PDA

View Full Version : Internasjonal transfer i Canada


A-380
27-12-2017, 20:22
Fant ingen tråd om internasjonal - Internasjonal transfer i Canada

Er det samme suppen som i USA, at en må igjennom immigration og sikkerhetskontroll før en kan gå til neste flight.

Ser at det sies at MCT i Toronto er 60min, men dette høres jo veldig lite ut hvis en må igjennom alt dette tullet.

Someone
27-12-2017, 22:18
Hvor skal du og hvor kommer du fra?

Fnate
28-12-2017, 00:27
Hvis du skal videre til USA er det samme "tullet", og det skyldes at det nettopp er immigrasjon til USA du må gå igjennom. I Toronto kan det være svært tidkrevende om du er uheldig. Jeg ville aldri satset på 60 min. På den positive siden lander du som "innenriks" flight i USA og det er silkesmooth ved ankomst.

Men om du skal videre til et helt annet land er det, så vidt jeg kan se vesentlig enklere. Da sauser du rett igjennom og trenger ikke "USA-tullet". Det skal sies at jeg ikke har testet det selv, kun USA sakene, men i flg skiltingen virker det veldig greit og 60 min bør gå fint.

WF789
28-12-2017, 00:47
Du trenger vel fortsatt eTA uansett hvor du har tenkt deg videre.

A-380
28-12-2017, 01:36
Hvor skal du og hvor kommer du fra?

Fra København, Danmark og videre til Cancun, Mexico er det vi vurderer. Men ser at det bare er 80min transfer. Synes det høres litt lite ut, spesielt når det er vintervær i tillegg.

Vurderer derfor AirFrance direkte fra Europa heller, selv om vintervær kan lage mye tull i AMS og CDG også.

Prisen er foreløpig den samme, så er litt usikker på hva jeg skal velge.

SVG-CPH-YYZ-CUN

eller

SVG-AMS-CDG-CUN

robertaas
28-12-2017, 08:58
Jeg har reist til Karibien via Canada og ville betalt ekstra for å bare fly via Europa.

A-380
28-12-2017, 16:44
Jeg har reist til Karibien via Canada og ville betalt ekstra for å bare fly via Europa.

Er det transfer i Canada som gjør at du ikke vil fly den veien?
Har StarGold, men vet ikke om det hjelper en raskere igjennom formalitetene i Toronto.

10+ timer i en high density Karibia 77W høres heller ikke så veldig kjekt ut...

robertaas
28-12-2017, 22:20
Lengere reisetid, ofte overnatting og transferen. I tillegg hadde jeg masse rot med Air Canada.

KnutW
28-12-2017, 23:07
Jeg skal ikke skryte på meg kunnskap om transitfasilitetene, men vil tro at kanadierne er hakket hvassere enn AMS og ikke minst CDG mtp vintervær...

robertaas
28-12-2017, 23:22
Håndtering av vintervær er ikke det som er problemet med å reise via Canada, da har de mye større problemer på EWR eller AMS.

ln-bre
29-12-2017, 00:57
Jeg har reist via både Montreal og Toronto til Karibia (midtvinters). Begge steder gikk det kjapt og enkelt å komme gjennom passkontrollen. Har selv aldri reist via CDG, men har hørt mye negativt om denne.
Uansett med gjennomgående billett hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med 80 min i Toronto.
Ps. Da vi reiste SVG-CUN, så var det via AMS og ATL. Fungerte fint det også, hvis det er et alternativ.

A-380
29-12-2017, 13:48
Da ble det via Canada, og med en overnatting i Toronto på vei hjem. Så kan jeg si at jeg har vært i Canada også.

Dekker Air Canada hotell, eller må vi dekke det selv?

eTA eller hva det nå kalles i Canada er allerede i orden, men trenger en også ESTA hvis en flyr igjennom US airspace, eller gjelder det kun ved mellomlanding?

mcduck
01-01-2018, 03:26
Dekker Air Canada hotell, eller må vi dekke det selv?

eTA eller hva det nå kalles i Canada er allerede i orden, men trenger en også ESTA hvis en flyr igjennom US airspace, eller gjelder det kun ved mellomlanding?

Om du bestiller mellomlanding over natten så dekkes ikke hotell. Er vel kun Qatar Airways som har dette på noen av sine billetter.
ESTA trenger du ikke for å fly gjennom amerikansk luftrom, kun dersom du mellomlander der.