PDA

View Full Version : Sun-Air reduserer på OSL


Someone
03-04-2018, 09:43
Sun-Air merker konkurransen fra SAS og kutter både Aarhus og Billund fra 18 til 10 ukentlige, mens kapasiteten på Aalborg opprettholdes (20x ukentlig)

https://www.check-in.dk/sun-air-reducerer-paa-oslo-ruter/

Med disse ændringer har Sun-Air valgt at skære ned fra 18 til 10 ugentlige flyvninger på Aarhus-Oslo ruten, mens Billund-Oslo også bliver reduceret fra 18 til 10 direkte ugentlige flyvninger. Fremover vil der blandt Sun-Air´s jyske Oslo-ruter være størst kapacitet mellem Aalborg og Oslo med i alt 20 ugentlige flyvninger.

jb1
03-04-2018, 10:50
Hvilket prisnivaa har SAS lagt seg paa? Sun-Air har hoeye priser, men god service og gode bonustilbud gjennom BAs program.

Scandinavien_Airlines
03-04-2018, 10:55
Hangar har også publiceret dette.

Men selv om Sun-air Redusere, så er der principielt samlet også tale om en udbygning av ruten idet at SAS jo træder ind på ruten med dobbelt daglig:-).

https://www.hangar.no/dansk-flyselskap-reduserer-mellom-aarhus-og-oslo/

Someone
30-12-2018, 08:16
Sun-Air legger nå ned Aalborg fra OSL. Aarhus ble lagt ned 1 oktober, så betyr det Sun-Air da ikke lenger flyr på OSL?

https://www.check-in.dk/sun-air-lukker-aalborg-rute/

SAS har endnu engang presset Sun-Air væk fra en af de jyske udenrigsruter. Denne gang er det ruten fra Aalborg til Oslo, som ikke genåbner efter julepausen.

EB
30-12-2018, 08:30
Hvor mnage ruter har Sun-Air igjen?

jb1
30-12-2018, 11:03
Hvor mnage ruter har Sun-Air igjen?



Fra AAR: til GOT og BMA
Fra BLL: LCY, DUS, OSL og MAN

De flyr også fra Friedrichshafen til DUS og HAM.

Det er synd, Sun Air i BA-drakt har vært svært stabilt fra OSL i mange år, men nedleggelser fra BLL til OSL har hendt tidligere med gjenopprettelse senere. Dette kan jo skje med rutene til AAL og AAR også. Om SAS legger ned noen av rutene kan de nok komme tilbake. En uhøytidelig prissjekk viser at SAS’ prisnivå er høyt, og fra AAR har de i tillegg offentlig støtte. Det er tydeligvis kun marked for to selskaper på OSL-BLL og ett på de to andre jyske ruter fra OSL.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jb1
30-12-2018, 11:06
Sun-Air legger nå ned Aalborg fra OSL. Aarhus ble lagt ned 1 oktober, så betyr det Sun-Air da ikke lenger flyr på OSL?

https://www.check-in.dk/sun-air-lukker-aalborg-rute/



Har de ikke BLL igjen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

FlightDeck
30-12-2018, 11:10
SAS hadde vel lenge en politikk om at alle ruter skulle flys via København og ikke direkte fra Jylland til Oslo. Det tjente BA/Sun-Air godt på - og har i en årrekke kunne ta høye priser og gi et solid produkt. Nå virker det som SAS har fått et bedre og bedre fotfeste på ruter fra Jylland til Oslo og Stockholm - kanskje spesielt takket være muligheten for å fly med CRJ-900.

Someone
30-12-2018, 11:20
......kanskje spesielt takket være muligheten for å fly med CRJ-900.



Og ATR-72 [emoji6]

litt-amatør
31-12-2018, 02:22
Har de ikke BLL igjen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har de ikke BLL igjen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo det ser ut som de fortsatt flyr til BLL fra OSL. Må innrømme at det er litt synd de forsvinner fra ruten til AAL. De var et eksotisk innslag på OSL. Særlig da de brukte Turpoproppen. Men de satte også ned prisene ganske mye da SK inn så ikke overraskende at rutene til AAL og AAR ryker. Interessant å se om de holder ut på ruten til BMA i konkurranse med SK også der.

Ellers må de ha kuttet veldig ned på rutene de siste par årene. Og mange destinasjoner har vært prøvd for så å bli tatt ut. Kan nevne BLL-ZRH, Bremen, MUC, GOT-Cambridge (!?), BGO-BLL og SVG-AAL, nå prøver de seg på Hamburg-Friedrichshafen tror jeg. Før fløy de jo også BLL-BRU. Nå lever de vel langt på vei på de to rutene BLL-MAN og BLL-LCY. Og kan det holde og har de ikke nå for mange fly?

Ellers er jo enig at de er fullservice, men etter å ha brukt de noen ganger til AAL fra OSL må jeg si jeg er litt skuffet. En gang ble flyet bare kansellert uten videre. Vi fikk beskjed ved gate. Tech. Greit nok, men ingen info om ombooking, hva med bagasjen, etc. Pengene måtte jeg selv be om å få refundert og måtte kjøpe nye mye dyrere SAS-billetter i hui og hast for å rekke SK en time senere.

Jeg hørte blant medpassasjerene ikke så rent lite irritasjon fordi det visstnok ikke var første gang plutselige kanselleringer hadde skjedd. Jeg savnet også smilet hos hun som jobbet ombord. Men for all del; et bra selskap som kanskje står foran noen utfordringer fremover.🙂

Trdfly
31-12-2018, 04:00
Ellers er jo enig at de er fullservice, men etter å ha brukt de noen ganger til AAL fra OSL må jeg si jeg er litt skuffet. En gang ble flyet bare kansellert uten videre. Vi fikk beskjed ved gate. Tech. Greit nok, men ingen info om ombooking, hva med bagasjen, etc. Pengene måtte jeg selv be om å få refundert og måtte kjøpe nye mye dyrere SAS-billetter i hui og hast for å rekke SK en time senere.

Jeg hørte blant medpassasjerene ikke så rent lite irritasjon fordi det visstnok ikke var første gang plutselige kanselleringer hadde skjedd. Jeg savnet også smilet hos hun som jobbet ombord. Men for all del; et bra selskap som kanskje står foran noen utfordringer fremover.🙂

Kort kommentar! - KANSELLERINGER kommer oftest ganske kort tid før avgang - derav sånn helt uten videre hvis man kan si det slik... Har ikke hørt om så mange flyselskaper som sier; Nei, nå tar vi bare å kansellerer for moros skyld... Oftest kommer tekniske feil/indikasjoner når flyet startes opp og skal ha en avgang...

jb1
31-12-2018, 13:00
Jo det ser ut som de fortsatt flyr til BLL fra OSL. Må innrømme at det er litt synd de forsvinner fra ruten til AAL. De var et eksotisk innslag på OSL. Særlig da de brukte Turpoproppen. Men de satte også ned prisene ganske mye da SK inn så ikke overraskende at rutene til AAL og AAR ryker. Interessant å se om de holder ut på ruten til BMA i konkurranse med SK også der.



Ellers må de ha kuttet veldig ned på rutene de siste par årene. Og mange destinasjoner har vært prøvd for så å bli tatt ut. Kan nevne BLL-ZRH, Bremen, MUC, GOT-Cambridge (!?), BGO-BLL og SVG-AAL, nå prøver de seg på Hamburg-Friedrichshafen tror jeg. Før fløy de jo også BLL-BRU. Nå lever de vel langt på vei på de to rutene BLL-MAN og BLL-LCY. Og kan det holde og har de ikke nå for mange fly?



Ellers er jo enig at de er fullservice, men etter å ha brukt de noen ganger til AAL fra OSL må jeg si jeg er litt skuffet. En gang ble flyet bare kansellert uten videre. Vi fikk beskjed ved gate. Tech. Greit nok, men ingen info om ombooking, hva med bagasjen, etc. Pengene måtte jeg selv be om å få refundert og måtte kjøpe nye mye dyrere SAS-billetter i hui og hast for å rekke SK en time senere.



Jeg hørte blant medpassasjerene ikke så rent lite irritasjon fordi det visstnok ikke var første gang plutselige kanselleringer hadde skjedd. Jeg savnet også smilet hos hun som jobbet ombord. Men for all del; et bra selskap som kanskje står foran noen utfordringer fremover.[emoji846]



Det var ofte meget dyre billetter, men gull for bonusuttak. God service ombord, selv god frokost i en J-31. SAS har fordeler av mer transittpax, selv om jeg har møtt transittpax fra Oneworld via OSL på rutene. Jeg håper de klarer seg godt, de har utkonkurrert SAS på AAR-STO en gang tidligere.

De har nå kun Dornier Jet igjen i flåten, et artig lite fly.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sk931
31-12-2018, 20:58
Sun-Air bliver desværre nok trængt helt ud af markedet AAR/BLL/AAL-OSL..og det er jo nok noget markedet skal tage til sig, men kunne man så forestille at Sun-Air ville satse på F.ex SGD-OSL
Min egen oplevelse af Sun-Air er god...God service og god mad ombord, men Sun-Air har også haft en del aflysninger, hvor de så har slået ruterne sammen OSL-GOT-AAR/BLL og også BMA-OSL-AAR haar jeg oplevet nogle gange...Aflysninger med meget kort varsel, og nole gange informerede de ikke engang handling agenten, og dt ksl man ikke gøre for ofte....men mon ikke de kan komme tilbage ??

Hilsen og godt nytår til alle
Ole

litt-amatør
01-01-2019, 00:01
Kort kommentar! - KANSELLERINGER kommer oftest ganske kort tid før avgang - derav sånn helt uten videre hvis man kan si det slik... Har ikke hørt om så mange flyselskaper som sier; Nei, nå tar vi bare å kansellerer for moros skyld... Oftest kommer tekniske feil/indikasjoner når flyet startes opp og skal ha en avgang...

Altså jeg er fullstendig klar over at kanselleringer kan skje på kort varsel ved tech. Men jeg kan love deg at alle kanselleringene som Sun-Air ikke er grunnet tech. Uansett; selv kanselleringer på grunn sv teknisk rett før krever litt oppfølging av pax. Og som SK931 påpeker kjente ikke handling agent til dette og ingen visste hvor bagasjen min var og når den kunne skaffes. Det var et kappløp med tiden for å rekke SK en time etterpå.

Ingen SMS ingen informasjon om ombooking, og ingen penger tilbake uten å måtte ringe (!!) - e-post holdt ikke - til kontoret i Billund for å få tilbake pengene. De burde jo blitt refundert automatisk? Og strengt tatt burde vel ikke hele ekstraregningen på over 1000 kr gå på meg?

Jeg liker selskapet og har fløyet dem etterpå, men man merker man flyr et lite selskap. Og hvis du synes dette er grei kundeservice så er vi uenige.🙂

sk931
02-01-2019, 19:31
Tror desværre at der hviler lidt tunge skyer over Sun-Air....Håber de klarer sig igennem 2019, men kan godt være en kende nervøs over deres fremtid
Hilsen Ole

Someone
15-01-2019, 14:01
Ser ut som flyene/kapasiteten som ble brukt til OSL nå går på tysk innenriks fra Friedricshafen med ruter til HAM/DUS, men er ikke i egen regi slik jeg forstår. I tillegg til charter- og VIP-oppdrag

https://www.check-in.dk/sun-air-indviede-ny-tysk-rute/


De to ruter er blevet til på bekostning af to jyske Oslo-ruter. Flyet på Düsseldorf-ruten havde tidligere base i Aarhus og blev benyttet til Oslo, ligesom flyet til den nye rute fra Friedricshafen til Hamborg blev taget fra ruten mellem Aalborg og Oslo.

1944vintage
15-01-2019, 14:32
Interessant program på NRK for noen dager siden om generasjonsskifte i ledelsen av Sun-Air.

https://tv.nrk.no/serie/virkelighetens-arvinger/2019/KOID31008116/avspiller

storg
09-02-2019, 22:50
Og de tjente penger for 41 år på rad.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/et-lyspunkt-i-en-turbulent-branche-familieejet-dansk-flyselskab

Someone
14-08-2019, 23:04
Da røk også AAR-GOT

https://stiften.dk/aarhus/Efter-25-aar-Sun-Air-lukker-ruten-Aarhus-Goeteborg/artikel/594765

Sun-Air lukker den 25 år gamle rute mellem Aarhus og Gøteborg. Flyet flyttes i stedet til Tyskland

jb1
15-08-2019, 11:00
Da er det kun BMA igjen for Sun Air paa AAR.
https://www.sun-air.dk/rutekort
Jeg haaper de kan komme tilbake til flere steder derfra, det er et riktig bra selskap. Paa OSLs nettsider staar de fortsatt oppfoert til AAR, kanskje et tegn.