PDA

View Full Version : Finnair med forbedringer om bord

Cecilie
05-12-2017, 12:37
...forbedringer i ordets rette forstand ;)

I anledning den årlige Press Day for Finnair, har de lansert produktforbedringer på matfronten om bord, både i de fremste gemakker og bakover i kabinen.

Finnair lanserer en ny svensk "signaturkokk", Tommy Myllymäki, som skal utarbeide menyen for businessklasse på langdistanse, fra og med februar 2018.

Økonomiklassemenyen skal få hjelp av det finske kokkelandslaget.

“We want to showcase the best of Finnish cuisine to the world, and created a menu that celebrates Finnish traditions and specialties, so that everyone traveling between Europe and Asia with Finnair get a taste of modern Finnish cuisine,” says Eero Vottonen, member of the Culinary Team of Finland and a Finnair signature menu chef in 2017.

I tillegg skal morgenavgangene fra Asia, tilby en ny kaffeservering i businessklasse midtveis i flyvningen.

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=2755694

Ifølge en artikkel fra Aviation24, skal A350-flyene også få en oppgradering innvendig, i form av nye setetrekk, tepper og puter, samt nytt servise, fra Marimekko.

http://www.aviation24.be/airlines/finnair/finnair-revamps-business-class-nordic-touch/

Fnate
05-12-2017, 13:05
De trengte nye setetrekk på de eldste stolene. Det ser slitt ut.

Men maten har jo allerede vært blant de beste i Europa på long haul. Deilige supper og god mat. Short haul har vært litt ymse, men det blir jo spennende å se

Someone
05-12-2017, 13:06

Men maten har jo allerede vært blant de beste i Europa på long haul. Deilige supper og god mat. Short haul har vært litt ymse, men det blir jo spennende å se

Så skal jeg kjøpe eller selge aksjer? :p:spin

Cecilie
05-12-2017, 13:08

I følge artikkelen fra Aviation24 ser det ut som kun A350 skal få nye trekk. De er vel formodentlig ikke så veldig slitte, men den lyse gråfargen er jo ganske mottagelig for flekker og søl.

Hypern
05-12-2017, 14:49
Kanskje dette faktisk er en forbedring i motsetning til det vi har sett av SAS?
:stir

KnutW
06-12-2017, 19:16
Kanskje dette faktisk er en forbedring i motsetning til det vi har sett av SAS?
:stir

Finsk kube med vodkamarinert urtebrød og karelske piroger?! Nei, vi får håpe de har vært på studietur andre steder:p

Cecilie
07-12-2017, 15:00
Bilder av de nye fargene her:

https://www.businesstraveller.com/business-travel/2017/12/05/new-nordic-design-finnair/

Jeg må si jeg synes de nye fargene er mye penere enn de gamle

FlightDeck
07-12-2017, 17:26
I følge artikkelen fra Aviation24 ser det ut som kun A350 skal få nye trekk. De er vel formodentlig ikke så veldig slitte, men den lyse gråfargen er jo ganske mottagelig for flekker og søl.

Bra det, men samtidig ganske håpløst å måtte fornye kabinen så fort?

Jeg fløy A330 t/r Japan tidligere i år, og disse kunne vel også trengt en oppgradering.

Fnate
09-12-2017, 17:44
Jeg fløy A330 t/r Japan tidligere i år, og disse kunne vel også trengt en oppgradering.

Enig. Fløy 330 til JFK i høst. Ganske slitent.

Men maten var knallbra og over all var det tipp topp