View Full Version : AirFrance - setestrategi
AirbusTrond
08-01-2018, 12:00
Har sete 41G på i AF A340-300 Paris-Bogota om drøye to uker. Merkelig nok fylles det opp baki der, og jeg har fått noen i nabosetet!!! :angry: Trodde ting ble fylt opp forfra, men hele rader 27-28-29 er ledig. Har alltid holdt meg til "nesten helt bakerst"-strategien, men muligens denne er utdatert? :drunk:
Har sete 41G på i AF A340-300 Paris-Bogota om drøye to uker. Merkelig nok fylles det opp baki der, og jeg har fått noen i nabosetet!!! :angry: Trodde ting ble fylt opp forfra, men hele rader 27-28-29 er ledig. Har alltid holdt meg til "nesten helt bakerst"-strategien, men muligens denne er utdatert? :drunk:Kort vei til toalettet, tidlig servering og stort sett plass til håndbagasjen er gode argumenter for sete langt bak. Du kan vel bytte til noe mindre okkupert?
Ved ikke om der sælges code share på den, men oplever nogen gange det omvendte at AF når de har code share på andre, kun har rådighed over bestemte sæder - eksempelvis hos 9W.
Måske det er tilfældet her
AirbusTrond
08-01-2018, 13:12
Javel, kan legge til at det for returen sin del ser "normalt" ut - der setene fylles opp forfra, og det er ledig lengst bake. Koster for øvrig NOK 6 å endre nå, så får vente 14 dager før jeg gjør noe dramatisk.
Jeg opplevde med AF i C at de begynte all servering bakerst. Sykt annoying når man faktisk har satt seg foran.
Kan hende det er samme i eco og hvorfor folk sitter som de gjør. Evt en gruppereise.
Kan det hende at seter bak blir blokkert for valg, og derfor virker opptatt.
Jeg har i hvertfall opplevd, både i midten og bak at det virker veldig fullt( alt er "tatt"). Men når jeg kommer ombord så er det ikke så fullt allikevel.
AirbusTrond
09-01-2018, 13:39
Takk - interessante teorier. Vi får se hva som blir praksis. Rapport kommer! Ellers finnes jo det verktøy for å finne ut hvor fullt det er, forstår jeg... Uansett synes jeg det virkelig er forskjell på sete ledig ved siden av eller ikke. Kunne fort betalt litt ekstra for det.
AirbusTrond
12-02-2018, 10:43
Rapport: Det ble fullt baki flyet på utreise, men det var noen ytterst få seter ledige, så noen flyttet litt på seg. Jeg fikk etter hvert hele den første 3-seterrader i midten helt for meg selv. Faste armlener med brett gjorde det litt smalt, men likevel bedre enn å sitte skulder-ved-skulder.
På returen var jeg heldig med 41G, fikk ingen ved siden av meg, i motsetning til vedkommende som hadde 4D. Her kunne jeg ved bestilling ikke velge noen av de 4-5 siste 4-seterene i "kupeen foran", og disse så helt tomme ut da jeg boardet. Sjekket også senere at disse antakelig var helt tomme, da var svært tynt der etter take off også, og en sov på de 4 siste setene alene. Det var en del forflytninger her - belegget var kanskje 80 prosent.
Pussig nok så det svært tynt ut med folk ved gatene, begge veier - men sannelig strømmet det på med folk...
Så - alt i alt meget fornøyd her.