
Just nu som SK939 ARN-LAX