View Full Version : Widerøe med nye ruter fra Bergen
Widerøe har lagt ut en post på Facebook hvor de annonserer pressekonferanse i Bergen og Kristiansand i morgen. Kanskje E2'en skal trafikkere KRS-BGO?
https://www.facebook.com/wideroe.no/posts/10156145293013816
Det går nok til utlandet fra begge steder.
Rykter tar ofte feil, men det sies UK og tyskland
Når i dag er pressekonferansene?
Hva har blitt annonsert fra Bergen?
https://www.google.no/amp/s/amp.welt.de/amp/regionales/hamburg/article171577987/Norwegische-Airline-Wider-e-fliegt-erstmals-ab-Hamburg.html
jameson82
14-12-2017, 12:17
Hamburg,Munchen med e2.Gøteborg og Billund med DHC8 fra Bergen
Som som klarer lage en oversikt med hvor, hva og når?
Som som klarer lage en oversikt med hvor, hva og når?
Widerøe har klart det selv:
https://www.wideroe.no/nyeruterdesember2017
Hhv fra Bergen:
https://www.wideroe.no/nyefrabgo
..og Kristiansand:
https://www.wideroe.no/krslon
Liker den offensive satsingen til Widerøe! :)
München er spennende, og kan i prinsippet åpne for flere Lufthansa-ruter ut i verden fra Bergen. Men 3X ukentlig er lite, og ikke på optimalt tidspunkt. Så det er vel uaktuelt med feed/code share med Lufthansa, eller?
Er dette første gang Tyskland står på Widerøe-kartet siden Tempelhof-ruten?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Heftig satsning av Widerøe. Morsomt å se hva de gjør nå som de står på egne ben. Grattis WF:-)
vstenhjem
15-12-2017, 11:52
Med hele familien i bergen ble jeg plutselig veldig glad :-) Lykke til, Widerøe! Håper de får til noe med LH-Gruppen slik at dette kan ha større sjanse for suksess!
ATWOnline har faktisk en artikkel om saken
http://m.atwonline.com/airports-routes/wideroe-breaks-out-scandinavian-home
Wideroe breaks out from Scandinavian home
Da starter BGO-BLL i dag. Så får man se hvordan markedet mottar ruten
Da starter BGO-BLL i dag. Så får man se hvordan markedet mottar ruten
Meldes om full brakke på første flyvning.
Da starter BGO-MUC i dag, og HAM i morgen. Så får man se om dette er noe som vil funke eller ikke
Skulle likt å visst transferandelen i begge ender på disse flightene
Kan noen informere om hvilke ruter dette er? Alt er bak betalingsmurer:
https://www.nordlys.no/samferdsel/bodo/tromso/wideroe-varsler-store-kutt-i-rutetilbudet-kutter-to-tromso-ruter-fra-i-dag/s/5-34-934482
"Widerøe varsler store kutt i rutetilbudet, kutter to Tromsøruter fra i dag".
Ytterligere; er dette også noe fra WF?
https://www.nordlys.no/bodo/samferdsel/evenes/ny-flyrute-fra-harstad-fra-i-dag-na-er-vi-tilbake-der-vi-var-og-har-villet-vare/s/5-34-934455
"Ny flyrute fra Harstad i dag, nå er vi tilbake der vi var og har villet være".
Kan noen informere om hvilke ruter dette er? Alt er bak betalingsmurer:
https://www.nordlys.no/samferdsel/bodo/tromso/wideroe-varsler-store-kutt-i-rutetilbudet-kutter-to-tromso-ruter-fra-i-dag/s/5-34-934482
"Widerøe varsler store kutt i rutetilbudet, kutter to Tromsøruter fra i dag".
Ytterligere; er dette også noe fra WF?
https://www.nordlys.no/bodo/samferdsel/evenes/ny-flyrute-fra-harstad-fra-i-dag-na-er-vi-tilbake-der-vi-var-og-har-villet-vare/s/5-34-934455
"Ny flyrute fra Harstad i dag, nå er vi tilbake der vi var og har villet være".
Blant endringene er at Svolvær mister alle fly til Tromsø, mens morgenavgangen fra Leknes til Tromsø blir borte.
Fra og med mandag av har Widerøe igjen endret på rutene, og den etterlengtede returen på ettermiddagen er tilbake: Et fly fra Bodø til Evenes 15.05.
petter380
14-08-2018, 14:40
Blant endringene er at Svolvær mister alle fly til Tromsø, mens morgenavgangen fra Leknes til Tromsø blir borte.
Fra og med mandag av har Widerøe igjen endret på rutene, og den etterlengtede returen på ettermiddagen er tilbake: Et fly fra Bodø til Evenes 15.05.
Flaks at jeg på TOS-ANX i juni ikke klarte å lande (pga. storm) og at jeg dermed fikk krysset av ruten TOS-SVJ [emoji51][emoji28]
Flaks at jeg på TOS-ANX i juni ikke klarte å lande (pga. storm) og at jeg dermed fikk krysset av ruten TOS-SVJ [emoji51][emoji28]
Ikke kjempeoverrasket; denne ruta har de hatt før (fløy den en gang i 2009/2010 tror jeg det var?) og det gikk mildt sagt kjempedårlig så vidt jeg husker ordlyden fra WF "den gang da". At ruta kom tilbake var vel mest av alt en reaksjon mot Ola Giævers lille prosjekt, men nå har man jo altså prøvd 2 ganger og ser at det går ikke. Folk tar kanskje heller bilen fatt, jeg vet ikke? Flyr til Skagen?
Fint å se at ruten virker gå bra.
Noen som vet hvordan de andre rutene som ble startet samtidig (fra BGO) går?
Widerøe øker på både BGO-HAM og BGO-MUC fra 3x til 4x ukentlig fra 4 april 2020. Så tyder kanskje på at rutene går OK?
petter380
26-09-2019, 13:57
Nye avgangstider fra november;
BGO-MUC 1310-1530
MUC-BGO 1615-1835
Mao. 4 timer tidligere på dagen, enn tidligere. Hadde passet meg fint når jeg fløy ruten sist, landet i 13-tiden med LH og ventet til 2045 :P Mye mer digg å bare vente til 1615.
Ser ut som BGO-BLL øker fra 3x til 4x ukentlig sommeren 2020
Bll spotter
16-01-2020, 13:00
Ser ut som BGO-BLL øker fra 3x til 4x ukentlig sommeren 2020
De udvider til 7 ugentlige fra S20 bortset fra sommerferien hvor den går 4 ugentlige.
Ser ut som om BGO-HAM og MUC er tatt vekk fra planen frem til mars 2022. Så seint som for 2 uker siden var det mulig å booke begge utover høsten.
Gøteborg er tilbake fra Bergen i november. Daglig rundtur utenom lørdag. Avgang hovedsaklig i 1430 banken fra BGO. Tilbake i Bergen igjen i 18-tiden, så godt med connections i begge retninger.
Ser ut som også BGO-TRD økes med ytterligere 3x ukentlig, fra 4x daglig til 31x ukentlig. Mens BGO-KRS får en ekstra avgang på søndager
BGO-TRD har jo da på rask tid gått fra 0 til 31x i uken
I tillegg øker de til 5x daglige i ukedagene til HAU fra vinterprogrammets start, opp fra dagens 3x. Lørdag fortsatt 1x, mens søndag øker fra 2 til 3.
Ser ut som også BGO-TRD økes med ytterligere 3x ukentlig, fra 4x daglig til 31x ukentlig. Mens BGO-KRS får en ekstra avgang på søndager
BGO-TRD har jo da på rask tid gått fra 0 til 31x i uken
Feil tråd, men TRD-KRS økes også fra 6 til 7 ukentlige.
Ganske imponerende satsning fra Bergen egentlig.
De har jo nå gått inn på samtlige regionale SAS-ruter fra BGO (AES, TRD, SVG) med ganske betydelig volum. Ikke lenge siden de var på 0 ukentlig mot AES/TRD ihvertfall. Så ingen tvil om at de følger opp ambisjonene om å rute folk via BGO og ut og rundtomkring.
Deilig som passasjer også å reise via den litt roligere BGO enn OSL (for oss som ofte verken skal til eller fra BGO/OSL)
BGO-BLL tilbake etter Korona-pause.
Widerøe blåser i gang flere avganger og bringer destinasjon tilbake på rutekartet
Widerøe har benyttet pandemien til å styrke Bergen som knutepunkt for eksisterende og nye widerøedestinasjoner. Et solid ruteprogram som gir reisende gode videreforbindelser og redusert reisetid har vært helt sentralt i å få til dette tross pandemi og sviktende marked.
.... 2. mai, går den første flyvingen mellom Bergen og Billund siden starten av denne pandemien. Med avganger mandager, torsdager og fredager er Legoland - og ellers hva regionen har å tilby - kun kort direkteflygning unna. Dette ligger an til å bli en populær helgedestinasjon for langhelger frem mot sommeren.
Bergen-Billund: WF282 mandag, torsdag og fredag avgang kl. 15:35 (ankomst 16:55)
Billund-Bergen: WF283 mandag, torsdag og fredag avgang kl. 17:20 (ankomst kl. 18:40)
https://www.wideroe.no/om-selskapet/media
One off eller? I dag fløy Widerøe nonstop OSL-BGO. WF20
Den ligger ute de neste to lørdagene også, men ikke i april.
Ser det ikke går noe tidlig SAS fly de dagene, så lukter litt et behov for å skaffe feed til BGO hubben. Det var jo slik ruten OSL-TRD kom i stand
Ser ut som om HAM og MUC (som forsvant med covid) ikke er planlagt tilbake?
petter380
15-03-2022, 22:05
Ser ut som om HAM og MUC (som forsvant med covid) ikke er planlagt tilbake?
Har en følelse av at MUC kanskje ikke kommer tilbake grunnet LH sin FRA-BGO satsning.
Alicante økes til 3 ukentlige rundturer midtsommer. Dag 2 og 4 blir ekstra i tillegg til lørdagsavgangen som har gått siden i høst. Så får vi se hva annet sprell man kan finne på i tiden fremover :)
Ikke til salgs hos Widerøe ennå, men ser av Avinor sine sider at følgende ligger ute fra Bergen i sommerferien
Nice: 3x ukentlig
Firenze: 1x ukentlig
Palma: 1x ukentlig
Ikke til salgs hos Widerøe ennå, men ser av Avinor sine sider at følgende ligger ute fra Bergen i sommerferien
Nice: 3x ukentlig
Firenze: 1x ukentlig
Palma: 1x ukentlig
Imponerende i så fall. Er dette første rute fra Norge til FLR?
Imponerende i så fall. Er dette første rute fra Norge til FLR?
Å nei du. Gamle Sterling hadde fra OSL
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=33470
Da ligger NCE ute. Morgenflight på fredager og mandag, og en rundttur på kvelden lørdag. Alt som WF1704/WF1705
PMI hver lørdag som WF1506/7. Ikke noe til FLR ennå såvidt jeg finner
Dog, gitt at det ikke kommer mer kapasitet inn, såvidt jeg ser, så betyr det reduksjoner andre steder. Og siden alt dette er E2, så blir det vel da noe mindre flyvning Bergen-Nord Norge?
Da ligger NCE ute. Morgenflight på fredager og mandag, og en rundttur på kvelden lørdag. Alt som WF1704/WF1705
PMI hver lørdag som WF1506/7. Ikke noe til FLR ennå såvidt jeg finner
Dog, gitt at det ikke kommer mer kapasitet inn, såvidt jeg ser, så betyr det reduksjoner andre steder. Og siden alt dette er E2, så blir det vel da noe mindre flyvning Bergen-Nord Norge?
Ser ut som om de kutter kraftig i E2-bruken til TOS, EVE og BOO ja. Frekvensen ser imidlertid lik ut (3x daglige til TOS utenom lørdagen for eksempel).
Ser ut som om de kutter kraftig i E2-bruken til TOS, EVE og BOO ja. Frekvensen ser imidlertid lik ut (3x daglige til TOS utenom lørdagen for eksempel).
Trist hvis E2 nærmest forsvinner fra Nord-Norge. Personlig har jeg ikke noe imot q400, men komfortmessig er det jo en nedgradering, og da er plutselig ikke et stopp på OSL med DY og SK så gæli allikavel.
Ble opptil 3 daglige med E2 også kanskje litt for mye kapasitet?
Trist hvis E2 nærmest forsvinner fra Nord-Norge. Personlig har jeg ikke noe imot q400, men komfortmessig er det jo en nedgradering, og da er plutselig ikke et stopp på OSL med DY og SK så gæli allikavel.
Ble opptil 3 daglige med E2 også kanskje litt for mye kapasitet?
Det virker vel litt som de fleste selskapene i sommer drar noe ned på kapasiteten mellom Sør- og Nord-Norge. Så de tror kanskje at det som vil dra trafikken i sommeren er nordmenn som skal til Syden?
De har vel aldri brukt E2 til EVE? Stort sett kun BOO og TOS.
Da er Firenze på nett, og kan bookes på wf.no :)
De har vel aldri brukt E2 til EVE? Stort sett kun BOO og TOS.
Mener jeg så den på radaren S20, men beliter meg hvis noen har historikk som skulle tilsi noe annet
Mener jeg så den på radaren S20, men beliter meg hvis noen har historikk som skulle tilsi noe annet
At de en gang har flydd med 290 er nok sannsynlig. Det jeg prøvde å si var at det, i hvert fall det siste året, kun har vært satt opp Q400.
petter380
23-03-2022, 21:30
E2 ble brukt til EVE ja, fra SVG og KRS i fjor sommer - ikke BGO. Fløy nemlig EVE-KRS i juli i fjor; stappfullt begge veier.
Mener Widerøe nå at så godt som 100 % av søringan har vært på sommerferie i Lofoten?
Jeg har enda ikke kommet meg til Lofoten i pandemien, men får vel prøve på nytt i år, og det får bli på to hjul. :D
Mener Widerøe nå at så godt som 100 % av søringan har vært på sommerferie i Lofoten?
Jeg har enda ikke kommet meg til Lofoten i pandemien, men får vel prøve på nytt i år, og det får bli på to hjul. :DSkal du dit i juli eller august så er nok 2 hjuling rett valg. Det blir fort kolonnekjøring ellers.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Jeg har enda ikke kommet meg til Lofoten i pandemien, men får vel prøve på nytt i år, og det får bli på to hjul. :D
Om ikke alle, så nok til at de heller bruker fly med 78 enn 110 seter. Eventuelt de nordpå er lei Bergen :p
Du må også huske at utlandstrafikken var litt mer begrenset i fjor og forfjor .. Nå er det fritt fram igjen. Det vil endre trøkket.
Ser ut som om BGO-LKN går lørdag og søndag i høysesongen, mens ANX og SVJ som de fløy i fjor ikke går denne sesongen. Men med både DY og WF på EVE-ruten er det sikkert ikke så stort behov for en rute direkte til SVJ. I tillegg er det bra korrespondanse via BOO.
To og en halv time i en DH1 takker i alle fall jeg høflig nei til
Prøv Helgelands kysten RV 17. Fra Brønnøysund til Bodø finner du den flotteste kyststrekningen vi har etter min oppfatning.
Med "sidesprang" til øyer som Dønna , Lurøy og Rødøy i tillegg. Ikke så mye køkjøring som Lofoten som egner seg best høst og vår i forhold til trafikken.
Men ser den dukker opp igjen litt i sommer også. Ser den blant annet er timet inn til deres nye BGO-FLR rute
Scandinavien_Airlines
28-03-2022, 10:32
Men ser den dukker opp igjen litt i sommer også. Ser den blant annet er timet inn til deres nye BGO-FLR rute
Så vi ser at Widerøe begynder at feede ind til egne ruter. det da interessant.
Jeg er spændt på hvor længe der vil gå før Widerøe ikke længere vil kendes ved at at have med SAS at gøre
Så vi ser at Widerøe begynder at feede ind til egne ruter. det da interessant.
Jeg er spændt på hvor længe der vil gå før Widerøe ikke længere vil kendes ved at at have med SAS at gøre
SAS vil ha mindre med WF å gjøre:
Endring av opptjening på WF-flighter
https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1249409#post1249409
"SAS fjerner Widerøe fra Travel Pass "
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=155102
BGO-BLL tilbake etter Korona-pause.
Da blir første flyvning på comebacket her som planlagt i dag
Delvis tilbake i mai, dog andre tider/rutenummer. Ser WF26 OSL-BGO ligger ute 22/5, med en avgang midt på dagen
Scandinavien_Airlines
16-05-2022, 15:49
Delvis tilbake i mai, dog andre tider/rutenummer. Ser WF26 OSL-BGO ligger ute 22/5, med en avgang midt på dagen
Flyves i samarbejde med SAS eller "Konkurrence"? Det kunne godt tyde på at SAS lader Widerøe "få" nogle af middagsafgangene, som eventuelt har færre passagerer end i "myldretiden"
Flyves i samarbejde med SAS eller "Konkurrence"? Det kunne godt tyde på at SAS lader Widerøe "få" nogle af middagsafgangene, som eventuelt har færre passagerer end i "myldretiden"
Overhodet ikke i samarbeid med SAS
Jeg antar at det er litt som med OSL-TRD, bare i mindre skala, men hvor Widerøe av forskjellige årsaker har slitt med timing og feed på SAS sine avganger inn til deres egne ruter
Overhodet ikke i samarbeid med SAS
Jeg antar at det er litt som med OSL-TRD, bare i mindre skala, men hvor Widerøe av forskjellige årsaker har slitt med timing og feed på SAS sine avganger inn til deres egne ruter
Som Someone skriver, overhode ikke i samarbeid med SAS.
Grunnen er så enkel som at SK ikke har rute fra Oslo så tidlig til Bergen, noe som gjør at WF står uten feed fra Oslo til ca. 12 avganger som går ca. mellom 0745-0810 på morgenen.
Samme om kvelden, da BGO-OSL og 10 WF-ankomster på BGO som ikke rekker siste SK til Oslo.
Fra etter sommerferien er det OSL-BGO på morgenen, BGO-OSL på kvelden - mandag til fredag. OSL-BGO lørdags morgen og BGO-OSL søndag kveld.
Trønderbird
16-05-2022, 21:03
Som Someone skriver, overhode ikke i samarbeid med SAS.
Grunnen er så enkel som at SK ikke har rute fra Oslo så tidlig til Bergen, noe som gjør at WF står uten feed fra Oslo til ca. 12 avganger som går ca. mellom 0745-0810 på morgenen.
Samme om kvelden, da BGO-OSL og 10 WF-ankomster på BGO som ikke rekker siste SK til Oslo.
Fra etter sommerferien er det OSL-BGO på morgenen, BGO-OSL på kvelden - mandag til fredag. OSL-BGO lørdags morgen og BGO-OSL søndag kveld.
Kommer ikke til å være mange sjeler fra OSL til BGO kl 06.00 om morran og tilbake kl 22.55 🤔. Transferpassasjerer er det sikkert noen som sier. Kanskje, men det må bli temmelig dyrt å bare transportere de over fjellet.
Kommer ikke til å være mange sjeler fra OSL til BGO kl 06.00 om morran og tilbake kl 22.55 🤔. Transferpassasjerer er det sikkert noen som sier. Kanskje, men det må bli temmelig dyrt å bare transportere de over fjellet.
Mange sa det samme om OSL-TRD ....
Prisene tyder iallefall på et helt annet trykk enn senere på dagen.
Disse Widerøeflightene muliggjør sene avreiser (etter 19:30) fra blant annet AES, LHR, ABZ, BGO, SVG, KSU, KRS etc. såvidt jeg ser er det ingen sene avganger inn mot OSL på disse dagene WF operere BGO-OSL. Og motsatt vei, så åpner den vel også for noen spesielle kombinasjoner. Det er vel litt dette Widerøe ser på OSL-TRD. De hadde neppe fløyet opptil 3x daglig her hadde de tapt penger på det
Det er vel en balanse her mellom at både WF har klart bygge opp en solid hubstruktur, og bruken av mindre fly gjør de ikke trenger å finne 180 passasjerer for hver avgang
Steinarlj
16-05-2022, 22:19
Fra lørdag 14 juni ser det ut som ruten blir fast, med avgang fra Flesland sent fredag kveld og tilbake lørdag morgen.
Fra lørdag 14 juni ser det ut som ruten blir fast, med avgang fra Flesland sent fredag kveld og tilbake lørdag morgen.
På fredag 17/6 ligger det faktisk inne 2x BGO-OSL. WF25 og WF29.
Skal man tolke priser/tilgjengelighet så virker de neppe være tomme
På fredag 17/6 ligger det faktisk inne 2x BGO-OSL. WF25 og WF29.
Skal man tolke priser/tilgjengelighet så virker de neppe være tomme
Og relatert, men ser ut som det fra slutten av august ligger inne med 2x morgenflighter OSL-BGO på lørdager. WF22 og WF24
Litt her og litt der, og plutselig er man oppe på 5-6 daglige hver vei ;)
Heia Widerøe! Flott å se at noen griper an mulighetene på denne måten, well done
Ser ut som det økes litt forsiktig fra BGO etter skoleferien, for å fylle hull.
Lørdager: +1 rundtur til HAU, KRS, samt OSL som nevnt.
Søndager: + en rundtur til KRS
BGO-FRO: Øker med 12 ukentlige og mye Q300
BOO-LKN får 2 ekstra ukentlige flighter, BOO-SKN og OSL-HOV 1x
BGO-EVE kuttes på lørdager. Morgenavgangen fredager TRF-CPH, flyttes til TRF-SVG
Widerøe satser for tiden og det er deilig å se. Er et friskt pust å reise med de grønne vs de røde og blåe for tiden. Og det kan godt gi en fin vekst videre også…
MEN. De må løse problemet med Eurobonus. De har i praksis ikke bonusprogram på sine nye satsningsruter, og SAS kontrollerer alt sammen.
Jeg har virkelig personlig konvertert til WF og flyr nå via Bergen der jeg før hadde flydd via Oslo. Mye greiere. Men når man bare får bonus på rutene SAS vil du skal få bonus på og må til SAS for å ta ut bonusen…
Er ikke tiden inne for et samarbeid med andre snart? Min favoritt er av praktiske grunner BA men virkelig… hva som helst der man blir litt mer herre i eget hus?
Problemstillingen er godt kjent, men kompleks. Men SAS blir vanskeligere og vanskeligere å samarbeide med ...
Trønderbird
21-06-2022, 22:30
Disse Widerøeflightene muliggjør sene avreiser (etter 19:30) fra blant annet AES, LHR, ABZ, BGO, SVG, KSU, KRS etc. såvidt jeg ser er det ingen sene avganger inn mot OSL på disse dagene WF operere BGO-OSL. Og motsatt vei, så åpner den vel også for noen spesielle kombinasjoner. Det er vel litt dette Widerøe ser på OSL-TRD. De hadde neppe fløyet opptil 3x daglig her hadde de tapt penger på det
Det er vel en balanse her mellom at både WF har klart bygge opp en solid hubstruktur, og bruken av mindre fly gjør de ikke trenger å finne 180 passasjerer for hver avgang
Men det er da vel ingen som frivillig flyr fra AES, SVG, KSU, KRS og LON til OSL via BGO når det finnes gode alternativer direkte!? Om ikke er prisen er lav vel å merke, men da tjener vel WF uansett ikke penger på dette. OSL-TRD kan man derimot forstå gitt trafikken Helgeland-OSL.
Men det er da vel ingen som frivillig flyr fra AES, SVG, KSU, KRS og LON til OSL via BGO når det finnes gode alternativer direkte!? Om ikke er prisen er lav vel å merke, men da tjener vel WF uansett ikke penger på dette. OSL-TRD kan man derimot forstå gitt trafikken Helgeland-OSL.
La oss ta AES som et eksempel. Siste scheduled flyvning til OSL i dag er 18.25. Siste WF til BGO er 21.05.
KSU -- Oslo 19.40, Bergen 21.15
KRS -- Oslo 18.15, Bergen 21.10
SVG -- Oslo 20.10, Bergen 21.40
Siste BGO-OSL : 20.30
Tror det er et visst marked der for WF i via Bergen til Oslo for sene flyvninger når man ikke har anledning til å fly før sent (eller vil ha mest mulig ut av dagen der man er).
(Edit -- men fra LON gir det _absolutt_ ingen mening om det er OSL du skal til, tror nok mest det er overstående + Florø og Bergensere som vil sent til Oslo som vil bli passasjergrunnlaget)
Det har vært mange pax på BOO-BGO som skulle videre til LHR i vinter og antar det samme gjelder TOS-BGO, så det er definitivt et marked utover vestlendinger.
Widerøe øker på Færøyene og har nå 5 flighter i uken. Opp fra 2.
https://www.aviation24.be/airlines/wideroe/wideroe-doubles-capacity-between-bergen-and-the-faroe-islands/
Opp fra 4. Har hatt 4 ukentlige turer siden i vår, og nå får vi inn en 5. rundtur.
Hva?!?
Er det mulig å ta BGO - FAE med Widerøe, det viste jeg ikke.
Men det er bare en tur hver dag, og det er litt minus.
Er det mulig å ta BGO - FAE - BGO samme dag? Noe tilsvarende som Flyprat/Flypodden hadde i juni BOO - RET - BOO.
Scandinavien_Airlines
31-08-2022, 19:36
Hva?!?
Er det mulig å ta BGO - FAE med Widerøe, det viste jeg ikke.
Men det er bare en tur hver dag, og det er litt minus.
Er det mulig å ta BGO - FAE - BGO samme dag? Noe tilsvarende som Flyprat/Flypodden hadde i juni BOO - RET - BOO.
Medmindre der er langt layover på FAE. så er det ikke muligt.
Medmindre der er langt layover på FAE. så er det ikke muligt.
Joda, det har blitt gjort [emoji6]
Desk pilot
31-08-2022, 21:15
Ut fra rutetidene ser det ut som det skal være mulig å ta seg en svipptur til Færøyene. Kanskje en fin destinasjon for det neste Flyprat-treffet? :)
Kilde: https://www.aviation24.be/airlines/wideroe/wideroe-doubles-capacity-between-bergen-and-the-faroe-islands/
Ut fra rutetidene ser det ut som det skal være mulig å ta seg en svipptur til Færøyene. Kanskje en fin destinasjon for det neste Flyprat-treffet? :)
En halvtimes turnaround gjør det vel litt snaut, men det er mulig å komme seg til CPH på kvelden et par dager i uka.
men det er mulig å komme seg til CPH på kvelden et par dager i uka.
Nei, ikke noe juks...
Kravet jeg har er at det er Widerøe begge veier. Så jeg må snakke med de riktige personene...
Nei, ikke noe juks...
Kravet jeg har er at det er Widerøe begge veier. Så jeg må snakke med de riktige personene...
Ja, da må du overnatte.
Scandinavien_Airlines
28-10-2022, 14:26
Bergen-Aberdeen opgraderet til 16 ugentlige afgange fra Maj 2023.
Får en ekstra avgang midt på dagen dag 2,3,4 WF396/397 som går BGO - ABZ 1345 - 1405 og retur ABZ - BGO 1435 - 1650.
I tillegg til ABZ nevnt over. Her er noen highlights for S23 (kommer kanskje mer til uka). Alt her er ute i bestilling. Det er også mindre endringer på andre ruter, men dette er de viktigste:
BGO-BOO får ekstra avgang mandag og fredag.
BGO-EVE legges ned. Siste flight ifm juleutfarten 22.
BGO-TRD Reduseres fra 6 til 5 daglige rundturer. Rundturen som kuttes er kveld fra BGO 22:55, og morgen fra 06:00
BGO-TRF Økesfra 5 til 6 rundturer alle dager. Ny avgang 21:25 fra TRF, med retur fra BGO 23:00.
BGO-KSU Får ekstra avgang fra mai. Formiddag dagene 2,3,4. Altså oppe i 5 daglige rundturer disse dagene.
BGO-MOL Får ekstra avgang fra mai. Kveldsavgang dagene 2,3,4 og 5. Søndag økes fra 3 til 4 rundturer.
BGO-OSL Avgangen OSL-BGO som i dag går fra OSL 07:00 flyttes til 21:10. BGO-OSL 23:00
BGO-ALC Daglig i sommerperioden 25 juni - 13 aug.
BGO-BLL Daglig utenom lørdag. Fra slutten av mars
BGO-NCE Utvides fra 3 til 4 ganger per uke i skoleferien 2023 24. juni – 13. august
BGO-FLR Økes fra 1 til 4 ganger i uken midtsommer.
BGO-PMI Som S22
TRF - NCE Økes med 1 avgang pr uke til 4 ukentlige.
TRF - FLR Ny rute. 3 ganger i uken. Midtsommer.
Rutene mellom BOO/EVE - SVG/KRS/TRF kommer ikke tilbake S23.
OSL - LKN er tilbake med daglig utenom tirsdag midtsommer.
OSL - SVJ er tilbake med daglig utenom tirsdag og onsdag midtsommer.
Da starter BGO-MUC i dag, og HAM i morgen. Så får man se om dette er noe som vil funke eller ikke
Skulle likt å visst transferandelen i begge ender på disse flightene
Ser HAM ligger til salgs igjen fra S23, 3 ukentlige.
Da blir det comeback for Hamburg, München og Liverpool fra neste vår. I tillegg blir Dublin ny rute med 2x ukentlig.
BGO-BLL, vil også økes til daglig neste sommer
- Bergen til Liverpool – oppstart 31. mars, flys mandager og fredager
- Bergen til Hamburg – oppstart 30. mars, flys torsdag, lørdag og søndag.
*Fra mai – også flygninger på tirsdager
- Bergen til Dublin – oppstart 27. april, flys torsdag og søndag.
- Bergen til München – oppstart 28. april, flys mandag og fredag
Har det vært rute til DUB fra BGO før?
Jeg tror ikke det. Ikke som jeg kan huske iallefall. Jeg er helt sikker på at SAS ikke har hatt noe rute mellom DUB og BGO. Tar litt forbehold med Norwegian om de kan ha prøvd seg en kort periode.
Fine videreforbindelser til Kristiansand. Med en del daglige avganger Krs-Bgo er mulighetene gode for å bruke BGO enn via Schiphol
Outbound connections DUB/LPL til BGO så har vi AES/SVG/TRF/OSL/MOL/KRS, så både øst-, vest-, og sørlendinger kan fint komme seg hjem etter en fotballtur til LPL eller en pubtur til Dublin :) Samtlige outbounds går kl 23:00 fra BGO.
Usikker når de startet med det, men ser at Widerøe har startet med nightstop i GOT på BGO-GOT-BGO ruten
Kom inn nå fra vinterprogrammet.
Outbound connections DUB/LPL til BGO så har vi AES/SVG/TRF/OSL/MOL/KRS, så både øst-, vest-, og sørlendinger kan fint komme seg hjem etter en fotballtur til LPL eller en pubtur til Dublin :) Samtlige outbounds går kl 23:00 fra BGO.
Ser ut som nightstoppen på OSL med WF29 og WF20, som går sent på kvelden fra BGO nå stort sett går med -300
Og i morgen ser det ut som det ligger inne en ekstraflight OSL-BGO med Q400 (WF4200/1)
Etter litt tilfeldige søk på wf.no så virker som at det blir mye Q400 på BGO-OSL fra april
Etter litt tilfeldige søk på wf.no så virker som at det blir mye Q400 på BGO-OSL fra april
Ser ut som maskinen som har nattstopp på OSL, og som flys vel +-4x ukentlig er satt opp med Q400. Men de gangene det er flyvninger tidligere på dager er det fortsatt -100
Da var de i gang med BGO-DUB ruten
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230427/0ddddce443e13bfced3c63bddb0922f0.jpg
Såvidt jeg klarer telle har Widerøe lagt til 6 ekstraflighter på BGO-DUB sammenlignet med hva som opprinnelig var planlagt
Så antar de er fornøyd med etterspørselen
I løpet av den siste uka har Widerøe fløyet med E290 og Q400,
samt fløyet ekstra flyvninger direkte BGO-OSL/OSL-BGO. (17. mai, Kristi Himmelfart og Cupfinale..)
I løpet av den siste uka har Widerøe fløyet med E290 og Q400,
samt fløyet ekstra flyvninger direkte BGO-OSL/OSL-BGO. (17. mai, Kristi Himmelfart og Cupfinale..)
Cupfinalen er nok den viktigste grunnen.
BGO-FLR forlenges ut september
BGO-MUC starter neste år opp fra slutten av januar, etter høst/vinterpausen
https://www.aeroroutes.com/eng/230811-wf1q24muc
Widerøe during the week of 03JUL23 filed operational schedule for Bergen – Munich route during Northern winter 2023/24 season. The 2 weekly service will be served from 27JAN24 to 30MAR24, with Embraer E190-E2 aircraft.
Widerøe har lagt ut Bergen-Brussel. 2x ukentlig fra 12 april. Mandag og Fredag. WF1890/1891 med E2
Norwegian carrier Widerøe yesterday (15NOV23) announced new route launch to Belgium, offering nonstop Bergen – Brussels service. From 12APR24, Embraer E190-E2 aircraft to operate this route twice weekly.
WF1890 BGO1100 – 1300BRU 290 15
WF1891 BRU1345 – 1540BGO 290 15
https://www.aeroroutes.com/eng/231116-wfapr24bru
Selv om det skal sies at selv om man kombinerer Widerøe og Norwegian sine ruter fra BGO til Europa, så er tilbudet litt begrenset. Men spørsmålet er uansett om de vil få litt økt feed TRF-BGO-"Europa, når KLM forsvinner fra TRF?
Da var BGO-BRU i gang fra i dag av.
Hvordan er det med BGO-LPL? Jeg sjekket den framover, men der finner jeg intet.
petter380
03-05-2024, 22:42
Hvordan er det med BGO-LPL? Jeg sjekket den framover, men der finner jeg intet.
Den følger fotballsesongen i England, fredag og mandag og nå i mai går den 3./6./17./20.. Igjen fra august som regel, men ikke lagt ut fordi tidspunktene for neste sesong er fortsatt TBD(?).
Widerøe har lagt ut Bergen-Brussel. 2x ukentlig fra 12 april. Mandag og Fredag. WF1890/1891 med E2
Airways er ute og dokumenterer denne ruten i dag
https://www.instagram.com/airwaysmag/
Airways er ute og dokumenterer denne ruten i dag
https://www.instagram.com/airwaysmag/
Artikkel også:
https://www.airwaysmag.com/new-post/trip-report-brussels-to-bergen
HOPPING FROM BRUSSELS TO BERGEN WITH WIDERØE
BGO–FLR ser ut til å bli en helårsrute, med én ukentlig avgang på lørdager.
Nesten rart at det ikke er marked for to ukentlige avganger…
MountainDew
05-04-2025, 18:33
Nesten rart at det ikke er marked for to ukentlige avganger…
Med tre fly blir det nok fort begrenset hva de får tid til.
Primært er det BGO til TOS&BOO de går.
Oluf Air
11-04-2025, 23:00
BGO–FLR ser ut til å bli en helårsrute, med én ukentlig avgang på lørdager.
Dette ser ut som de plutselig har endret igjen? Så inne i forrige uke at avgangene lå der, men nå er de plutselig borte.
Bekreftet på chat at de ikke ikke skulle gå. Merkelig av Widerøe, hva med de som booket i den luken
Edit: Ser siste flighten som ligger ute for salg er 18 oktober.