PDA

View Full Version : Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur

memphis_belle
29-09-2007, 16:43
Har letet overalt for å finne adapter slik at jeg kan bruke mine egne hodetelefoner om bord i fly.
Har vært på diverse butikker som selger reiseeffekter og på Claes Ohlson men desverre ingen som hadde.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Bizflyer
29-09-2007, 18:52
En kompis av meg kjøpte et sett veldig gode høretelefoner på Kastrup før en lang reise som hadde alle mulig typer stick'er til forskjellige flyselskap.

Så mitt beste forslag må være å undersøke i elektronikkbutikker på flyplassene!

BF:cool2

Dag Viking
29-09-2007, 19:23
Det følger med gode headset

LN-MOW
29-09-2007, 23:38
Burde ikke vaere saa vanskelig aa finne .. de selger jo alle mulige adaptere paa flyplassene ... her borte har f.eks. Radio Shack adaptere ..

Men ellers er trenden blant flere og flere selskaper aa bruke vanlige miniplugger. Bl.a. CO har dette - iallefall paa noen flytyper.

memphis_belle
07-10-2007, 02:41
Takker for tilbakemeldinger.

Og hvis noen trenger en slik adapter, så kan opplyse at jeg fikk kjøpt adapter i elektrobutikken på OSL. Tror butikken het Capi.
Adapteret kostet 99.- kroner

:-)

LN-MOW
07-10-2007, 02:45
Woo hoo ... landeveisroeveri!! Denne (http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2103860&cp=2032058) koster 89 cents ..... :wow:

Bizflyer
07-10-2007, 02:57
Originally posted by LN-MOW

Woo hoo ... landeveisroeveri!! Denne (http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2103860&cp=2032058) koster 89 cents ..... :wow:

Jasså?

5,99 usd står det da vitterlig på linken din! Vært dypt nede i flasken med det brune i dag?

BF:cool2

Trash2000
07-10-2007, 02:57
Hva er grunnen til at selskapene ikke bruker 3,5" minijack?

LN-MOW
07-10-2007, 03:58
Crap ... det var denne (http://shopping.redorbit.com/product.php?productid=8389719&MMCF_froogle_feed&ut m_id=1&utm_source=froogle&utm_medium=feed&utm_camp aign=Froogle+Feed) jeg ville vise .... :lol:

Chainly
07-10-2007, 10:57
Originally posted by memphis_belle

Har letet overalt for å finne adapter slik at jeg kan bruke mine egne hodetelefoner om bord i fly.
Har vært på diverse butikker som selger reiseeffekter og på Claes Ohlson men desverre ingen som hadde.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Sjekk PM!

Rune

Trety
07-10-2007, 21:24
Litt besides the point, men dersom du anskaffer deg Jabra C820s (http://www.jabra.com/Sites/Jabra/SE-SE/products/Pages/JabraC820s.aspx) så følger blant annet dette flyadapteret med.

(Og ja, jeg innrømmer at det er snikreklame ;))

seilfly
07-10-2007, 23:01
Capri er jo landeveisrøveri satt i system!

grindstein
26-01-2018, 19:05
Skal om noen uker ut på langtur. Og i den annledning er jeg på leting etter et adapter som lar meg bruke mine egne hodetelefoner i flyet. Har funnet 2pins adapter, men sliter med å finne tre pins, som blant annet Emirates benytter. Noen som vet hvor jeg kan finne slik 3 pins adapter, eller vil det funke med den 2 pins jeg alt har? Skal fly med EK.

LN-MOW
26-01-2018, 19:20
Bruker du de to store hullene, skal det gå fint med 2-pins.

grindstein
26-01-2018, 19:31
Bruker du de to store hullene, skal det gå fint med 2-pins.

Takker. Da avslutter jeg letinga etter tre pins. Forøvrig min første tur i C

Fnate
28-01-2018, 00:35

God tur! Det blir nok en sjefsbra opplevelse

TG923
28-01-2018, 01:02
Men vær forsiktig - det er avhengighetsskapende å reise i C...

Ruby
28-01-2018, 03:16
Men vær forsiktig - det er avhengighetsskapende å reise i C...

No shit, det der kan jeg skrive under på :)

God tur @grindstein :)

Millemor
28-01-2018, 08:48
Det kan du nok trygt gjøre. Hadde "førstereis" med Emirates i C i fjor og to-pins adapteren til Bose QC25 funket strålende både på 777 og A380. Kan forøvrig også skrive under på at det er avhengighetsskapende!

God tur!

SAS-Steward
23-10-2024, 10:19
Har noen erfaring med en bluetooth adapter om bord i fly?
Altså, en dings man plugger inn i lyddelen til skjermen på kjærra, og som da overfører lyden til f.eks. Airpods eller lignende dings?
Bruker som regel mine Bose på reise, men de er litt vonde om man ser en film og sovner på en nattflight, da er proppene noe bedre :-)

Savipix
23-10-2024, 11:21
Du har PM i annat forum :)

kaijoar
24-10-2024, 13:39
Er interessert i tips om det samme :)

Egenes
24-10-2024, 13:54
Jeg kjøpte en KitSound flyadapter for noen år siden som fungerer topp, men jeg ser den ikke er på lager noen plass lengre. Ser derimot at Kjell & Company selger en Skross flyadapter som ser ganske lik ut (https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/lytte-og-koble-av/musikkmottakere-sendere/skross-tradlost-hodetelefonadapter-for-fly-p36152), og antageligvis fungerer ganske likt.

Andrev
24-10-2024, 17:13
Har noen erfaring med en bluetooth adapter om bord i fly?
Altså, en dings man plugger inn i lyddelen til skjermen på kjærra, og som da overfører lyden til f.eks. Airpods eller lignende dings?
Bruker som regel mine Bose på reise, men de er litt vonde om man ser en film og sovner på en nattflight, da er proppene noe bedre :-)

Jeg har god erfaring med AirFly. Jeg har den billigste modellen, AirFly SE.

Chriscross
24-10-2024, 17:38
Mener at de nyeste Jabra (de to dyreste modellene) ha denne muligheten gjennom ladeetuiet.

Radiv
26-01-2025, 07:10
Hvilke ørepropper med støydemping er etter din mening de beste?

Er blitt ukependler med 2 timer pluss hver vei, og trenger noen gode in-ear propper som fjerner det meste av flystøyen.

Happyflyer
26-01-2025, 09:14
Jeg mener active noice cancelling(ANC) på propper egentlig ikke er nødvendig. Hvis man får noen propper som passer bra i øret, så gjør de en god jobb med å blokkere støy. IMHO så forringer ANC lydvalitet og batteritid.

Airpods er ganske bra. Kjøp de nyeste og dyreste

Henshaw
26-01-2025, 11:43
Jeg mener active noice cancelling(ANC) på propper egentlig ikke er nødvendig. Hvis man får noen propper som passer bra i øret, så gjør de en god jobb med å blokkere støy. IMHO så forringer ANC lydvalitet og batteritid.

Airpods Pro, om man vil ha grei passiv demping også. Har man ikke iPhone så er det nok andre som er like greie å kjøpe men har ingen anbefalinger der

LN-MOW
26-01-2025, 12:43
Det er unødvendig å kaste bort penger på de stygge ørepinnene, når det er så mange til en brøkdel av prisen som gjør jobben like godt. Jeg har et par JBL Tunebuds av eldre modell som er helt greie. Teknologien er kommet så langt de siste årene, at det å bruke (ekstra) kroner på toppmodellene er helt unødvenddig etter min mening. Du skal være temmelig lydekspert på å høre forskjell på en del av toppmodellene og deres rimeligere fettere.

Radiv
26-01-2025, 14:05

Helt uenig. Aktiv støykansellering er kommet veldig langt de siste åra, det er hevet over tvil.

Han på den gamle tråden som drar inn økonomi, så er jeg enig, man trenger ikke slltid kjøpe toppmodellene, men i noen tilfeller ved ny teknologi kan det jo være verd det. Ikke for lyden, men for bedre aktiv støydemping.

De dyreste jeg fant kostet 8000, men de var nok mest for proffe musikere.

Lurte egenlig bare på erfaringer fra andre som fly mye og er lei støyen og trives med minst mulig av den.

RJon
26-01-2025, 21:50
Helt uenig. Aktiv støykansellering er kommet veldig langt de siste åra, det er hevet over tvil.

Han på den gamle tråden som drar inn økonomi, så er jeg enig, man trenger ikke slltid kjøpe toppmodellene, men i noen tilfeller ved ny teknologi kan det jo være verd det. Ikke for lyden, men for bedre aktiv støydemping.

Lurte egenlig bare på erfaringer fra andre som fly mye og er lei støyen og trives med minst mulig av den.

Mine Bose QC-45 har logget mange mil frem og tilbake fra Sør-Amerika, er fornøyd med de.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Henshaw
27-01-2025, 07:11
https://www.tek.no/nyheter/guide/i/wgrggA/beste-orepropper-i-alle-prisklasser
Denne kan vel kanskje gi en grei pekepinn

Happyflyer
08-03-2025, 08:31

Nå prøvde ikke jeg å si at ANC er dårlig. Mitt poeng var nok heller at ANC er egentlig ikke nødvendig på slike propper. Jeg har et par som kosta drøye 400 kroner som slår toppmodellen til sony på alle punkter utennom om byggekvalitet.

Jeg har QC45, jeg vil si at jeg foretrekker koforten til sistnevnte på flyreiser, men de billige proppene gjør en like god jobb med å blokkere støy.

Jeg så en kar med hørselvern på flyet engang. Jeg tror det er den beste og billigste måten hvis man vil ha en stille flytur